Aslında evet büyük ölçüde dediğiniz gibi ne zaman nereye çekme yaptığı belli olmuyor bir dahaki uçuşta özellikle dikkat edeceğim son komut verdiğim yönde mi oluyor genelde diye kullanılan malzeme fotoblok olduğu için zamanla boşluk yapıyor olabilir. Özellikle ilk uçağımda pushrodlada menteşelerde boşluklar vardı ve kontrolü zorlaştırıyor trim tutmuyordu
Şu anki model de plana tamamen uygun gözüküyor yerdeyken.
Boşluk benim gördüğüm yok pushrodlar da rahat çalışıyor ama yine de mesela bütün kontrolleri bıraktığımda bazen düz giderken bazen gidemiyor. Muhtemelen sizin de dediğiniz gibi servo merkezleme problemleri ya da kontrol yüzeylerinin yük altında esnemesi gibi bir şey olabilir gibi düşünüyorum. Tekrar teşekkür ederim ilgilendiğiniz için
Trime gelene kadarki hikaye oldukca uzun. Ama affiniza siginarak nacizhane birkac kelam etmek istiyorum:
-Modeliniz yeterince rijit mi ? Yani ucus sirasinda sagi solu orasi burasi esneyen bir modelmi yoksa kanat yukselis dumeni donus dumeni yerli yerinde bir model mi emin olmak lazim (bazi genis kanat aciklikli planor vs yi konu disi tutuyorum)
-Insa geometrisi duzgun mu (Kanadin bir hanyaya diger konyaya, yukselisin sagi baska solu baska aciyla birlesiyor govdeyle, yon dumeni egri monte edilmis, motor acisi hic verilmemis vs vs vs...). Bu gibi durumlar varsa modelinizde "Trim chart" ise yeterince yaramayacaktir hatta sizi cileden cikartabilir
-Menteseler duzgun calisiyor mu ( plastik menteselerdeki merkezleme sorunlari, iki yuzey arasinda luzumsuz mesafe kalacak sekilde sabitlenmesi dolayisiyla esneme problemleri, bant menteselerdeki esneme problemleri vs... Cok cok dikkat edilmesi gereken konular)
-Yeke geometrisi dogru mu ? Tercihen mentese merkezi ile yeke kuvvet merkezi ayni hizada olsun istenir. Bu kesin olarak luzumlu degildir. Ofset olarak da yeke montaji yapilabilir ancak ayni sekilde servo yekesinin de uyarlanmis olmasi gereklidir
-Bosluksuz ya da asgari boslukta servo ve servo kollarinin temin edilmis olmasi, kontrol cubuklarinin kasintili calismadigindan emin olunmasi
-En onemlisi ama bircok modelci dostun pek de umursamadigi konu, dogru calisan servolar, ozellikle merkezleme konusunda. Benim icin herhangi bir modelin konfigurasyonunda onemli konulardan biri servolar. Kotu servo ile iyi ucus yapma sansiniz malesef yok. Ucaga konsantre olmak yerine kumanda ile bogusur durursunuz. Dolayisiyla buyuk ama dusuk seviyedeki servolarla ucan bir model yerine daha ufak ama ust seviyede servolarla ucan bir modeli tercih sebebimdir
Yukaridakiler konusunda eminseniz, modeliniz olmasi gereken agirliktaysa, insa geometriniz, agirlik merkeziniz olmasi gereken noktada ise, yukaridaki trim chart ile sabirli bir 30 ucus modelinizi simulatordekine yakin sekilde kararli hale getirmenize olanak saglayacaktir. Lakin, burada unutulmamasi gereken konulardan biri modelin tasarimidir. Ornegin, knife edge icin dihedral degistirme olanaginiz cogunlukla yoktur. Ya da Aileron differential icin bir yone aileron atimini cok fazla azaltmaniz durumunda bu sefer tono hizinda cok ciddi azalislar gozlemlemeniz soz konusudur. Bu bakimdan yapilacak ayarlarin sonuclarinin da degerlendirilerek her model icin olasi en uygun trim'i yapmaya calismak daha uygun olacaktir.
Iyi ekipmanlarla ve ozenle toplanmis bir modelin iyi bir trim den gecmeden iyi ucmasini beklemek pek gercekci olmaz. Benim de olmazsa olmazlarimdan trim konusu. Halen telefonumda yuklu olan "Trim App" uygulamasini kullanmaktayim pistte (*Peter Goldsmith) ancak sanirim programi yeniden indirmenize musade etmiyor Google Play Store, yalnizca eski yuklenmis cihazlara destegi devam ettiriyor.