Trainer Teknik Hesaplamalar

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Yiğit ÇALBUR

Yeni Uye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
41
Tepkime puanı
132
Yaş
28
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar,

Yapımına devam ettiğim trainer modeli için pervane motor seçimi konusunda araştırma yapmaya başladım. Bu arada model Simple Cub. Henüz model tamamlanmasa da hem pratik olması açısından yaklaşık parametreleri dikkate alarak bir hesaplama yapmış olacağım., Ağırlığını biraz güvenli tarafta kalarak 900 gr gibi hesapladım. (Elektronik ekipman dahil)

Öncelikle Wing Loading (kanat yükü) hesabım için,
Wing Span = 956 mm
Chord= 210 mm

Wing Loading = (900 gram) / ((956mm x 210mm)/10000) = 44,83 gr/dm2

Buradan Stall Speed 'e geçiş yaparsak, birçok parametre etki etse de karekök wing loading x 5 yaklaşım hesabıyla

Stall Speed = (KAREKÖK(44,83 gr/dm2)) x 5 = 33,48 km/h

Wing Cubic Loading =
(31.75 oz) / ((2,161 ft2))^1,5 = 10 (yeni başlayanlar için 8 değerinden büyük olmaması gerektiği yazılmıştı, şu durumda aerobatic sınıfında)

Top Speed = (2,5 -- 3) x Stall Speed = 2,75 x 33,48 = 92,07 km/h

Thrust =
0,75 x Weight = 0,75 x 900 = 675 g

Prop diameter =
0,25 x Wingspan = 0,25 x 956 mm = 239 mm (kullanılabilecek en büyük çap)

Bu hesaplamalarımın sonucu kısmen bana bazı fikirler veriyorsa da tam anlamıyla yorumlamam için biraz daha araştırmam lazım. Tabi sizin yönlendirmelerinizi de beklemekteyim.
İyi forumlar
 

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
702
Tepkime puanı
1,240
Yaş
24
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Üstad maşallah diyelim nazar değmesin :D
Köpük de olsa üç buçuk uçak yaptım. Dördüncüsünü yapıyorum. Hiç böyle hesaplama zahmetine girmedim. Matematiğide severim aslında :D Hepsi de öyle böyle uçtu. Acizane tavsiyem motorun çekiş gücü, uçağın ağırlığından az bişey yüksek olursa uçuşu daha rahat oluyor. Ama tabi ki uçak ağırlığından daha düşük çekişe sahip bir motorla da pekala uçulabiliyor. Büyük pervane çevirmesi oldukça güzel olur. Tavsiye olarak hali hazırda kullandığım 1000kvlık 800-850 gram thurst üreten şu motoru tavsiye edebilirim.
 

Taha Koçak

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
848
Tepkime puanı
1,004
Yaş
15
Konum
İstanbul
Web sitesi
tahakocak.com.tr
İlgi Alanı
Heli
Üstad maşallah diyelim nazar değmesin :D
Köpük de olsa üç buçuk uçak yaptım. Dördüncüsünü yapıyorum. Hiç böyle hesaplama zahmetine girmedim. Matematiğide severim aslında :D Hepsi de öyle böyle uçtu. Acizane tavsiyem motorun çekiş gücü, uçağın ağırlığından az bişey yüksek olursa uçuşu daha rahat oluyor. Ama tabi ki uçak ağırlığından daha düşük çekişe sahip bir motorla da pekala uçulabiliyor. Büyük pervane çevirmesi oldukça güzel olur. Tavsiye olarak hali hazırda kullandığım 1000kvlık 800-850 gram thurst üreten şu motoru tavsiye edebilirim.
Bu nedir abi? Ben vazgeçtim yapmıyorum uçak. Heliyle uçak daha kolay. :lol::lol:
 

Yiğit ÇALBUR

Yeni Uye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
41
Tepkime puanı
132
Yaş
28
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Heli
Yiğit'i pistte şöyle evire çevire bi dövmek lazım sanki... :lol::lol::lol:
Ne yaptım abi ya, sadece biraz daha realist yaklaşmayı öğrenmek istiyorum. Onlarca Simple Cub yapan var ve uçan bir tanesinin motorunu sormam yeterli aslında. Ama mantığını öğrenirsem ilerde belki tasarlayabileceğim bir model uçak / heli için doğru elektronik ekipman seçimi yapabilip max verim elde edebileceğim.
Yine de bi dövelim derseniz, yaş ve tecrübenize göre bu eylemi hiç sorgulamam :):)
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,455
Tepkime puanı
2,792
Yaş
70
Konum
Bar / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
Öncelikle kolay gelsin. :saygilar:
Ben bu hesaplardan bi haberdim. :rolleyes:
Neyse, not aldım bundan sonra dikkatli olayım.;)
Boyutuna göre (95,6 cm) 900 gr biraz fazla oluyor. Yapıştırıcı uhupor (sıcak silikon ağırdır)kullanırsanız ve 1100-1500 mAh civarı 3s pil kullanarak 900-1000 kv civarı bir motor 8 inç pervane ile rahat edersiniz.
 

Yiğit ÇALBUR

Yeni Uye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
41
Tepkime puanı
132
Yaş
28
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Heli
Aslında henüz model bitmediğinden bir tartım yapmadım. Bu 900 gr hesabı tamamen güvenli tarafta kalıp da yaptığım bir hesap. Yapım sonlandığında hesaplanan ağırlığa göre hesapları revize edeceğim. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
98
Tepkime puanı
116
Yaş
21
Şu kitap işe yarayabilir. 140 MB uyandırayım:
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
98
Tepkime puanı
116
Yaş
21
Sa herkeze keyifli sürüşler
elimde 2200 kv motor
30 A ESC
VE 6 adet servom mevcut bunları kullanarak f22 yaptım ama bunlara uygun hangi pili kullanmalıyım.
A2212 2200kv Motor özellikleri:
KV: 2200
Ri(M Ω): 0.033
Pil: 2-3Li-Po
Maksimum güç: 342W
Test Prop: 7x 3/7x4
Motor boyutu: 27.5x3 8mm/1.08 ''x 1.5''
Mil çapı: 3.17mm/0.12''
30A fırçasız hız kontrol ESC
Şartname:
Ile uyumlu: 400-450 helikopter/uçak veya dört rotorlu çok RC helikopter
-Çıkış: sürekli 30A, patlama 40A 10 Secs kadar.
-Giriş voltajı: 2-3cells lityum pil veya 5-9 hücre NiCd/NIMh pil.
-BEC: 2A / 5V (doğrusal mod).
-Maksimum hız: 2 kutuplu BLM için 210,000rpm, 6 kutuplu BLM için 70,000rpm, 12 kutuplu BLM için 35,000rpm.
(BLM: fırçasız Motor)
T fişi ve 3.5mm muz konnektörleri ile

motor ve esc bilgileri buradaki gibi

esc motor ile uyumlumudur acaba??

yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim
Batarya için planı okuyun.

Uyumluluk için alıntıladığım mesajı okuyun.
 

Benzer konular