RC uçağım havalanmiyor

Sümer bey'in kastettiği kuyruktaki yatay dengeleyici. Kanadın yandan görünüşü değil.
Ayrıca, pervanenin iç bükey tarafı havayı itmeli. Bir de buna bakın.
 
Bence motorun gücü bu ağırlığa yetmiyor olabilir uçağın ağırlığın düşürme imkanınız varsa belki 100- 150 Gr havalanır bende sunnysky 980kv 3s batarya ile aynı sizin gibi havalandırmaya çalışacağım sadece kumandam eksik bende yeni başladım. Benim uçağın şuan yaklaşık 700gr. Motorun sitesinde eğitim tipi bir uçağı 650gr da kaldırabileceği yazıyordu fakat internetteki motorun test videosunda ise 10.45 lik bir pervane ile 1000gr kuvvet uygulana biliyor yani sonuç olarak belki ağırlıdüşürürseniz ve belki pevanede bir değişiklik yaparsanız havalanabilir.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benim uçağın şuan yaklaşık 700gr. Motorun sitesinde eğitim tipi bir uçağı 650gr da kaldırabileceği yazıyordu
Hocam bahsettiğiniz motorda eğitim tipinde 750 gram kaldırır olarak gözüküyor sitede ancak bunu 1047 pervane ile verebilirmiş. 1047 pervanede ise "85℃ 15S" yazıyor ki bu yanlış bilmiyorsam motorun bu kombinasyon (3S pil, 1047 pervane) ve tam gazda maksimum 15 saniye çalışıp 85℃ sıcaklığa çıkacağını belirtiyor. Muhtemelen dikkat etmişsinizdir ancak yine de uyarmak istedim. :saygilar:
 
Selamlar...
Güç değerleriniz düşük gözüküyor. Pervane küçük. Motor KV'si düşük. ESC Amperi düşük... Muhtemelen batarya C'si de düşüktür...
programı ile hesaplama yapabilirsiniz...
 
de yardımcı olabilir. MotoCalc ile aynı mantık anladığım kadarıyla.
 
Hocam bahsettiğiniz motorda eğitim tipinde 750 gram kaldırır olarak gözüküyor sitede ancak bunu 1047 pervane ile verebilirmiş. 1047 pervanede ise "85℃ 15S" yazıyor ki bu yanlış bilmiyorsam motorun bu kombinasyon (3S pil, 1047 pervane) ve tam gazda maksimum 15 saniye çalışıp 85℃ sıcaklığa çıkacağını belirtiyor. Muhtemelen dikkat etmişsinizdir ancak yine de uyarmak istedim. :saygilar:
Teşekkürler. Bu dataya dikkat etmemiştim ama tam anlayamadım 85°c tehlikeli bir sıcaklık olduğu içinmi söylüyorsunuz. Birde pervane 1047 değil 1045 yinede uçağım için yeterli olurmu itiş kuvveti 700g lık uçağıma yeter mi?
 
Teşekkürler. Bu dataya dikkat etmemiştim ama tam anlayamadım 85°c tehlikeli bir sıcaklık olduğu içinmi söylüyorsunuz.
85℃'nin motora temas edilmediği sürece büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum ancak burada problem 15 saniye. 85℃ 15S benim bildiğim "bu motor bu pervane ile tam güçte maksimum 15 saniye çalışabilir" demek. 15 saniye tam güç çalışırsa ne olabilir bilmiyorum ancak tahminimce motor overheat olduğunu anlayıp otomatik olarak durur ki bu pilot kontrolünde değilse büyük sorun çıkarır. Bu yüzden seçtiğiniz pervane ve pil kombinasyonunda motorun yanındaki sıcaklık değerinden çok süre değerine dikkat etmenizi öneririm.

Örneğin, ben kendi uçağımda (konularımdan bulabilirsiniz) SunnySky X2220 980Kv versiyonunu 9045 pervane ve 3S pil ile kullanıyorum. Sitedeki bilgiye göre de motor tam güçte 10 dakika çalışabiliyor overheat olmadan. Tabii sınırlara kadar zorlamamakta fayda var :)
Birde pervane 1047 değil 1045
Motorun nde gördüğüm kadarıyla sizin motor 1045 pervane ile uyumlu değil. 980Kv başlığı altındaki tablodan "Recommended Prop" kısmındakilere dikkat edin derim. Tabii alttaki tablodan, dayanım süresi, itki, çektiği akım gibi faktörler de önemli. Bu forumda bir konuda "elektrikli motorlarda tavsiye edilen pervanelerden şaşmayın" gibi bir şey okuduğumu hatırlıyorum ancak bulamadım, bulabilirseniz pervane-motor konulu yazıları okuyun derim. Sitedeki pervaneler dışında kullanırsanız da en basitinden sitede yazan itkiyi elde edememeniz gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Motorda arıza gibi şeylere yol açar mı bilgim yok.
yinede uçağım için yeterli olurmu itiş kuvveti 700g lık uçağıma yeter mi?
Sitede 3S pil ve 1047 pervane ile 650 gram trainer uçurur denmiş ancak 1047 pervane tam gazda 15 saniyede ısınıyor dedik. Uçağınız 700 gram ise benim tavsiyem (3S pil ile) 9045 pervane kullanmanızdır (THK'nın sitesindeki GemFan markalardan ben memnunum). Bu şekilde 750 gram itki alırsınız ki bir trainer'ın ağırlığının yarısı kadar itki ile bile uçacağı düşünülürse sizin için yeterli olur diye tahmin ediyorum. :saygilar:
 
Bir de kendi durumumdan bahsetmek istiyorum. Ben uçağımı 1000 gram yapmayı planlıyordum, motor da 985 gram itki verecekti ki bu kağıt üstünde gayet yeterliydi. Ancak maalesef imalatta bazı şeyleri istemeden/bilmeden fazla yapmışız ki uçak 1300-1400 gram civarı oldu. Motor aynı kaldığı için, itki/ağırlık (thrust-to-weight ratio da denir) oranı hesapta 1 iken 2/3'e düştü. Şu anda sorunsuz kalkıyor, ancak kalkış koşusu tahminimizden uzun oluyor. Bu da geniş uçuş alanı ihtiyacı demek. Ön tekerlek de hareketli olmayınca yerde sağa sola çektiğinde bizi çileden çıkartabiliyor. Bu yüzden size tavsiyem, itki/ağırlık oranını bana kalırsa 1'in altına düşürmeyin (tabii bu konuda üstadların tavsiyesine de başvurmak gerekir, bu benim ilk ve tek uçağım). Hele de ön tekerlek hareketsizse motor biraz güçlü olursa hızlı bir kalkış ile daha rahat uçabilirsiniz.
 
Bir de kendi durumumdan bahsetmek istiyorum. Ben uçağımı 1000 gram yapmayı planlıyordum, motor da 985 gram itki verecekti ki bu kağıt üstünde gayet yeterliydi. Ancak maalesef imalatta bazı şeyleri istemeden/bilmeden fazla yapmışız ki uçak 1300-1400 gram civarı oldu. Motor aynı kaldığı için, itki/ağırlık (thrust-to-weight ratio da denir) oranı hesapta 1 iken 2/3'e düştü. Şu anda sorunsuz kalkıyor, ancak kalkış koşusu tahminimizden uzun oluyor. Bu da geniş uçuş alanı ihtiyacı demek. Ön tekerlek de hareketli olmayınca yerde sağa sola çektiğinde bizi çileden çıkartabiliyor. Bu yüzden size tavsiyem, itki/ağırlık oranını bana kalırsa 1'in altına düşürmeyin (tabii bu konuda üstadların tavsiyesine de başvurmak gerekir, bu benim ilk ve tek uçağım). Hele de ön tekerlek hareketsizse motor biraz güçlü olursa hızlı bir kalkış ile daha rahat uçabilirsiniz.
Teşekkür
85℃'nin motora temas edilmediği sürece büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum ancak burada problem 15 saniye. 85℃ 15S benim bildiğim "bu motor bu pervane ile tam güçte maksimum 15 saniye çalışabilir" demek. 15 saniye tam güç çalışırsa ne olabilir bilmiyorum ancak tahminimce motor overheat olduğunu anlayıp otomatik olarak durur ki bu pilot kontrolünde değilse büyük sorun çıkarır. Bu yüzden seçtiğiniz pervane ve pil kombinasyonunda motorun yanındaki sıcaklık değerinden çok süre değerine dikkat etmenizi öneririm.

Örneğin, ben kendi uçağımda (konularımdan bulabilirsiniz) SunnySky X2220 980Kv versiyonunu 9045 pervane ve 3S pil ile kullanıyorum. Sitedeki bilgiye göre de motor tam güçte 10 dakika çalışabiliyor overheat olmadan. Tabii sınırlara kadar zorlamamakta fayda var :)

Motorun nde gördüğüm kadarıyla sizin motor 1045 pervane ile uyumlu değil. 980Kv başlığı altındaki tablodan "Recommended Prop" kısmındakilere dikkat edin derim. Tabii alttaki tablodan, dayanım süresi, itki, çektiği akım gibi faktörler de önemli. Bu forumda bir konuda "elektrikli motorlarda tavsiye edilen pervanelerden şaşmayın" gibi bir şey okuduğumu hatırlıyorum ancak bulamadım, bulabilirseniz pervane-motor konulu yazıları okuyun derim. Sitedeki pervaneler dışında kullanırsanız da en basitinden sitede yazan itkiyi elde edememeniz gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Motorda arıza gibi şeylere yol açar mı bilgim yok.

Sitede 3S pil ve 1047 pervane ile 650 gram trainer uçurur denmiş ancak 1047 pervane tam gazda 15 saniyede ısınıyor dedik. Uçağınız 700 gram ise benim tavsiyem (3S pil ile) 9045 pervane kullanmanızdır (THK'nın sitesindeki GemFan markalardan ben memnunum). Bu şekilde 750 gram itki alırsınız ki bir trainer'ın ağırlığının yarısı kadar itki ile bile uçacağı düşünülürse sizin için yeterli olur diye tahmin ediyorum. :saygilar:
Sağol abi vediğin bilgi işime yaradı
 
Pervaneyi doğru takınca öne doğru üflüyor ve formula arabaları gibi ses çıkarıyor elevatora doğru değilde burnuna doğru ufluyor motor cw pervane ccw uçağı boş elimle atınca çok iyi süzülüyor

Hocam selamlar, aslında sorunu kendiniz tespit etmişsiniz, motor çalıştığı zaman havayı kuyruğa doğru üflemesi gerekir ki uçağı ileri ittirsin motor.