TechOne Malibu III 3D

Bunlar çok zor modeller.

1) Yavaş uçmalı. Nasıl olacak ?
-Hafif olması gerekiyor, miligramın bile önemi var.

2) Aerobasi yapmalı. Nasıl olacak ?
- Rijit bir gövdeye sahip olmalı. Peki bu nasıl olacak ?
Gerektiği kadar karbon çubuklar, kontraplak/balsa parçalar, çeşitli yapıştırıcılar/bantlar kullanılmalı
- Performans verecek bir elektroniği olmalı. Nasıl olacak ?
Olabildiğince hızlı servolara, yeterli gücü üretebilecek performanslı bir motora, lipo ve ESC'ye ihtiyaç var.

Dikkati çekiyordur 1'inci madde ile 2'nci madde birbirleriyle savaş halindedir. :laugh: Örnek olarak fazla rijit bir model yaparsanız modeliniz ağır olur ve hızlı uçması gerekir. Hızlı uçan bir modelle ise bu sınıftaki modellerin yapabildiği aerobasi manevralarını uğraşsanız da yapamazsınız. Çünkü bir uçağın hızlı uçmaya ihtiyacı varsa düşük hızlarda stall oluyor demektir. O zaman hafif yapalım dersiniz bu defada hafifletmek için yaptığınız yapısal tasarruflar sebebiyle kontrol kesitleriniz fazla elastik olur ve verdiğiniz komutlara isteksiz cevap veren bir model sahibi olursunuz. :rolleyes: Sonuç olarak her iki durumda da pilotajınız yeterli bile olsa istediğiniz aerobasi manevralarını yapamazsınız. :mad:

İşte ustalık burada ortaya çıkıyor. Tam olarak bu ikisinin ortasında bir yerde olan optimum noktayı bulmanız gerekli. ;) Yeterince rijit ve olabildiğince yavaş uçabilen bir modeliniz olmalı. Bu sihirli oranı bulabilmeniz için de zaman ve tecrübeye ihtiyacınız var özetle.

Laf aramızda en kolayı ağır ve dolayısıyla hızlı bir model yapmaktır. :) Genellikle modelciler modellerinin hızlı uçması gerektiğini düşünürler ama bu branş için bu tam tersidir. :lol:

Bunların hepsi bir tarafa en önemlisi ise sticklerin başındaki pilottur elbette. :coolxf: Pilotluğunda bana göre %50'si simulatör çalışmaları, %30'u uçuş süresi ve %20'si yetenektir.
Kadir kardeşimizin maşallahı var, çok güzel uçuşlarını izleriz daha.:bravo: :bravo: :RCKolik:
 
Son düzenleme:
Sorun ne anlamadım Kadir ? Model de sen de gayet başarılı bir şekilde uçmuşsunuz :heartxf::bravo:
Teşekkürler Mehmet abi :) İlk defa böyle bir model topladığım için biraz ağır olmuştu. Uçuşta çok kolay bir şekilde kuyruk basıyor. Dengelemek için öne kurşun koyunca da ağırlık iyice artmış oluyor abi. Zaten 2s ile uçuyoruz. Kurşun olunca hiç keyfi kalmıyor.
Ne kadar ağır desemde rüzgarlı havalarda uçulacak bir model de değil aslında. Rüzgar, cg dengesizliği ve güçsüzlük birleşince tam istediğim gibi bir uçuş yapamadım.
Sonuçta işin ucunda bir yarışma yok. Ben böyle uçuştan da yeterince keyif alıyorum :thumbup:

Bunlar çok zor modeller.

1) Yavaş uçmalı. Nasıl olacak ?
-Hafif olması gerekiyor miligramın bile önemi var.

2) Aerobasi yapmalı. Nasıl olacak ?
- Rijit bir gövdeye sahip olmalı. Peki bu nasıl olacak ?
Gerektiği kadar karbon çubuklar, kontraplak/balsa parçalar, çeşitli yapıştırıcılar/bantlar kullanılmalı
- Performans verecek bir elektroniği olmalı. Nasıl olacak ?
Olabildiğince hızlı servolara, yeterli gücü üretebilecek performanslı bir motora, lipo ve ESC'ye ihtiyaç var.

Dikkati çekiyordur 1'inci madde ile 2'nci madde birbirleriyle savaş halindedir. :laugh: Örnek olarak fazla rijit bir model yaparsanız modeliniz ağır olur ve hızlı uçması gerekir. Hızlı uçan bir modelle ise bu sınıftaki modellerin yapabildiği aerobasi manevralarını uğraşsanız da yapamazsınız. Çünkü bir uçağın hızlı uçmaya ihtiyacı varsa düşük hızlarda stall oluyor demektir. O zaman hafif yapalım dersiniz bu defada hafifletmek için yaptığınız yapısal tasarruflar sebebiyle kontrol kesitleriniz fazla elastik olur ve verdiğiniz komutlara isteksiz cevap veren bir model sahibi olursunuz. :rolleyes: Sonuç olarak her iki durumda da pilotajınız yeterli bile olsa istediğiniz aerobasi manevralarını yapamazsınız. :mad:
Tam da üstüne bastın Türker abi :D

*Hafif olması gerekiyor ama çok hafif olmadı.
*Rijit bir gövde istiyor ama rijit olmadığı için biraz destek yapmıştım. Bunlarda ağırlık tabi :D
*Elektronik sistem biraz daha güçlü olsa daha iyi olurdu. İyi kötü hover yapmaya çalışıyorum ama %70 gazda yapıyor.
vs vs

İşte ustalık burada ortaya çıkıyor. Tam olarak bu ikisinin ortasında bir yerde olan optimum noktayı bulmanız gerekli. ;) Yeterince rijit ve olabildiğince yavaş uçabilen bir modeliniz olmalı. Bu sihirli oranı bulabilmeniz için de zaman ve tecrübeye ihtiyacınız var özetle.
3D alanında fazlasıyla tecrübe eksikliğim var. Elimde bir 3d model olmadığı için de zaman harcayarak tecrübe artışı sağlayamıyorum. Anca böyle 3d model denk geldikçe uçuyorum sadece :D

Laf aramızda en kolayı ağır ve dolayısıyla hızlı bir model yapmaktır. :) Genellikle modelciler modellerinin hızlı uçması gerektiğini düşünürler ama bu branş için bu tam tersidir. :lol:
Malum yarışmaların son başvuru günü benden bir lise takımı pilotluk için yardım istemişti. Çok sağlam uçak yaptık, çok güçlü motor taktık tarzında aramızda konuşma geçmişti. Alana gittiğimde ise karşımda yaklaşık 110cm kanat açıklığı olan, 13 inç pervaneli, 3,5 kg bir uçak vardı. Bunlar tabi ki modelci değiller ama laf açılmışken o günü hatırladım.;D

Kadir kardeşimizin maşallahı var, çok güzel uçuşlarını izleriz daha.:bravo: :bravo: :RCKolik:
Çok teşekkürler Türker abi :saygilar:
 
Bu modeli bir türlü istediğim kıvama getiremedim. O yüzden uçuşun kötülüğüne takılmayalım. :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak berbat. Pilotaj yerlerde sürünüyor. Çekim tam bir rezalet. Yani ne desem bilemedim!!! :lol::lol::lol: