Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları


O zaman gizli gizli bir özellik listesi yayınla abim de uygunsa talebimi gizliden gizliye bildiririm :)

Ayrıca, 4 kanallı bir retract kontrollörü yapmanı istesem nasıl olur? :) kapak fren falan gerekli değil, sadece 4 ayrı retractı kontrol etsin yeter, tabi ayrı ayrı hız ve gecikme ayarlanabilirse güzel olur :)
 
O zaman gizli gizli bir özellik listesi yayınla abim de uygunsa talebimi gizliden gizliye bildiririm :)

Ayrıca, 4 kanallı bir retract kontrollörü yapmanı istesem nasıl olur? :) kapak fren falan gerekli değil, sadece 4 ayrı retractı kontrol etsin yeter, tabi ayrı ayrı hız ve gecikme ayarlanabilirse güzel olur :)
Özel istek üzerine üretimleri ancak kullanılma taahhüdü ile yapıyoruz SumeronicsRC olarak.
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan
Bahsi geçen kokunun kaynağı tespit edildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön iniş takımının sağ kapağının servosu, resmen kavrulmuş... neden olduğu hakkında henüz mantıklı bir fikir üretemedim...
 
Muhtemelen kötü elektronik şansı kardeşim :rolleyes:

Belki, ama zamanlaması tamamen rastlantısal olarak düşünmeme engel oluyor. Bir şekilde diğer olayla bağlantısınınolup olmadığını çözmem gerek, dahası hasarın sadece bu servoyla sınırlı kalıp kalmadığı da önemli, powerboxın servoları besleyen güç ünitesine bir zarar verip vermediğinden emin olmam lazım.

Burda yanık kısım acaba mosfetler mi? zira fiziksel olarak servo tek bir pozisyonda çakılı haldeydi, sökünce gördüm ki dişlilerde hiçbir sıkıntı yok, mekanik sıkışma için geriye kalan tek ihtimal motorun kendisi. Acaba bir şekilde havada yaptığım iniş takımı açma kapatma hareketleri sırasında bir şekilde bu kapak dikmeye takıldı ve servonun da sürekli olarak zorlanması sonucu motor aşırı akım çekip kendi sarımlarını yaktıktan sonra kısa devre yapıp elektronikleri de yakmış olabilir mi diye düşünüyorum. Ama havada burun dikmesinin takılı kalmasıyla ilgili hiçbir sıkıntı göremedim. Bir önceki uçuşta kapakların açık halde uzun süre uçmuş olmaktan kaynaklandı desem, son uçuşta kapakların toplanmaması gerekirdi... Kesin olan şey son uçuşun başında bu servonun çalıştığı. İndikten hemen sonra da yanık kokusu geldiğine göre de her ne olduysa uçuşun son anlarına yakın bir zamanda oldu demek oluyor. Bu da acaba aç-kapa sırasında birşeylerin ters gittiğini düşündürüyor, ama ne...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sebep-sonuç ilişkisinin bulunamadığı durumlar gerçekten çok rahatsız edici oluyor. Çünkü tekrarlayıp tekrarlamayacağı tombala gibi. Nihai raporu merakla bekliyorum doğrusu. :rolleyes:
Hayatı bu kadar ciddiye almamak lazım. Geçen gün benim P51'in gaz servosu durup dururken gitti. Servoyu kontrol ettim. Çıkışındaki bir MOSFET yanmış.Ehh senelerdir kullanılan br servo, beklenmedik bir şey olmuş ve çıkışı yanmış. Bir daha tekrarlama olasılığı istatistiksel olarak düşük. Tekrarladığında bir şekilde uçağı kurtarmak mümkün. O zaman üzerinde daha fazla kafa yormak anlamsız.
 
Hayatı bu kadar ciddiye almamak lazım. Geçen gün benim P51'in gaz servosu durup dururken gitti. Servoyu kontrol ettim. Çıkışındaki bir MOSFET yanmış.Ehh senelerdir kullanılan br servo, beklenmedik bir şey olmuş ve çıkışı yanmış. Bir daha tekrarlama olasılığı istatistiksel olarak düşük. Tekrarladığında bir şekilde uçağı kurtarmak mümkün. O zaman üzerinde daha fazla kafa yormak anlamsız.

E senin tuzun kuru tabi, baksana sebep belli, yaşlılık :D Dahası risk faktörün de düşük... Tok açın halinden anlamaz demişler, ne kadar da doğru demişler! :coolxf::p