OS MAX 55 AX-II Havada Stop Problemi

Bir de OS F tipi buji bildiğim kadarıyla dört zamanlı motorlar için.
Evet, doğru biliyorsun 4 z için; ama 2 zamanlı motarda kullandığım bu 2.si. Yani kullanılabiliyor...
Umarım probleminiz çözüme kavuşur. Saygılar. :)
Bilmukabele :D Senin adına da beklemede ve meraktayım. Bir dernek mi kursak senle? 55AX Mağdurları Derneği falan gibi:evil:
Yakıt bidonunuzun kapağını gereğinden uzun süre açık tutarak bile yakıtınızı kullanılamaz hale getirebilirsiniz çünkü yakıtınıza karışacak çok küçük oranlardaki nem bile glow motorun çalışmasını bozabilir.
Yakıt konusundaki şüphelerim arttı böylece:rolleyes:
Belki yer testleri sırasında
... Hocam hep yerdeyim zaten! Bir sağlıklı çalıştığını görsem şu meredin neler yapıcam neler?:) Yarın HSN ayarını bu son şekliyle kontrol ettikten sonra yeni yakıt alana kadar zorlamama kararı aldım. Teşekkürler:saygilar:
 
Kısaca yazayım 55ax çok iyi bir motordur. Yakıt, buji, yakıt bağlantıları ve depo konumunda sıkıntı yoksa İsviçre saati gibi tıkır tıkır çalışır.
 
Son düzenleme:
Kısaca yazayım 55ax çok iyi bir motordur. Yakıt, buji, yakıt bağlantıları ve depo konumunda sıkıntı yoksa İsveç saati gibi tıkır tıkır çalışır.
Bu ilginçmiş. Bana rastlamamış demek ki o seri... :) Ama gerçekten de İsveç saatleri böyle çalışıyor. :D (Dil sürçmesi olmuş ama güzel olmuş).
 
  • Haha
Tepkiler: Üye silindi 8682
40k karbüratörlü son seriyi kullandım.
Metin Atambay'ın öğrencisiyim ben :)
O. S. Severiz biz.
 
Benim motorun derdi LSN ayarında imiş, Çözdüm yani :)Fabrika ayarına döndürünce düzelmedi; ama yaklaşık orada bir yerdeymiş. Ben zengin tarafta aramışım ayarı, motorun çalışmama sebebi de buymuş sanırsam. Fabrika ayarı: LSN yi gaz tam kapalıyken, ayar vidasını sonuna kadar sıkıp (zorlamadan tabi), 1.5 tur açmak şeklinde. Ben tatmin edici sonucu 2 tur civarında buldum. Bahsedildiği gibi motor aşırı hassas. Tam gaza ulaşması mükemmel değil; ama onu düzgün hale getirince rölantiden çıkış sorunlu oluyor. Yani mükemmel diyemem ama, rölantide uzun bekledikten sonra ani gaz açmayınca (özellikle de 1/4 gaza kadar) motor gayet güzel çalışıyor. Zaten havada da o kadar uzun rölanti kullanmadığımız için sorun yok diyebilirim....
Velhasıl ayar töleransı düşük bir mamül kendisi. Bunu %10 nitro ile kapatmaya karar verdim.
 
Benim motorun derdi LSN ayarında imiş, Çözdüm yani :)Fabrika ayarına döndürünce düzelmedi; ama yaklaşık orada bir yerdeymiş. Ben zengin tarafta aramışım ayarı, motorun çalışmama sebebi de buymuş sanırsam. Fabrika ayarı: LSN yi gaz tam kapalıyken, ayar vidasını sonuna kadar sıkıp (zorlamadan tabi), 1.5 tur açmak şeklinde. Ben tatmin edici sonucu 2 tur civarında buldum. Bahsedildiği gibi motor aşırı hassas. Tam gaza ulaşması mükemmel değil; ama onu düzgün hale getirince rölantiden çıkış sorunlu oluyor. Yani mükemmel diyemem ama, rölantide uzun bekledikten sonra ani gaz açmayınca (özellikle de 1/4 gaza kadar) motor gayet güzel çalışıyor. Zaten havada da o kadar uzun rölanti kullanmadığımız için sorun yok diyebilirim....
Velhasıl ayar töleransı düşük bir mamül kendisi. Bunu %10 nitro ile kapatmaya karar verdim.
Tüh bu olmadı be Ozan abi.Desene yattı bizim Os Mağdurları Derneği işi. :D Şaka bir yana sorunu çözmenize sevindim abi.Ben küçük iğne ve büyük iğne ayarlarını öğrendim.Bu arada büyük iğne ayarı öncelikli olarak yapılmalıdır.Ardından gerekirse küçük iğne ayarı yapılabilir.Küçük iğne ayarını yaptıktan sonra etki göstermesi bir dakika kadar zaman alabilir.Sebebi ise küçük iğneyi kıstığımızda veya açtığımızda mass flow rate dediğimiz türkçe karşılığı karbüratörden giren yakıtın saniyedeki kilogram miktarının değişmesidir.Ayar öncesi motorda biriken yakıt tamamen atılana kadar yeni ayar bundan dolayı hemen etki göstermez.Bu arada ben küçük iğne ayarını ASP52 motorumda öğrendim.OS motora göre ayar toleransı daha düşük.Yani OS motorda saati örnek verirsek 6 dakika kadar adımlarla ayar yaparken ASP'de bazen 1 dakika adımlarla yapmak gerekiyor.Hatta ASP'de 1 dakikalık ayar çok büyük etki gösterebiliyor bazen.

