- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,578
- Tepkime puanı
- 6,174
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Havacılığın tüm dallarında olduğu gibi, model havacılıkta da uçuş öncesi ön hazırlıklar önem taşımaktadır. Sahada güvenli bir uçuş yapabilmeniz ve keyifli bir uçuş günü geçirebilmeniz, sahaya gelmeden önce yapacağınız ön hazırlıklara bağlıdır. Aksi takdirde başkalarının ve kendinizin güvenliğini tehlikeye atabilirsiniz . En basitinden, dört gözle beklediğiniz uçuş gününü yalnızca izleyici olarak geçirebilirsiniz . Bunun için aşağıdaki noktalara dikkat etmeniz gerekir;
1- Modelin İlk Uçuşu ise :
[attachimg=1] [attachimg=2]
Modelinizi yeni toplamış ve hiç uçuşa çıkmamış ise, inşaat/montaj klavuzunda belirtildiği şekilde toplanmış olduğundan emin olun. Ağırlık merkezinin üretici firmanın tavsiye ettiği aralıklarda olup olmadığını kontrol edin. Değilse buruna veya kuyruğa ağırlık ilave ederek ağırlık merkezinin olması gereken yerde olmasını sağlayın. Bunun yanında, uçağınızın yanal dengesini de kontrol etmeniz gerekir. Modelinizi, burun ve kuyruktan parmak ucunda tutarak kaldırın, sağa veya sola yatıyorsa diğer kanat ucuna ağırlık ilave ederek dengeyi sağlayın. Ağırlık merkezi doğru yerde olmayan bir uçağı uçurmak çok zordur.
Eğer yeni topladığınız model bir helikopter ise, aynı şekilde manual/montaj klavuzuna uygun topladığınıza emin olunuz. Özellikle metal yüzeylere giren tüm vidaların "Loctite" ile montajının yapılmış olması gerekmektedir. Tüm elektronik ayarlarının (servo ve gyro yönleri, pal açıları, kumanda parametrelerinin) düzgün yapılmış olduğundan emin olunuz.
2- Ödevinizi Evde Yapın :
[attachimg=3]
Yapmanız gereken bütün temel ayarları evde/atölyede yapın. Sahaya sadece evde/atölyede yapılamayacak ayarları bırakın (Motor ayarı gibi). Bu, size sahada bu işlerle zaman kaybetmek yerine uçuş yapmanıza olanak tanır.
3- Kumanda ve Alıcı Kontrollü:
[attachimg=4]
Modelinizin üzerindeki radyo sisteminizin sorunsuz çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Eğer bir tek alıcınız varsa ve bunu birkaç modelde kullanıyorsanız, o uçuş gününde hangi model ile uçuş yapacaksanız alıcınızın taşıma işlemini akşamdan yapın. Sahada yapılan bu gibi işlemler acele ile yapıldığından, hem hata ihtimalini artırır, hem de zaman kaybına yol açar. ???
4-Kumanda ve alıcı bataryaları şarjlı mı?
[attachimg=5]
Radyonuzun pillerinin dolu olduğundan emin olun. Radyonuzun üreticisinin tavsiye ettiği şekilde pillerini şarj edin. Modelinizde kullandığınız alıcı pillerinin de iyi durumda ve tam dolu olduğundan emin olun. Eğer radyo ve alıcı pilleriniz NiCd ise, tamamen deşarj edip yeniden şarj edin. Deşarj etmeden tekrar tekrar şarj edilen NiCd piller bir süre sonra bellek oluşturur ve verimliliği düşer. Dolu olduğunu düşünürsünüz, oysa çok kısa sürede çöker p. Bu nedenle pek çok kırım yaşanmıştır.
5-Genel Kontroller:
[attachimg=6]
Servolar ile yönlendirme yüzeylerinin bağlantılarını sağlayan servo kolları, yeke, yeke maşaları gibi parçaları gözden geçirin. Modelinizi el ve göz ile herhangi bir kırık çatlak olması durumuna karşı kontrol edin. Tespit ettiğiniz kırık veya arızayı tamamen onarmadan uçağınızı, “sahada yaparım” düşüncesi ile uçuşa getirmeyin p. İniş takımı, tekerlek, motor bağlantı, egsoz vidalarını yoklayın, gevşeyenleri sıkın. Özellikle patlarlı motorlar çalışırken titreşime ve vidaların gevşemesine yol açabilirler. Birçok modelin basit bir vida yüzünden havada tekerleği veya egsozu çıktığı için zor durumda kaldığını gördüm. :-\
Şayet modelimiz helikopter ise kırım yaşamamış olsak bile, her 10 uçuş sonrası tüm vidaları, elektronik aksam ve aktarma ekipmanlarının tümünü teker teker kontrol ediniz. Özellikle ana pal ve kuyruk pal feathering shaft vidaları ile ana shaft pal ve dişli vidalarını özellikle kontrol ediniz.
