SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,417
Tepkime puanı
43,398
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Buluşmalarda çoğu zaman konuştuğumuz, bazılarımız düzenli yaptığı, bazılarımızın ise kırımdan kırıma gözden geçirdiği :laugh: "Kontrol Listesi / Check List" hazırlamış SAB firması :thumbup:

Yalan olmasın her 50 uçuş sonrası hem ana kafa hem de kuyruk pal tutucularındaki açık rulmanları temizleyip yeniden greslemek bana biraz fazla geldi :D

Ayrıca her 100 uçuş sonrası kayış ve rulman değişimleri de ne bileyim.... .bilemedim....

Neyse yine de CHECKLIST paylaşalım :RCKolik:

PDF Formatı için :

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3][attachimg=4]
 

Ekli dosyalar

  • Sab Maintance_01.jpg
    Sab Maintance_01.jpg
    113 KB · Görülme: 322
  • Sab Maintance_02.jpg
    Sab Maintance_02.jpg
    125.8 KB · Görülme: 264
  • Sab Maintance_03.jpg
    Sab Maintance_03.jpg
    125.8 KB · Görülme: 265
  • Sab Maintance_04.jpg
    Sab Maintance_04.jpg
    107.2 KB · Görülme: 264
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Oooo öpücük listesi çıkarmış SAB ;D
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Yaparsan bağ olur yapmazsan sab olur bence bu... :lollol:

Eminim bu checklisti Tareq'e göstersek " Eğer bunlar gereklilikse benim helilerin havada patlaması lazım " derdi bence. :laugh:

Scorpion motorların bakımlarıyla alakalı soruya ona benzer bir yorum yaptığını hatırlıyorum. :)

Ama yapılırsa iyi olur elbette, kim kötü olur diyebilir ki...
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Valla Tareq'in yerinde bizde olsak güleriz. Kaç tane motoru olduğunu bilmiyordur tareq :D O yüzden bu konularda baz alınması gereken biz kullanıcılar :)

Modele yapılması gereken bakımı toplam uçuş sayısından ziyade uçuş hızı ve stili etkiliyor bence..Modeli yerden yere vuruyor, olmadık zamanlarda ani açı değişimleri yapıyorsanız bu bakımları yapmanız gerektiğini zaten görüyorsunuz :laugh:

Ayrıca paylaşım için teşekkürler abi, çok faydalı bir liste. :thumbup:
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Bu kontrollerden bazıları bütün modeller için geçerli. Böyle bir konu açılmışken sorayım. Belki biryerlerde söylenmiştir ama ben yine de sorayım.
Kayış gerginlikleri için bir püf noktası var mı?
Gres kullanılan yerlerde (rulmanlar ve thrust bearing) sıvı gres kullanılabilir mi. İlla ki sentetik gres mi olmalı.
Ben Raptorda dişlilere yağ sürmüyorum. Bunda gerekli mi. Gerekirse hangisine ne tür yağ kullanılabilir?

Cevaplar için:

 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Gres hakkinda bir yorum yapamayacagim ama disliler ile ilgili olarak su ana kadar sunu ogrendim.

YENI KONU olarak paylaşılmıştır.

 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Güzel olmuş bence. Tabi biraz abartmışlar, yedek satası gelmiş abilerin :D

Kayış işi ise tercih meselesi. Ben kafanın boşta dönüşünü mümkün olduğunca serbest bırakacak, ama kendi ağırlığıyla sarkmayacak kadar gerdiriyorum. Bu şekilde kaçırma yapmıyor. Gene kural kayışa bastırınca diğer tarafa doğru yarı yoldan fazla esnememesi. Goblinlerde motor kayışını ise baya gergin tutmak gerekiyor.

Cahit yağ konusunda değişik görüşler var. Detaylar için:

 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Bu değerli bilgiler için çok teşekkürler. Aslında yağlama konusunda çok okudum. Ama kafamda bir türlü netleşmiyordu.
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabii bu kadar gerdirmeyi pek sevmiyor Emre abi :) Torque tube gibi veya ona çok yakın olacak şekilde, kafadan çevirince serbestçe dönsün istiyor hareketli aksam. Haliyle -bence- oldukça gevşek bırakıyor. Ölümcül gerdirmedikçe, tek bir doğru yok, dişli gibi çok ince ayar da gerekmiyor açıkçası kayışa... Özellikle de geniş bir kasnaktan dönüyorsa kafa tarafında, ve dolayısıyla kaçma yapmayacaksa... Tabii kuyruk tarafında da kaçmayı önleyecek rulmanlar makaralar falan oluyor.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Rulmanların değişmesi gerektiğini söylüyor. Mesala ben modeli ikinci el aldım ve değiştirmiştim gerçekten kötü durumdaydı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Onunda dışında genel olarak,

*** Dişliyi fırça ile temizleyip, ince gressle yağlıyorum.Linkler için ince makina yağı kullanıyorum. :) ( Ortalama beş uçuşta bir bakım )

*** Kayış ayarım genelde sert. Zaten goblinde refarans alabiliyorsunuz. :) ( Her uçuş öncesi kontrol edilmesinde fayda var. )


*** Pal tutucularda kesinlikle boşluk olmaması, ana pallerin sıkılığı, linklerin kolay hareket etmesi, kuyruk bağlantılarının sıkılığı. (Ortalama beş uçuşta bir kontrol)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


** Ana rotorda bu temizliğe sürekli özen göstermek, rulmanlar ve hareketli parçalar için oldukça önemli.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Arda Erkan' Alıntı:
Rulmanların değişmesi gerektiğini söylüyor. Mesala ben modeli ikinci el aldım ve değiştirmiştim gerçekten kötü durumdaydı.

Arda elbette belli aralıklarla değişmeli ama manual dediğine göre her 100 ucuş sonrası... Bu sanki biraz fazla erken olmamış mı dersin ??
 
SAB Heliler için Bakım Kontrol Listesi - Maintance Check List

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Arda elbette belli aralıklarla değişmeli ama manual dediğine göre her 100 ucuş sonrası... Bu sanki biraz fazla erken olmamış mı dersin ??

Abi modeli aldığımda değiştirmiştim ben. İkinci el olduğu için kaç uçuş yaptı bilmiyorum ama iyi durumda değillerdi.