uçak için motor seçim tavsiyesi

Katılım
28 Ocak 2017
Mesajlar
6
Tepkime puanı
4
Yaş
28
Konum
gaziantep
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar
Şuan bir sabit kanat iha projesinde yer alıyorum ve ilk projem olduğu için zorlanıyorum . Uçak elektroniği kısmı motor pervane esc seçimleri hep bende : Birkaç sorum olacak lütfen yardımcı olun?
Öncelikle uçaktan bahsedeyim . Uçak arkadan ittirmeli ve yük atma vs görevlerimiz var bu şekilde tasarladık . Yaklaşık 2000 gr olacak hesaplarımıza göre 1400g bir itkiye ihtiyacımız var . Okuduklarımdan yola çıkarak ve rüzgar vs ihtimalleri göz önünde bulundurarak

**sunny sky X2814 1200KV V3 815W 3-4S Fırçasız Motor

Yüksüz akım: 1.7A/10V
Çalışma voltajı: 3-4S
Maks. thrust: 2330 gr
Maks sürekli çalışma akımı: 40A (30 Saniye)
Maks. güç: 815W 180S
Maks. sürekli akım: 55A/30Sn
Uygun ESC: 50-60A veya üstü
Motor resistans: 21.3mΩ
Şaft çapı: 4 mm
Boyut: 35 x 54 mm
Ağırlık: 110g
Stator/Rotor Poles: 12N14P
Uygun pervane ölçüleri: 11x5.5 / 10x5 / 9x6
Akrobasi uçakları için örnek: 1000g-1300g (4S 10x6 \ 9x6 \ 8x6)(3S 11x5.5 \ 11x5)

Bu özelliklere sahip bir motor seçtim . evet güçlü bir motor farkındayım ama kaliteli olması da aklımı çeldi. Sizce bu kadar güçlü bir motor beni geri kalan seçimlerimde çok zorlar mı ? aksi takdirde aşağıdaki motoru seçeceğim sanırım ama motor ağırlığı , esc çekim akımı göz önünde bulundurduğumda sunny sky daha verimli olur diye düşünüyorum . lütfen yardımcı olun saygılarımla ..

**Turnigy Air Brushless Motor 3730-1000kv

Specifications:
Dimension: 37mm x 30mm
Weight: 112g Inc 4mm Gold Connector (130g inc all fittings)
Kv: 1000rpm/V
Voltage: 11.1v~14.8v (3s~4s)
Max Power: 580w
Max Current: 42A
No load Current: 1.6A
Diameter of shaft: 4mm
Thrust: 1700g
ESC: 60A
 
Merhabalar
Şuan bir sabit kanat iha projesinde yer alıyorum ve ilk projem olduğu için zorlanıyorum . Uçak elektroniği kısmı motor pervane esc seçimleri hep bende : Birkaç sorum olacak lütfen yardımcı olun?
Öncelikle uçaktan bahsedeyim . Uçak arkadan ittirmeli ve yük atma vs görevlerimiz var bu şekilde tasarladık . Yaklaşık 2000 gr olacak hesaplarımıza göre 1400g bir itkiye ihtiyacımız var . Okuduklarımdan yola çıkarak ve rüzgar vs ihtimalleri göz önünde bulundurarak

**sunny sky X2814 1200KV V3 815W 3-4S Fırçasız Motor

Yüksüz akım: 1.7A/10V
Çalışma voltajı: 3-4S
Maks. thrust: 2330 gr
Maks sürekli çalışma akımı: 40A (30 Saniye)
Maks. güç: 815W 180S
Maks. sürekli akım: 55A/30Sn
Uygun ESC: 50-60A veya üstü
Motor resistans: 21.3mΩ
Şaft çapı: 4 mm
Boyut: 35 x 54 mm
Ağırlık: 110g
Stator/Rotor Poles: 12N14P
Uygun pervane ölçüleri: 11x5.5 / 10x5 / 9x6
Akrobasi uçakları için örnek: 1000g-1300g (4S 10x6 \ 9x6 \ 8x6)(3S 11x5.5 \ 11x5)

Bu özelliklere sahip bir motor seçtim . evet güçlü bir motor farkındayım ama kaliteli olması da aklımı çeldi. Sizce bu kadar güçlü bir motor beni geri kalan seçimlerimde çok zorlar mı ? aksi takdirde aşağıdaki motoru seçeceğim sanırım ama motor ağırlığı , esc çekim akımı göz önünde bulundurduğumda sunny sky daha verimli olur diye düşünüyorum . lütfen yardımcı olun saygılarımla ..

**Turnigy Air Brushless Motor 3730-1000kv

Specifications:
Dimension: 37mm x 30mm
Weight: 112g Inc 4mm Gold Connector (130g inc all fittings)
Kv: 1000rpm/V
Voltage: 11.1v~14.8v (3s~4s)
Max Power: 580w
Max Current: 42A
No load Current: 1.6A
Diameter of shaft: 4mm
Thrust: 1700g
ESC: 60A
Her iki motor da 4S (14.8 v) destekliyor. Her ikisininde de 60A ve üstü ESC gereksinimi var.
Motorların montaj ve pervane uygulamalarında kıyası Sunnysky daha cazip görünüyor.
Model ağırlığından başka kanat boyunuz (wing span) pervane seçiminize etken olacak.
4S sistem ( batarya + motor+esc) tercihinizde çekilen akım, uçuş süresi ve ağırlık konusunda avantajlarınız olur.
Kolay gelsin.:saygilar:
 
sunnysky 2820 şuan elimde mevcut incelediğimde diğer alternatiflerine göre (T-motor hariç) son derece kaliteli olduğunu söyleyebilirim, escniz 50 amperden aşağı olmasın ve mutlaka kaliteli olsun (racerstar, skystar, dys, İflight vs) mümkünse escyi Trden almayın klon olmasın , ısınma mevzusu yüzünden size sıkıntı yaratır, eğer teknofest ise bizde katılıyoruz umarım iptal olmaz, iyi şanslar
 
Her iki motor da 4S (14.8 v) destekliyor. Her ikisininde de 60A ve üstü ESC gereksinimi var.
Motorların montaj ve pervane uygulamalarında kıyası Sunnysky daha cazip görünüyor.
Model ağırlığından başka kanat boyunuz (wing span) pervane seçiminize etken olacak.
4S sistem ( batarya + motor+esc) tercihinizde çekilen akım, uçuş süresi ve ağırlık konusunda avantajlarınız olur.
Kolay gelsin.:saygilar:

merhabalar öncelikle cevabınız için teşekkür ederim :)
sunny sky motor seçmeyi düşünüyorum 60 ve üstü esc yazmışsınız . Motor özelliklerinde ''Uygun ESC: 50-60A veya üstü '' olarak geçiyor .
50 A esc seçmemin ne gibi bir eksisi olur ? '' Skywalker 50A ESC Fırçasız Motor Hız Kontrol 2-4S 5V/5A Ubec'' seçerim diye düşünüyordum . Çok ısınır diyorsanız aynı modelin 60A olanını seçeceğim .
Bir de pervane konusu var kanat açıklığı 1.6 ve thrust 1400g olarak hesapladık . ortalama hızda kontrol edilebilir bir uçuş istiyorum. yine motor özelliklerinden yola çıkarak 10*5 mi 9*6 bir pervane mi tercih etmeliyim ? 11*5.5 zaten güçlü bir motoru zorlar mı bilemedim?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
sunnysky 2820 şuan elimde mevcut incelediğimde diğer alternatiflerine göre (T-motor hariç) son derece kaliteli olduğunu söyleyebilirim, escniz 50 amperden aşağı olmasın ve mutlaka kaliteli olsun (racerstar, skystar, dys, İflight vs) mümkünse escyi Trden almayın klon olmasın , ısınma mevzusu yüzünden size sıkıntı yaratır, eğer teknofest ise bizde katılıyoruz umarım iptal olmaz, iyi şanslar
merhabalar öncelikle cevabınız için teşekkür ederim
.Sunny sky motorda ben de hemfikirim esc için de '' Skywalker 50A ESC Fırçasız Motor Hız Kontrol 2-4S 5V/5A Ubec'' seçerim diye düşünüyordum. Daha önce katıldınız zannediyorum 60A esc mi tercih etmeliyim ? bir de ekstra bir ubec aldınız mı yeterli geldi mi ? yardımcı olursanız sevinirim ?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Samet_ELMACI
Ben modelciliği hesap kitapla yapmıyorum. Ama edindiğim deneyimlerle bir şeyler yazayım.
Birincisi bu tür projelerde hedef olarak belirlenen toplam kalkış ağırlığının tutturulabildiğini pek görmedim. Siz 2000 g demişsiniz. Ben olsam ya bu değeri 2500 g olarak düşünürdüm ya da önce uçağın ortaya çıkmasını beklerdim.
İkincisi 2 kg bir uçağı 1.4 kg çekişle uçurmak için pilotaj deneyimi yüksek birini en baştan ayarlardım.
Üçüncüsü, speclerde 55 A kadar akımlar varken seçeceğim ESC en az 80 A bir model olurdu.
Dördüncüsü uçağın motoru çalışmasa bile kontrolün kaybedilmemesi için ben olsam UBEC'siz bir ESC kullanır, UBEC'i ayrı planlardım.

