Mini jeneratör yapımı

Ahmet SAĞIR

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ağu 2014
Mesajlar
325
Tepkime puanı
263
Yaş
45
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba Arkadaşlar

Aklımda bir proje var ama yapılabilirliği ile ilgili fikirlerinize ihtiyacım var.

Model uçaklarda kullanılan 2 zamanlı benzinli motor ile yine model uçaklarda kullanılan bir elektrik motorunu çevirip elektrik üretmek ve bu elektriği uygun bir devre ile 17v-48v arası ayarlanabilir dc voltaja çevirmek. Benzinli motoru da yine bir elektronik kontrolcü çalıştıracak. Baktığım kadarıyla bu tür motorlar mevcut.

Burada ki sorun ayarlanabilir voltajı sağlayacak olan devre gibi. Eğer yapılabilirse devre işini Sümer abimiz çözer gibime geliyor.
 
Hocam uçan uçakta mı üretmek istiyorsunuz orasını anlamadım. Yoksa bildiğimiz jeneratörü 2 zamanlı motorla mı yapmak istiyorsunuz?
 
Onlar zaten 2 zamanlı oluyor diye biliyorum ama siz modifiye edeyim istiyorsanız kaç v gerekiyor ise bir dc motora kayış zincir vs. gibi bağlayıp elektrik elde edebilirsiniz. İnverter kullanıp 220v de kullanabilirsiniz. Ancak bu enerjiyi direk mi kullanacaksınız yoksa depolamak mı istiyorsunuz. Onun için de ayrıyeten akü ve şarj kontrol devresi almanız gerekir.
 
Uygar bey o kadar karmaşık bir tasarıma gerek yok. Gayet basit. 2 zamanlı motorun pervane bağlantı yerine elektrikli motorun şaftını bağlayacağız o kadar. O da sümer abinin dediği gibi uygun tasarım bir volanla olacak. Ürettiğimiz elektriği depolamak gibi bir talebim yok. Anlık kullanacağım. Sadece dc 17v-48v- arasında ayar yapabileyim.Ekteki resimde ne demek istediğim net bir şekilde görülüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Peki kullanacağınız uçak motoru bu işe ne kadar uygun? Özellikle hararet mevzusu. Önünde bir pervane, belli bir hızda hareket etmesi ve 10-20 dakika kullanılması göz önüne alınarak tasarlanan bir motor, acaba bir kutunun içinde uzun saatler boyunca çalışabilecek mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Uygar bey o kadar karmaşık bir tasarıma gerek yok. Gayet basit. 2 zamanlı motorun pervane bağlantı yerine elektrikli motorun şaftını bağlayacağız o kadar. O da sümer abinin dediği gibi uygun tasarım bir volanla olacak. Ürettiğimiz elektriği depolamak gibi bir talebim yok. Anlık kullanacağım. Sadece dc 17v-48v- arasında ayar yapabileyim.Ekteki resimde ne demek istediğim net bir şekilde görülüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ahmet Bey, resimdeki kurulumu siz yaptıysanız zaten tamam, sadece tavsiyem motorun üzerinde soğutma kapağı olması lazım onu takmanız iyi olur motoru pişirirsiniz.;D
 
Son düzenleme:
Küçük bir jeneratör hobi amaçlı olarak güzel oluyor. Ben de bir tane yapayım diyorum. Yalnız fanlı bir volan ve silindir kafasına uygun bir soğutucu yapmak mesele. Torna ve freze istiyor.

Bir forumda bir üye şu jeneratörü yapmıştı:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ahmet Bey, resimdeki kurulumu siz yaptıysanız zaten tamam, sadece tavsiyem motorun üzerinde soğutma kapağı olması lazım onu takmanız iyi olur motoru pişirirsiniz.;D

Hayır Levent Bey ben yapmadım ama benzerini yapmak istiyorum. Tek sorun voltaj kontrolünü sağlayacak elektronik devre.
 
Benin tavsiyem, Model moturu yerine hızar motoru kullanmanız yönünde hem model motorundan çok daya ucuza gelir, ön kama yerine bir adet DC motor ayarlamanız kafi, zaten kasnak hazır, kesim zinciri yerine bisiklet zinciri takarsınız mis gibi olur.
 
Benin tavsiyem, Model moturu yerine hızar motoru kullanmanız yönünde hem model motorundan çok daya ucuza gelir, ön kama yerine bir adet DC motor ayarlamanız kafi, zaten kasnak hazır, kesim zinciri yerine bisiklet zinciri takarsınız mis gibi olur.

Ali bey boyutları büyük olacaktır diye düşünüyorum. Mümkün mertebe kompak ve basit bir yapı oluşturmak istiyorum.
 
Hayır Levent Bey ben yapmadım ama benzerini yapmak istiyorum. Tek sorun voltaj kontrolünü sağlayacak elektronik devre.
Voltaj kontrolü için farklı yaklaşımlar söz konusu olabilir.
Öncelikle bu sistemde kallavi bir brushless motor kullanılmalı. Çıkışları altı adet düşük kayıplı yüksek akımlı diyotla doğrultulup regülatöre girmeli.
Bu aslında otomobil alternatörüne benzer. O sistemde voltaj, alternatörün elektromıknatıs akımı ile kontrol edilir. Burada ise fırçasız motorun mıknatısları sabittir. O zaman voltaj çıkışına göre motorun devrini değiştirecek bir elektronik devre gerekir.
İlk aşama regülatör çıkışı ise bir buck/boost converter ile istenilen değere ayarlanır.
 
Hayır Levent Bey ben yapmadım ama benzerini yapmak istiyorum. Tek sorun voltaj kontrolünü sağlayacak elektronik devre.

Örnek olması açısından, Benzinli heliler için kullanıyoruz. ;)
Resimdeki malzemeler temsilidir.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol