Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
32
Merhaba Arkadaşlar , Bu siteyi bir zamandır takip ediyorum yapılan paylaşımları her zaman taktir etmişimdir. Bende bu konuda bir adım atmak istedim ve kendi modelim için yaptığım modifiyeyi sizlerle paylaşmak istedim.

1 senedir Klon Trex 500 modele sahibim.Her 4-5 uçuşdan sonra kuyruk pal tutucum yerinden fırlıyor ve heli dönerek ciddi bir kırım sebebi oluşturuyordu. Bunun nedeni ise hub içinde kırılan ve bu model için oldukça zayıf kalan m2 vidamız olduğunu düşünüyorum.

Bu durum başıma tam 5 kere geldi ve tek tesellim çıkan pal tutucusunun bana ve çevremde başka bir kişiye gelmemesi. Artık bu konuda kesin olarak bir şeyler yapmamın gerektiğini, parça değişikliğinin ise sadece bir geçici çözüm olduğunu anladım.

Yaptığım araştırmalar doğrultusunda ,

-Daha az kafa turu,
-Orjinal malzeme ,
-M2/12*9 daha dayanaklı vida ,
-Mavi loctite ile beraber civatayı daha az sıkmak


gibi vs. nedenler buldum. Ama bunların hepsini denediğim için beni tatmin etmedi :(


Mantıklı gelen çözümler ise ,


-Custom olarak hub'da modifiye işlemi yapmak. Yani civata deliğini büyütüp daha büyük civata kullanmak.

-Kasamanın kuyruk pal tutucu setini almak. Kargo hariç 50 dolar fiyatı var.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


-Ben hub'u modifiye etmeye karar verdim :)

- Amacım , Hub'un m2 civata için tasarlanmış çıkıntıyı keserek daha fazla bir alan oluşturup , m3 civata için delik açmak. ( Yataklar m3 civata içinde sorunsuzca hareket etmekde )


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


- Bu işlemlerin daha düzgün olması için tornacıda yaptırmayı tercih ettim.

Çıkıntı tamamen alındı.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


-m3 civata için uygun delik ve diş açıldı ,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-Daha sonrasına kendim devam ettim ,

Elimdeki uygun uzunlukda olan m3 civataya biraz fazlaca loctite sürüp sıkıca sıktım. Vida başlarını dremel ile kesip saplama haline dönüştürdüm ve kilitli m3 somun kullandım.

Saplamanının uzunluğuna ise kuyruk palini takmaya engel olmayacak şekilde kalmasına dikkat etmeliyiz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


**** Son durum ,

Ben , Align plastik kuyruk pal tutucuları kullandım.

10'a yakın test uçuşu yaptım.Faydasını gördüğümü ve artık bu sorundan kurtulduğumu düşünüyorum :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sabırla okuduğunuz için teşekkürler.Umarım yararlı olur:)
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Öncelikle güzel paylaşım için teşekkür ederiz Arda Bey %p Resim ve konu anlatımı olarak gayet başarılı bir çalışma olmuş :)

Fakat konu ile ilgili 1-2 sorum olacaktı ; Şimdi siz bu kuyruk çıkma olayı 5 defa başıma geldi demişsiniz. Bu problemler olduğunda;

1- Vida sıkımı sırasında mavi loctite kullanmıştınız değil mi ?
2- Gerek vida gerekse yuvasında fiziki bir sıkıntı yoktu değil mi ?

Bunları özellikle soruyorum. Zira kuyruk cıkması hem heli hem de pilot olarak başa gelebilecek en kötü şey :embarras: Normal şartlar altında gerekli miktar mavi loctite kullanımı ve iyi sıkma işlemi sonrası, bu olayın kesinlikle olmaması gerekir.

Gelelyim sizin modifikasyonunuza;

1- Öncelikle bu çalışma sonrası 10 uçuş yaptım ve problem olmadı diyorsunuz. Bu iyi bir şey %p
2- Diğer tarafdan bu modifikasyon resimlerine baktığımda ;
-- Açık rulmanları monte edecek yer kaldı mı ? Yoksa bunları iptal mi ettiniz ?
-- Sizin modifiye sonrası vida yerine somun kullandığınızı görüyorum. Acaba bunları yeterince sıkmak zor olmuyor mu ??

Benim nacizane soru ve tespitlerim şimdilik bu kadar. Sorununuz çözülmüş ve bence en önemlisi de bu %p
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,386
Tepkime puanı
12,366
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Arda Bey gerçekten çok güzel bir paylaşım olmuş, elinize sağlık. :bravo:

5 kere aynı problemi yaşadım demenize gerçekten çok şaşırdım. :eek: Bu zamana kadar hiç böyle bir problem yaşamadım.

Bir sorum olacak M2 civata çıkıyor mu yoksa kırılıyor mu ? Bir darbe olmaması halinde bu somunu kuyruk merkez kaç kuvvetinin etkisiyle uçarken kırılması pek olası değil bence. Kafa devriniz kaç öğrenebilir miyim ? Gerçi ne olursa olsun bence gene de kıramaz bu civatayı. ???

Bunun sebebi helikopterinizi indirip kaldırırken kuyruk pervanenesi yere sürtüyor olmanız ve bu darbelerin etkisiyle sonumların kırılması olabilir belki. Yok kırılmıyorda çıkıyorsa zaten loctite kullanmamanızdan kaynaklanıyordur bence.

