piller şarj olmuyor ?

mehmet demirkol

Yeni Uye
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
2
Yaş
37
Konum
adıyaman
İlgi Alanı
Hepsi
bu site daha çok havacılık hobisi ile ilgili ama bir konuda yardımlarınızı bekliyorum yinede. oğlumun oyuncak bir uzaktan kumanalı arabası var ancak pili çabuk bitiyor. benim de mucitliğim tuttu ve evdeki şarj edilebilir pilleri birleştirip yedek batarya yaptım. lehimleme işlemi kesinlikle doğru. ancak aracın kendi bataryasını şarj eden cihaz benim yaptığım bataryayı şarj etmiyor neden olabilir, yaklaşık 24 saat şarjda bırakmama rağmen
.
You must be registered for see images attach

bu benim yaptığım

You must be registered for see images attach

bu orjinal batarya


You must be registered for see images attach

bu da şarj cihazı
 
Şarj olmuyor farklı, şarjdan sonra tat vermiyor farklı. Hiç şarj olmuyor veya araba hiç çalışmıyorsa, lehimlerde veya kablolarda bir sorun vardır, ki bu yüksek ihtimal. Piller genelde lehim tutmaz. Yok eğer araba çalışıyor, ama sanki pil boşalmış gibi çok düşük güç elde ediyorsanız, yine lehim veya kabloların inceliği sorun olabileceği gibi, kullandığınız pillerin türü gereği de bu durum olabilir. Ni-mh pillerin C değerleri çok düşüktür, kısa sürede yüksek akım değil , uzun süreli düşük akım için yapılırlar.
 
Şarj edilebilir pillerin uçlarının lehim tutması zor. Genelde güzelce eğelenip kaliteli bir pasta kullanılarak çok kısa süreli lehim yapılması gerekiyor çünkü uzun süreli ısıtma pile zarar veriyor. Siz lehimi nasıl yaptınız bilmiyorum ama fazla sıcaklıkla piller zarar görmüş olabilir. Zaten o nedenle bu iş için lehim yerine punto kaynak tercih ederiz.
Diğer bir nokta, seri bağlı paketlerde asla farklı piller kullanmamalısınız. Kapasiteleri aynı bile olsa... Attığınız fotoğraflardan kapasiteye yönelik bir şey okuyamadım. O nedenle fazla fikir yürütemiyorum. Ama iki farklı marka pil kullanmışsınız ve bu hatalı bir uygulama.
Her şeyi dört dörtlük yapmış olsanız bile şarj cihazınız 250 mA akım sağlıyor.Orijinal piliniz NiCd ve 700 mAh kapasitede. Kullandığınız pillerin kapasitesi daha yüksek ise şarj beklenenden çok daha uzun sürecektir.
 
Şarj edilebilir pillerin uçlarının lehim tutması zor. Genelde güzelce eğelenip kaliteli bir pasta kullanılarak çok kısa süreli lehim yapılması gerekiyor çünkü uzun süreli ısıtma pile zarar veriyor. Siz lehimi nasıl yaptınız bilmiyorum ama fazla sıcaklıkla piller zarar görmüş olabilir. Zaten o nedenle bu iş için lehim yerine punto kaynak tercih ederiz.
Diğer bir nokta, seri bağlı paketlerde asla farklı piller kullanmamalısınız. Kapasiteleri aynı bile olsa... Attığınız fotoğraflardan kapasiteye yönelik bir şey okuyamadım. O nedenle fazla fikir yürütemiyorum. Ama iki farklı marka pil kullanmışsınız ve bu hatalı bir uygulama.
Her şeyi dört dörtlük yapmış olsanız bile şarj cihazınız 250 mA akım sağlıyor.Orijinal piliniz NiCd ve 700 mAh kapasitede. Kullandığınız pillerin kapasitesi daha yüksek ise şarj beklenenden çok daha uzun sürecektir.
1-lehimleme işinde biraz acemiyim, pillere zarar vermiş olabilirim.
2-24 saat şarj ettikten sonra biraz şarj olmuştu ama arabanın tekerlerini boştayken döndürecek kadar, şarj etmeden önce onu da yapmıyordu.
3- lehimlemeden önce pil uçlarını zımparaladım ve lehim pastası kullandım.
4- puntolama şansım yok, ancak youtube izlediğim videolarda pilleri lehimleyip kendi powerbanklarını yapanlar var.
5 Son olarak dediğiniz gibi pilleri hepsini aynı marka aynı kapasitede ve daha yüksek kapasitede yapsam elimdeki şarj cihazı şarj eder mi ? yoksa aşağıdaki gibi bişey işimi görür mü? yoksa elimdeki şarj cihazı ile aynı şey mi ? amper değeri daha yüksek bir şarj modülü mü almalıyım?
 
Şarj edilebilir pillerin uçlarının lehim tutması zor. Genelde güzelce eğelenip kaliteli bir pasta kullanılarak çok kısa süreli lehim yapılması gerekiyor çünkü uzun süreli ısıtma pile zarar veriyor. Siz lehimi nasıl yaptınız bilmiyorum ama fazla sıcaklıkla piller zarar görmüş olabilir. Zaten o nedenle bu iş için lehim yerine punto kaynak tercih ederiz.
Diğer bir nokta, seri bağlı paketlerde asla farklı piller kullanmamalısınız. Kapasiteleri aynı bile olsa... Attığınız fotoğraflardan kapasiteye yönelik bir şey okuyamadım. O nedenle fazla fikir yürütemiyorum. Ama iki farklı marka pil kullanmışsınız ve bu hatalı bir uygulama.
Her şeyi dört dörtlük yapmış olsanız bile şarj cihazınız 250 mA akım sağlıyor.Orijinal piliniz NiCd ve 700 mAh kapasitede. Kullandığınız pillerin kapasitesi daha yüksek ise şarj beklenenden çok daha uzun sürecektir.

bu arada pillerin değeri 2700 mah
 
Linkini verdiğiniz ürün bir şarj devresi değil. Tek hücre LiXX bir pilin 3.7 - 4.2 V arası çıkışını 5V'a yükselten bir devre. Sizin ihtiyacınızı karşılamaz.
 
son bir soru :)
şarj süresini kısaltmam için nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz ?
Şarj süresini kısaltmak için daha yüksek akım veren bir şarj cihazı gerekir ancak NiCd ve NiMh pilleri öyle her istediğiniz akımla şarj edemezsiniz. Normalde şarj akımı kapasitenin onda biridir ve tam boş pilde şarj süresi 12 - 15 saattir. Buna 1/10 C şarj deriz ve bu akım pil tam dolduktan sonra bile pile zarar vermeyecektir. Eğer pil yeni nesil ve hızlı şarja uygun bir tür ise daha yüksek akımlar uygulanabilir ama o durumda pil dolduğunda şarj akımının kesilmesi gerekir. Bu da özel NiMh şarj cihazı ile "delta peak" denilen ölçüm yöntemi ile yapılır. Ayrıca hızlı şarj pil ömründen yiyen bir uygulamadır.
Kısaca standart bir NiMh pilin şarjının ideal olarak 1/10 C akım ile yapılması iyi olur.