RC Uçak Tasarım : Kendi uçağımı tasarlamak istiyorum, nelere dikkat etmeliyim ?

Bunları kim okur yahu?! Bi konu açar sorarsın. Cevap gelmeyince de basar kalayı daha güzel bi foruma gidersin! :D :p

Bu arada pervane boyutu konusunda kesin matematiksel bir hesap var. Onu ekleyelim derim. Pervanenin yük faktörü hesabı.

Yük faktörü = çap x çap x çap x pitch x karekök (pal sayısı - 1)

Bir motor için önerilen pervanelerin en alt ve en üst sınırındakiler için bu faktörü hesaplarız. Sonra farklı boyut ve pal sayısında kullanacağımız yeni pervane için bu aralıkta kalacak bir yük faktörü oluşturacak şekilde boyutlandırma yaparız.
Ben okudum. Yanlış mı yaptım acaba?:)
 
Merhabalar;
yeniden konu açmak istemedim acaba bu paylaşımların arasına deltawing veya flying wing diye tabir edilen kuyruksuz uçak tasarımları ile alakalı elinizde türkçe kaynak varsa paylaşabilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Dursun Dayıoğlu
İyi yapmışsınız, %p ne oldu sizin uçamayan model, var mı gelişme ?
Merhaba Levent Bey;
Bazı gözden kaçan detaylar vardı. Eksikleri giderip uçağı ucurmayi başardık. Formdaki deneyim ve tecrübelerini paylaşan üstadlarima teşekkür ederim. Bir çok kaynaktan araştırma yaptım ve bu formdaki bilgiler de çok faydalı oldu. Kirimsiz uçuşlar dilerim. Kalın sağlıcakla...
 
  • Sevdim
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Aslında video paylaşmak istiyordum fakat sitenin veri tabanı çok kısıtlı sanırım. Video çok büyük diyor.
 
Aslında video paylaşmak istiyordum fakat sitenin veri tabanı çok kısıtlı sanırım. Video çok büyük diyor.

Veri tabani degil de, nötron parcacikli ultra hizlandiricilarimiz cok kisitli...

Forum kullanimi aciklamalari:


Mesaj icinde video paylasimi aciklamalari:
 
3- Kanat kesidi (Airfoil): Kanat ucundan bakınca, kanadı önden arkaya doğru kestiğinizde ortaya çıkan alan kanat kesitidir. (airfoil) Çok küçük görünmesine rağmen uçağın uçuş kalitesine etki eden ana faktörlerdendir. Yüzlerce şekilde olabilir. Ancak genel olarak üç şekilde adlandırılır;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Flat-Bottom: Kanat kesitinin alt tarafı tamamen düz olan şekildir. Yüksek kaldırma kuvveti ve düşük hızlarda uçuş kabiliyeti sağlar. Yeni başlayanlar için çok idealdir.

Symmetrical Airfoil: Kanat kesitinin alt ve üst tarafının aynı olduğu şekidir. Bu yüzden düz ve ters uçuşta aynı kaldırma kuvvetini sağlar. Akrobasi için çok uygundur. İleri seviyedeki pilotların tercihi olmalıdır.

Semi-Symmetrical Airfoil: Flat-Bottom ve Symmetrical Airfoilin karışımıdır. Her iki kanat kesidinin özelliklerinden almıştır. Orta seviyedeki pilotlar için uygundur.

Peki bu airfoil yapılarının eni ne işe yarar?

Örnek olarak 30cm chordu olan bir kanadın airfoilinin eni 7cm diyelim. Bir başka aynı chord uzunluğundaki kanadın airfoilinin eni ise 4cm.
Bu tarz iki farklı ene sahip simetrik airfoilin avantajları veya dezavantajları nelerdir? Ve sınırı nedir bu airfoilin tombulluğunun veya inceliğinin. 30cmlik bir chord için en fazla 10cm eni olan airfoil kullanılabilir gibi kabul edilen bir sınır var mı? Veya en az 3cm gibi?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM
Şu sitede bilgi var:


Bir bölümün çevirisi:
"Yüksek en-boy oranlı kanatların uzun kanat açıklıkları vardır (yüksek performanslı planörler gibi), düşük en-boy oranlı kanatların ise ya kısa kanat açıklıkları (F-16 avcı uçağı gibi) ya da geniş akorları (Uzay Mekiği gibi) vardır. En-boy oranına ters olarak bağlı olan ve indüklenmiş sürükleme adı verilen bileşene göre, daha yüksek en-boy oranına sahip bir kanat, daha düşük bir en-boy oranlı kanada göre daha düşük bir sürtünmeye ve biraz daha yüksek bir kaldırmaya sahiptir. Bir kanadın süzülme açısı, kaldırmanın sürüklemeye oranına bağlı olduğu için, bir kanat genellikle çok yüksek bir en-boy oranıyla tasarlanır. Uzay Mekiği, yüksek hız etkileri nedeniyle düşük bir en-boy oranına sahiptir ve bu nedenle çok zayıf bir kanattır."
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM
Şu sitede bilgi var:


Bir bölümün çevirisi:
"Yüksek en-boy oranlı kanatların uzun kanat açıklıkları vardır (yüksek performanslı planörler gibi), düşük en-boy oranlı kanatların ise ya kısa kanat açıklıkları (F-16 avcı uçağı gibi) ya da geniş akorları (Uzay Mekiği gibi) vardır. En-boy oranına ters olarak bağlı olan ve indüklenmiş sürükleme adı verilen bileşene göre, daha yüksek en-boy oranına sahip bir kanat, daha düşük bir en-boy oranlı kanada göre daha düşük bir sürtünmeye ve biraz daha yüksek bir kaldırmaya sahiptir. Bir kanadın süzülme açısı, kaldırmanın sürüklemeye oranına bağlı olduğu için, bir kanat genellikle çok yüksek bir en-boy oranıyla tasarlanır. Uzay Mekiği, yüksek hız etkileri nedeniyle düşük bir en-boy oranına sahiptir ve bu nedenle çok zayıf bir kanattır."
Abi teşekkür ederim. Yazıyı okudum. Fakat airfoil kalınlığının ne işe yaradığı ile alakalı net bir bilgi yok. Senin çevirisini paylaştığın bölüm kanadın eni ve boyu ile alakalı. Airfoilin kalınlığıyla alakalı değil.
Airfoil kalınlığı ile alakalı bilgi sadece şu kadar.

-----Üst ve alt yüzeyler arasındaki maksimum mesafeye kalınlık denir . Çoğunlukla, boyutsuz veya "yüzde" tipi bir sayı üretmek için bu değerlerin akor uzunluğuna bölündüğünü görürsünüz. Kanat profilleri her türlü bombeli ve kalınlık dağılımlı kombinasyonlarla gelebilir. NACA (NASA'nın öncüsü), kanat profil sınıflarını belirlemek için bir yöntem geliştirdi ve ardından ,tasarımcılar için ve .

İşte kanat geometrisini incelemek için kullanabileceğiniz bir Java programı.
_________

Bir programdan bahsediyor. Fakat çok anladığım söylenemez.