Merhaba arkadaşlar. İki gün içinde bu konuyu hazırladım ve sıcağı sıcağına paylaşmak istedim.
İlk 450 sınıfı helim yaklaşık 3-4 sene önce oldu. Fakat kendisi klon bir model olduğundan ve hiç tad vermediğinden doğru düzgün uçuş yapamadım; bir iki hover ve alan turu ancak.
Daha sonra Jr Propo 450'yi aldım. Gerçekten çok kaliteli ve güzel bir kitti. Tüm elektroniğini tamamladıktan sonra satma kararı aldım, hangi amaçla bu kararı aldığımı bende bilmiyorum. Neyse forumdan bir abimize sattım. Umarım kendisi keyifle uçuyordur.
Forumdan Tamer abinin böyle kaliteli bir kiti uygun bir fiyata satmasına dayanamayarak kendisiyle iletişime geçip bu heliyi aldım. Kendisine burdan tekrar çok teşekkür ediyorum. En memnun kaldığım alışverişlerden birisi oldu.
Dün kargo elime ulaştı. Aynı zamanda heliyi toplarken kritik noktaları gözden geçirdim, bakımını yaptım. Ve tabiki forumda paylaşamak amaçlı fotoğrafladım. Hobide yeni ve ikinci el heli almak isteyen arkadaşlar için bir nebze faydası olacaktır diye umuyorum.
TT Mini Titan V2 hakkında bir kaç şey söylemem gerekirse; cnc kalitesi gerçekten çok kaliteli geldi gözüme. Frame tasarımı helinin boyutu küçük olsada rahat bir çalışma imkanı sağlıyor.
Artı olarak ana kafada ve kuyrukta plastik parça yok diyebilirim. Sadece kuyruk pallerine açı veren kollar plastik.
Tail case yapısı oldukça iyi, boomu çok güzel sarıyor. Forzada olduğu gibi esc pilin altına kolaylıkla konumlandırılabiliyor.
Pil ve esc için kelepçe atmak için boşluklar düşünülmüş. Ayrıca tail drive dişlisinin metal olması; ana saftın dişlilerin altındaki bir bloktan ekstra bir hub ile sıkılması dikkatimi çeken diğer unsurlar.
Modelle ilgili yaptığım değişikliler ve genel olarak tanıtım.
*** Kafayı sökmek için dişliyi söktüm.
*** Swash üzerindeki tüm ball linklerin loctite kontrolünü yaptım.
*** Kritik nokta olan feathering shaftın vidalarının loctitelı olduğunun kontrolü yapılmalı. Zaten yeterince sıkı olmasından loctitelı olduğunu anlayabiliyorum. Fakat yatakları yağlamak amaçlı tamamen söktüm.
*** Yatakları yeterli miktarda ince gresle yağladım.
*** Pal tutucuya giren ball vidalarının ve kolların loctiteını yeniledim.
*** Dişlilerdeki siyahlıkları wd40 ve diş fırçası yardımı ile aldım.
*** Genel olarak frame üzerindeki vidaların kontrolünü yapıktan sonra, frame iç ve dışını güzelce temizledim.
*** Kuyruk sliderının hareketinde ufak bir zorlanma hissettiğimden kuyruk pal tutucularını söktüm. Pal tutucusunun tekinin rulmanı loctite dolayısıyla vidaya yapışmış halde olduğu için takılma yapıyordu. Elimdeki aynı boyutta rulmanlar ile değiştirdim. Ve kuyruktaki kontrolleride bitirdim. Sıra sıra görebilirsiniz.
*** Ünite olarak:
Uygun fiyatlı ve çok övülen Koala K-Bar kullandım. Sağolsun Rasim'in konusundaki video bana yeterince yardımcı oldu. Kendisininde eline, emeğine sağlık.
Helinin üstünde gelen elektronik:
*HobbyKing Mi - HK28012 Dmg Kuyruk servosu
*HobbyKing HK-922MG Cylic servoları
*Kit üstünde çıkan TT Ripper OBL 29/37-10H 3700KV Brushless Motor ve *TT Ace RC BLC-40 Esc
*** Ve ilk test uçuşuna hazırız; amacım tam bir uçuştan ziyade helinin tepkilerini görmek.
***Uçuştan notlar;
Kbar'dan son derece memnun kaldım. Stiklerden elimi çektiğimde hoverda oldukça kararlı duruyordu. Ani tırmanış ve inişlerde herhangi bir yöne sapma yoktu. Benim gibi rescue ve self level özelliği olmazsa olmazınız değilse, uygun fiyatlı alabileceğiniz en güzel ünite diyebilirim. Yine aynı şekilde ikinci el 3gx.
Onun dışında videoda da görebilirsiniz; kuyrukta biraz salınım vardı fakat o an için ayarlama imkanım olmadığından çok fazla ilgilenmedim. Gain ayarları ile oynayıp tekrar test edeceğim.
8 derece olan cylic açıları bana yetersiz geldi. Bu yüzden biraz yüksek uçmak zorunda kaldım. Pilin durumuda çok iyi olmadığı için biraz performans kaybı vardı. Ama genel olarak ilk uçuş için gayet menun kaldım. Kısmet olursa, bu heliyle simulatör niyetine bol bol uçuş yapmayı düşünüyorum.