6-Yön Hareketleri Kontrollü:
[attachimg=7]
Modelinizin yatış, yön, yükseliş ve diğer yönlendirme yüzeylerinin doğru yönlerde hareket ettiğini bir kez daha kontrol edin.
7-Saha Çantası:
[attachimg=8]
Kullanacağınız saha alet edavatınızı da gözden geçirin. Buji ısıtıcı ve starter akünüzün şarjını da kontrol edin.Yanınızda bir maket bıçağı, birkaç değişik tornavida, bir japon yapıştırıcı, çift taraflı bant, elektrik ölçü aleti, modelinizde kullandığınız vidalardan birkaç tane gibi malzeme bulunması çok işe yarayacaktır. Modeliniz elektrikli ise şarj cihazınızı sakın atlamayın.
8-Diğer Gereksinimler:
[attachimg=9]
Sahaya götüreceğiniz malzemelerinizin içinde şapka, güneş gözlüğü, katlanabilir piknik tipi sandalye ve plaj şemsiyesi de olması çok işinize yarayacaktır. Bir de akşamdan derin dondurucuya bir şişe su koyup dondurursanız, ertesi gün aldığınız içecekleriniz buz kutusunda uzun süre ısınmadan kalacaktır. Hele ki, yazın 35 dereceyi bulan sıcaklıkta ve altına girecek gölge olmayan bir sahada uçuş yaptığınızda, ne demek istediğimi anlayacaksınız!
9-Tüm Malzemeler bir arada !!:
[attachimg=10]
Son olarak, uçuş gününde size gerekli olacak, sahaya götürmeniz gereken bütün malzemeyi akşamdan aracınıza yükleyin. Veya en azından evinizin/atölyenizin bir köşesinde hazır edin. Böylece unutkanlığın önüne geçmiş olursunuz. Geçmişte, radyosunu veya uçağının kanadını evde unuttuğu için bütün günü diğer modelci arkadaşlara “yardım ve yataklık” ederek geçiren arkadaşlarımız olmuştur . Ancak içiniz rahat olsun, bu suç teşkil etmez!
Evet, şimdilik aklıma gelenler bunlar.
İyi uçuşlar.
1- Modelin İlk Uçuşu ise :
[attachimg=1] [attachimg=2]
Modelinizi yeni toplamış ve hiç uçuşa çıkmamış ise, inşaat/montaj klavuzunda belirtildiği şekilde toplanmış olduğundan emin olun. Ağırlık merkezinin üretici firmanın tavsiye ettiği aralıklarda olup olmadığını kontrol edin. Değilse buruna veya kuyruğa ağırlık ilave ederek ağırlık merkezinin olması gereken yerde olmasını sağlayın. Bunun yanında, uçağınızın yanal dengesini de kontrol etmeniz gerekir. Modelinizi, burun ve kuyruktan parmak ucunda tutarak kaldırın, sağa veya sola yatıyorsa diğer kanat ucuna ağırlık ilave ederek dengeyi sağlayın. Ağırlık merkezi doğru yerde olmayan bir uçağı uçurmak çok zordur.
Eğer yeni topladığınız model bir helikopter ise, aynı şekilde manual/montaj klavuzuna uygun topladığınıza emin olunuz. Özellikle metal yüzeylere giren tüm vidaların "Loctite" ile montajının yapılmış olması gerekmektedir. Tüm elektronik ayarlarının (servo ve gyro yönleri, pal açıları, kumanda parametrelerinin) düzgün yapılmış olduğundan emin olunuz.
2- Ödevinizi Evde Yapın :
[attachimg=3]
Yapmanız gereken bütün temel ayarları evde/atölyede yapın. Sahaya sadece evde/atölyede yapılamayacak ayarları bırakın (Motor ayarı gibi). Bu, size sahada bu işlerle zaman kaybetmek yerine uçuş yapmanıza olanak tanır.
3- Kumanda ve Alıcı Kontrollü:
[attachimg=4]
Modelinizin üzerindeki radyo sisteminizin sorunsuz çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Eğer bir tek alıcınız varsa ve bunu birkaç modelde kullanıyorsanız, o uçuş gününde hangi model ile uçuş yapacaksanız alıcınızın taşıma işlemini akşamdan yapın. Sahada yapılan bu gibi işlemler acele ile yapıldığından, hem hata ihtimalini artırır, hem de zaman kaybına yol açar. ???
4-Kumanda ve alıcı bataryaları şarjlı mı?