Kullandığınız bir ifade beni biraz ümitsizliğe sürükledi. Demişsiniz ki "kanat açıklığı 1.6 olur diye düşündük". Özür dilerim ama bir uçağı tanımlayan ilk parametre kanat açıklığıdır ve siz onu hala düşünme aşamasındaysanız diğer hesapları nasıl yaptınız???
 
Ben modelciliği hesap kitapla yapmıyorum. Ama edindiğim deneyimlerle bir şeyler yazayım.
Birincisi bu tür projelerde hedef olarak belirlenen toplam kalkış ağırlığının tutturulabildiğini pek görmedim. Siz 2000 g demişsiniz. Ben olsam ya bu değeri 2500 g olarak düşünürdüm ya da önce uçağın ortaya çıkmasını beklerdim.
İkincisi 2 kg bir uçağı 1.4 kg çekişle uçurmak için pilotaj deneyimi yüksek birini en baştan ayarlardım.
Üçüncüsü, speclerde 55 A kadar akımlar varken seçeceğim ESC en az 80 A bir model olurdu.
Dördüncüsü uçağın motoru çalışmasa bile kontrolün kaybedilmemesi için ben olsam UBEC'siz bir ESC kullanır, UBEC'i ayrı planlardım.

Kullandığınız bir ifade beni biraz ümitsizliğe sürükledi. Demişsiniz ki "kanat açıklığı 1.6 olur diye düşündük". Özür dilerim ama bir uçağı tanımlayan ilk parametre kanat açıklığıdır ve siz onu hala düşünme aşamasındaysanız diğer hesapları nasıl yaptınız???
merhaba tabiki ortada mevcut bir model var ve onun üzerinden konuşuyorum yoksa neden buraya yazayım. Sadece işin aerodinamik kısmından ziyade elektronik kısımda yer alıyorum ki 1400 de kafamdan uydurduğum bir sayı değil. ilk defa katılıyorum araştırıp okuyorum insanlara deneyimlerini sormaktan başka bir seçeneğim yok şu anda .

forumda okuduklarımdan yola çıkarak 50A-60A esc baktım ben de ama söylediklerinizi dikkate alırım teşekkürler
 
