Merhaba arkadaşlar,
Daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi yaklaşık 2-3 aydan bu yana bir quad topluyorum. Hiç acele etmiyorum. Hobim olduğundan, kendimi sıkıntılı hissettiğimde oturup çalışıyor, sıkıntım geçince ooooh iy iki bir stres topum var diyorum.
Geçenlerde ESC ile ilgili bir durumun farkına vardım. 4 tane esc almıştım. ESC leri takıp gaz verince bi tanesinden duman çıktı ve üzerindeki N-FET lerden birisi yandı. Tabii ki N-FET'i Türkiye'de bulamadım. Bende aynı amperde bir tane daha aldım ve taktım. Fakat olmadı. Gaz verince benim son taktığım ESC deki motor geç kalkıyordu. Bunu araştırdım ve şunu fark ettim. ESC lerin bir işlemci ve tepki frekansı var. Multikopterlerde tüm motorlarını besleyen ESC lerin aynı frekansta olması gerekiyor. Ayrıca ESC frekansı ne kadar yüksek ise motorlar o kadar hızlı tepki veriyor ve uçuş kontrol sistemide multi yi o kadar stabil tutuyor.
Bu bilgiyi özet olarak Multicopter toplayanlara sunmak istedim.
Selamlar.

Daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi yaklaşık 2-3 aydan bu yana bir quad topluyorum. Hiç acele etmiyorum. Hobim olduğundan, kendimi sıkıntılı hissettiğimde oturup çalışıyor, sıkıntım geçince ooooh iy iki bir stres topum var diyorum.
Geçenlerde ESC ile ilgili bir durumun farkına vardım. 4 tane esc almıştım. ESC leri takıp gaz verince bi tanesinden duman çıktı ve üzerindeki N-FET lerden birisi yandı. Tabii ki N-FET'i Türkiye'de bulamadım. Bende aynı amperde bir tane daha aldım ve taktım. Fakat olmadı. Gaz verince benim son taktığım ESC deki motor geç kalkıyordu. Bunu araştırdım ve şunu fark ettim. ESC lerin bir işlemci ve tepki frekansı var. Multikopterlerde tüm motorlarını besleyen ESC lerin aynı frekansta olması gerekiyor. Ayrıca ESC frekansı ne kadar yüksek ise motorlar o kadar hızlı tepki veriyor ve uçuş kontrol sistemide multi yi o kadar stabil tutuyor.
Bu bilgiyi özet olarak Multicopter toplayanlara sunmak istedim.
Selamlar.
