RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

denizozduzgun

Yeni Uye
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Yaş
23
Herkese merhaba. Arkadaşımla birlikte bu hobiye başlamaya karar verdik. Fakat ben uçak seçemiyorum. Arkadaşım kendisine yurt dışından Cessna 182 getirtiyor. Ben de Cessna 182 alıcaktım fakat dün HobbyRc forumlarına açtığım konuda Cessna 182 'nin başlangıç uçağı olmadığını onun yerine Windragon veya Wind Tiger ın daha iyi bir seçim olacağını söylediler. Fakat windragon un tipi çok kötü. Bu yüzden Windragon düşünmüyorum. Wind Tiger ise güzel bir uçak fakat pahalı. Cessna 182 hem fiyat açısından hem görüntü açısından çok iyi bir uçak. Ben arkadaşımla sizin etkinlik günlerinizde gelsek bu uçakları uçurmayı başarabilir miyiz yoksa farklı bir model mi almalıyım?

HobbyRc Forumunda açtığım konu:
Almayı düşündüğüm uçak :
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Ynt: RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Herkez bu işi çok biliyor yahu , heleki hobbyrc ciler tam çapulcular 3 5 kişi dışında. Önüne gelen kendini usta sanıyor o forumda.

Çesna başlangıcın bir tık ilerisi diyelim ama başlanmazda denilemez.simülatör çalışın bol bol ve yanınızda usta bir pilotla 3 4 haftada uçarsınız.


Ama doğru olanı üstten dihedral kanatlı bir trainer ile başlamaktır.


Bu arada tüm acemiler aynı hatayı yapıyor. Ilk uçak tipine bakarak alınmaz. Ben tipi güzel diye 1000cc bi racing motor alsam olurmu ? Önce 125cc lik tipsiz bir motorla başlamalıyım değilmi ?




HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Mesut AKIN' Alıntı:
Çesna başlangıcın bir tık ilerisi diyelim ama başlanmazda denilemez.simülatör çalışın bol bol ve yanınızda usta bir pilotla 3 4 haftada uçarsınız.

Ama doğru olanı üstten dihedral kanatlı bir trainer ile başlamaktır.

Bu arada tüm acemiler aynı hatayı yapıyor. Ilk uçak tipine bakarak alınmaz. Ben tipi güzel diye 1000cc bi racing motor alsam olurmu ? Önce 125cc lik tipsiz bir motorla başlamalıyım değilmi ?
Merhaba Deniz,

Mesut üstada aynen katılıyorum, yapılmayacak diye bir şey yok ama öncesinde çalışma ve yanında bilen birisi olması gerekiyor. Ayrıca ilk uçağın günayı olmaz derler :laugh:

Neyse şaka bir yana, model Kocaeli'nde oturuyorsun bence sen buluşmalara gelmeye çalış. Böylece hem değişik modelleri yakından görmüş olursun, hem de + / - birebir sorma ve cevap bulma imkanına sahip olursun ;)

 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Mesut AKIN' Alıntı:
Herkez bu işi çok biliyor yahu...
Üstad bu memlekette herkesin çok iyi bildiği iki konu vardır. Biri inşaat işleri, ikincisi modelcilik. :lollol:
Benim anladığım Türk insanına direk genetikle geliyor bu bilgiler, doğuştan yani. :lol:

Şahsen bunların herbirinin üzerinde en az 10 senedir uğraşıyorum, ama hala biliyorum diyemem. :rolleyes: Ya bende bir kabiliyetsizlik var ya da göçmenlik falan olabilir ondan şüpheleniyorum. :laugh:
 
E

ekmekci

Guest
Ynt: RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Türker Akgün' Alıntı:
Üstad bu memlekette herkesin çok iyi bildiği iki konu vardır. Biri inşaat işleri, ikincisi modelcilik. :lollol:
Benim anladığım Türk insanına direk genetikle geliyor bu bilgiler, doğuştan yani. :lol:

Şahsen bunların herbirinin üzerinde en az 10 senedir uğraşıyorum, ama hala biliyorum diyemem. :rolleyes: Ya bende bir kabiliyetsizlik var ya da göçmenlik falan olabilir ondan şüpheleniyorum. :laugh:
yok be türkerim. hemen her konuda, her forumda aynı dert var. senelerce akvaryum forumlarında paylaşımlarda bulunmaya çalıştım ve tek öğrendiğim şey, en çok tavsiye ve akıl verenlerin hiç balık beslememiş kişiler olduğu. :lol: :lol: :lol:

insanımız sabırsız. bir tv programında duyduğum bir söz çok hoşuma gitmişti: "türk insanı girişimci değil, girişkendir."

ben bu işe başlayacağım dediğimde 3 hafta elim cebimde sahaya gelmiştim. sırf sohbete. ilk haftadan sonra sim. programımı alıp 1 ay çalışmış ve akabinde ilk trainerimi almıştım.

