Thunger Tiger X50 E FBL Kit
hahahaha

yav dıyorum ben nasıl rezerver ettim dedim konuyu allah allah konunun başını okuyunca anladım
ufaktan başlıyım ;
-- Yaklaşık 1.5 senedir beni ben yapan raptor X50E fbl heli ...
-- En buyuk tercıh sebebım TR distribitörü promodelhobby 'nin yedek parça fiyatlarını yurt dışı fiyatına satması ...
-- Kurulum videoları kurulum aşamaları varsa deniz koyar çünkü bu kit deniz 'den ellerime gelince tüm elektronık yenıden şekil aldı ;
-- İsterseniz son setup'mı paylaşayım ;
- scorpion HK3 serisi4025 1100 Kv motor
- YeP 120HV esc ( vazgeçilmezim )
- gryphon hv bec
- Sk540 FBL
- Ds610 -Ds655 servo ..
modeli 6S setup yaptım , sebebine gelince hem kulfetı az oluyor hemde pilleri hem goblin 700 12 s setup hemde X50 de 6s setup la kullanabilmek , hatta çeşitli konularda da bahsetmişimdir perfomansdan ödün vererek sadece uçuş süresine endeksli bir setp yaptım esc 'ye , ciddi hard3D setup yapınca uçuş süren yaklaşık 1 dakka civarinda azalıyordu ben bu sebeple daha ıktısatlı kullanıyorum , yalnız 600 luk helılerde egerkı 6s setup yapıcaksanız kesinlikle gerçek gens veya pulse 45C lipo kullanmanız lazım yoksa keyif vermiyor , benim goblin de kullandıgım piller genelde 60-65c civari oldugu için ben cok fazla sıkıntı cekmıyorum bu pillerde ama denemek ıcın aldıgım 35c lipolar cidden , modeli sadece soft 3D yaptırıyor ...
yaklaşık 1 sene önce si gens 60c lipolar ile yaptıgım bir uçuş videosu , o zaman pilotajım cok iyi degil ama sadece tictoc ' da ki performansı izlemenizi istiyorum bu setup benım ( pwm ve timing ile oynayarak ) kısmadan yani eco mod ucmadan

hatta bır kac tık daha ust sevıyeye cıkarabılecegım bir setup ...
dakikasini hatırlamıyorum ama zaten kendini belli ediyor bu setup ile 4dk ucabiliyordum bu performans da (3.56 özellikle )...
sistem ( motor -esc - lipo ) biraz daha fazla ısınıyordu sadece ...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
--
ARTI / EKSI lerini sıralı olarak yazarsam ;
1- Modelin aslında fabrikasyon olarak en zayıf yerı skid 'leri . Skidler ters U seklinde ve içleri boş oldugundan sert inişlerde , sert derken yumuşak sert inişlerde bile skid birakıyor
ama biz bunu raptor G4 skidi takarak önüne geçiyoruz , skidlerin yapısı hatta aramızda kırılmaz skidlerden takmışsın diye esprisidine yapıyorduk cidden saglam ve orjınal skıdlerında daha fazla yakışıyor hemde yere daha yakın ...
2- Aling' den sonra frame yapası bana cok dar gelmişti , ilk başta yadırgamıstım , tabi zamanla bu tasarımın saglamlık ve daha sıkı diri bir yapı için oldgunu kırımlarım sonucunda hala aynı frame ile sorunsuz bir şekilde kullanıp hala ucunca anladım ... model cidden ama cidden cooook saglam , ( şu anda X7 framı de bu tarzda dar bi yapıya sahıp)...
3- Kafa yapısı şu anda Goblinde de populer olan HPS yani FBL kafa. Ana saftı , spındle saftı yamultmak her baba yigidin harci degil. Her kırım sonrası kontrol ediyorum ama Hala aynı ana saft ile ucuyorum , belki 1 defa degişmisimdir belki hiç ...
4- Blade holderlar tek paça degil. Resimde de görüldügü üzere , iki parcanın birleşmesinden oluşuyor. Bu da herhangi bir kırımda bize bu parçayı komple degil, gerekli olan kısım uzerınde işlem yapmamızı saglıyor (tamır olabilecek durumdaysa tamir , istersenizde yenisi ile degişme fırsatı veriyor )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5- Bu güne kadar dedigim gibi benim 3D ye alıştıran , 3D uçmamı saglayan , cidden ben de yeri emegi ayrı olan model bu oldugu için , gelişme kısmımı halen daha bu helıde devam ettıgım ıcın kırımlar yaşıyorum ve yaşayacagım , heralde ırılı ufaklı çok büyük bir kırımım olmadı bugune kadar daha dogrusu cok buyuk hasar aldıramadım ilginç bir şekilde helikoptere ( alsın dıye bi çabam yok

). Ufacık rutuşlar ile gene 3D ye hazır hale gelmesi , hanı ufak doknuşlar ile terazisine oturmasi diyecem ben siz anlayın beni cidden bu makinaya bu denli baglayan en önemli etkenlerden bir başkasıu ...
Hatta solaklarda mehmet abinin çektigi bugune kadar en profosyonel kırımım

cidden çok güzel kırıldı heli

insan boye kırar mı demeyın yurt dışında alışmısız boyle kırımları izlemeye
Buyrun buda link 'i.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kırım sebebi ise X50 yi cidden artık cok daha iyi tanımama sebep oldu ...
- Hemen onu da acıklayalım. Biz üstünde o ara X50 nin orjinal ana saftını degil, sanırım raptor 50 idi deniz daha iyi hatırlıyor o ana şaftı kullanıyorduk. Bu saft normal ana şaft dan daha kısa , bunun ne gibi bir dez avantajı oluyor ??
onuda açıklayalım hemen --->
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Resimde de görebileceginiz uzere kırmızı cızgı swashplate ın + - acı alırken yukarı ve aşagıya oynadıgı dogrultu oldugunu kabul edelim , bi bu mesafeyi kısaltınca , swash eksı acı da en dıbe yanı sıyah çizgiye kadar iniyor , buraya kadar normal olan kısım , bu kırımda benım yaptıgım hareket zaten çalıştıgım bir hareket helıkopterı yerle temas ettıgınde halfpiro ile fırlatma kısmı , ee tabi harekete girince swash zaten sıyah cızgıye yaklaşıyor , birde ustune yatış verince malum orası helıkopterın blok kısmı , ben komut verıyorum swah ınemiyor hızır idi yunus idi inatlaşırken swash yatmadı

yatmayınca da sonucları video da belli oluyor ...
Allah Allah dıyorum niye boyle anormallık yaptı bu helı anormallıgı tabi eve gidip sakin kafa ile analiz yapınca çözümlüyorum ;
-eve gidince bi zihni sinir çözümü bulmam lazım buna dedım , yok kısa saft yok uzun saft ugraşmamak için bende çözümü şu şekilde yaptım ....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
tornada buraya aynı delık ebatında delık actırdım ve kafayı kendımde daha bı efektıf hale getırdım

yanı artık uzunda kısa saft 'da fark etmiyor durum gore kafayı yukarı duruma gore aşagıya hizalayıp vidalarayak bu sorunu aştım ...
tabi el atmışken bu kadari ile kaldım mı

tabiki nayııırr bitmediiii
6- Bir diger sıkıntı şu , X50 düşük profıl servo desteklıyor yada ona göre yapılmışmı dersiniz bilmiyorum bu kısmı karışık

ama benım yaptıgım şöyle bi durum daha var ...
biz modeli align servo kullandıgımız için sanırım biraz servo boyutu anatomisi dışına çıktık tabı servo hornları de + şeklinde plastik servo horn lerden kullanınca servoları korumak için şöyle bir sıkıntı ile karşılaştık sorun dedigime de bakmayın modelcinin çözemiyecegi tek şey kısa vadade finansman

onun dışında her şeye bir çözüm üretir

servo horn tercihimiz bize farklı upgradeler yaptırdı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
şimdi resimdeki yaptıgım zihnisinir çözümleri sizler ile paylaşıyım...
en soldaki daire içinde belirtigim yer , elavatör servo horn ust lınk 'i canopy takılan zımbırtıya( helikopter teknik terimidir

dalga geçmeyin ) temas edıyordu aslında horn ıc delıklerıne taksan bu sıkıntı ıle gene ugşamazdık oda ayrı mesele

bız o zımbırtının( bak hala zımbırtı dıyor ya

) alt kısmını , yani servo link degebilecegi kısmı biraz tıraşladık

bu sorunu aslındaki sorun haline getiren benim

bu şekilde çözmüş olduk
bir diger ikinci olay ortadaki mavi halka içindeki kırmızı noktalar , evde
ÖNCE EMNİYET ARKADASLAR motor soketleri sökülü yer de cyclic testlerinde birbirlerine cok yakın geçtigini hatta sıfır desem belki yeri , ee tabi bende hemen kurmaya başladım kafamda helikopter yuk falan altında hani olmaz da olucagı tutar aklımda kalıcagına ben bildigimi okuyayım , kendi çözümü mü oluştırayım ... ve oluşturdum tabi ki
çözüm en sag daki yuvarlagın ıcınde de kırmızı nokta ile belirttigim yere tornada da metrik ölçüsünde vida deliği actırarak ( burda bu kısım ciddi yuk binmiyor ama deliği gönyesinde egim olmadan vida ceperi diger deliğin ceperini zayıflatmayacak kadar yakın bir delik actırdım ) bu sorunu da çözdüm böylelikle turuncu ve mavı dairelerin ıcındeki armlar birleriden uzaklaşmış oldu , böylelikle bende uçarken uleyn şimdi orası degermi degmez mi soru işaretlerini aklımdan sildim , cidden zihnimi meşgul edıyordu ucarken ....
modelde yaptıgım şeyler bunlar ....
7- Bunların dışında dişli fiyatları 20 -30 Tl ana dişlisi oda , otorotasyon dişlisi 12 TL , on tork tubu hala değişmedim

ama fıyatları cidden abartı degil , arka tork tube ve saftı da oyle ....
aktarım sisteminde alakasız pahalı olan sey tork tube saftı 18-19$ olması lazım ...
boom fiyatı 11 TL

tork tube 40 TL
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
resımde ıkı sıyah kısım , tork tube saftın ucu ( tork tube dıslını gıre + seklındekı uc ) içeriye kadar giren kısmı , yanı tork tubenın ıcınde kalan kısmı tabı resım temsılı de tork tube saftın uc kısmının kökö baya derin

kırmızı kısımda tork tube ucuna attıgımı metrık 2 vıda ... bunu niye paylaştım diye sorarsanız , kendı tork tube şaftınız kendiniz yapabilirsiniz kolaylıklar
8- Canopy si plastik , hiç irite olmayın her kırımda 60$ canopy mastafında kurtarıyor plastık olması ciddan cok cok ama cok saglam yani model aslında tam bir modelci dostu ....
modelde dikkat edilmesi gerek kısımları kendimce çözümlerinide paylaştım ... aklıma geldikce de ekleme yapacagım , konuyu görünce mehmet abide acında yorgun argın şimdilik bu kadarını yapabildim , klavyemiz şaştıysa , konu dagınık olduysa affola
