Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Rasimcim hayırlı olsun yeni modelin. Boyut olarak çok doğru bir tercih olmuş kanısındayım. Modelin manueline baktım benim 500 SE ile ikiz gibi duruyor.
Bu model için elzem olan upgradeleri listelemek istedim.

MIK4456 Carbon /aluminium drive pulley LOGO 500/600 : ( )
Bu ana şafttan kuyruk kayışına aktarımı sağlayan dişli , stok hali plastik , tek bir küçük pim ile dişlinin plastik haznesine oturduğu için metal pim bu plastik hazneyi yiyerek aktarımı birden kesebilyor , ana rotor dönmeye devam ediyor ancak kuyruk duruyor. Kesin kırım sebebi , bu yüzden hayati önem taşıyor.

MIK4455 Alu-drive pulley for LOGO500/600 chassis: ( )
Bu da gövde içinde bulunan belt slider , orjinali gene plastik , bununda üst ve alttaki ince kenarları kırılarak kayışın yerinden çıkması söz konusu oluyor , bu yüzden gene kuyruk kontrolü kaybediliyor ve gövdeye , dişlilere vs hasar veriyor.

Bir başka püf noktası ise tail rotor hubda pal tutacaklarını tutan vidaların kırılması , sonucu tial rotorun havada dağılması. Bu vidalarıda çelik vidalarla değiştirmeni öneririm.

Bu üç hayati parçanın yanında benim en çok ihtiyacım olan tail boom oldu. Uçuş sırasında kendi etrafında döndüğü için çok sıkmak gerekiyor bu da boom da yırtılmalara ve eğilmelere sebep oluyor , yedekte bir kaç tane bulundurmakta fayda var.

Bu noktaların haricinde tamamen kusursuz çok şahane uçan bir model , tekrardan hayırlı olsun.
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Yorumun için çok teşekkür ederim İlker abi, bir süredir fazla zaman ayıramadın sanırım, özledik gerçekten. Az bi zaman sonra Adana buluşması olacak inşallah, geçen sene katılamamıştım bu sene ordayım kısmetse. Model de kesinlikle yetişir diye düşünüyorum zira şu aralar yaptığım işler hep rötuş... Önceki tecrübelerden yola çıkarak baştan sağlam olsun setup olarak da, kablolama olarak da, genel montaj ve upgrade olarak da... Ve havalar da kötü gittiğinden keyfi çalışıyorum açıkçası.

Boyut konusundan başlarsak sonunda doğru yolu buldum sanırım :) Şartlar da öyle gelişti biraz. Bildiğin gibi önceleri Protos modelim vardı ve onun 5 tane de kaliteli liposu vardı. Nisan ayında Logo600sx edindim. Temel dayanak noktam combo fiyatının uygun olması (525pound - pound o zamanlar 3,90TL), lipo masrafına sokmayacak olması gibi sebeplerdi... Malum 12S kullanan bir helide en azından 3 set lipo edinmek nerdeyse helinin kendi fiyatı kadar parayı da lipoya vermek demek. O zamanki imkanlar doğrultusunda öyle bir tercih yaptım. Logo konusunda açıkçası çok okudum, çok araştırdım o süreçte de sonrasında da... Malum hepimiz bir takım tutuyoruz aslında ve benim de markam modelim budur. Kırılsa da budur, gecenin karanlığında kaybolup gitse de budur :laugh:

Plastik frame logo serisinde bütün helilerin uçuş karakteristikleri, hissiyatları çok benzer olmakla beraber, aralarında bir kıyaslama yapmak gerekirse en iyisi Logo600sx diyor bu modelin dünyadaki kullanıcıları. Yorumlar o yönde... Malum 550 boyutsal olarak biraz küçük kalıyor. 690 ise aslen crossover bir model, bu serinin hafiflik gibi bazı iyi yanlarını "neredeyse" 700 sınıfı ile kendi çapında birleştiriyor ama onun da kendine has kısıtlamaları var (motor, pal açıları, vs.)