Ama çok güzel bir çalışma olmuş. Düşünmek, tasarlamak, hayata geçirmek ve çalıştığını görmek harika birşey. :thumbup: Tam modelci işi. :lollol:
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Mehmet abi benim anladığım kadarı ile eski çıkıntılar M3 müş zaten onları kesip M3 vida takınca thrust bearingler eski çıkıntıların yerine direk M3 vidalara takılmış :)
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
32
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle güzel paylaşım için teşekkür ederiz Arda Bey %p Resim ve konu anlatımı olarak gayet başarılı bir çalışma olmuş :)

Fakat konu ile ilgili 1-2 sorum olacaktı ; Şimdi siz bu kuyruk çıkma olayı 5 defa başıma geldi demişsiniz. Bu problemler olduğunda;

1- Vida sıkımı sırasında mavi loctite kullanmıştınız değil mi ?
2- Gerek vida gerekse yuvasında fiziki bir sıkıntı yoktu değil mi ?

Bunları özellikle soruyorum. Zira kuyruk cıkması hem heli hem de pilot olarak başa gelebilecek en kötü şey :embarras: Normal şartlar altında gerekli miktar mavi loctite kullanımı ve iyi sıkma işlemi sonrası, bu olayın kesinlikle olmaması gerekir.

Gelelyim sizin modifikasyonunuza;

1- Öncelikle bu çalışma sonrası 10 uçuş yaptım ve problem olmadı diyorsunuz. Bu iyi bir şey %p
2- Diğer tarafdan bu modifikasyon resimlerine baktığımda ;
-- Açık rulmanları monte edecek yer kaldı mı ? Yoksa bunları iptal mi ettiniz ?
-- Sizin modifiye sonrası vida yerine somun kullandığınızı görüyorum. Acaba bunları yeterince sıkmak zor olmuyor mu ??

Benim nacizane soru ve tespitlerim şimdilik bu kadar. Sorununuz çözülmüş ve bence en önemlisi de bu %p
Mehmet Bey , öncelikle teşekkür ederim.

- Tabiki loctite kullanmadan hiç bir civata sıkmam :)
-Taktığım 5 hubda hiç bir fiziki hasar yoktu.

-Açık rulman sıkıntısız bir şekilde çalışmakta.Mesut beyinde dediği gibi , açık rulmanlar önceden çıkıntı içinde çalışıyordu şimdi m3 civata içinde çalışıyor.
-Somunu ise yapı marketinden aldığım uygun lokma ağızlı tornavida ile sıkıyorum..
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
32
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Türker Akgün' Alıntı:
Arda Bey gerçekten çok güzel bir paylaşım olmuş, elinize sağlık. :bravo:

5 kere aynı problemi yaşadım demenize gerçekten çok şaşırdım. :eek: Bu zamana kadar hiç böyle bir problem yaşamadım.

Bir sorum olacak M2 civata çıkıyor mu yoksa kırılıyor mu ? Bir darbe olmaması halinde bu somunu kuyruk merkez kaç kuvvetinin etkisiyle uçarken kırılması pek olası değil bence. Kafa devriniz kaç öğrenebilir miyim ? Gerçi ne olursa olsun bence gene de kıramaz bu civatayı. ???

Bunun sebebi helikopterinizi indirip kaldırırken kuyruk pervanenesi yere sürtüyor olmanız ve bu darbelerin etkisiyle sonumların kırılması olabilir belki. Yok kırılmıyorda çıkıyorsa zaten loctite kullanmamanızdan kaynaklanıyordur bence.

Ama çok güzel bir çalışma olmuş. Düşünmek, tasarlamak, hayata geçirmek ve çalıştığını görmek harika birşey. :thumbup: Tam modelci işi. :lollol:
Teşekkürler , Türker Bey.

Kesinlikle artık beni bu durum heliden soğutmak üzereydi.

-Şöyle örnek vermem gerekirse bende Hbk3 modeli var 53 cm boyutlarında 350-400 size arası bir model ve onun dahi vida ölçüsü m2.

- M2 civata hub içinde kafası kopuyor.

- Kafa turum 1800 kv motor 13t pinion ile max pozisyonda yüzde 75 i geçmiyorum. Makul bir kafa turu olduğunu düşünüyorum.

- Hk' nın kendi formunda bu konu hakkında baya tartışmışlar ve 2 kişi kesin çözüm olarak kasamanın pal tutucu setini öneriyor. Kasamanın kuyruk hub kısmı bu şekilde somunlu bir sistem aslında ayrı şekilde hub satılıyor ama kendi pal tutucusu dışında uyumlu olmadığını biliyorum.

- Kuyruk pallerini sürtmek gibi bir durumda değil malesef asfalt ve düz zeminde uçuyorum. Civata havada kırılıyor ve heli inanılmaz bir hızla dönme eğlimine giriyor haliyle.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,386
Tepkime puanı
12,366
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Kasama hub çözümü iyi hoşta çok pahalı. :(p Bu durumda en mantıklısı sizin çözüm yöntemi olmuş. %p
Biraz daha test edip nihai net sonucu paylaşırsanız sanırım aynı dertten muzdarip arkadaşlar için iyi bir kaynak olacaktır bu konu.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi benim anladığım kadarı ile eski çıkıntılar M3 müş zaten onları kesip M3 vida takınca thrust bearingler eski çıkıntıların yerine direk M3 vidalara takılmış :)
Evet aynen öyleymiş üstad :)

Bu durumda benim de herhangi bir şüphem kalmadı Arda Bey. Hayırlı uğurlu olsun diyor, güzel paylaşım için tekrar teşekkür ediyoruz :thumbup:
 

Benzer konular