Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar arkadaşlar,

Sizlere Vbar Control kumandam için yapılmış güzel uygulamalardan birini tanıtacağım. Official bir ürün değil, isveçten Linus Larsson isimli bir kullanıcının Vbar Control için yapmış olduğu bir uygulama; Flight Analyzer... Temelde Vbar Control'un (Bundan sonra VBC olarak anılacak) tuttuğu ve excelde görüntülenebilen logları (vbar ünite logunu ünite kendi tutuyor bunu kumandaya sürekli gönderiyor ve kumandada kaydediliyor.), castlevari bir arayüz ile sunan bir görselleştirme aslında...

VBC iki log tutuyor, biri az önce bahsettiğim ünitenin kendi log dosyası. Diğeri ise voltaj akım kapasite sensörünüz varsa elektriksel durumla ilgili loglar... Yani iki logumuz VBlog ve UIlog...

Önce arayüze bakalım;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arayüzde gördüğünüz gibi;

*Uçuş yıllarını sezon sezon filtreleyebilirsiniz.
*Modelleriniz arası filtreleme yapabilirsiniz. (Bende sadece 550sx var, diğer görünenler Mehmet abi için birkaç setupa baktık, yani üniteyi onlar için kurdum öyle kaydetmiş onları da :) )
*Bataryalar için filtreleme seçenekleri var. (Haiyin dediklerinin çoğu Zippy, Opti dediği de öyle. Optiyi ayar için taktım ayar uçuşundaki zippyyi de opti gibi kaydettim aslında o 4500mah 2700değil. Kendi pil setime geçene kadar farklı pillerle uçsam da aynısının üzerine log tutturuyorum şimdilik.)
*Bazı piller ayar için takılıyor bazıları uzun uçuşlar. Bunları filtrelemek için kapasite 1/4 üstü kullanılanlar ve hepsi demiş. Hepsini seçince liste çok uzuyor haliyle.
*Bağlantı durum göstergesi (V). Bu kumandayı takınca yeşil oluyor ve altında IMPORT seçeneği çıkıyor. Bir kere import edince geçmişe dönük hepsini hafızaya alıyor uygulama...

*Tarih-saat... Pil adı... Model adı... Uçuş süresi... Kapasite... Kullanılan kapasite... Min.akım... Maks.akım... idle voltaj... Loglar için kısa yollar...

*Haftalık uçuşlar... (bataryaya göre... modele göre...)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Şimdi de biraz daha inceleyelim logları... Bugün üç adet uçuşum vardı.

1) Birincisinin ilk yarısında autotrim fonksiyonu ile ünitenin trimlerini ayarlaması sağlandı. Trim uçuşunda bir iki dk hoverda tutuyoruz modeli sağa sola çok kaçırmadan... Uçuşun ikinci yarısında ise ünitenin optimizerları aktif iken her yönde dönüşler gerçekleştirildi. Bu uçuşta sola rudder, sağa rudder, elevatör öne flip, elevatör geriye flip, aileron sola flip, aileron sağa flip... Kısaca tüm yönlerde dönüşler gerçekleştiriyoruz ve ünite main rotor ve tail rotor için stop behaviourları otomatik ayarlıyor, memnun kalırsak optimizerları bu uçuşlar sonunda kapatıyoruz ve her uçuşta kendi kendine değiştirmiyor. Özellikle kuyruk için her iki yönde stopları değiştiriyor side A ve side B değerlerini...

Bu ilk uçuş için UIlog şöyle;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şimdi bu çorba :D Biraz daha anlaşılır olması için filtreleyelim; önce voltaj ve akım;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk yarısında (autotrim) akım 30amper dolaylarında sabit, voltaj da yük altında 23.3V seviyelerinden 22.2V seviyelerine kadar düşüyor.
İkinci yarıda (optimizer) akım fliplerde anlık değişimler gösteriyor 87.5A seviyelerine çıkıyor 7A seviyelerine düşüyor, ortalama 30-40A aralığında takılıyor. Voltaj da 22.7V ile 20.4V arasında dalgalanıyor.

Güç de aslında voltaj çarpı akım ama hadi onu da paylaşalım. İlk yarıda ortalama 700-720W civarlarında... İkinci yarıda 1780W ile 150W aralığında dalgalanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kafaturu ilk yarıda sabit 2250rpm... İkinci yarıda 2265rpm ile 2150rpm aralığında dalgalanıyor. Kontronik governoru kullanıyorum. Motor iki kablosundan rpm sensör ile üniteye rpm bilgisini veriyorum ve 9,64 gear ratio ve 5 sensor config girmiş durumdayım. Takometre ile de doğruladık, aralarında 5-10rpm fark var yok. Yani zannımca ünitenin gördüğü rpm doğru.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



PWM sabit 75 model uçtuğu sürece, o yüzden paylaşıp kalabalık yapmaya gerek yok.


Kullanılan kapasite de toplam 2065mah... 4500mah lık bir liponun %45 ini kullanmış oluyoruz böylece... Ortalama kullanımım %70, geriye %30 bırakacak şekilde... Autotrim ve optimizer ayarları için bu pilden bu kadarını aldık yetti.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Ünitenin logu şöyle birşey; (VBLOG)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabii bunda titreşim miktarı ölümcül seviyeye çıkmadı. Haliyle kritik bir mesaj yok. Banklar arası geçişleri ve spool-up spool-down lar esnasındaki "raised vibration level" ları vermiş. Temiz bir log.
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

İkinci uçuş normal bir uçuş... Ama üçüncüsünden daha fazla keyif aldım diyebilirim (üçüncünün videosu olacak 06.12.2015 eskişehir buluşmaları başlığında). Yine de ikisini de paylaşmış olayım.

2) İkinci uçuş... Sırasıyla voltaj akım, güç, kafaturu, kapasite logları;


23V ile 20.2V arasında dalgalanıyor. Ortalama 21.8V...... Maksimum 105A seviyelerini görüyor, minimum 7Ampere kadar düşüyor. Ortalama 36.2A.....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



2100W ları görüyor maksimum, ortalama 780W....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kafaturu ortalama 2082rpm dese de inanmayın, baştaki spool-up ve sonraki düşümü de hesaba kattığı için öyle... Uçuş ortalaması 2150-2200rpm aralığında... Bank1 yüklü idi bu uçuş sırasında, esc yüzdesi %75... Yaklaşık 2150 veriyor. (Diğer uçuşta bank2, esc %80, kafaturu 2250rpm)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kullanılan kapasite de 2210mah... Uçuş süresi 3:35... 4500mah lık 35C eski lipolar olduğu için çok uzun tutmadım uçuşları. C değeri yüksek 5000mah lık bir lipo ile %70 kullanarak yani 3500mah ını tüketerek 5:30 dakikanın biraz üzerinde uçuşlar yapmak olağan görünüyor bu kafaturu ile..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






3) Üçüncü uçuş... Sırasıyla voltaj akım, güç, kafaturu, kapasite logları;


22.6V ile 18.8V arasında dalgalanıyor. Ortalama 21.3V...... Maksimum 115A seviyelerini görüyor, minimum 7Ampere kadar düşüyor. Ortalama 41.1A.....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



2270W ları görüyor maksimum, ortalama 864W....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kafaturu uçuş ortalaması 2112rpm demiş, başını ve sonunu hesaba katmazsak biraz daha yüksektir.... Bank2 yüklü idi bu uçuşun büyük kısmında, esc yüzdesi %80... Anlamlı kısımda 2200-2100 aralığında oynamış. Sonlarda 2200rpm e çakılı kalmış, videodan bakarsanız orda hoverda kuyruk çevirerek takılıyorum. Gerisinde bolca half piro girişler, flip çıkışlar falan var dalgalanmalar olmuş biraz biraz rpm de...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kullanılan kapasite de 3160mah... Uçuş süresi 4:28... Kullanılan lipo 4500mah 35C..... C değeri yüksek 5000mah lık bir lipo ile %70 kullanarak yani 3500mah ını tüketerek 5:00 dakika uçuşlar yapmak olağan görünüyor bu kafaturu ile...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Üçüncü uçuşun videosu;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Detaylı anlatım ve paylaşım için teşekkürler Rasim, ellerine sağlık kardeşim :bravo:

Castle ESC log özelliği ile burada paylaştıklarının büyük bir kısmına ben de sahiptim. Özellikle ilk uçuşlar sonrası genel durumu kontrol için çok faydalı problemler. Bir de inşallah olmaz da, bir sorun olunca çok işe yarıyor.

Şimdi yeni ESC, YGE, ne yazık ki log özelliği yok. Inşallah bakma ihtiyacı hasil olmaz diyelim :D

NOT: Bu arad Half-Pirolar güzel oturmaya başlamış :bravo:
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Ben teşekkür ederim Mehmet abi :)

Benim daha çok hoşuma giden ve içime tam olarak sinen, sistemin bütünlüğü oldu. Bu yeni heli ile birlikte VBC çok masraflı oldu ama çok da şahane oldu. Herşey sistemin içinde; heli ayar işi dakikalar içinde bitiyor (özellikte swash level için kafa sökme takma yoksa)... ESC setup wizardlar falan var (ben endpointlerini çözemedim ama dert de değil, kontronik bi kere mode4 e ayarlandı mı yanana kadar gerek duymuyor :D Log tutma işleri güzel, ünite için ve batarya için...

Yılbaşından sonra pil planım var, onlarla beraber forumda konusunu açtığım battery id sensör de alırım. GPS emin değilim masraf etmem sanırım.


