Uçaklar için Motor yönleri ve Pervane yönleri hakkında

SAFA ALPARSLAN

Yeni Uye
Katılım
4 Haz 2023
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Yaş
24
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Hepsi
Genelde aklıma takılan ve hiçbir yerde cevap bulamadığım bu konu

Motor yönünün, motorun arkada ve önde olmasına göre değiştiğini duymuştum. Bu doğru mu ve ispatı var mı?
motor yönleri ne gibi sonuçlar doğuruyor?

ve pervaneler
ters düz iki çeşit ama ben kendim denerken motor yönünü çevirdiğim zaman pervaneyi de ters çevirince (aynı pervaneyi ön arka olarak) yine itki uyguluyor bunların tam olarak olayı ne ve nelere dikkat etmem gerek

teşekkürler.
 
İki yönlü de itki yapar ama.. örn: tersken 400g , düzken 1000g itki elde etmiş olursun.

Motor yönünün, motorun arkada ve önde olmasına göre değiştiğini duymuştum. Bu doğru mu ve ispatı var mı?
Doğru. Ama ispatlayamam.
Aslında elinize bir tane pervane alıp pervanenin çalışma mantığına bir göz attığınızda anlamanız gereken her şeyi anlıyorsunuz.
motor yönleri ne gibi sonuçlar doğuruyor?
Motorun döndüğü yönün tersine doğru uçağı çok hafif döndürür. Gazı birden açarsanız hissedebilirsiniz.


Sanırım çift olarak satılan pervaneler için sordunuz bu soruyu.
Doğru yönde döndüğü taktirde hiçbir fark göremedim ikisi arasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: SAFA ALPARSLAN
Şimdi motor burundayken standart olarak saat yönüne doğru dönmesini isteriz. Bu yüzden pervanede ona uygun olur. Ama bu bir zorunluluk değil. Motor-ESC kablo bağlantılarından 2 tanesini birbiri ile değiştirerek saat yönünün tersine dönen bir motor elde edersiniz. Tabi pervane de ona uygun kullanmak gerekir. Aynı zamanda motorun tork etkisinden kurtulmak için sağa verdiğimiz 3 derece açıyı bu sefer sola doğru vermemiz gerekir. Çünkü tork yönü değişti. Uçuşta da ona göre tepkileri olabilir uçağın.

Başka nerede kullanılabilir dersen çift motorlu uçaklarda kullanılır. Motorların biri sağa dönerken diğeri sola döner. Böylece tork etkileri birbirini sıfırlar. Hem saat yönü hem tersi pervane kullanılmış olur.

Motorun arkada veya önde olmasından ziyade motorun uçağa kıyasla ne yöne baktığı önemli. Genelde arkaya takıldığında uçağın gidiş yönüne göre terse bakıyor motor. Haliyle motor saat yönüne doğru döndüğünde aslında uçağın gidiş yönü esas alınırsa saat yönünün tersine dönmüş oluyor. Bu yüzden saat yönünün tersi pervane kullanmak gerekiyor. Ama motoru ters yöne dönecek şekilde ayarlayıp yine normal pervane de kullanılabilir.

Aynı pervaneyi ters çevirip takınca pervanenin hücum açısı dönüş yönünün diğer tarafında kalıyor. Sağladığı itki düz takıldığındaki itkiyle kıyaslandığında pek lafı edilecek birşey değil..

Neden standartı saat yönüdür bilmiyorum. Dediklerimin detayları da vardır muhakkak. Ben kabaca anlattım.
 
Son düzenleme:
Pusher pervane olarak ararsaniz tonla detay bulabilirsiniz...

Pervanenin donus yonune gore olan etkisi bilinen bir sey, pozi
Genelde aklıma takılan ve hiçbir yerde cevap bulamadığım bu konu

Motor yönünün, motorun arkada ve önde olmasına göre değiştiğini duymuştum. Bu doğru mu ve ispatı var mı?
motor yönleri ne gibi sonuçlar doğuruyor?

ve pervaneler
ters düz iki çeşit ama ben kendim denerken motor yönünü çevirdiğim zaman pervaneyi de ters çevirince (aynı pervaneyi ön arka olarak) yine itki uyguluyor bunların tam olarak olayı ne ve nelere dikkat etmem gerek

teşekkürler.


Makaleye bir göz gezdirin. Temel anlatımı kavrayınca sorunuz çözülür.

Bir model uçak uçuruyormusunuz ?
 
Pusher pervane olarak ararsaniz tonla detay bulabilirsiniz...

Pervanenin donus yonune gore olan etkisi bilinen bir sey, pozi



Makaleye bir göz gezdirin. Temel anlatımı kavrayınca sorunuz çözülür.

Bir model uçak uçuruyormusunuz ?
Evet model uçuruyorum.
Makaleye bakacağım teşekkür ederim
 
Şimdi motor burundayken standart olarak saat yönüne doğru dönmesini isteriz. Bu yüzden pervanede ona uygun olur. Ama bu bir zorunluluk değil. Motor-ESC kablo bağlantılarından 2 tanesini birbiri ile değiştirerek saat yönünün tersine dönen bir motor elde edersiniz. Tabi pervane de ona uygun kullanmak gerekir. Aynı zamanda motorun tork etkisinden kurtulmak için sağa verdiğimiz 3 derece açıyı bu sefer sola doğru vermemiz gerekir. Çünkü tork yönü değişti. Uçuşta da ona göre tepkileri olabilir uçağın.

Başka nerede kullanılabilir dersen çift motorlu uçaklarda kullanılır. Motorların biri sağa dönerken diğeri sola döner. Böylece tork etkileri birbirini sıfırlar. Hem saat yönü hem tersi pervane kullanılmış olur.

Motorun arkada veya önde olmasından ziyade motorun uçağa kıyasla ne yöne baktığı önemli. Genelde arkaya takıldığında uçağın gidiş yönüne göre terse bakıyor motor. Haliyle motor saat yönüne doğru döndüğünde aslında uçağın gidiş yönü esas alınırsa saat yönünün tersine dönmüş oluyor. Bu yüzden saat yönünün tersi pervane kullanmak gerekiyor. Ama motoru ters yöne dönecek şekilde ayarlayıp yine normal pervane de kullanılabilir.

Aynı pervaneyi ters çevirip takınca pervanenin hücum açısı dönüş yönünün diğer tarafında kalıyor. Sağladığı itki düz takıldığındaki itkiyle kıyaslandığında pek lafı edilecek birşey değil..

Neden standartı saat yönüdür bilmiyorum. Dediklerimin detayları da vardır muhakkak. Ben kabaca anlattım.
Normalde açılara dikkat ediyorum burundan motorlu yaptıklarım da sorun yok ama son 1 aydır arkadan motorlu birkaç model o konuda sorun yaşıyordum pervaneyi ters çevirmek olsun motoru ters yönde bağlamak olsun farklı yönde pervane kullanmak olsun hangisi en verimli anlayamamıştım
Teşekkür ederim