[attachimg=5]
Radyonuzun pillerinin dolu olduğundan emin olun. Radyonuzun üreticisinin tavsiye ettiği şekilde pillerini şarj edin. Modelinizde kullandığınız alıcı pillerinin de iyi durumda ve tam dolu olduğundan emin olun. Eğer radyo ve alıcı pilleriniz NiCd ise, tamamen deşarj edip yeniden şarj edin. Deşarj etmeden tekrar tekrar şarj edilen NiCd piller bir süre sonra bellek oluşturur ve verimliliği düşer. Dolu olduğunu düşünürsünüz, oysa çok kısa sürede çöker p. Bu nedenle pek çok kırım yaşanmıştır.
5-Genel Kontroller:
[attachimg=6]
Servolar ile yönlendirme yüzeylerinin bağlantılarını sağlayan servo kolları, yeke, yeke maşaları gibi parçaları gözden geçirin. Modelinizi el ve göz ile herhangi bir kırık çatlak olması durumuna karşı kontrol edin. Tespit ettiğiniz kırık veya arızayı tamamen onarmadan uçağınızı, “sahada yaparım” düşüncesi ile uçuşa getirmeyin p. İniş takımı, tekerlek, motor bağlantı, egsoz vidalarını yoklayın, gevşeyenleri sıkın. Özellikle patlarlı motorlar çalışırken titreşime ve vidaların gevşemesine yol açabilirler. Birçok modelin basit bir vida yüzünden havada tekerleği veya egsozu çıktığı için zor durumda kaldığını gördüm. :-\
Şayet modelimiz helikopter ise kırım yaşamamış olsak bile, her 10 uçuş sonrası tüm vidaları, elektronik aksam ve aktarma ekipmanlarının tümünü teker teker kontrol ediniz. Özellikle ana pal ve kuyruk pal feathering shaft vidaları ile ana shaft pal ve dişli vidalarını özellikle kontrol ediniz.
6-Yön Hareketleri Kontrollü:
[attachimg=7]
Modelinizin yatış, yön, yükseliş ve diğer yönlendirme yüzeylerinin doğru yönlerde hareket ettiğini bir kez daha kontrol edin.
7-Saha Çantası:
[attachimg=8]
Kullanacağınız saha alet edavatınızı da gözden geçirin. Buji ısıtıcı ve starter akünüzün şarjını da kontrol edin.Yanınızda bir maket bıçağı, birkaç değişik tornavida, bir japon yapıştırıcı, çift taraflı bant, elektrik ölçü aleti, modelinizde kullandığınız vidalardan birkaç tane gibi malzeme bulunması çok işe yarayacaktır. Modeliniz elektrikli ise şarj cihazınızı sakın atlamayın.
8-Diğer Gereksinimler:
[attachimg=9]
Sahaya götüreceğiniz malzemelerinizin içinde şapka, güneş gözlüğü, katlanabilir piknik tipi sandalye ve plaj şemsiyesi de olması çok işinize yarayacaktır. Bir de akşamdan derin dondurucuya bir şişe su koyup dondurursanız, ertesi gün aldığınız içecekleriniz buz kutusunda uzun süre ısınmadan kalacaktır. Hele ki, yazın 35 dereceyi bulan sıcaklıkta ve altına girecek gölge olmayan bir sahada uçuş yaptığınızda, ne demek istediğimi anlayacaksınız!
9-Tüm Malzemeler bir arada !!:
[attachimg=10]
Son olarak, uçuş gününde size gerekli olacak, sahaya götürmeniz gereken bütün malzemeyi akşamdan aracınıza yükleyin. Veya en azından evinizin/atölyenizin bir köşesinde hazır edin. Böylece unutkanlığın önüne geçmiş olursunuz. Geçmişte, radyosunu veya uçağının kanadını evde unuttuğu için bütün günü diğer modelci arkadaşlara “yardım ve yataklık” ederek geçiren arkadaşlarımız olmuştur . Ancak içiniz rahat olsun, bu suç teşkil etmez!
Evet, şimdilik aklıma gelenler bunlar.
İyi uçuşlar.
Ekli dosyalar
-
1_Agirlik merkezi_a.jpg2.4 KB · Görülme: 433
-
1_Agirlik merkezi_b.jpg2.2 KB · Görülme: 289
-
2_evde yapin.jpg3.2 KB · Görülme: 291
-
3-Kumanda.jpg2.4 KB · Görülme: 285
-
4_alici-bataryasi.jpg2.3 KB · Görülme: 284
-
5_Genel Kontrol.jpg4.3 KB · Görülme: 291
-
6_yonler.jpg2.7 KB · Görülme: 285
-
7_Saha cantasi.jpg2.5 KB · Görülme: 286
-
8_Sandalye.jpg2.1 KB · Görülme: 282
-
9_Tasima.jpg2.1 KB · Görülme: 278