Abi YGE diye üzülme, al bi VBC, yanında da UI sensörünü ihmal etme. Güzel güzel ayarla üniteni, tablet bluetooth falan oynamadan bütün expert parametrelerini saniyeler içinde değiştir, kalk yine uç... Baktın olmadı havada değiştir :D Bütün loglarını da tutsun...


Kışı o half pirolarla geçireceğim sanırım. Hem Emre abinin lipolara yüklenmek istemiyorum çok tictoc deneyip, hem de heliye birşeyler olursa bu aralar, birkaç ay ara vermek zorunda kalırım net olarak. O yüzden böyle iyi :)
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Paylaşım ve emeğin için ellerine sağlık Rasim.
Her ne kadar bu yazılanlara uzakta da olsam şu an.
Gün gelecek lazım olacaktır.
Yararlanabilmek dileğiyle[emoji106]

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Rasim eline sağlık. :bravo:

Bu sistemlerle beraber modelcilerde birer analizör oluyor. :) Valla bilemek, anlamak güzel şey. :RCKolik:

Artık helilerimiz bizi masa başında da tatmin etmeye başladı bence. :thumbup:

Firmalar bize hayal ettiğimiz her imkanı bir miktar öpücük karşılığında sunuyorlar. :laugh:
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Teşekkürler Türker abi ;) Sistemin genel halinden çok memnunum.
Zaten sahada pek vakit geçiremediğimizden, masabaşında daha çok takıldığımızdan, o şekilde tatmin etse iyi olur :D

Tabii elektroniğin entegre olması, hepsinin birbirine bağlantılı olması ve kumandadan ayarlanabilmesi 2012 yılında bir hayalmiş, şimdi günden güne gerçekleşiyor. Gelecekte daha iyi yerlere de gelir umarım. Dave Dahl'a kulak verelim vakti zamanında bir röportajda ne demiş;


"Question: What do you foresee as the next big thing in the heli products or technology?

Answer: I’m not good at foreseeing what’s coming next. But mechanics and motors seem like they are about at their limit for the moment, or well on their way to being so. I’m hoping for a major break-through in battery technology. That, and I’d like to see all the electronics on the heli (radio, BEC’s, ESC’s flybarless control systems, data loggers…anything electronic that has an adjustment on or in it), fully integrated, data linked, and adjustable from the transmitter. One can dream can’t they."


Bakalım batarya teknolojisinde hala bekliyoruz gelişmeler. Fiyatlar yüksek ve süreler kısa... Ve ağırlar...

Bu arada röportajın tümü için;

 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Uçuşlar artık karbon kopya, saniyesine kadar, spool up'ına rpm'ine kadar... Yeni şeyler denemek lazım ama bu soğuklarda zor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Rasim Öztürk' Alıntı:
Uçuşlar artık karbon kopya, saniyesine kadar, spool up'ına rpm'ine kadar... Yeni şeyler denemek lazım ama bu soğuklarda zor...
Bu ayni zamanda kendine gore bir ucus stili oturdugunun guzel bir gostergesi diye dusunuyorum Rasim ;)
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Abi sorma stil tamam da, elimde kamera, yav üşüdüm hadi in de gidelim diyorum, adam pilden son 0.1v da çekmeden inmem diyor :lol: :lol:
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Emre Kaman' Alıntı:
Abi sorma stil tamam da, elimde kamera, yav üşüdüm hadi in de gidelim diyorum, adam pilden son 0.1v da çekmeden inmem diyor :lol: :lol:
1 aydir ucmayinca ozlemistir dogal olarak ucmayi Emre :laugh: :thumbup:
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Abi çok özlediğimde simülatör var saolsun aynı tadı vermese de... Gerçekten NeXt çok başka oldu, ordaki hissiyatı, model çeşitliliğini, ayar kolaylığını, kumandamla basitçe kullanılabilmesini, sahaları vs. çok sevdim.

Bir de Mevlüt abi ile çıktığımız zaman (iki hafta kadar önce) Synergy ile uçmuştum, tam bir ay sayılmaz ama yine de emanet modelle bi yere kadar. Daha borçları bitmese de Logo'da başka uçuyorum ister istemez :D
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

:eek: Yahu flybara geri dönecem haa :D Bu nedir logtur lagtır. Bizim zamanımızda gyrolar mekanik idiii, servolar dandik idiii, paller tahta idiii... Uğraşmayın garibanla yahuu. Uçsun garibim yazık onunda pili neyim var :-\. Ben pile buzzer takıp dolumu boşmu diye bakmaya üşeniyorum, siz niyapiyonuz bele. Nasıl okunuyo o grafik şeysileri :rolleyes:
 
Mikado VBar Control -- Flight Analyzer

Gençler hatırlayamayabilir ama eskiden arabaların motoru yoktu. Alttaki delikten ayağınızı çıkarıp ittirmeliydiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol