Evet arkadaşlar , sonbahar geldi , uzun kış geceleri yaklaşıyor ve yıllardır yapmayı düşünüp de yapamadığım bazı projelere artık zaman ayırma vakti de çoktan geldi ve geçiyor...Aslında 450 size halen konusu açılmış ama bir gelişme olamamış EC 135 fuselage giydirme projem dururken , kısmet 250 sınıf helikopteriminmiş ...
Levent abime (Leven Uygun) bir kez daha buradan teşekkürlerimi sunarak başlamak istiyorum , , daha önce kendi helisi için kullandığı , ama helisini satınca , kalan fuselage'sini de bana hediye ettiği için ve bu konuya vesile olduğu için....
250 sınıf MD 500 fuselageyi bir görelim önce
scaleflying.com'da 45 dolar ile 60 dolar arasında satılıyor , kargosunu bilmiyorum , çünkü alma şansım olmadı henüz...Fiyat farkının ise malzeme kalitesi , ölçek doğruluğu , işçilik gibi farklardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum...
Önce kuyruk yapmakla işe başladım , Levent abim orjinal kuyruğu bulamamış ama idare edecek bir kuyrukla beraber gönderdi , ama hediyenin büyüğü küçüğü olmaz , gönder abi gerekirse ben ona bir kuyruk yaparım dedim ve öyle de yaptım.Yanında gelen kuyruk da güzeldi ama üzeri sert plastik , içi sıkıştırılmış köpük gibi bir malzemeden yapılmış ve biraz ağır bir kuyruktu .
Bu kısım önemli , arkadaşlar ister uçak yapın ister heli , kuyruk ağır olursa o modelin uçma şekline de , performansına de her türlü kötü etki eder , CG (center gravity) dediğimiz ağırlık merkezinin arkaya kaymasına neden olur ve belki model uçamaz bile...
Bu kuralı bildiğim için , mümkün olan en hafif malzemeyi , ölçeğine en uygun şekilde yapmam gerekiyordu , ben de pazar gününü evde geçirdiğim için , acelem yok diyerek , beyaz kupkuru bir kavak ağacı tahta parçasından , elimle çizerek ve falçata ile kesip yontarak (atölyemde 2 tane cnc routerim olmasına rağmen
) kuyruğu biraz el emeği ve zaman harcayarak yapmayı başardım...
Gelen kuyrukta biraz ölçek problemi de vardı , onu da halletmiş oldum böylece....Boyut farkını görebilirsiniz...
Oğluşuma aldığım ve onun zevkle çatır çutur kırdığı ama atmaya kıyamadığım oyuncak parçalarından 3 tane minik vida buldum , kuyruk üzeri ana fin ve kanatçıkları yapıştırıp , garanti olsun diye bir de vidaladım...
(hoş düşünce en sağlamı da paramparça olur ama , vibrasyon falan olursa , yapıştırıcı çatlasa bile vida tutar değil mi )
Kuyruğu ince zımpara ile parlattım , ardından tek kat , çok ince dolgu verniği sürdüm ki , boyayı ağaç emmesin...Dolgu verniği de zımparalandıktan sonra , elimde önceden kalan mavi metalik bir boya ile boyadım , kuruttum ve ardından son kat verniği de atarak işi bitirdim.....
Biraz fazla uzun anlatıyorum , ama benim konuların hepsi böyle zaten , yılan hikayesi... 
Çok fazla dağınık ve pasaklı çalıştığım için , yapılış aşamalarını atlıyorum , bitmişlerini görmeniz yeterli , frame yerleştirme , hangi bölümlerinde zorluklar var , daha sonra devam edeceğim , şimdilik çalıştığım yerden yapabildiğim paylaşım bu kadar...Görüşmek üzere arkadaşlar......
Levent abime (Leven Uygun) bir kez daha buradan teşekkürlerimi sunarak başlamak istiyorum , , daha önce kendi helisi için kullandığı , ama helisini satınca , kalan fuselage'sini de bana hediye ettiği için ve bu konuya vesile olduğu için....

250 sınıf MD 500 fuselageyi bir görelim önce
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
scaleflying.com'da 45 dolar ile 60 dolar arasında satılıyor , kargosunu bilmiyorum , çünkü alma şansım olmadı henüz...Fiyat farkının ise malzeme kalitesi , ölçek doğruluğu , işçilik gibi farklardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum...
Önce kuyruk yapmakla işe başladım , Levent abim orjinal kuyruğu bulamamış ama idare edecek bir kuyrukla beraber gönderdi , ama hediyenin büyüğü küçüğü olmaz , gönder abi gerekirse ben ona bir kuyruk yaparım dedim ve öyle de yaptım.Yanında gelen kuyruk da güzeldi ama üzeri sert plastik , içi sıkıştırılmış köpük gibi bir malzemeden yapılmış ve biraz ağır bir kuyruktu .
Bu kısım önemli , arkadaşlar ister uçak yapın ister heli , kuyruk ağır olursa o modelin uçma şekline de , performansına de her türlü kötü etki eder , CG (center gravity) dediğimiz ağırlık merkezinin arkaya kaymasına neden olur ve belki model uçamaz bile...
Bu kuralı bildiğim için , mümkün olan en hafif malzemeyi , ölçeğine en uygun şekilde yapmam gerekiyordu , ben de pazar gününü evde geçirdiğim için , acelem yok diyerek , beyaz kupkuru bir kavak ağacı tahta parçasından , elimle çizerek ve falçata ile kesip yontarak (atölyemde 2 tane cnc routerim olmasına rağmen
Gelen kuyrukta biraz ölçek problemi de vardı , onu da halletmiş oldum böylece....Boyut farkını görebilirsiniz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Oğluşuma aldığım ve onun zevkle çatır çutur kırdığı ama atmaya kıyamadığım oyuncak parçalarından 3 tane minik vida buldum , kuyruk üzeri ana fin ve kanatçıkları yapıştırıp , garanti olsun diye bir de vidaladım...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruğu ince zımpara ile parlattım , ardından tek kat , çok ince dolgu verniği sürdüm ki , boyayı ağaç emmesin...Dolgu verniği de zımparalandıktan sonra , elimde önceden kalan mavi metalik bir boya ile boyadım , kuruttum ve ardından son kat verniği de atarak işi bitirdim.....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok fazla dağınık ve pasaklı çalıştığım için , yapılış aşamalarını atlıyorum , bitmişlerini görmeniz yeterli , frame yerleştirme , hangi bölümlerinde zorluklar var , daha sonra devam edeceğim , şimdilik çalıştığım yerden yapabildiğim paylaşım bu kadar...Görüşmek üzere arkadaşlar......
