Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

Kürşat bey, şöyle söyleyim. Ben çatıya 150 ton yayılı yük (mesela havuz) koycam dersem bütün hesap değişir değil mi, siz meslek icabı bilirsiniz. Ama onun projesini 1.sınıf öğrencisine çizdiremezsiniz. 6-7 km mesafeye uçacak, 1.5 saat havada kalacak bir uçağı da bu işlerde biraz bilgi sahibi olmadan uçuramazsınız. Nasıl ki o binada standart bi binada kullandığım malzemeden daha fazlasını kullanacaksam, o uçak da ona göre maliyetli olur.
 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

kursat Dogan' Alıntı:
Sistemi 1-1.5 saat ucus süresi ve 6-8 km mesafe olarak düşünürsek kurtarır mı :)p
Uçuş süresini bilmiyorum ama şu konfigurasyonun aynısını kullanabilirsin. Ankaralı Şükrü arkadaşımız tarafından test edilip, onaylanmış bir liste olduğu için kafanız ağrımaz :)

 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

kursat Dogan' Alıntı:
Mrb Arkadaşlar.

Ben 10-15 km menzilde kontrol edebileceğim bir Plane Uçak almayı düşünüyorum.Hobbyking de modellere goz attım ancak pek bilgim olmadığı için yardım istemeye karar verdim.Bazı boş kitler var ancak talebimi hangisi karşılar bilemiyorum.İstediğm özellikler şunlar;

*10-15km menzilde kontrol
*1.5-2 saat uçuş süresi
*Mümkünse oto return Home modu
*Video alıcı verici sistem
*Kumanda

Oncelikler hangi frekansı kullanmalıyım ucak için ve fpv için bularada karar veremedim.Mümkünse tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim. :RCKolik:

10-15 km menzil ve 1.5-2 saat havada kalabilecek bir İHA nın hobi amaçlı kullanımın dışında olacağı kesin. Kalkış yaptığınız yerden birkaç km sonra gözden kaybolacak, yerden 100 metre yüksekliğide aşacak olan uçağınızda mutlaka Autonomous özellikli bir sistem olmalı ve elektrikli motor kullanacaksanız pil ağırlığı ile birlikte toplam ağırlığınız 4 kg geçecektir. Ben öncelikle Sivil Havacılık İHA yönetmeliğini okumanızı öneririm.
 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

ayhan çamurcu' Alıntı:
10-15 km menzil ve 1.5-2 saat havada kalabilecek bir İHA nın hobi amaçlı kullanımın dışında olacağı kesin. Kalkış yaptığınız yerden birkaç km sonra gözden kaybolacak, yerden 100 metre yüksekliğide aşacak olan uçağınızda mutlaka Autonomous özellikli bir sistem olmalı ve elektrikli motor kullanacaksanız pil ağırlığı ile birlikte toplam ağırlığınız 4 kg geçecektir. Ben öncelikle Sivil Havacılık İHA yönetmeliğini okumanızı öneririm.

linkii verdiğim baglantıdaki arkadas basarmıs 7500m kadar mesafeye gitmeyi.djı phantom 2 bile 4 motor kullanmasına ragmen 25dk ucuor ve 3-4 km gdebiliyor.okadar imkansız gorunmuyor..

 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

Emre Kaman' Alıntı:
Kürşat bey, şöyle söyleyim. Ben çatıya 150 ton yayılı yük (mesela havuz) koycam dersem bütün hesap değişir değil mi, siz meslek icabı bilirsiniz. Ama onun projesini 1.sınıf öğrencisine çizdiremezsiniz. 6-7 km mesafeye uçacak, 1.5 saat havada kalacak bir uçağı da bu işlerde biraz bilgi sahibi olmadan uçuramazsınız. Nasıl ki o binada standart bi binada kullandığım malzemeden daha fazlasını kullanacaksam, o uçak da ona göre maliyetli olur.

biraz bilgim var phantom kullanıyorum.cok geliştirci bir model degil ancak arastırıyorum dger model ucakları.
 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

kursat Dogan' Alıntı:
okadar imkansız gorunmuyor.

Ben imkansız demedimki zaten. Sadece sonunun şu linkteki arkadaş gibi olmaması için önce yönetmeliği okumanı önerdim. Yoksa istersen dünyanın etrafında tur atacak bir İHA bile yapılabilir nihayet.
 
Plane Alacağım Yardıma İhtiyacım var

kursat Dogan' Alıntı:
linkii verdiğim baglantıdaki arkadas basarmıs 7500m kadar mesafeye gitmeyi.djı phantom 2 bile 4 motor kullanmasına ragmen 25dk ucuor ve 3-4 km gdebiliyor.okadar imkansız gorunmuyor..


Mehmet Bey'in paylaştığı FPV ile ilgili linkte Şükrü Bey ne demek istediğimi tam anlatmış aslında; Bu tür uzun mesafeli uçuşlarda nelere dikkat etmeliyiz. Yönetmelik 100 metreden fazla irtifada seyredecek autonomous İHA uçuşların izne tabi olacağını söylüyor. İzin şartların da madde madde anlatılmış.

bulutların üstü uçuşlarımı genelde kış aylarında seçiyorum. soğuk havalarda bulutlar 200 - 300 metreye kadar inerler.
özellikle sabah ve akşam saatlerinde. bende bunu fırsat bilerek değerlendiriyorum.
çoğu kişi beni 2000 - 3000 metrede seyrediyor sanıyor . alakası yok :) max irtifa istersemde 500 metreye çıkarım. fazlası hayati tehlike zaten.

uçuş yaptığım alanlar havaalanı ve askeri üslerden en az 40 - 50 km uzaklıkda. ve öyle olmak zorunda...!
sivil yolcu uçakların havaalanına 30 km uzaklıkda iken yaklaşmaya başladığı anda 1000 m irtifaya kadar indiklerini biliyoruz.
bende zaten havalalanından uzağım ve fazla irtifaya çıkmadığım içinde bu risk sıfıra iniyor.
ayrıca uçuş yaptığım an aynı anda buradan hava trafiğini anlık olarak gözlemliyorum.
hangi uçak şuan nerede ve kaç metre irtifada vs tek tek izlenebiliyor.