Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,009
Tepkime puanı
12,196
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar arkadaşlar,

Şafak'ın konusundan sonra, dur bakalım ben neler yaşamışım diye merak ettim ve bunlar çıktı karşıma... Hepsini bulamadım ama bulduğum kadarıyla paylaşayım :)



Helikopter modelciliği nispeten en zoru mevcutlar arasında... Haliyle herşey bi anda olmuyor. Zamanla daha kolay olacak herşey, o zamanlar gelince de insan bu zamanları özlemle anıyor. Keşke diyorsun o günlerdeki gibi heyecanlı olsa, dizlerimin aşağısı titrese... İlk idle up, ilk inverte geçiş, ilk flip, ilk otorotasyon, ilk half piro.... Hepsinin heyecanı apayrı oluyor. Yapacaklarının sınırına gelip de, mevcut halinden şikayetçi olmadığı zamanlar insan heyecanını da kaybetmeye başlıyor, bu kırımlar o zaman çok sevimli bile geliyor geri dönüp baktığında...

İlk trex 450 sport v2 modeli var. Gökhan abi ile araziye çıktık. Ben modeli kendim topladım, ayarladım. O zamanlar cahillik tavan, böyle rckolik indeks sistemi de yok, heliteknik çat pat işte... Benim kumandada bütün curveler 0-25-50-75-100 :D ilk çalıştırıyorum, model kendini yere basıyor fena halde... Eğitim ayakları var, onu kırdı haliyle çünkü -12 ile basıyor... Bir de swash level ayarı yok, model sağa çekiyor falan... Neyse zamanla öğrendim hatalarımı düzelttim ama ortam tam oluşmadı, benim model de evde ayar dışında bi daha uçmadı, sonra sattım. Rc araba takıldım bi süre. Bi taraftan da v911 sonra v922 çok sonra v977 maceralarım oldu. Neyse mikro kırımlarımı yazmıyorum, özetle çok :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Sonra Emre abi ile tanıştık. Rckolik aktif olmaya başladım, heliye hevesim de bitmedi. Celalettin abiden trex 450 plus aldım. Bu sefer ayarda da daha iyi gibiyim, en azından gyroda... Model flybarlı... Neyse ayarladım ettim, arazi için sözleştik. Daha Emre abi gelmemişti ben modeli kaldırdım (maiden), şöyle bi kuyruk çevirdim, kendi etrafında döndüreyim dedim. Rüzgardan mı, kayış mı gevşek hatırlamıyorum, kuyruk 90 derece kadar kaçtı... Şimdi olsa hemen toparlarım, ama o zaman nerde... Ne kadar yüksekte model, Hold çektim kontrol gitti diye :D tabi kuyruk yamuldu, fin kırıldı bilmem ne... İlk uçuşta o günkü macera bitti daha Emre abi gelmeden...

Neyse tekrar toparladım, bir iki güzel uçtum. Güzel dediğim tamamen tail in pozisyonda, kalk, biraz sola git Tail in, tekrar ortaya gel tail in... İn... Bundan ibaret... Normal mode...


Sonra osmangazi üni teknokent tarafa takılmaya başladık. Ben bir iki güzel uçunca irtifayı arttırdım, güveniyorum kendime falan... Modeli bayağı bi yükselttim, kafa kuyruk karıştı... Sonra toparlayamadım da, burundan dalmaya başladım. Hold da çekmedim son ana kadar, bodoslama daldım. Bayağı bi masraf... Tekrar topla... Başka bi gün idle up açtım da curveler mi uyumsuzdu yoksa el alışkanlığı bi hata mı yaptım hatırlamıyorum, yere sertçe indim, model vurdu kendini Skid üzerinde... Skid kırık, kuyruk servosu yandı, Rod yamuk, boru yamuk vs...

Kuyruk servosunun yandığı osmangazi ünideki kırım maceram şöyle;





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ve daha fotoğrafı bulunmayan çeşitli maceralar....

Böyle böyle bayağı bi "eğitim" oldu o model bana...



Sonra biraz daha iyi bir 450 model arıyorum, flybarless olsun falan... Ama bi yandan korkuyorum da fbl den çünkü elektronik ünite, ayar bilmiyorum. Onu ayarlamak o zamanlar gözümde ibm server kurmak gibi bişey :D hiçbir bilgim yok.. Youtube video izliyorum bolca, anlamaya çalışıyorum... Model olarak Emre abinin Gaui x3 ünü aldım, ünite olarak da Kbar... Bi şekilde ayarladım da, videosunu da çektim. Youtube kanalımdaki o bir saatlik video o zamanlardan. Kendisi bir saat olsa da, yaklaşık 4 saatlik bir çekim emeğim var, öncesinde saatlerce fbl ayar videosu izleme, konusu okuma... Neyse x3 zamanları çok bir kırım yaşamadım ama skidler gökyüzünü de hiç görmemiştir. Hep yapabildiğim kadar uçtum fazlasını zorlayamadım. O modele sonraları İkon fbl de aldım, onunla biraz selfleveldan ötürü cesaretim gelmiş olabilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Uçuşu... Sanırım tamamı normal mode...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yerde esc yandı... YEP marka....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



IKON fbl taktım... Uçuşta bi espri yok daha o zamanlar...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Çile bitti mi? Tabi ki hayır :D 500 size geçiş yaptım, msh protos aldım. İlk escsi bozuk geldi, değiştirdiler, bir ay sürdü yenisinin gelmesi, bekledim. O ara bavarian demona geçtim, rescue olsun istedim self leveldan ziyade... Yeni esc geldi, bu da çalışıyor ama arada enerji kesiyor falan... Kafasına göre :) üç veya dört ciddi kırım oldu. Bir tanesi tamamen benim pilotaj hatam, geri kalanlar esc kaynaklı... Tabi bu arada yge esc ve timing olaylarını da öğrendim. Bu aralar pilotaj anlamında temel olayları yerleştirdim. Tamamen idle up uçmak, flipler, stall turn benzeri şeyler, ilk half piro falan, inişler otorotasyon gibi gibi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pilotaj kaynaklı kırımım...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


YGE esc ile uğraşmalarım... Timing sorunsalı...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk half pirolarım mikro harici modelle... İnişlerde de hold çekiyorum falan...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ESC nin invertte gaz kesmesi... Ana şaftın üniteye vurması....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Sonra logo 600sx e geçtim, bir gece yarısı Yozgatta kaybedene kadar kırımım olmadı, ne ben bi hata yaptım ne onun elektroniği üzdü sağolsun. Ama uçtu gitti yani birkaç saniye içinde beş altı bin lira... Enkazını bari alabilseydim işe yarar bişeyler kalırdı en azından... Neyse sağlık olsun, cana gelmesin.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





550sx ile de mutluyum şimdi, bi antistatik olay dışında sorun olmadı, o da nazarlık olsun dedim geçtim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vay be okuyunca heli yapılacak is degil demeden edemedim :lol: :lollol:

Ne cok çilesi varmış :D Heliyi bıraksam mi acaba :)

Müsait bir zamanda eldekilerle ben de bir konu acayım. Bakalım bizler neler yaşamisiz. Guzel konu ıcın tesekkur ederiz Rasim :bravo:

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Valla bomba konu olmuş :D Hepsi aklımda benim de ;D
 
Rasim eline sağlık. Bana iyi moral oldu :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Rasim abi konu şahane olmuş eline sağlık. Zamanında tümü üzücü olaylar olarak başa gelse de, geriye dönüp gelinen noktaya bakmak da keyifli olsa gerek. :)
Yalnız, heliye başlayacak adamı bir kez daha düşündürtür bu konu :laugh: 550SX ve Protoslarınla kırımsız, kazasız, belasız uçuşlar abi. :saygilar:
 
Süper konu olmuş ellerine sağlık, 600sx in gidişine şahit im o anlar geldi aklıma hala üzülürüm o modele sağlık olsun kimseye birsey olmadı gerisi bir şekilde gelir gider.
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Konu gerçekten şahane. :bravo: Eline sağlık Rasim, epeyde görselle süslenebilmiş üstelik. :thumbup:

Arada bir açılıp bakılacak konulardan olmuş, geçip gittikten sonrasını anımsamak çok keyifli. :laugh:

Devamını beklemiyoruz tabi. :lollol: :lol: :lol:
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Rasim Bey

Sahiden yeni başlayanlar yada sahiden yıllarca uğraşanlar için de çok eğitici ve güzel bir konu olmuş. Sahiden bu hobiye nasıl gönül verildiğinin ve bu kadar çok kırımı kazası olan bir işle halen neden uğraşıldığını iyi özetleyen bir konu olmuş. Bizim birader ile yaşadığımız kırımları fotoğraflasaydık herhalde eskiden gazetelerin ekinde verilen fotoromanlar gibi olurdu. İlk 3-4 sene Dragonfly DF36 ile yaşadığımız kalitesiz ürünlerin yaşattığı kırımlar, havada sıkışan soğutucu fan yüzünden havada patlayan nitro Raptor 50 hepsi bize birçok şey öğretti. Paylaşım için çok teşekkürler. Bu arada sahiden tüm yaşadığınız kırımları ve bu kırımlar sonra yaptığınız onarımları bu kadar güzel belgelemeniz çok hayranlık uyandırıcı. Bundan sonra benzer şekilde bende yapmaya çalışacağım. Bizim yaşadıklarımızdan hobiye yeni başlayanlar faydalanarak benzer kırımları yaşamazlar.

Saygılar;
 
Abi iyi azim varmış sende ben bu kadar şey yaşasam devam eder miydim bilmiyorum. Özellikle logo 600 olayı ciddi üzücü

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

O helikoptere hala üzülürüm.İmkan olsa o arkadaki gölete bile dalardım fakat bulamadık işte.Hem Rasim için hem bizler için farklı bir kırım deneyimi olmuştu... :(
Hey gidi günler....
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Gece vakti uçup giden o heliyi son görenlerden biriyim. En azından pallerden yansıyan ışığı... O yüzden ertesi gün Hakan ile bayağı bir dağ bayır aramıştık, ama nafile!... :'(
 
Eline sağlık Rasim farklı ve güzel bir anı konusu olmuş

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Kırımlar üzücü ama sonradan dönüp baktığımızda vay anasını bee ne günler geçirmişim demekte ayrı bir tecrübe oluyor bizler için.
En güzel şekilde bizlere yansıtmışsın bunu eline sağlık kardeşim :saygilar:
 
Rasim Öztürk - Kırımlar kırımlar kırımlar :)

Tek kelimeyle harika! :thumbup:

Süper dokümante edilmiş ve anlatılmış... Hatta yeni gelen arkadaşları helikopterden uzak tutmak için belki işe yarayabilir. :hoppa:
 
Arkadaşlar abiler herkese güzel yorumları için çok teşekkür ederim.

2012 yılındaki kısa süren 450sportv2 macerasını ve o dönemdeki wltoys ile başlayıp blade ile devam eden mikroları bir kenara bırakırsak, tüm bunlar ve fotosunu/videosunu bulamadığım diğer bazı olaylar 2 yıl gibi bir zaman içinde oldu. Bu açıdan bakınca biraz fazla gibi olmuş. Özellikle Logo600sx olayı maddi açıdan iyi darbe vursa da, heves açısından veya pilotaj özgüveni açısından çok bir olumsuz etkisi olmadı. Zaten Yozgat dönüşü 550sx siparişi verdim ve eylül başındaki kayıptan sonra ekim sonu maiden yapmıştım, o ara kumanda olarak da vbar controle geçip...

Kimi zaman kayıplar oldu, kimi zaman ekipman olarak daha iyisini istedim, hep bir değişiklik oldu... Şu anda P380, 550sx, PMax üçlüsü, Vbar Control, lipolar, şarj aleti vs olarak son derece tatmin olmuş durumdayım. Bu şekilde devam edeceğim, buluşmalara elimden geldiğince katılmaya çalışıp.

Türkiye'nin her bir köşesine yayılmış olan Rckolik ailesi açıkçası devam etmemdeki en önemli etken... 2012 macerası bu yüzden fazla uzun soluklu olamamıştı. Tek başına bu hobiyi sürdürmek benim için çok da eğlenceli değil... Ortam var oldukça ben de kıyısında köşesinde bir yerlerinde olacağım sürekli :)


Not: Yazı heliye başlayacak arkadaşları düşündürme, soğutma amaçlı değildir :D

Not: Geriye dönüp baktığımızda çok eğlenceli geliyor. Gerçi yaşanırken de bir şekilde eğlenebilmek lazım, kırımları kayıpları baştan kabullenip. Logo600sx kaybı sonrası videom ortada :D