Uçak yapımda acemilik :)

Açılar için kesinlikle katılıyorum ama bu büyüklükteki köpük modellerde kenarı zımpara ie yuvarlamak sadece estetik bir etki yaratır. Daha doğrusu biz farkedemeyiz yuvarlamanın etkisini.
Zaten başlangıç uçağı. Çok defa tamir görecek, estetiğe çok fazla önem vermemek gerekir. Aynı modeli sıkıntısız uçurmaıyı öğrenene kadar zaten bir kaç kez inşaa edecek. Her seferinde daha güzel olacak, nihayetinde ömürlük olacak.
Benim için modelciliğin temellerinden birisi zımparadır ve ne kadar erken öğrenilirse o kadar iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
Dahdadan uçaklar için kesinlikle, ama fon kartonundan yapılmış olan bu boyuttakiler için sadece estetik bir etki yaratır.
Hele öğrenme sürecinde bol bol kırım ve tamir olacak. Başlangıç için gerek yok bence. Daha öğrenme aşamasında o kadar uğraşıp 3üncü saniyesinde (benim ilk uçuşum o kadar sürdü) kırılacaksa,...
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Dahdadan uçaklar için kesinlikle, ama fon kartonundan yapılmış olan bu boyuttakiler için sadece estetik bir etki yaratır.
Hele öğrenme sürecinde bol bol kırım ve tamir olacak. Başlangıç için gerek yok bence. Daha öğrenme aşamasında o kadar uğraşıp 3üncü saniyesinde (benim ilk uçuşum o kadar sürdü) kırılacaksa,...
Yahu adam eline zımparayı alıp beş dakika çalışsın, ne kaybeder??? Ayrıca emin ol, akışkanlar mekaniği köpük kanatlarda da aynı kurallarla işliyor. Ağaç yaşken eğilir. Doğruyu en başta öğrenmeli insan. Hele ki bu kadar kritik bir konuda.
 
O halde kanadın son halini ileteyim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Açılar için kesinlikle katılıyorum ama bu büyüklükteki köpük modellerde kenarı zımpara ie yuvarlamak sadece estetik bir etki yaratır. Daha doğrusu biz farkedemeyiz yuvarlamanın etkisini.
Zaten başlangıç uçağı. Çok defa tamir görecek, estetiğe çok fazla önem vermemek gerekir. Aynı modeli sıkıntısız uçurmaıyı öğrenene kadar zaten bir kaç kez inşaa edecek. Her seferinde daha güzel olacak, nihayetinde ömürlük olacak.
Aynen katılıyorum. Estetik ilk veya ikinci başarılı uçuştan sonra düşünülmeli...Boşa zaman ve emek anlmında. Zaten bu tarz burnu kısa modeller neden trainer diye adlandırılıp tercih ediliyor kendi adıma anlamakta zorlanıyorum...CG ayarlamak hep zordur. dengelemek için buruna ağırlık eklemek vs. gibi angaryalar...
 
Diğer fotoğrafları da iletiyorum. Elimden bu kadarı geldi. Sırada kenarlardaki pürüzleri gidermek için zımparalama işlemi var.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kanat hücum kenarının zımparalanmasını "estetik" olarak algılıyorsanız gerçekten ben susayım...
Susmayın rica ederİm, Hucum kenarının zımparlanıp zımparalanmaması bu kadar küçük bir modelde uçuşuna ne kadar etkili olur ki?
Camber line bazan o kadar kötü yapılıyor ki, En uygun mu, CG yerinde mi tartışılması yerine öncelik hucum kenarı zımparalanması ise bende fikirr beyan etmeyeyim.:)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Susmayın rica ederİm, Hucum kenarının zımparlanıp zımparalanmaması bu kadar küçük bir modelde uçuşuna ne kadar etkili olur ki?
Camber line bazan o kadar kötü yapılıyor ki, En uygun mu, CG yerinde mi tartışılması yerine öncelik hucum kenarı zımparalanması ise bende fikirr beyan etmeyeyim.:)
Temel RC Uçak Tanımları - RC Uçak Sözlük
Camber : Airfoilin kavisli kısmı.
Airfoil : Uçağın kanadının kesit şekli.Uçağın uçuş karakteristiğini belirleyen etmenlerden biridir.Kaldırma kuvvetinin oluşmasını sağlayan kanat kesit profili.

Bugün de bunları öğrendik çok şükür ?
 
Aynen katılıyorum. Estetik ilk veya ikinci başarılı uçuştan sonra düşünülmeli...Boşa zaman ve emek anlmında. Zaten bu tarz burnu kısa modeller neden trainer diye adlandırılıp tercih ediliyor kendi adıma anlamakta zorlanıyorum...CG ayarlamak hep zordur. dengelemek için buruna ağırlık eklemek vs. gibi angaryalar...
Mehmet bey Sımple CUP denenmiş ve ölçüleri çok sağlam bir modeldir.Bunu tecrübelime bağlı modeli yapmış uçurmuş biri olarak yazıyorum.Modelde CG sorunu yoktur 3s 1500mah lipo tam yerinde mükemmel sonuç verir.Eğer 2200mah bir lipo kullanacaksa arkadaş biraz geride tutarsa yine CG yi yakalar.Serçe gibi hemen 3 metrede havalanan bir modeldir:)Bu arada warhavk modelinin iniş(yere teker basma) videosunu
attım baktınızmı?Bir yorum yapmamışsınız.
 
Hücüm kenarının yuvarlaklığı ve pürüzsüzlüğü bu boyuttaki modellerde bile önemli olacak ki uçağın projesi tasarlanırken kanat katlamasında içte olacak kısımdan köpük kesilip , dışarda kalıp hücüm kenarı olacak olan kenar kağıt yekpare ve yuvarlak kalacak şekilde katlanıyor.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol