Öncelikle bir uçağı uçurmayı "gazı açarım, çekerim elevatörü havalanır" olarak düşünüyorsanız yanıldığınızı söylemek zorundayım.
Uçuşta uçağa etki eden kuvvetleri, özellikle de kokpitten bakıldığında pervanesi saat yönünde dönen bir uçağın neden kalkışta sola yıkılacağını ve buna karşı nasıl önlem alınacağını öğrenmeden uçak uçurmamak gerektiğini düşünüyorum.
Lütfen kızmayın... Bir "oyun" oynamıyorsunuz. Örneğin uçağı hakimiyetini kaybedip tam hızda dönmekte olan pervane ile bir insanın üzerine de dalabilirsiniz.
Dolayısıyla nasıl ki gerçek bir pilot uçuştanönce temel teorik eğitim alıyor, biz modelcilerin deen azından temel kurallarla ilgili bilgi alması şart.
Kalkış için kullandığınız pist kısa ve siz gaz açınca uçağın sola çekeceğinden (sanırım) haberdar değilsiniz.DOlayısıyla gazı açıyor ama gerekli rudder desteğini sağlamıyor, pist bitince de panikle elevatör çekiyorsunuz. Bu esnada uçabilecek hıza tam ulaşamamış uçak stall oluyor ve klasik olarak sol kanat üstüne yıkılıyor. Olan bu.
Ne yapmanız gerekiyor?
Daha düzgün ve uzun bir pistte uçağı daha uzun süre koşturup, koşu sırasında sağ rudder desteği ile uçağı düz bir hatta tutup elevatörü daha geç ve daha nazikçe çekmek.