Modelime uygun motor seçimi

Ferhat Taş

Yeni Uye
Katılım
1 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
3
Yaş
35
Konum
Konya
İlgi Alanı
Uçak
Sabit kanat 5mm fotobloktan flite test edge 540 modelini yapmaktayım. Modelimin pil ve diğer elektronikleri dahil ağırlığı maksimum 1400 gr ve kanat açıklığı 1 metre. Kullandığım motor A2212 1000 kv, pervane 1045, lipo 3s 1800 mah, esc 30 A. Pixhawk 2.4.8 ile otonom uçuş yapacağım. Modelim bitmek üzere fakat ikilemde kaldığım bir konu var kullandığım motor yeterli mi yoksa 1400 kv lik motor mu kullanmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Merhaba, o motor ve pervane ikilisi 3S te 700-800 gr arasi itki uretiyor. Toplam agirlik icin sınırda kalıcak diye dusunuyorum.Yetersiz gelebilir. Tabi ustadlar daha dogrusunu yazicaklardir.
 
Sabit kanat 5mm fotobloktan flite test edge 540 modelini yapmaktayım. Modelimin pil ve diğer elektronikleri dahil ağırlığı maksimum 1400 gr ve kanat açıklığı 1 metre. Kullandığım motor A2212 1000 kv, pervane 1045, lipo 3s 1800 mah, esc 30 A. Pixhawk 2.4.8 ile otonom uçuş yapacağım. Modelim bitmek üzere fakat ikilemde kaldığım bir konu var kullandığım motor yeterli mi yoksa 1400 kv lik motor mu kullanmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.
O model ile otonom uçuş yapmak zor olucaktır. Pixhawkın varsayılan PID ayarları için o uçak çok hareketli gelebilir PID ayarlarını tekrardan yapmak zordur. FT Explorer gibi daha farklı bir modele yönelmenizi tavsiye ederimm
 
O model ile otonom uçuş yapmak zor olucaktır. Pixhawkın varsayılan PID ayarları için o uçak çok hareketli gelebilir PID ayarlarını tekrardan yapmak zordur. FT Explorer gibi daha farklı bir modele yönelmenizi tavsiye ederimm
FT Explorerun gövde yapısı küçük olduğundan otonom uçuş malzemelerinin sığacağından emin değilim. Edge 540 ta pixhawk tan destekli uçuş ile kontrol yinemi zor olacaktır ve asıl aklıma takılan motor hakkında ne düşünüyorsunuz yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Ferhat bey yapacağınız uçağın kanat alanı yaklaşık 22 dm². Uçağınızın dolu ağırlığı 1400 gram ise kanat yükü 63 gr/dm² olur. Kanat yükü bu kadar yüksek bir uçağın stall hızı da yüksek olur, yani uçağın kendini taşıması için daha hızlı uçması gerekir. Elinizdeki motorun itkisi büyük ihtimalle uçağınızı bu hızlara çıkaramayacaktır. Bence Berk abinin dediği gibi bu hareketli uçak yerine kanat alanı daha geniş ve stabil bir uçak yapmanız daha mantıklı.
 
Kesinlik uçamaz o motorla. Denemeye bile gerek yok
Hocam model kısmını bitirdim bugün tekrar ölçtüm kanat genişliği ve boyu tam 1 er metre. Thkmodelucak sitesinden almıştım yapım videosunda 1000 kv motor yazıyordu diğer malzemeleri de motora uygun aldım. Bu aşamadan sonra kaçlık motorla ve malzemelerle bu modeli kurtarabilirim veya kanatları büyültme gibi bir işlem yapabilirmiyim. Ciddi bir emekle ve titizlikle uygun yaptım diye düşünürken şimdi model bitti ama ne yapmam gerektiği konusunda tıkandım. Önerilerinize çok ihtiyacım var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçak gayet iyi duruyor. Eline sağlık. Fakat yanlışların neresinden başlayacağımı bilmiyorum. Bodoslama birkaç bişey yazayım.

Kv ile motorun gücü farklı şeydir. Kv motorun dakikada kaç tur attığını belirler. Yani 10cm pervane de dakikada 1000 tur atabilir 100 cm pervanede.. Bu iki pervaneyi aynı motor çeviremez tabi ki.

Senin motorun bu uçağı uçuramaz. senin motorun aynı ağırlıkta olan trainer bir uçağı bile uçurmakta zorlanacaktır.

Bu model sana sadece kesip biçmeyi öğretti. Şuan için görevini başarıyla yerine getirdi. Daha fazla bu uçaktan birşey beklememelisin en azından bir süre.

Yerinde olsam daha hafif şekilde bitirebileceğim bir trainer yapardım. 1kg civarında max ve yine 1 metre kanat açıklığı olabilir. Yada 1.3 metre de olabilir. Ve uçmayı öğrenirdim. Daha sonra uçması zor olan uçaklarla uğraşırdım.
 
Ali haydarın dediklerine ek olarak şunu söylemek istiyorum. KV den ziyade elektrikli motorun boyutu yani stator çapı ve yüksekliği de gücü doğrudan etkiliyor. Daha büyük motor daha büyük pervaneyi çevirir doğal olarak. A2212 dediğiniz muhtemelen aliexpress mamulü sarı motorlardan. Onunla ben en fazla 700-800 gram civarı uçaklar uçurdum. Daha fazlasında zorlanır. Bu uçak için daha büyük ve daha güçlü bir motora ihtiyaç var. Uçak akrobasi uçağı olduğu için büyük pervaneyi düşük devirde çeviren ve en az 2 kg çekecek bir motor ancak tat verir. (1400gram için konuşuyorum.) Ama tabi sadece motor değil iyi bir pilotaj da ister bu uçak. O kürek gibi elevator ve rudder yeni başlayan biri için başa bela olur eğer yeterince tecrübeniz yoksa uçağa hakim olmaniz mümkün olmaz.:saygilar:
 
Ali haydarın dediklerine ek olarak şunu söylemek istiyorum. KV den ziyade elektrikli motorun boyutu yani stator çapı ve yüksekliği de gücü doğrudan etkiliyor. Daha büyük motor daha büyük pervaneyi çevirir doğal olarak. A2212 dediğiniz muhtemelen aliexpress mamulü sarı motorlardan. Onunla ben en fazla 700-800 gram civarı uçaklar uçurdum. Daha fazlasında zorlanır. Bu uçak için daha büyük ve daha güçlü bir motora ihtiyaç var. Uçak akrobasi uçağı olduğu için büyük pervaneyi düşük devirde çeviren ve en az 2 kg çekecek bir motor ancak tat verir. (1400gram için konuşuyorum.) Ama tabi sadece motor değil iyi bir pilotaj da ister bu uçak. O kürek gibi elevator ve rudder yeni başlayan biri için başa bela olur eğer yeterince tecrübeniz yoksa uçağa hakim olmaniz mümkün olmaz.:saygilar:
Üstadım dediklerinize katılıyorum bugün hassas terazide ölçtüm ve tüm elektronikleriyle birlikte ağırlığı 1240 gr geldi. Sizin söylediğiniz gibi stator çapı ve yükseklik özelliklerini dikkate alarak araştırmam sonucu motoru 2814 1100 kv ile 1155 pervane takmayı düşünüyorum. Datashettinde max thrust değeri 2230 gr ve akrobasi uçaklarında 1200-1400 gr arasına uygun olduğu yazıyor. Sizce bu araştırdığım motor bu model ve ağırlığa uygun mudur. Bunun yanında uçağı pixhawk ile otonom uçuracağım keskin koordinatlar girmeden bir uçuş planlıyorum. Uzun süredir aynı modelin simülatörüyle çalışıyorum ve de bu modeli uçurmayı çok istiyorum. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için şimdiden teşekkür ediyorum deneyimlerinizle yardımcı olursanız müteşekkir olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Estağfurullah ne üstadı, dediğiniz rakamlara göre motor uygun görünüyor ama uçağın uygunluğu bence hala soru işareti. Yinede denemeye kararlıysanız öneri olarak şunu da eklemek istiyorum. Kontrol yüzeylerinin atımları mümkün olduğunca kısık olsun ki uçağın kontrolü kolaylaşsın. Fotoblok uçağın özellikle ilk uçuşta daha trimleri bile yapılmadan simülasyondaki gibi uçmayacağını (hatta yakın bile olmayacağını) aklınızdan çıkarmayın. Yine de ben olsam önce FT Explorer gibi bir modelde hem pixhawkı dener hem de pilotajı ilerletip bu uçağı sonraya saklamayı düşünürdüm. @Kemal-Lütfi UZER bu uçaktan yaptı ve uçurdu. Çok deneyimli olmasına ve otonom uçuş olmadan manuel uçmasına rağmen biraz problem yaşadı. O yüzden daha sağlam adımlar atmak hem harcanan emeğin hem de ekipmanların bir kısmının ziyan olmaması açısından çok önemli.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin