Quad Toplamada Problem [APM V2.6 - ESC Kalibrasyon Hatası]

Sağ olun, sticklerin hareketi ile yeşil barlar oynuyor. Radio kalibrasyon yaptım, açtım 10 sn sağ altta beklettim sonra kendi kendine biraz gaz vermeye başladı sonra yeniden kalibrasyon yaptım şimdi ilk açılışta dırıdı dıtttttt sesinin dıııııtı gelmiyor ve arm etmeye çalışırkende bir şey olmuyor, paneldede bu şekilde bir hata var.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ve aynı zamanda aradada PreArm RC Not Calibrated hataaı geliyor.
En sonda yazdığınız hata armed olmasını engelleyen hatadır. Radyo kalibrasyon işlemini yapmamış olabilir misiniz? Eğer yaptıysanız o yeşil barların olduğu ekranda 3. kanal için minumum ve maksimum değerler nelerdir? Radyo kalibrasyon işlemi sırasında kumandanızın trim ayarları 0 olarak ayarlı olması lazım buna dikkat ettiniz mi?
 
sevgili ömer

kumanda kalibrasyonunda ekranda çıkan uyarı ve yönergeleri tam anlamı ile uygularsan kumanda kalibrayonu olacaktır. kalibrasyon sırasında en son onay da sol stik tam ortada olmalıdır. bazen dikkatten kaçabilir.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Herkes çok sağolsun şuanda hallettim gibi ben radio kalibrasyonu yaparken
sevgili ömer

kumanda kalibrasyonunda ekranda çıkan uyarı ve yönergeleri tam anlamı ile uygularsan kumanda kalibrayonu olacaktır. kalibrasyon sırasında en son onay da sol stik tam ortada olmalıdır. bazen dikkatten kaçabilir.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
Merhaba, sorunu hallettim sanırım ama şuanda arm yapınca droneun motorları yavaşça dönmeye başlıyor. Bunu nasıl çözebilirim ? Birde kalibrasyonda extreme position derken heryere çevirmemiz gerekiyormuş ben bunu anlamamışım. Heryere çevirince düzeldi ama internette video izlerken ikinci aşamada herkes gaz çubuğunu en alta yandaki çubuğuda ortada bir şekilde basıyor bu doğru değil midir ?
 
En sonda yazdığınız hata armed olmasını engelleyen hatadır. Radyo kalibrasyon işlemini yapmamış olabilir misiniz? Eğer yaptıysanız o yeşil barların olduğu ekranda 3. kanal için minumum ve maksimum değerler nelerdir? Radyo kalibrasyon işlemi sırasında kumandanızın trim ayarları 0 olarak ayarlı olması lazım buna dikkat ettiniz mi?
Radyo kalibrasyonu yaparken sorunu çözdüm ilk aşamada stickleri heryere çevirmem gerekiyormuş ama şuanda açılır açılmaz kendi kendine gaz veriyor bir de diyelimki stickin en ilerisi 0 baş kısmı 0 0.1 deyken 2x dönüyor ise bir anda 0.2ye geçince 6x dönüyor böyle bir orantısızlık var bu normal midir ? Normal değilse nasıl çözebilirim biliyor musunuz ?
 
Herkes çok sağolsun şuanda hallettim gibi ben radio kalibrasyonu yaparken

Merhaba, sorunu hallettim sanırım ama şuanda arm yapınca droneun motorları yavaşça dönmeye başlıyor. Bunu nasıl çözebilirim ? Birde kalibrasyonda extreme position derken heryere çevirmemiz gerekiyormuş ben bunu anlamamışım. Heryere çevirince düzeldi ama internette video izlerken ikinci aşamada herkes gaz çubuğunu en alta yandaki çubuğuda ortada bir şekilde basıyor bu doğru değil midir ?
Merhabalar öncelikle sorununuzu halletmenize sevindim, armed olduğunda motorların minumum bir hızda dönmesi ardupilot kartlarında benim en beğendiğim özelliklerden bence bunu bu dönemde kapatmayın. Bu ayarın sebebi armed komutunu sadece uçuş öncesinde vermenizi hatırlatmak. Bu çok ciddi ve tehlikeli kazaların önüne geçen bir durum. Cihazınızın hazır olduğunu her an fırlayabileceğini size hatırlatır. Yine de durdurmak istiyorum diyorsanız bir sonraki mesajımda paylaşabilirim. Bunun dışında motorunuza pervane takılı değilken yaklaşık yarım gaza ulaştığında üzerinde ağırlık olmadığı için son süratine ulaşır. Artık gözle algılanamayacak kadar küçük değişiklikler yapmaya başlar. Bu gayet normal bir durumdur bunda bir sorun yok benzer bir durumu pervaneler takılı iken yapıyorsa tabi bu farklı. Son olarakta sanıyorum ki artık pervaneleri dönen uçuşa kısmi hazır bir multiniz var. Uçuşlara geçmeden önce uçuş modları hakkında detaylı bilgi edinmenizi tavsiye ederim. Bu modları bilmeden uçuş denemesi yapmak son derece tehlikeli oluyor. :)
 
Merhabalar öncelikle sorununuzu halletmenize sevindim, armed olduğunda motorların minumum bir hızda dönmesi ardupilot kartlarında benim en beğendiğim özelliklerden bence bunu bu dönemde kapatmayın. Bu ayarın sebebi armed komutunu sadece uçuş öncesinde vermenizi hatırlatmak. Bu çok ciddi ve tehlikeli kazaların önüne geçen bir durum. Cihazınızın hazır olduğunu her an fırlayabileceğini size hatırlatır. Yine de durdurmak istiyorum diyorsanız bir sonraki mesajımda paylaşabilirim. Bunun dışında motorunuza pervane takılı değilken yaklaşık yarım gaza ulaştığında üzerinde ağırlık olmadığı için son süratine ulaşır. Artık gözle algılanamayacak kadar küçük değişiklikler yapmaya başlar. Bu gayet normal bir durumdur bunda bir sorun yok benzer bir durumu pervaneler takılı iken yapıyorsa tabi bu farklı. Son olarakta sanıyorum ki artık pervaneleri dönen uçuşa kısmi hazır bir multiniz var. Uçuşlara geçmeden önce uçuş modları hakkında detaylı bilgi edinmenizi tavsiye ederim. Bu modları bilmeden uçuş denemesi yapmak son derece tehlikeli oluyor. :)
Yardımlarınız için size ve diğer herkese çok teşekkürler. Ben ayarlara bakarken THR_MIN ayarını bulup 0 a aldım durdu ama dediğiniz gibi ise ben onu eski haline alayım. Verdiğiniz link için sağ olun. Ilk uçuşa geçmeden önce okuyacağım. Tekrardan sağ olun. Bir sorum daha var şuanda GPS'i monte etmedim ama GPS montajı için bir yapışkan vermişler ve bir çubuğa takmayacağım direk multikopterin üzerine takacağım bu bir sorun oluşturur mu ?
 
Yardımlarınız için size ve diğer herkese çok teşekkürler. Ben ayarlara bakarken THR_MIN ayarını bulup 0 a aldım durdu ama dediğiniz gibi ise ben onu eski haline alayım. Verdiğiniz link için sağ olun. Ilk uçuşa geçmeden önce okuyacağım. Tekrardan sağ olun. Bir sorum daha var şuanda GPS'i monte etmedim ama GPS montajı için bir yapışkan vermişler ve bir çubuğa takmayacağım direk multikopterin üzerine takacağım bu bir sorun oluşturur mu ?
Evet o ayarı yazacaktım benim tavsiyem dediğim gibi aktif kalması :) Bir anlık dalgınlığın ciddi sonuçları olabiliyor. Linkte videolar mevcut hepsini izlemek uzun sürecektir uçuş öncesi kullanacağınız modun videosunu izlemenizi tavsiye ederim. İlk başlarda da kesinlikle multinizi yükseltmeyin yere yakın ve dikkatli olun çünkü ilk test uçuşları genelde kırımla bitebiliyor.

Sorunuza gelince gps modülü genelde içeriğinde pusula parçasını da barındırır siz harici pusulayı aktifleştirdiyseniz gps modülü kesinlikle multikopterden uzakta yani yüksekte olmalı ki onu kullanmıyor olsanız bile güçlü gps bağlantısı içinde aynı şekilde yüksekte olması gerekiyor. Direk multinin üzerine derken tam olarak anlayamadım ama yüksekte duruyor olması gerekli bunu söyleyebilirim. Eğer o çubuğun uzunluğu sorun ise manyetik alan korumalı kısa gps taşıyıcılar var piyasada onlardan kullanabilirsiniz. Akşam ürünle ilgili detaylı bilgi paylaşırım isterseniz.
 
Evet o ayarı yazacaktım benim tavsiyem dediğim gibi aktif kalması :) Bir anlık dalgınlığın ciddi sonuçları olabiliyor. Linkte videolar mevcut hepsini izlemek uzun sürecektir uçuş öncesi kullanacağınız modun videosunu izlemenizi tavsiye ederim. İlk başlarda da kesinlikle multinizi yükseltmeyin yere yakın ve dikkatli olun çünkü ilk test uçuşları genelde kırımla bitebiliyor.

Sorunuza gelince gps modülü genelde içeriğinde pusula parçasını da barındırır siz harici pusulayı aktifleştirdiyseniz gps modülü kesinlikle multikopterden uzakta yani yüksekte olmalı ki onu kullanmıyor olsanız bile güçlü gps bağlantısı içinde aynı şekilde yüksekte olması gerekiyor. Direk multinin üzerine derken tam olarak anlayamadım ama yüksekte duruyor olması gerekli bunu söyleyebilirim. Eğer o çubuğun uzunluğu sorun ise manyetik alan korumalı kısa gps taşıyıcılar var piyasada onlardan kullanabilirsiniz. Akşam ürünle ilgili detaylı bilgi paylaşırım isterseniz.
Sizce harici GPS'imi yoksa dahili olanı mu kullanmak daha mantıklıdır ? Şuanda bir lipo alamadım elimdeki 2S 5000 mah lipo ile deneyeceğim bir sorun oluşturur mu ? En yakın zamanda ona uygun olanı alacağım.
 
Sizce harici GPS'imi yoksa dahili olanı mu kullanmak daha mantıklıdır ? Şuanda bir lipo alamadım elimdeki 2S 5000 mah lipo ile deneyeceğim bir sorun oluşturur mu ? En yakın zamanda ona uygun olanı alacağım.
Ömer bey benim tavsiyem uçuş yapmayın bu sorunuzun cevabını uçar mı uçmaz mi olarak cevaplamaktan çok yaşadığınız sorunlardan yola çıkarak bence bir 3s pil alana kadar multikopterlerin ve kullandığınız uçuş kartının temel bilgilerini biraz daha araştırın. Böylelikle hem hata yapma riskinizi azaltır hemde yaptığınızdan daha çok keyif alırsınız. Forumda size yardımcı olacak bir çok konu mevcut yine de kafa karıştıran bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım. Kolaylıklar diliyorum. :)
 
Merhaba, elimde tutarak gaza bastım ama drone sağa sola bie yere çekiyor aynı zamanda eskiden sağ sol yapınca pervane hızları değişiyordu ama şuan hiç nir şey olmuyor bu sorunları nasıl çözebilirim? Yardımcı olabilir misiniz?
 
Ben sorunu tamamen çözdüm, şimsi yeni lipo alacağım ama sizce kaç mah kaç S almak en iyisidir? Böyle bir drone için
 
Ben sorunu tamamen çözdüm, şimsi yeni lipo alacağım ama sizce kaç mah kaç S almak en iyisidir? Böyle bir drone için
Ben yaşadığınız sorunu anlayamadım, ancak böyle durumlarda çözümünüde paylaşırsanız belki sizle benzer sorunu yaşayanlara yardımcı olacaktır.
Pil seçimi önemli bir konu, aynı zamanda herkesin farklı kullanım amaçları ve önerileri olacak, yani burada kararı sizin vermeniz gerekiyor.
Hekzakopter yapımını anlattığım serinin ilk videosunda ( ) pilde dahil parça seçimlerinde dikkat edilecek temel konulardan bahsetmeye çalıştım. Bu konunun size yardımcı olacağını düşünüyorum. Seçim ile ilgili kafanıza takılan bir konu olursa yine yardımcı olmaya çalışırım.
 
Quadcopter in motorlara giden kabloların yerlerini yanlış takmisim. Sıralamayı kendi sisteminden duzelttim çözüldü sağ sol için ise esc kalibrasyonunu yeniden yaptım çözüldü. Destekleriniz için sağ olun.