Trex 500 ilk kırımım

bydmrblk

Kıdemli Uye
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,838
Tepkime puanı
1
Yaş
39
Arkadaslar herkese merhaba :saygilar:
dunku ucusta hersey guzel gidiyor derken 3. pilin sonlarina dogru tamamen pilotajdan ve bizim ufaklik Kerem' den kaynakli kirim yasadim.
daha gecenler de Hakan Abi' nin bir konusunda mesajlarda da belirtmistik. Ufakliklara laf yetistirmekten dikkatinizi toplamakta gucluk cekiyorsunuz.

Invertteyken yere cok yaklasip eksi yerine artiyi basinca kuyruk ustu cakildik.
bu durumda ilk kirim deneyimimi de yasamis oldum.
Hasarlar:
Ana disli siyirdi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


kuyruk borusu yamuldu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yeni almis oldugum daha gun gormeyen zeal paller ve kuyruk palleri parcalandi en cokta bunlara acidim :(
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


tork tube kuyruk borusunun etkisiyle hafif yamulmustu duzelttim kullanilabilecek durumda.
kuyruk servosu dis siyirmis. Hareketleri dengesiz yapiyor.
torktube on disliler de hafif biraz torpulenmis gibi ama degisirse daha rahat edecek gibiyim.
Elinde tork tube on dislileri olan varsa alabilirim su an icin aciliyeti olan bu gibi.[\b]
Evet arkadaslar görünenler bunlar.
featring safta yamukluk olabilir mi sokmedim daha.
motordan bir ciyirti geliyor rulmanlardandir diye dusunuyorum daha bakacam.
ozetlersek bu şekilde.
Herkese kirimsiz ucuslar diliyorum.
 
Trex 500 ilk kırımım

Geçmiş olsun İbrahim. :(

Aslında bunlar hep söyleniyor klasikleşti ama ben yinede söylemeden geçemeyeceğim, uçuş alanında çocuk olayı çok riskli, ben modelin kırılmasını , konsantrasyon kaybını falan

değil de , çocuğa zarar gelmesi olasılığını düşünürüm.
 
Trex 500 ilk kırımım

Büyük geçmiş olsun Ibrahim :( Ne yaparsın kırım bu işin doğasında var...

Ama anladığım kadarı ile moraller yerinde sayılır ki, kırımdan sonra bence en önemlisi de bu :) Böyle bir kırım sonrası tüm parçaları tek tek kontrol etmeni öneririm. 500 tecrübelerime göre bu kırım sonrası hem main hem de feathering shaft kesinlikle değişmesi gerekir. Bir de ana gövde de bulunan rulmanları özellikle kontrol et.

Tekrar geçmiş olsun ve bu son olsun inşallah diyelim.
 
Trex 500 ilk kırımım

İbrahim , geçmiş olsun... :( , ufaklıkları sahadan uzak tutmak gerek , güzel olan kimseye birşey olmaması , ben çok korkuyorum bu aletlerden , hele yanımda ailem varsa , daha bir sıkıntı basıyor.
Kırım bu işin doğasında var ama , insan olunca da çok üzülüyor ister istemez , her helikopter kırımı mutlaka tadacaktır da (benimki ne zaman tadacak bilmiyorum :-\) moraller yerinde olsun , sağlık olsun en önemlisi....Sen artık nasılsa kaptın bu işi , EvelAllah uygun bir zaman diliminde , tekrar toparlar , uçuşlara devam edersin... ;) :saygilar:
 
Trex 500 ilk kırımım

Geçmiş olsun İbrahim.

Malesef bu hobide kırım hayatımızın bir parçası. Kırım yaşıyor olman aynı zamanda uçtuğunu da gösteriyor ki bu iyi birşey bana göre. :laugh:

Acele etmeden modeli her yönüyle dikkatlice kontrol etmeni öneririm. Kırım sonrası tamirlerde gözden kaçan hasarlar sonrasında daha büyük kırımlara sebep olabiliyor çünkü.

