Sıfırdan İlk uçuşa - Bir Nitro Cahilinin Anıları

Şimdi burdaki durumda iğneler ile istediğin güç performans,zenginlik,fakirlik ayarlarını yapıyorsun:):D

Benim nacizane fikrim regülatörin minimum çalışma sınırı için hesaplanan bir basınç var ve o basıncın altına inmeyi kullanıcılarına sınırlardırmış, yani alt limiti kendisi belirlemiş, Ahmet abinin os 105 hzr motorunun yüksek ipne iç çapı 1.30 bende bulunan os hzr 105 motorun yüzksek iğne iç çapı 1,39

Şimdi akla gelen motordan almak istediğim güç veya performans sınırlandırıldımı ne önemi var. Yani benim gibi bir nitro cahili sıradan bir ayar ile 0.70 yüksek iğne 0,60 orta iğne ayarı ile gayet güçlü ve uçuş sürem 12 dakka olan uçuş sıcaklık noktası 70 derece ve bu ayarlar ince ayar yapılmadan kabaca hızlı yapılmış setup.

Yani evet Türkerinde dediği gibi alt limitler belirlenmiş ve siz istesenizde motora sıcaklıktan dolayı bir zarar veremezsiniz veya yakıtsızlıktan dolayı yüksek devir sıcaklık hava da istop etme gibi tehlikeleri minimuma indirmiş olabilirler.

Tabi benim bu yazdıklarım tamamen kendi aklıma gelen ve helifreakta kabaca anladıklarım abiler, bakalım bu hafta inşallah sıkı test etme şansım olur durumlar ne olur bilmiyorum ama nitro keyifli be yavvv:D
 
Bence güzel düşünülmüş bir yenilik, Türker abinin de dediği gibi, iğneleri zaten tam kapatmanın bir anlamı yok, dolayısıyla belirli bir alt limitten başlayıp ayar yapmak daha pratik olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih cebir
Merhaba.
Ben de nitro sürat teknesine giriş yaptım. Hiç bilgim yok ama motorların çalışma prensibi aynıdır herhalde araçlar farklı olsa da. Benzin girişinden sonra karbüratör üstünde mavi bir hortum var ucu açık ve yukarı bakıyor. Bu sanırım karbüratör filtresi oluyor. Bunun ucuna sünger gibi bir şey takmak gerekir mi? İçeri toz vs kaçmaması için?
Ayrıca yüzde 20 karışım yerine yüzde beş karışım olan yakıt kullansam motoruma zarar verir mi?