85℃'nin motora temas edilmediği sürece büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum ancak burada problem 15 saniye. 85℃ 15S benim bildiğim "bu motor bu pervane ile tam güçte maksimum 15 saniye çalışabilir" demek. 15 saniye tam güç çalışırsa ne olabilir bilmiyorum ancak tahminimce motor overheat olduğunu anlayıp otomatik olarak durur ki bu pilot kontrolünde değilse büyük sorun çıkarır. Bu yüzden seçtiğiniz pervane ve pil kombinasyonunda motorun yanındaki sıcaklık değerinden çok süre değerine dikkat etmenizi öneririm.
Örneğin, ben kendi uçağımda (konularımdan bulabilirsiniz) SunnySky X2220 980Kv versiyonunu 9045 pervane ve 3S pil ile kullanıyorum. Sitedeki bilgiye göre de motor tam güçte 10 dakika çalışabiliyor overheat olmadan. Tabii sınırlara kadar zorlamamakta fayda var
Motorun
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
nde gördüğüm kadarıyla sizin motor 1045 pervane ile uyumlu değil. 980Kv başlığı altındaki tablodan "Recommended Prop" kısmındakilere dikkat edin derim. Tabii alttaki tablodan, dayanım süresi, itki, çektiği akım gibi faktörler de önemli. Bu forumda bir konuda "elektrikli motorlarda tavsiye edilen pervanelerden şaşmayın" gibi bir şey okuduğumu hatırlıyorum ancak bulamadım, bulabilirseniz pervane-motor konulu yazıları okuyun derim. Sitedeki pervaneler dışında kullanırsanız da en basitinden sitede yazan itkiyi elde edememeniz gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Motorda arıza gibi şeylere yol açar mı bilgim yok.
Sitede 3S pil ve 1047 pervane ile 650 gram trainer uçurur denmiş ancak 1047 pervane tam gazda 15 saniyede ısınıyor dedik. Uçağınız 700 gram ise benim tavsiyem (3S pil ile) 9045 pervane kullanmanızdır (THK'nın sitesindeki GemFan markalardan ben memnunum). Bu şekilde 750 gram itki alırsınız ki bir trainer'ın ağırlığının yarısı kadar itki ile bile uçacağı düşünülürse sizin için yeterli olur diye tahmin ediyorum.