rc jet motoru

Bu forumun ahalisi yenilik düşmanı! :lol:
Bırakın yapsınlar.
Eskiden gazocakları vardı, hani Gazyağı dolu depoya pompayla hava basıp basıncı artırıyorsun. (hatta gelişmiş modellerde basınç ibresi bile vardı) Sonrasında ispirto ile ısıtlımıs borulardan gazyağını geçiriyorsun ve o borulardan geçen gaz yağı memelerden gaz buharı olarak çıkıp acaip yanıyor.
Bende esinlenip bir ara jet motoru yaparım diye hayal kurmuştum ama o zamanlar 18 yaşımdaydım. Yaşım ilerledikce yapamayacağımı anladım.
Topu topu bu sisteme bir iki ufak tefek ekleme yeterlıydi halbuki...:)
Neyse bakalım sonuç ne olacak.
O olsa olsa jetocağı olurdu bi kere! :lollol::lollol::lollol:
 
Arkadaş pek yarışmacı değil gibi daha çok yarışmaya katılmak istiyor fakat hiç bilgisi bir yarışmayı araştırmaya başlıyor sorna destek ve yeterli bilgi bulamayınca diğer bir kategoriye geçiyor diye anladım. Neyse konu benimde ilgimi çekmişti bu pulse jet motoru falan daha önce internette 3d yazıcıdan bile yapan görmüştüm. Onun dışına biraz araştırınca türkiyede bile meslek liselerin bölümlerinde bile jet motoru yapanlar var Birinden ayrıntılı bir bilgi gelirde bizde birşeyler öğreniriz diye bekliyordum.
Berk aslında şaka bir yana, türbin dediğimiz şeyin, aynen Mehmet Sarıkaya Abinin dediği gazocağından bir farkı yok. Yapılmaz diye de bir şey yok. Ancak bir insan bir şey yapacağı zaman big bang'den başlamaz. Önce o ana kadar birikmiş bilgiyi özümser, sonra da üzerine bir şeyler koymaya çalışır. Yoksa "ben türbin yapıcam hadi bana yardım edin" diyen birine ciddi bir cevap verilmez.
 
arkadaşlar türbin jet motoruyla ilgilenen var mı? ne tür malzemeler kullanıyorsunuz detaylı bilgi verme şansınız var mı
Merhaba, ben bu islerin icinde biri olarak temel malzeme bilgisini vereyim. Paslanmaz ( 17-ph 4, 316L, 317L vb. ), Inconel (718, 625 vb.) haynes (282, 230 vb.) Monel (400 vb.) aluminyum (7000 ve 6000 seri) titanyum alasimi. Bunlar temel malzemeler, simdi bu malzemeleri temin etmek oldukca zahmetli (aluminyum haric) hadi malzemeleri bulduk fiyatlari oldukca ucuktur hadi malzemeyi aldik bu tur malzemeler cok ozel alasimlardir ve cok ozel kesici takimlar (malzeme islenebilirligi cok zor oldugundan kesici takim sarfiyati cok olur) kullanilir bu pahali ve ozel takimlari cok ozel makineler gerektirir bu makineleri programlamak icin de ozel CAM programlarina ihtiyac vardir (islenecek olan geometriler karmasiktir) Diger ozel islemleri saymiyorum bile (kaplamalar, kaynak turevleri, sac parcalar icin kaliplar, yuksek devirden dolayi balans alma ihtiyaci, ECU, vb.) En onemlisi konusunda uzman insan gucu ve muhendislige ihtiyac duyulan bir konudur. Kisacasi tam olarak ne yapmak istedigine bagli olarak ihtiyaclar degiskenlik gosterir. Hic birsey imkansiz degildir dogru kisiler, ekipmanlar, sabir ve emekle mumkundur. Google da turbine impeller ve blisk basliklarini aratarak arastirabilirsin.

kolay gelsin
 
Merhaba, ben bu islerin icinde biri olarak temel malzeme bilgisini vereyim. Paslanmaz ( 17-ph 4, 316L, 317L vb. ), Inconel (718, 625 vb.) haynes (282, 230 vb.) Monel (400 vb.) aluminyum (7000 ve 6000 seri) titanyum alasimi. Bunlar temel malzemeler, simdi bu malzemeleri temin etmek oldukca zahmetli (aluminyum haric) hadi malzemeleri bulduk fiyatlari oldukca ucuktur hadi malzemeyi aldik bu tur malzemeler cok ozel alasimlardir ve cok ozel kesici takimlar (malzeme islenebilirligi cok zor oldugundan kesici takim sarfiyati cok olur) kullanilir bu pahali ve ozel takimlari cok ozel makineler gerektirir bu makineleri programlamak icin de ozel CAM programlarina ihtiyac vardir (islenecek olan geometriler karmasiktir) Diger ozel islemleri saymiyorum bile (kaplamalar, kaynak turevleri, sac parcalar icin kaliplar, yuksek devirden dolayi balans alma ihtiyaci, ECU, vb.) En onemlisi konusunda uzman insan gucu ve muhendislige ihtiyac duyulan bir konudur. Kisacasi tam olarak ne yapmak istedigine bagli olarak ihtiyaclar degiskenlik gosterir. Hic birsey imkansiz degildir dogru kisiler, ekipmanlar, sabir ve emekle mumkundur. Google da turbine impeller ve blisk basliklarini aratarak arastirabilirsin.

kolay gelsin

Yav, @Murat Ülger , çok abartmışsın. Bunların hepsi Koçtaşta var...
 
Yav, @Murat Ülger , çok abartmışsın. Bunların hepsi Koçtaşta var...

