Mehmet Kucuksari
Administrator
Sorun ne anlamadım Kadir ? Model de sen de gayet başarılı bir şekilde uçmuşsunuzBu modeli bir türlü istediğim kıvama getiremedim. O yüzden uçuşun kötülüğüne takılmayalım.![]()
Sorun ne anlamadım Kadir ? Model de sen de gayet başarılı bir şekilde uçmuşsunuzBu modeli bir türlü istediğim kıvama getiremedim. O yüzden uçuşun kötülüğüne takılmayalım.![]()
Teşekkürler Mehmet abiSorun ne anlamadım Kadir ? Model de sen de gayet başarılı bir şekilde uçmuşsunuz![]()
Tam da üstüne bastın Türker abiBunlar çok zor modeller.
1) Yavaş uçmalı. Nasıl olacak ?
-Hafif olması gerekiyor miligramın bile önemi var.
2) Aerobasi yapmalı. Nasıl olacak ?
- Rijit bir gövdeye sahip olmalı. Peki bu nasıl olacak ?
Gerektiği kadar karbon çubuklar, kontraplak/balsa parçalar, çeşitli yapıştırıcılar/bantlar kullanılmalı
- Performans verecek bir elektroniği olmalı. Nasıl olacak ?
Olabildiğince hızlı servolara, yeterli gücü üretebilecek performanslı bir motora, lipo ve ESC'ye ihtiyaç var.
Dikkati çekiyordur 1'inci madde ile 2'nci madde birbirleriyle savaş halindedir.Örnek olarak fazla rijit bir model yaparsanız modeliniz ağır olur ve hızlı uçması gerekir. Hızlı uçan bir modelle ise bu sınıftaki modellerin yapabildiği aerobasi manevralarını uğraşsanız da yapamazsınız. Çünkü bir uçağın hızlı uçmaya ihtiyacı varsa düşük hızlarda stall oluyor demektir. O zaman hafif yapalım dersiniz bu defada hafifletmek için yaptığınız yapısal tasarruflar sebebiyle kontrol kesitleriniz fazla elastik olur ve verdiğiniz komutlara isteksiz cevap veren bir model sahibi olursunuz.
Sonuç olarak her iki durumda da pilotajınız yeterli bile olsa istediğiniz aerobasi manevralarını yapamazsınız.
![]()
3D alanında fazlasıyla tecrübe eksikliğim var. Elimde bir 3d model olmadığı için de zaman harcayarak tecrübe artışı sağlayamıyorum. Anca böyle 3d model denk geldikçe uçuyorum sadeceİşte ustalık burada ortaya çıkıyor. Tam olarak bu ikisinin ortasında bir yerde olan optimum noktayı bulmanız gerekli.Yeterince rijit ve olabildiğince yavaş uçabilen bir modeliniz olmalı. Bu sihirli oranı bulabilmeniz için de zaman ve tecrübeye ihtiyacınız var özetle.
Malum yarışmaların son başvuru günü benden bir lise takımı pilotluk için yardım istemişti. Çok sağlam uçak yaptık, çok güçlü motor taktık tarzında aramızda konuşma geçmişti. Alana gittiğimde ise karşımda yaklaşık 110cm kanat açıklığı olan, 13 inç pervaneli, 3,5 kg bir uçak vardı. Bunlar tabi ki modelci değiller ama laf açılmışken o günü hatırladım.Laf aramızda en kolayı ağır ve dolayısıyla hızlı bir model yapmaktır.Genellikle modelciler modellerinin hızlı uçması gerektiğini düşünürler ama bu branş için bu tam tersidir.
![]()
Çok teşekkürler Türker abiKadir kardeşimizin maşallahı var, çok güzel uçuşlarını izleriz daha.![]()
![]()
![]()
İşin özeti bu, diğerleri detayBen böyle uçuştan da yeterince keyif alıyorum![]()
Teşekkürler Hakan abiDaha ne olsun Kadir'im , simülasyon gibi , adama uçuşu huzur veriyor
Eline sağlık![]()
Uçak berbat. Pilotaj yerlerde sürünüyor. Çekim tam bir rezalet. Yani ne desem bilemedim!!!Bu modeli bir türlü istediğim kıvama getiremedim. O yüzden uçuşun kötülüğüne takılmayalım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkürler Deniz abiYarışmaya katılmayacaksan, keyif için uçacaksan iyiden de iyi. Ben çok beğendim. Seyrederken de çok keyif aldım. Teşekkürler.
Ben sopayı yemeden susayım hocamUçak berbat. Pilotaj yerlerde sürünüyor. Çekim tam bir rezalet. Yani ne desem bilemedim!!!![]()