Uçağı tekrar test etmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.Keyifli ve emniyetli uçuşlar dilerim size. :)
 
Bugün dernek olarak uçuşlarımızı gerçekleştirdik.Ben Phoenix Tiger 3 modelimi götürmüştüm.Acaba motor yine stop edecek mi? diye tedirgindim.Büyük iğneyi ayarlayıp havalandık.2 Dakika,3 Dakika, 4 Dakika derken zaman geçti.7-8 Ay uçuşlara gelememiştim bugün doyasıya uçup pasımı attım.Daha sonra inip biraz ara verdim.Depoda yetecek kadar yakıt vardı ancak ben tekrar depoyu doldurup havalandım.Baktım ki motor sorunsuz çalışıyor uçmaya devam ettim.Bugün yaşadığım mutluluğu tahmin bile edemezsiniz.Umarım nazara gelmem bundan sonra.İlginiz için hepinize teşekkür ederim.:)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bugün dernek olarak uçuşlarımızı gerçekleştirdik.Ben Phoenix Tiger 3 modelimi götürmüştüm.Acaba motor yine stop edecek mi? diye tedirgindim.Büyük iğneyi ayarlayıp havalandık.2 Dakika,3 Dakika, 4 Dakika derken zaman geçti.7-8 Ay uçuşlara gelememiştim bugün doyasıya uçup pasımı attım.Daha sonra inip biraz ara verdim.Depoda yetecek kadar yakıt vardı ancak ben tekrar depoyu doldurup havalandım.Baktım ki motor sorunsuz çalışıyor uçmaya devam ettim.Bugün yaşadığım mutluluğu tahmin bile edemezsiniz.Umarım nazara gelmem bundan sonra.İlginiz için hepinize teşekkür ederim.:)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Neyi farklı yaptın ya da değiştirdin ki bu sonucu aldın onu da yazıver Tamer ki başkaları için de yol gösterici olsun. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Neyi farklı yaptın ya da değiştirdin ki bu sonucu aldın onu da yazıver Tamer ki başkaları için de yol gösterici olsun. ;)
Büyük iğne somununu çevrek turdan biraz az 1/5 - 1/6 oranında sıkarak son konumuna getirdim.Gaz servosunu değiştirdim.Küçük iğne zaten önceden ayarlıydı.Hangisi çözdü ben de bilemiyorum açıkçası.En son yaptıklarım bunlar, daha önceki kontrol ve müdahaleleri saymazsak eğer.Bu da tecrübe olarak geri döndü bana aslında.Umarım bir daha yaşamam bu sorunu. ?
 
Büyük iğne somununu çevrek turdan biraz az 1/5 - 1/6 oranında sıkarak son konumuna getirdim.Gaz servosunu değiştirdim.Küçük iğne zaten önceden ayarlıydı.Hangisi çözdü ben de bilemiyorum açıkçası.En son yaptıklarım bunlar, daha önceki kontrol ve müdahaleleri saymazsak eğer.Bu da tecrübe olarak geri döndü bana aslında.Umarım bir daha yaşamam bu sorunu. ?

Tamer, gözün aydın! Sorun ortadan kalkmış. Bence esas sebep içindeki lamba ciniydi. Senin motordan çıkmış, dikkat edin başkasına girmesin! ;D
 
Sorunun çözüldüğüne sevindim Tamer. :thumbup:

Bazen modellerin biraz dinlenmeye ihtiyacı olabiliyor sanırım. :lollol:
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan
Tamer, gözün aydın! Sorun ortadan kalkmış. Bence esas sebep içindeki lamba ciniydi. Senin motordan çıkmış, dikkat edin başkasına girmesin! ;D
Teşekkür ederim Ömer abi.Doğru söylüyorsunuz, egsoz ve karbüratör deliklerini kapatmak lazım ki giremesin.:lollol::lol:

Sorunun çözüldüğüne sevindim Tamer. :thumbup:
Bazen modellerin biraz dinlenmeye ihtiyacı olabiliyor sanırım. :lollol:
Teşekkürler Türker abi.Allah bir daha yaşatmasın benzer sorunu.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan