Ister nitro ister elektrik bir model sahibi olan, eğer kumanda olarak Spektrum DX6, DX7s, DX8 veya DX9 sahibi iseniz kesinlikle Telemetri sistemi kullanmanızı tavsiye ederiz.
Malum nitro modellerde en kritik bilgi motor sıcaklığı. Normalde uçuş sırasında motor sıcaklığını izleyemiyoruz. Ancak uçuş sonrası indikten sonra motor sıcaklığını ölçebiliyoruz. Oysa telemetri sistemi ve buna bağlı sıcaklık sensoru yardımı ile kumandamız üzerinden uçuş sırasında MIN ve MAX sıcaklık değerlerini görmemiz mümkün.
Aynı şekilde eğer modelimiz elektrikli ise bu durumda bizler için en kritik bilgi batarya voltaj değeri oluyor. Gerçi batarya voltajının alarm seviyesini "Lipo Buzzer" lar ile takip etmek mümkün ama çoğu zaman pilin hücreleri arasındaki voltaj değerini çok hassas ölçmediği için uçuş sırasında gereksiz yere alarm verip duruyor. İşte telemetri sistemi ve kullanılacak voltaj sensoru sayesinde tüm bu dertlerden kurtulmuş oluyoruz.
Ayrıca çok hassas olmasa da akıllı telefonlara takılacak "STI" adaptorü sayesinde tüm telemetri bilgileri grafiksel olarak loglamak da mümkün. Bu konu ile ilgili daha önceki paylaşımlarımızı hatırlayalım.
Spectrum TR1000 STI Apple Arayüzü
Spektrum DX8 TM1000 ve STI Ipad Uygulaması Telemetri Test
Gerek Türker kardeşim gerekse ben uzun bir süredir DX8 ve DX9 telemetri sistemini kullanıyoruz ve çok da memnunuz. İzlediğimiz bilgiler :
- Motor Sıcaklık bilgisi (Nitro ve elektrik motoru)
- Batarya Voltajı bilgisi
- Alıcı / FBL Unite Voltaj bilgisi
NOT: Nitro modelde RPM sensör bilgisi montajtaki uyumsuzluk nedeniyle ne yazık ki düzgün çalıştıramadık.
Öncelikle Türker kardeşimin daha önce detaylı bir şekilde paylaştığı "Telemetri Sistemi ve Sensörleri" konusunu bir hatırlayalım :
Spektrum DX8 Telemetry (Telemetri) Sistem Incelemesi
Şimdi de "Spektrum Telemetri Sisteminin Alıcısız / FBL Unite ile kullanımı ve konfigurasyon detaylarını" aktarmaya çalıştığımız videomuzu paylaşalım sizlerle.
Malum nitro modellerde en kritik bilgi motor sıcaklığı. Normalde uçuş sırasında motor sıcaklığını izleyemiyoruz. Ancak uçuş sonrası indikten sonra motor sıcaklığını ölçebiliyoruz. Oysa telemetri sistemi ve buna bağlı sıcaklık sensoru yardımı ile kumandamız üzerinden uçuş sırasında MIN ve MAX sıcaklık değerlerini görmemiz mümkün.
Aynı şekilde eğer modelimiz elektrikli ise bu durumda bizler için en kritik bilgi batarya voltaj değeri oluyor. Gerçi batarya voltajının alarm seviyesini "Lipo Buzzer" lar ile takip etmek mümkün ama çoğu zaman pilin hücreleri arasındaki voltaj değerini çok hassas ölçmediği için uçuş sırasında gereksiz yere alarm verip duruyor. İşte telemetri sistemi ve kullanılacak voltaj sensoru sayesinde tüm bu dertlerden kurtulmuş oluyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayrıca çok hassas olmasa da akıllı telefonlara takılacak "STI" adaptorü sayesinde tüm telemetri bilgileri grafiksel olarak loglamak da mümkün. Bu konu ile ilgili daha önceki paylaşımlarımızı hatırlayalım.
Spectrum TR1000 STI Apple Arayüzü
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Spektrum DX8 TM1000 ve STI Ipad Uygulaması Telemetri Test
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gerek Türker kardeşim gerekse ben uzun bir süredir DX8 ve DX9 telemetri sistemini kullanıyoruz ve çok da memnunuz. İzlediğimiz bilgiler :
- Motor Sıcaklık bilgisi (Nitro ve elektrik motoru)
- Batarya Voltajı bilgisi
- Alıcı / FBL Unite Voltaj bilgisi
NOT: Nitro modelde RPM sensör bilgisi montajtaki uyumsuzluk nedeniyle ne yazık ki düzgün çalıştıramadık.
Öncelikle Türker kardeşimin daha önce detaylı bir şekilde paylaştığı "Telemetri Sistemi ve Sensörleri" konusunu bir hatırlayalım :
Spektrum DX8 Telemetry (Telemetri) Sistem Incelemesi
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi de "Spektrum Telemetri Sisteminin Alıcısız / FBL Unite ile kullanımı ve konfigurasyon detaylarını" aktarmaya çalıştığımız videomuzu paylaşalım sizlerle.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol