Seagull Yak 54 Kurulum.

Seagull Yak 54 Kurulum.

eveeet nerde klamıştık :D Yozgat macerasıda bittiğine göre :D kaldığımız yerden devam edelim :D gerçi uçak bu akşam bitiyor ama Yozgat görselleri nedeni ile arada kaynar diye paylaşmadım :D


Sümer abiden aldığım CRRCpro GP26R yeni nesil motorumuz geldi :) motor 3.15PS gücünde bu modele fazla gelecek belliki inşallah maideni atlatırsak hover şovlara başlarız :D



Önce motoru kopmle diyaframlara kadar dağıtarak başlıyoruz :)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Temizlik zamanı :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Temizlik bitti , motorumuzu toplayalım :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Ya arkadaş hiç mi dinlenmezsin sen ya :halay: Allah bilir bu hafta sonu bunun maiden uçuşu vardır, doğru mu :laugh:
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet abi kismet olursa bu aksam bitecek ve hafta sonu solaklarda maiden yapacak , elimde 2 gunluk gorsel var eklemek icin ama yozgat golge dusurdu konuya :D


Sümer abi yozgatta dinlenmedimki cok calistim dahada cok yoruldum bak sende anlamissin :similey: ;D ;D

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi kismet olursa bu aksam bitecek ve hafta sonu solaklarda maiden yapacak , elimde 2 gunluk gorsel var eklemek icin ama yozgat golge dusurdu konuya :D
Acele etme üstad, haftaya maiden uçuş videosu ile paylaşırsın. Hepsini hemen tüketmeyelim sonra konu sıkıntısı çekebiliyoruz :laugh:
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi kismet olursa bu aksam bitecek ve hafta sonu solaklarda maiden yapacak , elimde 2 gunluk gorsel var eklemek icin ama yozgat golge dusurdu konuya :D


Sümer abi yozgatta dinlenmedimki cok calistim dahada cok yoruldum bak sende anlamissin :similey: ;D ;D

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Nasıl yorulduğuna gözlerimizle şahit olduk Mesut ustam :evil:, yine de bitmeyen enerjine hayran kaldım , sanırım modellerde hayran kalmıştır :evil: ,
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Yoruldu, yoruldu! Hakkını yemeyelim şimdi. Özellikle o fotoğrafların çekiminde!... ;)

Mesut, uçağın toplama resimlerini de bekliyoruz!

Mesut AKIN' Alıntı:
abi haftaya cok zor ya :( Zafer ve Zahid arkadaslarimizinda PilotRC Edge 540 maidenlari yaoilacak . hepimiz solaklarda yapicaz diye sozlestik onceden :(

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Mesut, gelin etmeyin, eylemeyin! Bak, bende de 2 tane ilk uçuş bekleyen var! :(
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Nasıl yorulduğuna gözlerimizle şahit olduk Mesut ustam :evil:, yine de bitmeyen enerjine hayran kaldım , sanırım modellerde hayran kalmıştır :evil: ,

:evil: :evil: :evil: abi model aşkı işte naaparsın :p :halay:

Omer Erkan' Alıntı:
Yoruldu, yoruldu! Hakkını yemeyelim şimdi. Özellikle o fotoğrafların çekiminde!... ;)

Mesut, uçağın toplama resimlerini de bekliyoruz!

Mesut, gelin etmeyin, eylemeyin! Bak, bende de 2 tane ilk uçuş bekleyen var! :(


Ömer abi haftaya uçağımı alır gelirim yanına maiden için :) cuma günü bursaya gidip hanımı ce çocuğu annesine bırakıcam , 2 hafta boyunca boşum alandan kaçta geleceksin diyen olmayacak :D haftaya istediğin gün senin maidenlar için gelirim abi :) bende yak54 getiririm :)

çok yoruldum ayrıca :evil: :evil:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

kaldığımız yerden devam :)

Yozgatta Pilot-TR fun fly da :) Hasan abiden aldığım rudder servo hornunu uçağa taktım :D renk uçağın gövde rengi ile auynı olduğu için şık duracağını düşünmüştüm ve öylede oldu :)



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





daha sonrada model aslen nitroya göre hazırlandığı için , benzinli motorun titreşimi yüzünden firewel zayıf kalır diyerek arka iç taraftan Pattex marka deniz tutkalı ile güçlendirdim , polidol daha hızlı curleşiyor ancak zamanla ilgili sorunum olmadığı ve bunun kabarıp güzel bir dolgu oluşturması hoşuma gidiyor :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




ve geldik On Off anahtarının montajına, ben bunun için 2 parça sert dergi kağıdı kullandım, kalıp çıkararak govdeye fazladan zarar vermeden montajı tamamlamaktı amacım
kağıdı 2 parça halinde kestim , önce alt, sonra üst kısmı kesip 2 parçayı birleştirdim ve anahtarımızın tam kalıbuını çıkarmış oldum



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




ve sıra geldi , deponun hava tahliyesine :) normalde görüntü güzel olsun diye bunu yana takacaktım ancak yanda kanatlar nedeni ile yer yok, buruna yakın koymam gerekiyor ondada tek boş olan alana uçağın ana sinirlerinden biri denk geliyor, bende bunu alta yerleştirdim ve alt kısma balsa ile takviye yaptım, bu tarz vidalama işlerinde vidalarada az miktarda japon sıkarım titreşimden gevşemesinler diye :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ve geçiyoruz deponun toplanmasına, deponun orjinal siyah takozu nitro yakıt için tasarlanmış , doğal olarak benzinde gbir süre sonra erimeye başlıyor bu nedenle benzinli modeller için olan kırmızı takozlu aluminyum ağızlısı ile değiştirdim :) burda dikkat etmeniz gereken şey, metal boruların uçlarını 1000 lik veya üzeri zımparalar ile zımparalayıp kenarlardaki keskin yüzeyleri köreltmek ve yakıt hortumunu kesmesini delmesini engellemek, ayrıca borular aluminyum olduğu için bükerken narin ve geniş açıda bükülmeliki katlayarak geçiş yolunun daralmasına neden olmayalım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



son olarak lastik takoza göre ağzında yükseklik bulunan depo ağzını düzleştiriyoruz ki aluminyum parçamız otursun

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

sıra geldi deponun iç hortumlarını montajlamaya :) aşşağıda gasser modellerin nitroya göre farklı olan bağlantı şemasınıda ekliyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



şimdi filtremizde klunk yada :D hep ıslak kalarak motora kesintisiz kabarcıksız yakıt gitmesini sağlıyor ancak filtrede 2 adet delik vardı ve bende bunada modifiye yaparak M4 deliklerin yanına M3 2 delik daha açtım :) yakıtımız sıkıntısız aksın diye :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



sırada uçaktaki depoyu oturttuğumuz kısma kendimizce fitil yapım aşaması var :D burdaki amaç titreşimden depo ağzının oturtuğumuz kontraplağa sürtünerek aşınmasını önlemek :) yeterli miktarda silikon hortumun sadece bir kenarından keserek lastik fitilimiz hazırlanmış oluyor :) bunlar tabi zorunlu değil benim gibi herşeyi kafasına takanlar yapabilir :) :halay: :halay:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

sıra geldi elevatör ve rudder montajına , ben herzamanki gibi epoxy kullandım, bağzı firmalar japon yapıştırıcısı önerir ama bana sağlıklı gelmiyor :) bu kısma detaya girmiycem keza her uçağın manuelinde bu anlatılır , yukarıdaki detaylar manuellerde olmaz :D :thumbup: :thumbup:


Not: burda tek dikkat etmeniz gereken şey kaplamayı faşçata ile keserken çok bastırıp alltaki balsaya zarar vermemeniz yoksa bir müddet sonra titreşimden bu balsadaki kesikler ilerliyor ve elevatör rudder havada kopabiliyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pull pull ve arka tekerlek montajı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


pull pull tellerini geçirdiğimiz yüsükleri fazla sıkmamaya özen gösterin çok sıkarsak tellere zarar verebiliriz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Elevatör desteklerimizi hazırlıyoruz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Genel görüntü :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Üstad yine süper bir konu olmuş, ellerine sağlık. :thumbup:

Böyle güzel konular olunca düzenlemek o kadar hoşuma gidiyor ki :yuppi: Hayır bir gün uçakcı olacağım diye korkmaya başladım. Konuları indeksleyeyim derken, ben de yavaş yavaş bir şeyler öğrenmeye başladım :lol:

Tüm resimler ilk sayfaya taşında ve ilk mesajın altında şöyle bir detay oluşturuldu.

Kurulum ile ilgili Konu içerisinde yer alan önemli Detaylar
- Alıcı beslemesinde kullanmayı düşündüğümüz uzun süredir bekleyen NiCd pilleri nasıl kontrol edebiliriz :
- CA (kağıt) ve Plastik menteşe Seçimi ve kullanımı: ,
- Servo montajında kullanılan metal yüksüklerin montajı hakkında : ,
- Glow Motora göre dizayn edilen kite benzinli motor takılması halinde dikkat edilmesi gereken noktalar ? :
- - On- Off Anahtar Montajı için Pratik Yöntem :
-- Nitro ve Benzinli Modellerin Yakıt Tank Sistemi arasındaki farklar ve dikkat edilmesi gereken hususlar ,
- - Elevator ve Rudder Montajı :

Bu maddeler aynı zamanda aşağıdaki konulara da ilave edildi :laugh:

Glow / Benzinli Uçak Toplama ile ilgili Genel Bilgiler (Model, Motor,Elektronik)
RC Model Uçak Kiti Toplama Sırasında Nelere Dikkat Etmeliyim

Fakat cahilliğime verirseniz bir soruda kafam karıştı. Şimdi Bu Seagull YAK 54 kiti orjinalinde Nitro motor için yapılmış bir kit doğru mudur ? Sen bunu benzinli motor ile kullanacağım diye motor mount güçlendirdin. Peki sadece bu kısmın güçlendirilmesi yeterli olacak mı ? Gerçi olmasa yapmazsın ama ben yine de sorayım dedim :laugh:

Zira zamanında hatırlarsan Muharrem, Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE Kurulum konuda Nitro modele Benzinli motor takma konusunda çok ısrarcı olmuştu ve biz de şu cevapları vermiştik :rolleyes:

Glow Motora göre dizayn edilen kite, benzinli motor takılabilir mi ? : , ,

Benim anladım kadarı ile senin bu modele takacağın motor, Muharrem'e göre daha uygun ve küçük olduğu için, bu modele Benzinli motor takarken sadece motor mount ve etrafının güçlendirilmesi yeterli olacaktır. Umarım doğru anlamışımdır :)
 
Mehmet abi üreticisi mounttaki delikleri nitro motora göre açmış :) ancak 20 26 cc benzin motorununda uygun bir model , ayrıca gövde tamamen kontraplak tan keza burunda 4 katman üst üste kontraplak mounttan oluşuyor yani model gasserada uygun

birde şöyle bir detay var, her model benzine uygun değil, mesela benim extra 330 uçuş ağırlığı 3kg civarındaydı, gövde sadece balsadan oluşuyordu çok kritik yerlerde kontraplak kullanılmıştı, model okadar hafiftiki 91 lik motor önerilmesine rağmen bu motor uçağa çok fazla geliyordu, hakkı 75 lik motor 3D için, sport uçuş için 61 lik bile yetiyordu modele, yani modelden modele benzinli motor seçimi değişiklik gösterebiliyor.

bu arada Muharremin konusunda tartışılan asıl benzinli motor değilde DLE30 almış onun takılıp takılamayacağı idi :) DLE 30 180 ve 200cm lik uçaklara takılabilecek güçte bir motor , Muharremin uçağına çok büyük gelecekti :)

son bi detay daha . görüldüğü üzere muharremin uçağı hem daha hafif hem daha ufak motorla uçuyor, bu nedenle Muharremin takmaya çalıştığı 30CC DLE motor aşırı fazla gelecekti , bendeki model ise Muharremin modelinden hem daha ağır , hem daha büyük motorla uçuyor bu nedenle 26cc 3D için tam kıvamında olacak :)

Muharremin uçağının teknik verileri :

Kanat açıklığı: inç 1.650 mm 64.96
Uzunluk: 1.460 mm 57.48
Ağırlık: 3,8 kg 8,36 £.
Parçaları listesi gerekli (dahil değildir).
Servo:. 05 servo
Motor:. 2 zamanlı 75lik 4 zamanlı 91lik


Bendeki uçağın teknik verileri

Kanat: 161 cm
Kanat alanı: 54.6 sq.dm (846 sq.ins.)
Gövde: 156 cm
Uçuş ağırlığı: 3.8 - 4.5 kg
Oracover film kaplı
Uygun motor: 91 2 zamanlı / 120-130 4 zamanlı veya 20cc -26cc Benzin
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut'cuğum ziyafet için ellerine sağlık kardeşim...
Bir iki birşey yazmadan duramadım. Öncelikle şu depo boynu için düşündüğün fitil çözümü bir harika. Bundan sonra ben de uygulayacağım. Hatta bence bunu Model Airplane News dergisine yaz. Onlar "Tips and Tricks" diye yayımlıyorlar böyle şeyleri.
Deniz tutkalı konusunda söylediklerine katılıyorum. Polidol'den daha çok köpürüyor ve bu uygulama için bence de daha uygun.
Depo tahliye hortumunun önce depo üst seviyesinin de üstünden dolaşıp sonra gövdenin altına indirilmesi gerektiğini hatırlatacaktım ama sen zaten ilgili şemayı koymuşsun. Ancak depo iç aksamı konusunda bir iki çekincemi paylaşmak isterim. Birincisi clunk'a delik deldikten sonra çapak temizliğinin büyük bir özenle yapılması lazım. Yoksa karbüratöre ulaşacak bir çapak herşeyi berbat edebilir. Aynı şey, depo boynuna yapılan müdahale için de geçerli. O sırada oluşabilecek çapaklara da dikkat etmek lazım. Deponun iyi temizlenmesi şart.
Benzinli depolarda her bir hortum / boru birleşiminin kelepçelenmesi gerekir. Bunun için de boruların uçlarında kabarıklık oluşturulmalıdır. Prinç borularda iri lehim damlaları bu işi görür. Kullanmış olduğun aluminyum borularda ise işin zor. Bu hali ile kullanmamanı öneririm. Bu amaçla özel "fuel line barb" adlı parçalar da Tower gibi yerlerde satılıyor. Sonuçta amaç borunun ucunda kabarıklık oluşturup hemen arkasına uygulanacak kelepçe ya da kablo bağı ile hortumu emniyete almak. Fotoğrafta görüldüğü şekilde kullanılırsa birkaç uçuş sonrasında clunk hortumunun depo içine düşmesi hiç de küçük bir olasılık değil. Aman dikkat...

Birkaç kelime de Mehmet kardeşime...
Öncelikle Extra 330L bir Black Horse modeli. Bu ise bir Seagull modeli. Arada ciddi bir yapıştırıcı farkı var. Seagull genelde fena yapıştırmazken Black Horse sanırım yoğurt kullanmayı tercih ediyor. :)
Bu uçaktan en az üç tane gördüm ve tümü de benzinli motorla uçuyordu. Mükemmeldi. Extra 330L ise bizzat kullandığım bir uçak ve net olarak söyleyebilirim ki benzin motoru ile olduğu yerde dağılabilir. Uçuş karakteristiğine lafım yok ama minimum miktarda yapıştırıcı ile üretiliyor! Hepsinden öte, Extra 330L çok eski bir model. Seagull YAK54 ise daha yeni bir model. Extra tasarlanıp üretildiğinde benzin motoru kullanımı bu kadar yaygın değildi. Yani birinde benzinli kullan diğerinde ise kullanma demem bir tutarsızlık değil. :D :)