bence merak edip sahaya bile gelmemiş, araştırmak ve tanışmak zahmetinde bulunmamış birine ne kadar tavsiye verirsen ver boş.

alsın ucuz cessna sını gelsin görsün durumu arkadaşımız. girişkenliğini atsın üzerinden. devam edecek kadar gönüllüyse o zaman bir trainer alacaktır zaten. :lollol:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Şimdi Deniz kardeşimizde " Yaaa ben ne dedimki, bir soru sordum sadece :eek: " diyecektir bu mesajları görünce. :laugh:

Deniz'cim şahsın üzerine alma lütfen söylediklerimizi, senin mesajın üzerinden konu genel bir sohbete yürüdü gitti. :)

Benim fikrime gelince; bence ilk iş simulatör bölümüne girerek bilgisayarına bir simulatör kurmalı ve sonrasında kendini hazır hissettiğin zamanda bir training uçak almalısın derim. ;)
 

denizozduzgun

Yeni Uye
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Yaş
23
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Peki Hobbyking Club Trainer nasıl? =>

Eğer bu uçağı alırsam gelmesi 2 haftadan fazla sürecektir. Gelene kadar simulasyon çalışabilirim. Bu uçağı alırsam gümrüğe takılır mı ve ne kadar kargo ücreti öderim?
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Deniz Özdüzgün' Alıntı:
Peki Hobbyking Club Trainer nasıl? =>

Eğer bu uçağı alırsam gelmesi 2 haftadan fazla sürecektir. Gelene kadar simulasyon çalışabilirim. Bu uçağı alırsam gümrüğe takılır mı ve ne kadar kargo ücreti öderim?
Uçaklar ebat olarak büyük olduğu için yurtdışından özellikle böyle bir boy sipariş etmek oldukça riskli. %90 Gümrüğe takılır. Bu nedenle uçakcı modelci arkadaşlarımız Türkiye'den almayı tercih ederler.

Yurtiçi alışveriş siteleri için ;



Kargo ücreti ürün sipariş öncesinde zaten sana bildiriliyor. Siteden siteye ve ebatları değişir. Sipariş aşamasında kendin de görebilirsin ;)
 
A

AYDIN67

Guest
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Merhaba Deniz öncelikle forumumuza hoşgeldin. Bence ilk modelini almadan simulatör ile çalışmaya başlamalısın. Üstelik kocaelindesin buluşmalara katılıp alcağın modele öyle karar versen daha sağlıklı olur.
 
E

ekmekci

Guest
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Aydın Azman' Alıntı:
Merhaba Deniz öncelikle forumumuza hoşgeldin. Bence ilk modelini almadan simulatör ile çalışmaya başlamalısın. Üstelik kocaelindesin buluşmalara katılıp alcağın modele öyle karar versen daha sağlıklı olur.
:bravo: katılmamak elde değil.
buluşmalara gelip bir çayımızı içecek, ortamın havasını soluyacak ki en doğru kararı verebilsin.
 
M

maydin67

Guest
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
:bravo: katılmamak elde değil.
buluşmalara gelip bir çayımızı içecek, ortamın havasını soluyacak ki en doğru kararı verebilsin.
Katılıyorum......... :)
 

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
2,210
Tepkime puanı
1,937
Yaş
22
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

Konu biraz eskimiş gibi ama uçağını almadıysan wingdragon sporter v2 al derim evet tipi biraz iyi değil ama gerçekten sağlam uçak. Motoru arkada ve düşmelerde motora ve pervaneye zarar gelmiyor. Wingtigerin tipi güzel ama gövdeside köpük motoru önde düşüşlerde kırarsın. Ben wd v2 aldım gayet memnunum. :)
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Yaş
21
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

abi ben bi uçak alacağım şarj aleti paket içeriğinde yok bataryasının 1800 mAH 15C olduğu yazıyor tavsiye edeceğiniz şarj aleti varmı ? :saygilar:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
bartu çalışkan' Alıntı:
abi ben bi uçak alacağım şarj aleti paket içeriğinde yok bataryasının 1800 mAH 15C olduğu yazıyor tavsiye edeceğiniz şarj aleti varmı ? :saygilar:
Bartu, pil için ayrıca bir de kaç hücre olduğunu belirten S değeri vardır. Mesela 1S, 2S... Ama önemli değil. Aşağıdaki şarj cihazı ile her şeyi şarj edebilirsin.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sadece pil ile şarj aleti arasında soket problemi çıkabilir. Bunun için ya kendin bir şeyler yapacaksın ya da şunu alıp, unutacaksın. Zira bu kabloda olmayan soket tipi yok ;)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Yaş
21
RC Uçak // Başlangıç Uçak Tavsiyesi

çok teşekkür ederim gerçekten uçaklar ve malzemeleri hakkında hiç bir fikrim yok çok işime yaradı forumdaki bilgiler :saygilar:
 

Benzer konular