mrb...
özelden bir hocamıza alttaki soruyu sormuştum fakat bu forumdaki usulu yeni yeni öğreneceğimden affınıza sığınarak ekliyorum...
cevaplarsanız sevinirim...
------------------------------------------------------------------------------------
size birkaç sorum olacak, uygun olduğunuzda yanıtlarsanız sevinirim...
öncelikle aerodinamik hakkında bilgim yok fakat hızlı öğrendiğime inanıyorum... kendimize ait işyerimiz mevcut otomasyon, görüntü işleme, kart üretimi vb. alanda iş yaptığımızdan iş gücü veya ekipman parkuru mevcut... zaten öncelikle arge firmasıyız...
hobi olarak sabit kanat uçak alanında birkaç şeyler yapmak istiyorum...
vaktinizi almadan direk sorulara geçersem;
hedeflediğim amaç;
- 5000gr toplam ağırlık bunun 1000 gr mı faydalı yük,
- en az 30dk ardından eğer aşağıdaki sorumun cevabı tahmin ettiysem 2 saate kadar uçuş süresi...
soru;
- kanat alan yüzey ilişkisini şimdilik bu soruda düşünmeyelim çünkü elbette kanat alanı uçuşu sağlayan en büyük etkenlerden fakat motor pervane itkisi hakkında sorumu sormak istiyorum...
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
linkteki motorun katalog bilgisinde "KV 340 seçildi!" buna göre;
1- 22*6.6 pervane ile 46.5A 22V ile anlık 5520 gf nin anlamı 5520gram lık toplam yükü havada askıda tutar mı demektir?
2- eğer evetse! uçak tasarladığımızda "kanadı unutalım şimdilik" yatay uçuşta toplam ağırlık katalogda yazan gf değerinin %50 nin altına düşmeme şartıyla sabit süzülme mi yapar?
yani;
yani toplam 5000 gramlık bir uçağı 5000/2=2500 gf lik itkiyle havada süzülür halde tutarmıyız? "tabiki yerden havalandırmada tam gaz verip havalandırıp asgeri ekonomik modda pilden fazla yememek için en düşük seviye olan 5kg ağırlık için 2.500 gf ye motor gücünü çeksek iş görürmü...
bunun için sitelerde %50 / %75 ideal eko mod!
%75 - %1 akrobasi modu "bana göre kalkışlarda kullanılacak mod" şeklinde birkaç yazı gördüm...
kendimce seçim yaptım...
eğer; 4500gr toplam ağırlık!
1 adet motor;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
1 adet paller;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
1 adet pil "2000 gr ağırlık" 16000mA 22v
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
şeklindeki "pil sıfıra inmicek onu biliyorum fakat şimdilik onuda önemsemeyelim"
2000gr pil + 1000gr faydalı yük + 1500 gr motor kart vb. tüm malzemeler ve şase.... dersek kalkış hariç asgeri havada eko modu için;
4500gr / %50 = 2250 gf
katalogda bu motor 2400 gf dersek karşılığı belirtilen pervane ile 12.9A akım çeker... 16.000mA pil / 12900mA çekilen akım = 1.24 saat havada kalış,
veya;
2 motorlu 5000gramlık uçak için;
2 adet motor;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2 adet paller;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
1 adet pil "2500 gr ağırlık" 22.000mA 22v
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
şeklindeki "pil sıfıra inmicek onu biliyorum fakat şimdilik onuda önemsemeyelim"
2500gr pil + 1000gr faydalı yük + 1500 gr motor kart vb. tüm malzemeler ve şase.... dersek kalkış hariç asgeri havada eko modu için;
5000gr / %50 = 2500 gf <<<<<<<<<<<<<< 2500 gf / 2 motor = 1250 gf
katalogda bu motor 1200 gf dersek karşılığı belirtilen pervane ile 4.9A akım çeker... 22.000mA pil / 4900*2=9800mA çekilen akım = 2.24 saat havada kalış,
uzun oldu farkındayım şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkürler... düşündüğüm mantık bu yukardaki gibimidir? ve seçtiğim malzemeler iş görürmü?