Vallahi bu iş niye bu kadar abartılıyor ben de anlamıyorum.. 1940larda Alamanlar bu motorları bildiğimiz normal karbon çeliğiyle yapıp mis gibi de uçurmuşlar.. ECU falan da yok, pilot var onun yerine.. CNC falan da yok, herşey elde manuel yapılıyor. Üstelik yapımı da konvansiyonel bir içten yanmalı pistin motordan daha kolay ve ucuz, kalifiye işçilik gerektirmiyor, örnek olsun, bir Jumo004 jet motorunun imalatı 375 adam saat iken BMW 801 motorunun (fw190 motoru) yapımı 1400 adam saat işçilik gerektiriyormuş. Yakıt kömürden, starter 2 zamanlı benzin motoru.. Ha neymiş motorların ömrü 10 bilemedin 20 saatmiş, gazı ani açarsa türbin kanatları eriyip kopuyormuş falan.. E açma gazı aniden o zaman. Kullanmayı bilene mis gibi çalışmış işte. :evil:
 
Vallahi bu iş niye bu kadar abartılıyor ben de anlamıyorum.. 1940larda Alamanlar bu motorları bildiğimiz normal karbon çeliğiyle yapıp mis gibi de uçurmuşlar.. ECU falan da yok, pilot var onun yerine.. CNC falan da yok, herşey elde manuel yapılıyor. Üstelik yapımı da konvansiyonel bir içten yanmalı pistin motordan daha kolay ve ucuz, kalifiye işçilik gerektirmiyor, örnek olsun, bir Jumo004 jet motorunun imalatı 375 adam saat iken BMW 801 motorunun (fw190 motoru) yapımı 1400 adam saat işçilik gerektiriyormuş. Yakıt kömürden, starter 2 zamanlı benzin motoru.. Ha neymiş motorların ömrü 10 bilemedin 20 saatmiş, gazı ani açarsa türbin kanatları eriyip kopuyormuş falan.. E açma gazı aniden o zaman. Kullanmayı bilene mis gibi çalışmış işte. :evil:
Yani ben koskoca me 262 ye 375 saat uğraşarak motor yapıp o motorla ara gaz veremicekmiyim.:angry::angry:
Olmadı bu.:undecided:
Neyse en güzel elektrik esc ve pil yettiği sürece her türlü şeyi yapabiliyor ama ondada ses yok sinek vizildaması gibi uçuyo
 
elektrik esc ve pil yettiği sürece her türlü şeyi yapabiliyor ama ondada ses yok sinek vizildaması gibi uçuyo



Tabloda aşağılara in, Me262 için motor sesleri var, hatta top ve roket fırlatma sesleri bile var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Ben asla unutmadım!... Kabusun olurum. :coolxf:

Zaten olmadığını da nereden çıkardın!!

:D :D

İşin şakası bir yana, 109 sayesinde yeniden motivasyonum zirve yapmış durumda, ama malesef an itibariyle bu motivasyonu doğrudan fiziki olarak 262 üzerine yönlendiremiyorum. İki hafta sonra atolyeyi paketlemeye başlayacağım, taşınma durumu var, ama en azından taşındığımız evde atolyem çok daha geniş ve rahat olacak, yani çalışma verimim artacak. Tabi taşındıktan hemen sonra resmen bulabildiğimiz ilk uçağa atlayıp Türkiyeye gelme planımız var. Kısmetse ağustosta ben geri döneceğim ve ondan sonrası yeni atolyede kesintisiz Me-262 üzerinde çalışmak niyetim. Önümüzdeki uçuş sezonunda hiç olmazsa EDF olarak Me-262nin uçma planı hala geçerli. Bir ihtimal tek jet motorlu hali de yetişebilir sezon sonuna doğru. Sezon başı itibariyle başka ve çok alakasız bir platformda (Biraz Pantervari bir uçak kullanarak) X-45 ile uçuş tecrübelerine de başlayacağım...
 
Zaten olmadığını da nereden çıkardın!!

:D :D

İşin şakası bir yana, 109 sayesinde yeniden motivasyonum zirve yapmış durumda, ama malesef an itibariyle bu motivasyonu doğrudan fiziki olarak 262 üzerine yönlendiremiyorum. İki hafta sonra atolyeyi paketlemeye başlayacağım, taşınma durumu var, ama en azından taşındığımız evde atolyem çok daha geniş ve rahat olacak, yani çalışma verimim artacak. Tabi taşındıktan hemen sonra resmen bulabildiğimiz ilk uçağa atlayıp Türkiyeye gelme planımız var. Kısmetse ağustosta ben geri döneceğim ve ondan sonrası yeni atolyede kesintisiz Me-262 üzerinde çalışmak niyetim. Önümüzdeki uçuş sezonunda hiç olmazsa EDF olarak Me-262nin uçma planı hala geçerli. Bir ihtimal tek jet motorlu hali de yetişebilir sezon sonuna doğru. Sezon başı itibariyle başka ve çok alakasız bir platformda (Biraz Pantervari bir uçak kullanarak) X-45 ile uçuş tecrübelerine de başlayacağım...
Hayırlı olsun. Kolaylıklar diliyorum.
 
İki hafta sonra atolyeyi paketlemeye başlayacağım, taşınma durumu var, ama en azından taşındığımız evde atolyem çok daha geniş ve rahat olacak, yani çalışma verimim artacak.
Kolay gelsin kardeşim :) Taşınmak zor ama yeni evde daha büyük ve geniş atölye tüm yorgunluklara değecektir diye düşünüyorum :thumbup:
abi taşındıktan hemen sonra resmen bulabildiğimiz ilk uçağa atlayıp Türkiyeye gelme planımız var. Kısmetse ağustosta ben geri döneceğim
İnşallah Türkiye'de iken görüşebiliriz kardeşim :D