Son olarak videomuz;
İzlediğiniz ve okuduğunuz için teşekkürler.
04.04.2015 Güncel
Bugün Ankara'da karlı bir sabaha uyandık ve benim yeni modelle uçuş yapma hevesim kursağımda kaldı. Daha çok ünite üzerinde yaptığım değişikliklerin etkisini merak ediyordum.
Akşamüstüne doğru hava açınca kendimi tutamadım, güneş batmaya yakın olsada iki pil uçuş yaptım.
Ünitemiz K-bar : ( 2.Değerlendirme )
600 sınıfı helimde olduğu için, ilk uçuşumda 600'e göre hareketlerde daha atik olmasını bekliyordum.
Stikleri fazlaca çekmem beni biraz rahatsız etti.
Dün gece ünite ayarlarını tekrar heliyi gözden geçirdim;
Pal açılarım -12 0 12. Daha fazlası piller için uygun olmaz diyerek bunu uygun gördüm.
Cylicleri 8 derece ayarladım. Aynı zamanda agilityyi arttırdım. 100 civarında 3d flight ile aggressive 3d arasında.
Sonuç:
İlk uçuş testinden alakasız ve benim için gayet yeterli tepkiler aldım.
Kuyrukta seri uçuşlarda olmayan fakat özellikle hover ve bazı geçiş aşamalarında ufak bir salınım var. Gain ayarı ile alakalı olduğunu çok düşünmüyorum, açıp kısarak iki türlüde denedim. İndoor uçuşta da en ufak bir problem yok.
Sanıyorum şiddetli yan rüzgardan dolayı yapıyor.
Ünitenin çift taraflı bantları da yeni olduğu için, titreşim kaynaklı bir sorun oldğunu düşünmüyorum.
İlk pilim Nanotech'in ters alan turunda tamamen sesi kesildi. Fazla geç olmadan heliyi düzeltip, ikinci pili taktım neyse ki Zippy 40c pil ile özelikle tic toclarda biraz bayılma olsada baya tatmin etti.
Bugün tam bir uçuş yapabildiğim için 450 sınıfında bir heli için hareketler oldukça güzel çıktı.
Ben çok beğendim, ünite hakkından daha fazlasını veriyor.
Kıyas yapacak tek kullandığım ünite 3gx olduğundan arasındaki farkı değerlendirmem gerekirse; K-bar uçuş hissiyatı olarak daha iyi hissetirdi.
İyi seyirler dilerim.
İlk 450 sınıfı helim yaklaşık 3-4 sene önce oldu. Fakat kendisi klon bir model olduğundan ve hiç tad vermediğinden doğru düzgün uçuş yapamadım; bir iki hover ve alan turu ancak.
Daha sonra Jr Propo 450'yi aldım. Gerçekten çok kaliteli ve güzel bir kitti. Tüm elektroniğini tamamladıktan sonra satma kararı aldım, hangi amaçla bu kararı aldığımı bende bilmiyorum. Neyse forumdan bir abimize sattım. Umarım kendisi keyifle uçuyordur.
Forumdan Tamer abinin böyle kaliteli bir kiti uygun bir fiyata satmasına dayanamayarak kendisiyle iletişime geçip bu heliyi aldım. Kendisine burdan tekrar çok teşekkür ediyorum. En memnun kaldığım alışverişlerden birisi oldu.
Dün kargo elime ulaştı. Aynı zamanda heliyi toplarken kritik noktaları gözden geçirdim, bakımını yaptım. Ve tabiki forumda paylaşamak amaçlı fotoğrafladım. Hobide yeni ve ikinci el heli almak isteyen arkadaşlar için bir nebze faydası olacaktır diye umuyorum.
TT Mini Titan V2 hakkında bir kaç şey söylemem gerekirse; cnc kalitesi gerçekten çok kaliteli geldi gözüme. Frame tasarımı helinin boyutu küçük olsada rahat bir çalışma imkanı sağlıyor.
Artı olarak ana kafada ve kuyrukta plastik parça yok diyebilirim. Sadece kuyruk pallerine açı veren kollar plastik.
Tail case yapısı oldukça iyi, boomu çok güzel sarıyor. Forzada olduğu gibi esc pilin altına kolaylıkla konumlandırılabiliyor.
Pil ve esc için kelepçe atmak için boşluklar düşünülmüş. Ayrıca tail drive dişlisinin metal olması; ana saftın dişlilerin altındaki bir bloktan ekstra bir hub ile sıkılması dikkatimi çeken diğer unsurlar.
Modelle ilgili yaptığım değişikliler ve genel olarak tanıtım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Kutumuz ***
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Kafayı sökmek için dişliyi söktüm.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Swash üzerindeki tüm ball linklerin loctite kontrolünü yaptım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Kritik nokta olan feathering shaftın vidalarının loctitelı olduğunun kontrolü yapılmalı. Zaten yeterince sıkı olmasından loctitelı olduğunu anlayabiliyorum. Fakat yatakları yağlamak amaçlı tamamen söktüm.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Yatakları yeterli miktarda ince gresle yağladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Pal tutucuya giren ball vidalarının ve kolların loctiteını yeniledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Dişlilerdeki siyahlıkları wd40 ve diş fırçası yardımı ile aldım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Genel olarak frame üzerindeki vidaların kontrolünü yapıktan sonra, frame iç ve dışını güzelce temizledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Kuyruk sliderının hareketinde ufak bir zorlanma hissettiğimden kuyruk pal tutucularını söktüm. Pal tutucusunun tekinin rulmanı loctite dolayısıyla vidaya yapışmış halde olduğu için takılma yapıyordu. Elimdeki aynı boyutta rulmanlar ile değiştirdim. Ve kuyruktaki kontrolleride bitirdim. Sıra sıra görebilirsiniz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Ünite olarak:
Uygun fiyatlı ve çok övülen Koala K-Bar kullandım. Sağolsun Rasim'in konusundaki video bana yeterince yardımcı oldu. Kendisininde eline, emeğine sağlık.
Helinin üstünde gelen elektronik:
*HobbyKing Mi - HK28012 Dmg Kuyruk servosu
*HobbyKing HK-922MG Cylic servoları
*Kit üstünde çıkan TT Ripper OBL 29/37-10H 3700KV Brushless Motor ve *TT Ace RC BLC-40 Esc
*** Ve ilk test uçuşuna hazırız; amacım tam bir uçuştan ziyade helinin tepkilerini görmek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
***Uçuştan notlar;
Kbar'dan son derece memnun kaldım. Stiklerden elimi çektiğimde hoverda oldukça kararlı duruyordu. Ani tırmanış ve inişlerde herhangi bir yöne sapma yoktu. Benim gibi rescue ve self level özelliği olmazsa olmazınız değilse, uygun fiyatlı alabileceğiniz en güzel ünite diyebilirim. Yine aynı şekilde ikinci el 3gx.
Onun dışında videoda da görebilirsiniz; kuyrukta biraz salınım vardı fakat o an için ayarlama imkanım olmadığından çok fazla ilgilenmedim. Gain ayarları ile oynayıp tekrar test edeceğim.
8 derece olan cylic açıları bana yetersiz geldi. Bu yüzden biraz yüksek uçmak zorunda kaldım. Pilin durumuda çok iyi olmadığı için biraz performans kaybı vardı. Ama genel olarak ilk uçuş için gayet menun kaldım. Kısmet olursa, bu heliyle simulatör niyetine bol bol uçuş yapmayı düşünüyorum.
Son olarak videomuz;
İzlediğiniz ve okuduğunuz için teşekkürler.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
04.04.2015 Güncel
Bugün Ankara'da karlı bir sabaha uyandık ve benim yeni modelle uçuş yapma hevesim kursağımda kaldı. Daha çok ünite üzerinde yaptığım değişikliklerin etkisini merak ediyordum.
Akşamüstüne doğru hava açınca kendimi tutamadım, güneş batmaya yakın olsada iki pil uçuş yaptım.
Ünitemiz K-bar : ( 2.Değerlendirme )
600 sınıfı helimde olduğu için, ilk uçuşumda 600'e göre hareketlerde daha atik olmasını bekliyordum.
Stikleri fazlaca çekmem beni biraz rahatsız etti.
Dün gece ünite ayarlarını tekrar heliyi gözden geçirdim;
Pal açılarım -12 0 12. Daha fazlası piller için uygun olmaz diyerek bunu uygun gördüm.
Cylicleri 8 derece ayarladım. Aynı zamanda agilityyi arttırdım. 100 civarında 3d flight ile aggressive 3d arasında.
Sonuç:
İlk uçuş testinden alakasız ve benim için gayet yeterli tepkiler aldım.
Kuyrukta seri uçuşlarda olmayan fakat özellikle hover ve bazı geçiş aşamalarında ufak bir salınım var. Gain ayarı ile alakalı olduğunu çok düşünmüyorum, açıp kısarak iki türlüde denedim. İndoor uçuşta da en ufak bir problem yok.
Sanıyorum şiddetli yan rüzgardan dolayı yapıyor.
Ünitenin çift taraflı bantları da yeni olduğu için, titreşim kaynaklı bir sorun oldğunu düşünmüyorum.
İlk pilim Nanotech'in ters alan turunda tamamen sesi kesildi. Fazla geç olmadan heliyi düzeltip, ikinci pili taktım neyse ki Zippy 40c pil ile özelikle tic toclarda biraz bayılma olsada baya tatmin etti.
Bugün tam bir uçuş yapabildiğim için 450 sınıfında bir heli için hareketler oldukça güzel çıktı.
Ben çok beğendim, ünite hakkından daha fazlasını veriyor.
Kıyas yapacak tek kullandığım ünite 3gx olduğundan arasındaki farkı değerlendirmem gerekirse; K-bar uçuş hissiyatı olarak daha iyi hissetirdi.
İyi seyirler dilerim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol