Yeni modelime uygun motor seçimi yaparken Ilker kardeşimizin "Scorpion" motorların zorunlu periyodik bakım ihtiyacı ile ilgili bir uyarısı oldu.
Şu an kullanmakta olduğum TREX 500 Upgrade DFC harici kullandığım tüm modellerde Align motor vardı. Sadece şu an ki modelde Türker kardeşimden aldığım "Scorpion" motor var. Yaklaşık 50 uçuş yapmışımdır ama hiç yağlama olayı aklıma gelmedi. Align motorların ise hiç birini yağlamadım.
Ilker kardeşimizin uyarısı ile nette biraz araştırma yapınca, Scorpion motor üreticisinin ;
- Heli motorları için her 10-15 uçuş sonrası (Motordaki yüksek devir ve helilerdeki aktarma mekanizmasına bağlı olarak motor milindeki aşırı stress nedeniyle)
- Uçak motorları için her uçuş sezonunda 1 kere
olmak üzere motorun yağlanmasını tavsiye ettiğini fark ettim.
Scorpion, motorlarının yağlanması için kendi ürettiği şu yağı tavsiye ediyor :
Scorpion Motor Bearing Lubrication Kit
Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız ile genel bir durum değerlendirmesi yapmanın güzel olacağını düşündüm
Bu durum sadece Scorpion motorlar için geçerli olmaması lazım diye düşünüyorum.
Araştırmalarım devam ediyor
Şu soruları netleştirip cevap bulabilirsek, zannedersem olay çözülecek
- Diğer motorları kullanıp da periyodik bakım yapanlar var mı ?
- Başta motor üreticilerinin de böyle bir bilgilendirmeleri var mı ?
- Nasıl ve neleri dikkat ederek yapıyorsunuz ?
- Periyodik bakım yapmamak motor ömrünü ne kadar olumsuz etkiler ?
- Bazı arkadaşların seramik rulman değişimi yaptıklarını biliyorum. Buna gerçekten gerek var mı ?
- Motorlarımızda bulunan rulmanların belirli kullanım sonrası değişmesi gerekiyor mu ?
(Yukarıdaki videonun 06:00 sonra kontrol şeklinden, 08:15 Rulman ömrünü uzatmak için montajda dikkat edilmesi gereken nokta ve 10:00 sonra ise Ömründen bahsediyor)
Şu an kullanmakta olduğum TREX 500 Upgrade DFC harici kullandığım tüm modellerde Align motor vardı. Sadece şu an ki modelde Türker kardeşimden aldığım "Scorpion" motor var. Yaklaşık 50 uçuş yapmışımdır ama hiç yağlama olayı aklıma gelmedi. Align motorların ise hiç birini yağlamadım.
Ilker kardeşimizin uyarısı ile nette biraz araştırma yapınca, Scorpion motor üreticisinin ;
- Heli motorları için her 10-15 uçuş sonrası (Motordaki yüksek devir ve helilerdeki aktarma mekanizmasına bağlı olarak motor milindeki aşırı stress nedeniyle)
- Uçak motorları için her uçuş sezonunda 1 kere
olmak üzere motorun yağlanmasını tavsiye ettiğini fark ettim.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Scorpion, motorlarının yağlanması için kendi ürettiği şu yağı tavsiye ediyor :
Scorpion Motor Bearing Lubrication Kit
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız ile genel bir durum değerlendirmesi yapmanın güzel olacağını düşündüm
Bu durum sadece Scorpion motorlar için geçerli olmaması lazım diye düşünüyorum.
Araştırmalarım devam ediyor
- Diğer motorları kullanıp da periyodik bakım yapanlar var mı ?
- Başta motor üreticilerinin de böyle bir bilgilendirmeleri var mı ?
- Nasıl ve neleri dikkat ederek yapıyorsunuz ?
- Periyodik bakım yapmamak motor ömrünü ne kadar olumsuz etkiler ?
- Bazı arkadaşların seramik rulman değişimi yaptıklarını biliyorum. Buna gerçekten gerek var mı ?
- Motorlarımızda bulunan rulmanların belirli kullanım sonrası değişmesi gerekiyor mu ?
(Yukarıdaki videonun 06:00 sonra kontrol şeklinden, 08:15 Rulman ömrünü uzatmak için montajda dikkat edilmesi gereken nokta ve 10:00 sonra ise Ömründen bahsediyor)