Son düzenleme:
merhabalar öncelikle cevabınız için teşekkür ederim :)
sunny sky motor seçmeyi düşünüyorum 60 ve üstü esc yazmışsınız . Motor özelliklerinde ''Uygun ESC: 50-60A veya üstü '' olarak geçiyor .
50 A esc seçmemin ne gibi bir eksisi olur ? '' Skywalker 50A ESC Fırçasız Motor Hız Kontrol 2-4S 5V/5A Ubec'' seçerim diye düşünüyordum . Çok ısınır diyorsanız aynı modelin 60A olanını seçeceğim .
Bir de pervane konusu var kanat açıklığı 1.6 ve thrust 1400g olarak hesapladık . ortalama hızda kontrol edilebilir bir uçuş istiyorum. yine motor özelliklerinden yola çıkarak 10*5 mi 9*6 bir pervane mi tercih etmeliyim ? 11*5.5 zaten güçlü bir motoru zorlar mı bilemedim?
Motor sayfasında 50A alt limit olarak verilmiş. Bu tür ürünlerde ESC lerin A değerleri biraz fazla, Motorların çektiği max. A değeri biraz az ve pillerin mAh değerlerinin de abartıldığı düşüncesindeyim. Tecrübelerlede bunu öğrendim. O yüzden ESC ağırlık farkı gözardı edilecek kadar az olacağı için 60A veya az üstü olabilir.
Yine motor sayfasında 9 inç pervane de önerilse hiç bir zaman sürekli tam gaz uçulmayacağı için 10 inc pervane daha mantıklı. Daha düşük gaz değerleri ile 4S sistemle belirttiğiniz ağırlık aralığındaki model sorun çıkarmaz.
Bu arada; Sümer bey'in yukarda yazdığı önerisini göz önüne alıp BEC li bir esc kullanacaksanız "Bec için aıcıya giren kablolardan kırmızı olanı iptal edip. Alıcıyı ayrıca 4 lü kalem pilden oluşan bir paketle beslemeniz. Zira güçlü ve bir kaç servo kullanacaksanız sinyal kaybolmasına ve servoların saçmalamasına izin vermemiş olursunuz.
Wing span değerini de pervane boyutunu netleştirmek için sormuştum.
Kolay gelsin.:saygilar:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motor sayfasında 50A alt limit olarak verilmiş. Bu tür ürünlerde ESC lerin A değerleri biraz fazla, Motorların çektiği max. A değeri biraz az ve pillerin mAh değerlerinin de abartıldığı düşüncesindeyim. Tecrübelerlede bunu öğrendim. O yüzden ESC ağırlık farkı gözardı edilecek kadar az olacağı için 60A veya az üstü olabilir.
Yine motor sayfasında 9 inç pervane de önerilse hiç bir zaman sürekli tam gaz uçulmayacağı için 10 inc pervane daha mantıklı. Daha düşük gaz değerleri ile 4S sistemle belirttiğiniz ağırlık aralığındaki model sorun çıkarmaz.
Bu arada; Sümer bey'in yukarda yazdığı önerisini göz önüne alıp BEC li bir esc kullanacaksanız "Bec için aıcıya giren kablolardan kırmızı olanı iptal edip. Alıcıyı ayrıca 4 lü kalem pilden oluşan bir paketle beslemeniz. Zira güçlü ve bir kaç servo kullanacaksanız sinyal kaybolmasına ve servoların saçmalamasına izin vermemiş olursunuz.
Wing span değerini de pervane boyutunu netleştirmek için sormuştum.
Kolay gelsin.:saygilar:
çok teşekkür ederim yardımlarınız için ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
sanırım liseler arası iha yarışmasına katılıyorsunuz anladığım kadarıýla skyhunter veya tmini talon tarzı birşey mi yapıyorsunuz ona göre net bir bilgi veriyim ben daha önce üniversiteler versiyonuna katıldım ve o kadar çok itiş gücünü otopilot kontrol etmesi zor eğer manuel olcaksa en az 4 5 sene tecrübesi olmuş biri kullansin veya itiş gücünü ağırlığın 1/2 civarında tutun veya güclü olsun derseniz maksimum ağırlıgin 2/3 kadar itis gücü kadar motor seçin ve şöyle bir husuda fazla hıza ve itis gücüne depron köpük epo tarzı malzemeler dayanmıyabilir

Berke kardeşim selamlar. Aşağı resimdeki sanırım sensin. Yaşını 40 yazmışsın sanırım yanlışlıkla oldu.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu başlık altında Berke diye birini bulamadım. Ben mi bir şeyi gözden kaçırdım?

Arkadaş ben alıntı yaptıktan sonra sildi mesajını. Bana da PM attı. Özür diledi. Yaşını profilinde görünmez yaptı. Ve resmini kaldırmamı istedi.
Bende uğraşıyorum ama kaldıramıyorum bi türlü resmini :lol::lol::lol: