Sıfırdan İlk uçuşa - Bir Nitro Cahilinin Anıları

Evet şu konuyu güncelleyelim bakalım:) Geçen hafta rodaj dan sonra ufak ufak yüksek iğne ayarları mı yaptım, yani 1950 devirlerde sıcaklık 80 derece 3d uçuşlarda sıkıntı olmadı ve hemen hemen uçuş süresi 9 dakika falan, motor zengin duman atması da gayet iyi. Hatta egzos tan hafif hafif dumanla karışık yağ atıyor, şimdi benim burda uçuştaki asıl problemim şu elivatör tictac ta model baya bayılıyor yani collektif 0 ile 50 arasında bayılma oluyor bu durumda orta iğneyi kısmam mı gerekiyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yolcu
Motor sıcaklığına dikkat ederek yüksek hız iğnesini bir ,iki tık daha kısarsan biraz daha makina toparlar diye düşünüyorum Fatih.:saygilar:
 
Nitrocu arkadaşlar bu ara yoğunluktan foruma pek uğramıyorlar @fatih cebir :D Bakalım müsait olunca başka bne tavsiyede bulunacaklar , @emreyolcu , @Emre Kaman , @Türker Akgün ve @Doğukan Ocak :)

Valla bu listede nitro tecrübesi en az olan kişi benim ama ilk ben bi taş atayım kuyuya :D

Tictoc'da modelin biraz bayılması gayet normal. Ama birazcık... Esasen tictoc'un en keyifli olduğu model nitro modeldir denilir, çünkü heliyi harekete bir kere oturttuktan sonra yakıt bitene kadar aynı performansla harekete devam edilebilir, elektriklideki gibi pili öldürmez. İğne ayarı açısından, sadece yüksek iğne değil, orta iğne de uygun ayarlanmış olması gerekiyor bu hareket için.

Governor kullanılırken sol stiğin konumu karbüratörün konumu anlamına gelmez. Dolayısıyla governor ile iğne ayarı yapılmaz. Aynı zamanda yüksek iğne sadece yüksek devirleri, orta iğne de sadece orta devirleri etkilemez Her üç iğne de birbirini etkiler, ancak yüksek iğnenin diğer iki iğneye etkisi, daha fazladır. Bir başka deyişle, yüksekten alçağa doğru iğneler birbirini daha fazla etkiler, alçaktan yükseğe doğru daha az etkiler.

Nitroda iğne ayarı işi bir kuyu, her deli de kafasına göre bir taş atar :D Benim açımdan iki türlü iğne ayarı vardır, birincisi fabrika önerilerine göre ayarlayıp, onların etrafına 1-2 tık gezinmek, ikincisi ise herhangi bir buluşmada @Doğukan Ocak ve @emreyolcu ikilisini denk getirip modeli kendilerine teslim etmek :D:lollol::lollol::lol:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu iğne ayarı Emre'nin dediği gibi tam bir kuyu işi:):D evet bir araya gelmeden tam ayarları yapamıyacağım herhalde, ama şöyle bir şeyle tabuları yıkalım:) benim os 105 hzr manuelinde rodaj ve başlangıç uçuş için verdiği iğne ayarı büyük iğne 2.5 tur küçük iğne ise 1 tur . Ben bu ayarlarda başladım ve şu an uçtuğum ayarlar büyük iğne 0,40 küçük iğne ise 0,50 :D yani bu durum normal mi bilmiyorum motorun sesi dumanı sıcaklık her şey normal, hatta motor hala zengin diyebilirim yani nerdeyse yüksek iğneyi tam kapatacağım. Bu ayarlar ile ufaktan devam edelim bakalım, şunun şurasında 14 ekime ne kaldı ki:lol::lol:

not; herkese cevapları için teşekkürler abilerim:saygilar:
 
Son düzenleme:
Abi, 0,40 mı? Senin şimdiye kadar haralet yapman lazımdı :evil: o. s 105 kullanamadım ama bu kadar düşük olmaması lazım, duman çıkışı nasıl? yere indikten sonra karter kısmından motora ellediğinde 3 saniye elleye biliyor musun?
 
Abi, 0,40 mı? Senin şimdiye kadar haralet yapman lazımdı :evil: o. s 105 kullanamadım ama bu kadar düşük olmaması lazım, duman çıkışı nasıl? yere indikten sonra karter kısmından motora ellediğinde 3 saniye elleye biliyor musun?
Dumandan modeli zor görüyorum :evil: evet 3 veya 4 saniye tutabiliyorum, iki ısı ölçerim var biri vbarın kendi sensörü diğeri elle kullanılan bir ısı ölçer aralarında 5 derece oynuyor elle kullandığım 5 derece fazla bazen 6:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yolcu
Eski nitrocu olmama rağmen nacizane biraz genel konusabilirim.nitroda 3d uçuşu yaklaşık 6_7 dk bunun için ısı dan cok korkmayın yanı 130° görebilir .iğne olayı biraz kurcalamak egzoz basıncı boru ic çapı v.s.en iyi verim alınana kadar iğneyi kısmak ama motor hicbir zaman ağlayarak bağırmamalı dolgun ve tek bir ses yakalayana kadar devam eder.nitro bu fiyatları bulmuşken nasıl yaparız ayar uçuş bilemiyorum her pazar bir calon yakardım özlüyorum o günleri.
 
Evet son edinilen bilgilere göre Ahmet atıcı abimin de araştırmaları sonucu os 105 hzr son çıkan modellerinde ufak bir revizeye gidilmiş, o yüzden iğne ayarlarında tutarsızlık yaşıyoruz. Bu revize benim anladığım kadarıyla üstündeki regülatörün daha verimli çalışmasıyla alakalı, yani özetlemek gerekirse tüm iğneler kapalı şekilde motor yine çalışıyor ve hava sıcaklığı ve diğer etkenlere göre bu şekilde uçabiliyorsunuz, tabi ben yüksek iğne 0.70 orta iğne 0.60 civarında 12 dakika falan uçabiliyorum.Yani burda değişkenler çok motor sıcaklığınız 70 ile 80 dereceyi pek geçmiyor ve motorun hava da istop etme gibi bir lüksü yok gibi görünüyor :Dbakalım daha neler ile karşılaşacağız öğreniyoruz yavaş yavaş :):saygilar:
 
Dun Ahmet abi o durumu bana da anlatti. Valla ne yalan soyleyim, ben hala tam olarak anlayabilmis degilim bunu. Yani igneleri tamamen kapatsak bile yine de tamamen kapatamiyoruz :) -ruz diyorum, zira ben de 91’ime yeni nesil bir karburator-rehulator takimi aldim gecen aylarda. Henuz olcup teyit etmedim ama buyuk ihtimal ayni durum olacak.

Burda su soru aklima geliyor, ey OS, igneleri kafamiza gore ayarlayamiyorsak, neden igne koydun bu motora? :D
 
Çok ilgi çekici bir durum. Fiziken hiçbir zaman tam kapatılamayacak ayar vanaları var yani karburatörde bu durumda, iğne dediğimiz şeylerden bahsediyorum... :rolleyes:

Hoş bunları tam kapalı duruma getirmenin benim bildiğim pratikte bize bir faydası da yok zaten. Acaba O.S istem dışı motorun fakir bırakılmasının önüne mi geçmek istedi ? Bu motora daha az yakıt gönderirsen üzülebilirsin, ben sana bir alt limit vereyim motoru korumaya alayim mi dedi acaba ?

Şahsen ben prensip olarak her zaman zengin tarafta kalmaya meyil eden biri olarak bu amaçla yapılmışsa destekliyorum. ;)