Ben senin yerinde olsam yamulan tork tube'ü de düzeltip kullanmak yerine değiştirirdim. Her ne kadar düzeltsende balans yapıp modelde sevimsiz bir vibrasyona sebep olabilir.

Ayrıca böyle bir kırımda muhtemelen Feathering shaft yamulmuş olabilir. Yamulmadıysa bile ben olsam feathering shaftı tereddütsüz, main shaftı ise çok emin değilsem büyük bir ihtimalle değiştirirdim.

Rulmanları ve tüm elektroniği de gözden geçirmeyi unutma. ;)

Son kırımın olur inşallah. :RCKolik:
 
Trex 500 ilk kırımım

Tevfik Sıkılı' Alıntı:
Geçmiş olsun İbrahim. :(

Aslında bunlar hep söyleniyor klasikleşti ama ben yinede söylemeden geçemeyeceğim, uçuş alanında çocuk olayı çok riskli, ben modelin kırılmasını , konsantrasyon kaybını falan

değil de , çocuğa zarar gelmesi olasılığını düşünürüm.

teşekkürler Tevfik Abi.
aslında en güzeli götürmemek ama ne yapıyorsak bırakmıyorlar peşimizi abi.
arkadaşların kontrolünde arkamızda duruyorlar ama sorular bıktırıyor.
Ama bu saatten sonra daha temkinli olup gelmemesine dikkat edecem. Allah muhafaza ona olacak birşey beni tamamen bitirir :(

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Büyük geçmiş olsun Ibrahim :( Ne yaparsın kırım bu işin doğasında var...

Ama anladığım kadarı ile moraller yerinde sayılır ki, kırımdan sonra bence en önemlisi de bu :) Böyle bir kırım sonrası tüm parçaları tek tek kontrol etmeni öneririm. 500 tecrübelerime göre bu kırım sonrası hem main hem de feathering shaft kesinlikle değişmesi gerekir. Bir de ana gövde de bulunan rulmanları özellikle kontrol et.

Tekrar geçmiş olsun ve bu son olsun inşallah diyelim.

Teşekkür ediyorum Mehmet Abi.
Aynen doğasın da olan bir hobi mutlaka oluyor.
scale uçarken daha rahat oluyor ama yeni hareketlere çalışıp da deneyince böyle bir durumun olması kaçınılmaz oluyor.
dediğiniz parçaları kontrol edip değiştircem abi %p
son olsun diyelim inşallah :thumbup:
 
Trex 500 ilk kırımım

İbrahim geçmiş olsun ben de ilk kırımımı copterx 450 ile hover yapmaya çalışırken çocukların olduğu yöne doğru gitmeye baslaması nedeniyle o acemilikle düzeltemeyince bilerek yere cakmıstım .[emoji1]
 
Trex 500 ilk kırımım

Çok geçmiş olsun İbrahim. Yere göre negatifle çakmaya göre yine de az hasarla kurtarmışsın :)
 
Trex 500 ilk kırımım

Geçmiş olsun ibrahim hocam kırımsız olmuyor ve arkadaşlarım dediği gibi herseyi sokup tek tek kontrol etmekte fayda var sonra olmadık parça çıkıyor 2 hafta geri atıyor tamirat.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
Trex 500 ilk kırımım

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
İbrahim , geçmiş olsun... :( , ufaklıkları sahadan uzak tutmak gerek , güzel olan kimseye birşey olmaması , ben çok korkuyorum bu aletlerden , hele yanımda ailem varsa , daha bir sıkıntı basıyor.
Kırım bu işin doğasında var ama , insan olunca da çok üzülüyor ister istemez , her helikopter kırımı mutlaka tadacaktır da (benimki ne zaman tadacak bilmiyorum :-\) moraller yerinde olsun , sağlık olsun en önemlisi....Sen artık nasılsa kaptın bu işi , EvelAllah uygun bir zaman diliminde , tekrar toparlar , uçuşlara devam edersin... ;) :saygilar:

Hakan Abi Teşekkür ediyorum.
aynen dediğin gibi abi o tereddütte olma, bişey olurmu birine korkusu, (hele de ufaklık, ama artık o olursa ben gitmiycem uçuşa. işin aksi tarafı sabah akşam yanımda okulda benle birlikte kalıyor) ister istemez kasıyor insanı sticklerde parmaklara kadar yansıyor.
arkadaş çok olduğu için yanımda başta hissetmedim üzüntüyü ama eve gelince ister istemez biraz hüzün kapladı ama çabuk geçti :laugh:
inşallah en kısa zamanda yeniden ayağa kaldıracaz hep birlikte.
 
Trex 500 ilk kırımım

Geçmiş olsun. İnşallah en yakında toplayıp uçuşlarını görürüz. :(.
 
Trex 500 ilk kırımım

Türker Akgün' Alıntı:
Geçmiş olsun İbrahim.

Malesef bu hobide kırım hayatımızın bir parçası. Kırım yaşıyor olman aynı zamanda uçtuğunu da gösteriyor ki bu iyi birşey bana göre. :laugh:

Acele etmeden modeli her yönüyle dikkatlice kontrol etmeni öneririm. Kırım sonrası tamirlerde gözden kaçan hasarlar sonrasında daha büyük kırımlara sebep olabiliyor çünkü.

Ben senin yerinde olsam yamulan tork tube'ü de düzeltip kullanmak yerine değiştirirdim. Her ne kadar düzeltsende balans yapıp modelde sevimsiz bir vibrasyona sebep olabilir.

Ayrıca böyle bir kırımda muhtemelen Feathering shaft yamulmuş olabilir. Yamulmadıysa bile ben olsam feathering shaftı tereddütsüz, main shaftı ise çok emin değilsem büyük bir ihtimalle değiştirirdim.

Rulmanları ve tüm elektroniği de gözden geçirmeyi unutma. ;)

Son kırımın olur inşallah. :RCKolik:
Türker Abi Teşekkür ediyorum.
önerilerinin hepsini dikkate alarak toplayacam modeli.
dediğin parçalarda değişecek abi tekrardan riske girmeye gerek yok %p
elektroniği kontrol ettim bir sıkıntı yok sadece kuyruk servosu dişli sıyırdı.
 
Celalettin Yazkan' Alıntı:
İbrahim geçmiş olsun ben de ilk kırımımı copterx 450 ile hover yapmaya çalışırken çocukların olduğu yöne doğru gitmeye baslaması nedeniyle o acemilikle düzeltemeyince bilerek yere cakmıstım .[emoji1]
Celalettin Abi Teşekkür ediyorum.
kırım oluyor abi yeterki canlar sağolsun :thumbup:

Emre Kaman' Alıntı:
Çok geçmiş olsun İbrahim. Yere göre negatifle çakmaya göre yine de az hasarla kurtarmışsın :)

Teşekkürler Emre Hocam.
dediğin gibi birazda şans oldu tam yere çakılacakken elevatör verip kuyruğun gömülmesini sağladık ana gövdeyi kurtardık :)

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Geçmiş olsun ibrahim hocam kırımsız olmuyor ve arkadaşlarım dediği gibi herseyi sokup tek tek kontrol etmekte fayda var sonra olmadık parça çıkıyor 2 hafta geri atıyor tamirat.

SM-G900F cihazımdan gönderildi

Teşekkürler Mustafa.
hepsini söküp riskli parçaları değiştiricem öneriler doğrultusunda %p

İlker Sönmez' Alıntı:
Şeytan icadı bunlar.
:laugh: :laugh: :laugh: aynen abi

oğuz kaan kanarya' Alıntı:
Geçmiş olsun. İnşallah en yakında toplayıp uçuşlarını görürüz. :(.

Teşekkürler Oğuz
topladıktan sonra yine sahalarda oluruz inşallah %p
 
Trex 500 ilk kırımım

Büyük geçmiş olsun İbrahim Bey. Tez zamanda tekrar toplarsınız inşallah. :(