Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

adnan kaptan' Alıntı:
:saygilar: Merhaba arkadaşlar, burada yazdıklarınızı okudum ,paylaşım için çok teşekkür ederim ,emeğinize sağlık , bende birşey ilave edeyim,bende özellikle dişileri wurth ince yağla
yağlıyorum,rulman içinde çok güzel bir yağ ,oldukça kaliteli ve bir tüp alınca çok gidiyor,yabancı bir sürü gres var titanyum falan,ama içlerinde o kadar azki hemen bitiveriyor,
birde üzerine toz çekmiyor ,çok memnunum tavsiye ederim ,saygılarımla :RCKolik:
Dediğiniz yağ tam olarak hangisi. Hhs 2000 mi? Ben de rulmanlarda kullanmışımdır.
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Bu plastik dişli ler için koşu bandı na özel yapar var acaba onlar nasıl olur deneyen varmı acaba.
 
Mustafa Çoban.' Alıntı:
Bu plastik dişli ler için koşu bandı na özel yapar var acaba onlar nasıl olur deneyen varmı acaba.
Güzel fikir, koşu bandında çok kullandım ama helideki plastik dişlilerde kullanmak hiç aklıma gelmedi. :laugh:

Güzel fikir Mustafa, bu iş için ideal bir yağlayıcı olabilir gerçektende. %p
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Ben bi silikon sprey kullanmistim kuyrukta, ama cok inceydi. İlk ucustan sonra disli tertemizdi, kalmamisti dislinin uzerinde [emoji1]
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Türker Akgün' Alıntı:
Güzel fikir, koşu bandında çok kullandım ama helideki plastik dişlilerde kullanmak hiç aklıma gelmedi. :laugh:

Güzel fikir Mustafa, bu iş için ideal bir yağlayıcı olabilir gerçektende. %p
bende şu mantıkla sordum tabi hızda önemli ama band hem lastik hemde o yağ kolay kolay gitmiyor yapışkan gibi ondan sordum, fiyatlarıda ucuz buralarda bulursam alayım 'internetten getirmek sıkıcı olur' deneyeyim kendim bakalım nasıl olacak merak ettim şimdi.
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Emre Kaman' Alıntı:
ben X7'de Align gres kullanmıştım ve az daha pert ediyordu heliyi.

Emre bey, elimde olan Align grease-sini Logo 600 modelimde kullana bilirmiyim peki? kullansam nasıl bir sorun yaşa bilirim?

Emre Kaman' Alıntı:
Kayış işi ise tercih meselesi. Ben kafanın boşta dönüşünü mümkün olduğunca serbest bırakacak, ama kendi ağırlığıyla sarkmayacak kadar gerdiriyorum. Bu şekilde kaçırma yapmıyor. Gene kural kayışa bastırınca diğer tarafa doğru yarı yoldan fazla esnememesi. Goblinlerde motor kayışını ise baya gergin tutmak gerekiyor.

Logo 600-de ben sıka bildiyim kadar sert sıkıyorum kayışı, kafa o kadar da kolay dönmüyor elle. Böyle sertliyin zararı ola bilirmi kayışa? Bi de, kışda soğuk havalarda uçuş yaparken kayışı gevşetmeye ihtiyac varmıdır? Soğuk hava için kayış sertliyi nasıl olmalıdı? kayışdan ilave soğukda uçarken nelere dikkat etmek gerekli?
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Daha önce kimsenin başına geldimi bilmiyorum ama tam 3 defa başıma gelen bir olayı paylaşayım. Buğün heliye bakım yaparken elektriği verdiğim cycle servolarının zorlandığını gördüm alala falan elektriği kestim. Daha öncede başıma gelmişti ordan şüpelendim ve hemen swaş ballinklerini söktüm bir de ne göreyim swaş yukarı aşağı elle zor gidiyor. Daha öncede başıma gelmişti hatta Kocaeli buluşmasında olmuştu doktor Türker saolsun hemen olaya vakıf oldu inceledi ve oda çok şaşırdı, yani swaşı böyle ne tutabilir diye. Acaba önceki kırımdan dolayı swaşta ezilme veya yamulma mı var, öyle olsa ara sıra yapıyor sonra her şey normal, bugün tekrarlayınca bende swaşı komple söktüm rulmanına kadar parçaladım tıkır tıkır çalışıyor. Kullandığım yağ dryfuild ve şüplendiğim şahısta bu arkadaş. Yani 1 senedir aynı yağı kullanıyorum yağ deforme olur mu bilmiyorum ama en son geçen hafta yağlamıştım yani tamda kestiremiyorum acaba yağlayıp bırakınca parçalar çalışmayınca mı sıkıntı oluyor. Yoksa her sahadan dönüşte temizlemek mi gerek anlam veremedim ama daha kullanmayı düşünmüyorum, bakalım neler olacak. Şu an şıkır şıkır çalışıyor zamanla göreceğiz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Hatırladım o olayı Fatih. Gerçekten hiç beklenmedik bir olaydı. :rolleyes:

Boşta duran bir şaft ve swash varsa belki test edilebilir tam teşhis için.

Ama en garantisi yağı imha etmek bence. Kimyasal bir madde sonuçta, bozulmuş olabilir. :-\
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Türker Akgün' Alıntı:
Ama en garantisi yağı imha etmek bence. Kimyasal bir madde sonuçta, bozulmuş olabilir. :-\
Türker'e katılıyorum Fatih. Elindeki Dry Fluid yağı bir şekilde bozulmuş olmalı.

Benzer durumu bayramda Hakan kardeşimin Trex 609 kuyruk shaft yaşadık. Shaft sürdüğü isimsiz yağ, resmen tutkal gibi bir yapışkan yüzey oluşturmuştu shaft üzerinde :eek: :-\ O kadar ki elimizle bile hareket ettirtmiyorduk :D

Güzelce çıkardık ve temizledik, sonra mekanizma yine yağ gibi kaymaya başladı.

Ne olursa olsun arada bir kontrole etmek gerekiyor anlaşılan. Yağladım nasıl olsa deyip, es geçmemek lazım %p
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Ferid Hemidov' Alıntı:
Emre bey, elimde olan Align grease-sini Logo 600 modelimde kullana bilirmiyim peki? kullansam nasıl bir sorun yaşa bilirim?
Bu grevse tam olarak nerede kullanmayı düşünüyordun Ferid ? Eğer kafadaki açık rulmanlarda kullanacaksan bence bir sorun olmaz. Ben kullanıyorum mesela. Aynı şekilde one way rulman için de kullanabilirsin ;)

Ferid Hemidov' Alıntı:
Logo 600-de ben sıka bildiyim kadar sert sıkıyorum kayışı, kafa o kadar da kolay dönmüyor elle. Böyle sertliyin zararı ola bilirmi kayışa? Bi de, kışda soğuk havalarda uçuş yaparken kayışı gevşetmeye ihtiyac varmıdır? Soğuk hava için kayış sertliyi nasıl olmalıdı? kayışdan ilave soğukda uçarken nelere dikkat etmek gerekli?
Logo için %100 emin değilim ama Goblin için Manuel'den kuyruk kayısı sert olsun deniyor. Ama mesela Emre kuyruk kayısını o kadar germiyor özellikle. Sert hareketlerde kayış kaçırma yapmadığı müddetçe çok da bir sorun değil. Sert kayış düşük devir ve auto rotasyon sırasında aşırı sürtünme etkisi var.

Onun haricinde yaz veya kış dönemine göre kayış germe oranını değiştiren ve oynayan bir modelcı henüz görmedim :D
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Fatih dry fluid hangi yagini kullaniyorsun saftta? Gear lube dislide, heli lube saftlarda kullaniyorum ben ve gayet memnunum.

Ferid, align one way gresini logoda kullanmanda bir sakinca yok. Benim x7'de yasadigim problem, x7 oneway rulmaninin farkli bir tipte olmasindan ve daha ince bir gres kullanilmasi gerektiginden kaynaklaniyordu.

Kuyruk kayisi konusunda ise, eger gercekten gereginden cok fazla sıkı kullaniyorsan, iki turlu sorun yasarsin. Birincisi autorotation durumunda pallerin cok cabuk enerji kaybeder, ikincisi ise motora ve esc'ye gereginden fazla yuk yuklemis olursun. Logo690'da kayisi kacirma yapmayacak kadar gevsek birakiyordum, kafa gayet rahat donuyordu ve hic sorun da yasamadim.

Soguk havalarda, kayistan ziyade pillerinden endise etmen lazim. Lipo'lar cok sicagi veya sogugu sevmezler. Ozellikle 10 derece alti havalarda pillerini sogukken kullanma. Arabada veya cebinde tut, modele takmadan once. Cok soguk bir pil performans veremez ve havada enerji kesebilir.
 
fatih cebir' Alıntı:
Daha önce kimsenin başına geldimi bilmiyorum ama tam 3 defa başıma gelen bir olayı paylaşayım. Buğün heliye bakım yaparken elektriği verdiğim cycle servolarının zorlandığını gördüm alala falan elektriği kestim. Daha öncede başıma gelmişti ordan şüpelendim ve hemen swaş ballinklerini söktüm bir de ne göreyim swaş yukarı aşağı elle zor gidiyor. Daha öncede başıma gelmişti hatta Kocaeli buluşmasında olmuştu doktor Türker saolsun hemen olaya vakıf oldu inceledi ve oda çok şaşırdı, yani swaşı böyle ne tutabilir diye. Acaba önceki kırımdan dolayı swaşta ezilme veya yamulma mı var, öyle olsa ara sıra yapıyor sonra her şey normal, bugün tekrarlayınca bende swaşı komple söktüm rulmanına kadar parçaladım tıkır tıkır çalışıyor. Kullandığım yağ dryfuild ve şüplendiğim şahısta bu arkadaş. Yani 1 senedir aynı yağı kullanıyorum yağ deforme olur mu bilmiyorum ama en son geçen hafta yağlamıştım yani tamda kestiremiyorum acaba yağlayıp bırakınca parçalar çalışmayınca mı sıkıntı oluyor. Yoksa her sahadan dönüşte temizlemek mi gerek anlam veremedim ama daha kullanmayı düşünmüyorum, bakalım neler olacak. Şu an şıkır şıkır çalışıyor zamanla göreceğiz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Abi dryfluid'in hangi yağını sürdün? Tam isim verebilir misin? Şuan kullanmıyorum ama ben de uzun süre kullandım böyle bir problem yaşamadım. Şaftın orta noktasın da yamukluk falan olabilir mi? Hafif yamukluk bile rulmanların oynamasını aşırı derece de zorlaştırıyor. İstersen sıfır bir şaft ile dene swashplate'i...
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Elimde sıfır şaft vardı değiştim, swaş yok malesef deneyemedim ama swaşta herhangi bir problem gözlemleyemedim yani rulmanına kadar söktüm çalışıyor. Kullandığım yag dry fuıld diğeride var onu bazen çarklarda kullanıyorum.Yanlız önemli bir detayı atladım onuda paylaşayım, şaftı temizlerken üst kısmında yag hafiften siyahlaşmıştı yapışkanlığını kontrol etmedim sildim gitti, keşke kontrol etseydim ama dediğiniz gibi bir şekilde yağ özelliğini kaybetmiş bencede, daha kullanmayı düşünmüyorum.Ama uçmayan bir modelin şaftını yağlayıp zaman zaman kontrol edeceğim bakalım ne çıkacak .. :) :saygilar:
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Fatih abi aynı sorunu ben 570 in kuyruk şaftında yaşadım, Bahadır da main şaftta yaşadı, sorun yağın zamanla tozdan pislikten, özelliğini kaybedip yapışkanımsı bi yapıya bürünmesinden kaynaklanıyor, dolayısıyla açıkta duran yağı her zaman düzenli aralıklarla kontrol edip, gerekliyse temizleyip tekrar yağlamak gerekli. [emoji106]
 
Şaft rulmanında ve swashplatete motosiklet zincir yağı kullanmayı düşünüyorum. Zincir yağı kullanıldığını okumuştum. Bir sorun olur mu? Ve feathering shafttaki thrust bearingler için örnek bir gres marka/modeli tavsiye edebilir misiniz? Veya herhangi bir gres olur mu?