Motordaki Problem Ne Olabilir?

futhsys

Uye
Katılım
15 Ağu 2014
Mesajlar
126
Tepkime puanı
0
Yaş
37
İyi akşamlar herkese öncelikle
Hocalarım, malum hobide yeniyim. uçurma kaldırma indirme derken uçakla uğraşıp durdum bu zamana kadar genellikle. onu düzelttik derken bu aralar elektroniklerle başım belada.

HK'dan Donkey modeli 3007 lik motor aldım. ürün açıklaması şu şekilde;

When pulling power matters and looks.. well.. just dont, then the HobbyKing Donkey ST3007 is the work horse for you. This tough-as-rawhide motor features a heavy duty mount, a 4mm shaft and self oiling bushings that just wont give up like some of the bearings in those little "Show Pony" motors.
Specs:
RPM/v: 1100kv
Dimensions: 36 x 24mm
Shaft: 4.0mm
Voltage: 11.1v
Weight: 76g
No-load current: 1.8a @ 11.1v
Max Current: 32A
Max Watts: 280W ( burdaki mantığıda tam çözemedim, 11V, 32A ve 280W... Wattın 330 gibi bişey olması gerekmezmiydi?)
Mounting Holes: 44mm
Prop Data:
10x4.7 - 11.1v - 21A - 1150g Thrust
9050 - 11.1v - 18A - 900g Thrust
1060 (3 blade) - 11.1v - 23A - 1200g Thrust

tavsiye edilen 10x4.7 pervaneyi taktım. Ve biraz şekil olsun diye plastik bir spinner taktım. ( büyük hata yaptım kanısındayım) 2200lük 25c lipoyuda takıp uçağı saldım.gayet güzel bi uçuş oluyo gibi. 2-3 tur attıktan sonra motor ilk baştaki çekişini veremiyomuş gibi geldi, pilde sıkıntı olabilir diyerek indirdim hemen. pil gayet soğuktu. esc ye baktım oda olması gerektiği gibi. motora sıra geldi, dokundum ve gelirken neden et almadıkki diye düşündüm, motor yanıyor! şu an motorun dönüşü daha sertleşmiş durumda. elimle dönderdiğimde belirli bi bölgede zorlaşıyor. mıknatısların alt tarafında akmış silikon benzeri lacivert bişey var. fakat motoru bağladığım bölgeye hiçbişey sıçramamış ve geldiğindede varmıydı, hiç dikkat etmedim. acaba motorumu yaktım diye düşündüm, biraz araştırdım mıknatısların manyetikliğini kaybedebileceği ve rulmanların bozulabileceğinden, yağlamayla çözüm olabileceğinden bahsetmişler. hocalarımın illaki bilgisi vardır bir danışayım, yapabileceğim bişey varmı motor için sorayım dedim. aslında motor yanması nasıl anlaşılır, sonuçları ve yapılabilecek işlemler başlığı altında farklı bi konu açılırsa cevabıma ordan ulaşmam forum için daha hoş olur düşüncesindeyim. şimdiden teşekkür ederim herkese
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?



Mıknatıslar, kendi sınıflarındaki sıcaklığı aşmışsa, öyle ya da böyle zayıflamışlar demektir ki bu konuda yapacak bir şey yok. Sonuçları zaten belli, gerekli indüksiyon ve itiş oluşmaz. Rulmanın yanması konusunda çok bir bilgim yok ama mantıken, mıknatısların bozulmasından daha sonra gerçekleşir gibi geliyor.
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

Motorun bu kadar ısınması gereğinden fazla yüke maruz kalmasındandır. Ancak, tavsiye edilen pervane kullanıldığına göre pervaneden kaynaklanmış olacağını düşünmüyorum. Öte yandan spinner çok büyük ve motorun üzerine gelecek hava akımını engelliyorsa, bu da bir ihtimal, ama mıknatısları öldürecek kadar ısınacağını sanmıyorum. Bir diğer aklıma gelen, takılan spinner ve pervane aşırı balanssız, bu nedenle meydana gelen aşırı titreşimden rulman bozuldu ve zorlandı veya mıknatıslar yerinden oynadı. Ya da her ikisi...
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

teşekkür ederim. spinner hava almasını engelleyecek kadar kapatan bişey değildi ama balanssızlık vardı biraz, böyle bir sıkıntı çıkaracağını hiç düşünememiştim... yarın uçağı sabitleyip birsüre spinnersız olarak çalıştırmayı, yüksek ısınma olmassa kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum. şuanki çekişide gayet tatmin edici. daha büyük bi sıkıntı çıkabilirmi sizce? tekrardan teşekkür ve saygılarımı arz ederim üstadlarım : )
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

Esc'yi yakmadan gittiği yere kadar git. Motor zaten yenilenmesi gerekecek.
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

45 saniye tam gaza yakın çalıştırdım ve dokunulmayacak sıcaklıkta. hiç riske girmeden yenilemek en iyi çözüm dediğin gibi Ömer Abi
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

slm hakan bey aşırı ısınmadan dolayı sargı bakır tellerinin etrafındaki reçine erimiş ve temas oluşmutur buda elbette kısadevre demek ve hem motoru devirden dusurur guc kaybı olur ve ısınır ilk neden ısınmışdır derseniz muhtemelen aşırı zorlanma ya uygun olmayan pervane veya spnerden kaynaklı havasızlık olabilir.
 
Motordaki Problem Ne Olabilir?

selamlar Murat Bey. aşırı zorlanma olduğunu düşünmüyorum fakat havasızlık ve spinnerdaki aşırı balanssızlık muhtemel sebep. daha dikkatli baktığımda motorun dönüşünde ufakta olsa çapını kaybediyo, bunla beraber hem dışa sürtünme hem rulmanlardaki dönüş zorluğu ve sizin dediğiniz reçine akmasıyla motorun artık kullanılabilecek bi hale getirilebileceğini sanmıyorum, ki 8 dolarlık motor, tamir için uğraş ve masraf fiyatı geçecektir illaki. Teşekkür ederim