Neyse, Logo600sx ile mayıstaki eskişehir buluşmasında başlayan ve yaklaşık 4 ay süren tecrübem süresince hiçbir sıkıntım olmadı. Gelişim aşamasındaki pilotajın model üzerindeki olumsuz etkileri, henüz oturmamış collective management nedeniyle modelin zaman zaman aşırı zorlanması, rescue lu ünitelere güvenerek bazen çapının üzerinde işler denemek ve ardından kurtarma ile modele yüklenmek, nispeten düşük kapasiteli lipolar kullanmak... Tüm bunlara rağmen model tık demedi sağolsun. Vee tamamen benim hatam sonucu Yozgatta bir gece vakti ufukta kayboldu :laugh: Sadece heli kiti değil, bütün olarak birkaç saniye içinde 5-6 bin lira uçtu...

Elimdeki lipo sayısı da azalınca (ikisi modelle beraber gitti), tekrar 600sx kovalamanın bir mantığı kalmadı. 12S setup ne yazık ki bizleri maddi olarak üzüyor. Arazide şarj imkanları olarak da üzüyor. O döngüyü bir türlü sağlayamıyor ve aralarda ciddi bekliyoruz. 8 tane canavar gibi 5000mah lipom olsa, 4 sette her türlü o döngü sağlanır. Ama 2 setle iş yürümüyor. Tamam konsantrasyon toplayalım aralarda dinlenelim ok de, beş on dk uç, bir saat otur... Olmuyordu yani :) 6S setup her türlü daha aktif uçuş sağlayacak ve bu tercihimden de memnunum açıkçası... Gelecekteki bir 700 ihtimaline de uyumlu oluyor.



Modelle ilgili yorumlara gelirsek de, dört aylık kullanım süresince hiçbir sıkıntı çekmedim. En azından 40-50 uçuşum olmuştur. 550 sınıfı için ne derece gereklidir karbon aluminyum pulley bilemiyorum. 690sx için haklısın güçlü makinede bir ihtiyaç halini alıyor. Ki zaten onunla stok olarak geliyor alüminyum pulley... Bahsettiğin pim 3x16 boyutlarında ve sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum. En azından bende hiç çıkarmadı.

Tail hub konusuna gelince, aslında SX serileri upgradeli seriler gibi birazcık. Tam ikiz değiller :) Tail hub içinde pal tutucuların vidaları mesela 500SE modelinde M2.5x6 iken, 550sx modelinde M3x10 dur.

Frame kısmı tamamen aynıdır. Kuyrukta belt tensioner tek rulmanlıdır (3x10x4) eski seride, kayış atlama başlıkları var birçok helifreakte, misal;




Benim modelimde şu upgrade parça ile geldi doğrudan;



Kayışın kendisinden biraz daha geniş, kuyruktaki pulley in iç kısmını tamamen kapatıyor kayışın aradan kaçmasına imkan yok.

Pal tutucu içindeki rulman eskisinde 4x8x2 dir mesela, yenisinde 5x8x3...

Motor counterbearing vardır mesela, aynı zamanda ana şafta 3. rulman olarak da yataklık yapar.


Gerçi mikado çok cimri değil bu konularda, eski serileri de güncelleyip satıyorlar artık. Yani arada renk farklılığı dışında bir fark kalmıyor zamanla.


Tail boom konusunda da hiç sıkıntı yaşamadım. Frame içindeki kısmın dönmesi imkansız çünkü yandan iki vida ile sabitleniyor. Birisine antistatik kablo da monte ediliyor hatta. Kuyruk tarafında ise kama/vida bişey yok. Ama yeterince sağlam tutuyor clampler, aşırı sıksan da onun arası clamp genişliği kadar daralıyor yani 27mm... Ben zaten 25mm boom ile kullanacağım, modelle gelen 22mm de yedek olur en kötü.


Ben modelden kaynaklı hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta hiç kırım da yaşamadım haliyle hiç ikinci kez ayar yapma ihtiyacı da hissetmedim. İlk ve tek kırımı kaybolması oldu ;D


Yorumların için tekrardan teşekkür ederim ;)
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Kablolama tamam gibi... Bi video paylaşalım. :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci


Rasim Öztürk' Alıntı:
Kablolama tamam gibi... Bi video paylaşalım. :saygilar:
Cok temiz bir calışma oluyor Rasim, emegine saglık :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Bugun konnektor montaj islerine baslanir diye dusunuyorum, dogru mudur Rasim ? Ne de olsa haftaya Kocaelinde olacak model, Yani insallah :D
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bugun konnektor montaj islerine baslanir diye dusunuyorum, dogru mudur Rasim ? Ne de olsa haftaya Kocaelinde olacak model, Yani insallah :D

Valla abi işler karıştı :D

Normalde ikinci el piyasasının durgunluğundan kaynaklı, kocaeli ve adana buluşmalarında spektrumla takılırım diyordum. Kumanda gidince sap gibi kaldım ortada... Aslında komple işleri baltalayan bi gelişme oldu. Öncelikle bu sıkışık zamanda bir miktar para geldi, yerine alacağım sistem gelen paranın yaklaşık 2,5 katı... Bunu bi düzene oturtacak şekilde planlamak lazım. Hadi o bir şekilde ayarlanır, zaten sipariş de vereceğim bu haftasonu ama kumandanın cumaya kadar bana gelme ihtimali yine de düşük. Olay sadece kumanda da değil, komple sistem gibi olduğundan, lehim işleri de ona göre erteleniyor. ESC-batarya arasına U/I sensör lehimlenmesi lazım mesela.

Kocaeli'de emanet x5 ile takılabilirim özetle. Adana için bi engel görünmüyor.
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Evet ya Ben Kumanda olayini tamamen unutmustum :D Neyse saglik olsun. Nasipse Adana'da goruruz olmadi atlar Eskisehire geliriz :)
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Ben tabii olayı airmail gibi düşünmüşüm bi an... UPS olduğundan yetişme ihtimali yüksek. Bugün yola çıkıyor, salı gibi gelir diye düşünüyorum. İnşallah gümrük işlemleri ile uğraştırmaz.
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Biraz tıraş, biraz lehim... Teşekkürler Emre abi :saygilar:


1- Metal tozlarına karşı motorumuzu güzelce kaplıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2- Kontronik Pyro 650-103 motorunun serbest şaft uzunluğu 23.5mm. Bu normal pinyon yerleşimi için yeterli fakat counterbearing için değil... 650-103L modelinin serbest şaft uzunluğu 40mm, bu da 8mm uzun geliyor, bize gereken 32mm... Haliyle şaftın ucundan 8mm lik kısmı kesiyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3- Motor ve ESC için konnektör tercihimiz SupraX 5mm motor-esc konnektörleri... Renkler de kablo renkleri ile hemen hemen uyumlu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Batarya tarafını henüz konnektöre kavuşturmadık. Malum U/I sensör gelecek, o araya yerleşecek.
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Olm bu motor-esc konnektörlerini ters takmışız lan ;D :lollol: :lol: :yuppi: :halay:
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Neyse ki lehim işini iki parçaya bölmüştük, haftaiçi düzeltiriz ;)
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Emre Kaman' Alıntı:
Olm bu motor-esc konnektörlerini ters takmışız lan ;D :lollol: :lol: :yuppi: :halay:
Olsun böyle de çalışır :lol: Ama motor bagli değişken ESC enerji vermenizi pek tavsiye etmeyeceğim :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci

Eline sağlık Rasim. İleride bir gün aramızdan birisi modeli alırsa çok güzel kaynak olucak videolar var. Özelikle kabloloma benimde çok hasas olduğum bir mevzu.

Kabloloması karman çorman bir modele asla güvenip uçuramıyorum. En azından belli bir düzen olmalı. :bravo: