Uçan Kanat Yapımı

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar abilerim, İstanbul'a bu gelişimde otobüsle geldiğim için uçağımı memleketimden getiremedim bu yüzden ben de 100 cm kanat açıklığı olan bir uçan kanat yapmaya karar verdim. Bir çok işlemi hallettim fakat size de danışmam gereken bir iki konu var.

Satın aldığım elektronik şu şekilde:
Motor: 2200Kv
ESC: 30A
Batarya: 3s 1000mAH
Pervane: 6x6
Servolar: Tower Pro metal dişli mikro servolar


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu yöntemi ilk defa kullanacağım için hem elim alışsın hem de düz bir şekilde kesebileyim diye köşebent vidaladım ve teli ona dayayarak kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat profilini kesmeden önce keseceğim bölgeleri 10 parçaya ayırdım. Bunun nedeni ise kanadın bir tarafının diğer tarafından büyük olması. Aynı hizada gitmek için bu çizgileri numaralandırdım her iki tarafı takip eden kişiler kaçıncı çizgide olduğunu birbirine söyleyerek doğru bir şekilde kesmiş olduk.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanatları yapıştırırken, kestiğim köpüklerin altında kalan parçaları, kanatlara istemsiz bir dihedral vermemek için onların üzerine koyarak sıcak silikonla yapıştırdım. Kanat profillerini yerleştirirken küçük ve büyük kanat profillerinin uç noktalarının köpük üstünde aynı düzlemde olmasına dikkat etmek gerek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu aşamada köpüğün firewall kısmını keserken maket bıçağını yamuk tutmuş olacağım ki, uçak düz durumdayken motor yukarıya bakacak şekilde kesmişim. 2 yada 3 mm kayıklık var. Merak ettiğim bir şey; normal uçaklarda motor aşağıya ve sağa bakar ve havayı yukarıya ve sola üflemiş olur. Uçan kanatlarda böyle bir açı vermek gerekir mi ? Gerekirse pervanem ters olduğu için motorun yukarıya ve sola mı bakması gerekir yoksa açıya falan gerek yok mu ?
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıcak silikonla yapıştırdığım bu pleksi parça üzerine matkapla delikler açarak yapışma yüzeyleri yarattım çünkü pleksi pürüzsüz bir yüzey olduğundan silikon kolaylıkla sıyrılabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Destek bantlarım biraz ağır olduğundan şu anki uçuş ağırlığı 400gr olacak gibi duruyor, kaplama ile muhtemelen 450gr olur. Bu yüzden kaplamakta kararsız kaldım. Sizce tamamını kaplamalı mıyım yoksa altını üstünü belirten bir iki renkli şerit atsam yeterli mi ?
 

Erol TT

Çalışkan Uye
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
253
Tepkime puanı
215
Yaş
52
Web sitesi
depresifhayalet.com
Elinize sağlık ve kolay gelsin Mehmet bey. Motor açısının yukarı doğru 2-3 derece olması rahat uçuş sağlar. Kağıt üzerinde çizim yapıp 2mm eğrilik vererek açıyı ölçtüm, 4 derece görünüyor. Bu açı üst sınır mıdır yoksa fazla mıdır bilmiyorum:)
450 gr ağırlık ise bu model için sorun değil, kaplayabilirsiniz.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
30,573
Tepkime puanı
32,875
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Uçan Kanat Yapımı

Teknik detaylari bilemeyecegim ama ilk ZAGI imalati icin sonuc bence gayet basarili :thumbup:

Seffaf fiber bandlar daha hafif diye biliyorum, keske onlardan kullansaydin :rolleyes:

Bu arada bu kaclik bir ZAGI, yani kanat acikligi ne ?? Mesela su cicoz zagiyi kullanan ve cok memnun kalan birisi olarak agirlik, kullanilan elektronik ve pervane ebatlari referans almani kesinlikle tavsiye ederim :thumbup:

 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Elinize sağlık ve kolay gelsin Mehmet bey. Motor açısının yukarı doğru 2-3 derece olması rahat uçuş sağlar. Kağıt üzerinde çizim yapıp 2mm eğrilik vererek açıyı ölçtüm, 4 derece görünüyor. Bu açı üst sınır mıdır yoksa fazla mıdır bilmiyorum:)
450 gr ağırlık ise bu model için sorun değil, kaplayabilirsiniz.
Erol Bey, tavsiyeleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Firewallun eni, motoru sabitlemek için yetersiz. Bu yüzden yukarıya bir parça daha ekleyerek halledeceğim, bu sırada o açıyı bir tık azaltabilirim.
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Teknik detaylari bilemeyecegim ama ilk ZAGI imalati icin sonuc bence gayet basarili :thumbup:

Seffaf fiber bandlar daha hafif diye biliyorum, keske onlardan kullansaydin :rolleyes:

Bu arada bu kaclik bir ZAGI, yani kanat acikligi ne ?? Mesela su cicoz zagiyi kullanan ve cok memnun kalan birisi olarak agirlik, kullanilan elektronik ve pervane ebatlari referans almani kesinlikle tavsiye ederim :thumbup:

Teşekkür ederim Mehmet Abi :D

Uçağın kanat açıklığı 100cm, ilk mesajımda düzeltme yapıyorum.

Uçağı yaparken en büyük referansı cicoz yapım videolarından aldım zaten Mehmet Abi. Youtube ta çok öğretici bir videosu var ama yukarıda senin paylaştığın linki farkedememişim bu linkte daha açık her şey :D
 

Erol TT

Çalışkan Uye
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
253
Tepkime puanı
215
Yaş
52
Web sitesi
depresifhayalet.com
Rica ederim :saygilar: Bende 2100kv motor ve 5x5 pervane kullandığım bir model var, daha doğrusu kullanacağım:) 2200mah pille uçuş ağırlığı 550 gr. Fpv donanımıyla, uçuş karakteristiğini bozmadan 796gr'a kadar çıkılmış bu modelde. Yani ağırlık açısından oldukça iyi bir durumdasınız. Tekrar kolay glsin size :)
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Şu anda bir problem ile karşılaştım, sebebini kestiremiyorum yardımcı olursanız sevinirim. Motor ile esc bağlantılarını sürekli değişik kombinasyonlarda takmama rağmen motor her seferinde gaz verdiğimde devamlılığı olmayan bir şekilde tık tık tık diye dönüyor ve gazı ne kadar açtığımın bir önemi olmadan sabit hızda dönüyor. Sanki ESC her kutup değiştirdiğinde bir de es veriyor gibi geldi. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Erol TT

Çalışkan Uye
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
253
Tepkime puanı
215
Yaş
52
Web sitesi
depresifhayalet.com
Uçan Kanat Yapımı

Bind işleminde (kumanda-alıcı eşleştirme) sorun olabilir mi? Benim kumandamda (Hobby King HKS6S) bind yaparken gaz tam kapalı ve tam açık adımları var. Esc hangi aralıkta çalışacağını bu şekilde tanıyormuş. Kesik kesik çalışması trim ile ilgili olabilir, gaz kapalıyken anlık çalışıyor ve duruyordu, trim ayarından düzelttim. Kumanda ve alıcıyı tekrar eşleştirin, olmazsa " Sümer bey, imdaaaattt!" yöntemini uygularız :laugh:
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Bind işleminde (kumanda-alıcı eşleştirme) sorun olabilir mi? Benim kumandamda (Hobby King HKS6S) bind yaparken gaz tam kapalı ve tam açık adımları var. Esc hangi aralıkta çalışacağını bu şekilde tanıyormuş. Kesik kesik çalışması trim ile ilgili olabilir, gaz kapalıyken anlık çalışıyor ve duruyordu, trim ayarından düzelttim. Kumanda ve alıcıyı tekrar eşleştirin, olmazsa " Sümer bey, imdaaaattt!" yöntemini uygularız :laugh:
Erol Bey, bind işleminde sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü önceki uçağımda kusursuz kullandığım alıcıyı kullanıyorum şu anda ve kumandada o model için yaptığım ayarları değiştirmeden . Bu arada benim motor gaz verince bunu yapıyor sıfır konumunda bir hareketlilik yok yani reverse etmeye de gerek yok diye düşünüyorum ama işin içinden çıkamadım
 

Erol TT

Çalışkan Uye
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
253
Tepkime puanı
215
Yaş
52
Web sitesi
depresifhayalet.com
Uçan Kanat Yapımı

Birebir aynı sorunu bulamadım internette, bana da katkısı olacağı için araştırıyorum. Esc ile ilgili birden fazla sorundan bahsediliyor (amper değeri, programlama vs), throttle kanalını reverse eden var, önce alıcı pili takıldıysa ayarların bozulacağından söz edenler gibi gibi gibi..
Çözümü mutlaka öğrenmeliyim, takip edeceğim bu konuyu. Cevap bulamadığım için üzgünüm, ikinci adıma geçiyorum;
Sümer bey, imdaat!
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,368
Tepkime puanı
11,870
Yaş
56
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Geldim geldim...
Ben ESC'den ve elektriklilerden anlamam ama burada pil, ESC ya da motorda bir sorun var gibi. Kumanda, alıcı, bind vs sorunu değil.
Önerilerim:
1- Pili tam şarj edip denemek.
2- ESC'ye farklı bir motor takıp denemek.
3- Motora farklı bir ESC takıp denemek.
 

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
2,020
Tepkime puanı
1,487
Yaş
21
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Elinize sağlık ilk zagiye göre güzele benziyor. :)

Mehmet abi şeffat lifli bantlar buna göre hafif ama gerçekten çok pahalı onlar :D Bende 100cm zagi yapıcam(hala başlayamadım) Destek için sizin kullandığınız banttan kullanıp üstüne renkli koli bandı kaplamayı düşünüyorum.

Kanat profilini mukavvadan mı yaptınız? Ben balsadan yapmıştım ama yaptığım deneme kesimlerinde balsayı da kesti rezistans teli.
İlk önce mh45 kanat profili kullandım birkaç deneme kesimi yaptım. Tek kişi kestiğim için hem düzgün olmadı hemde mh45 çok ince oldu. Zagi12 seçtim ama daha kesmedim profili. Sizin zagi de root-tip chord uzunlukları kaç cm ?
 
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Yaş
24
İlgi Alanı
Uçak
Uçan Kanat Yapımı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Geldim geldim...
Ben ESC'den ve elektriklilerden anlamam ama burada pil, ESC ya da motorda bir sorun var gibi. Kumanda, alıcı, bind vs sorunu değil.
Önerilerim:
1- Pili tam şarj edip denemek.
2- ESC'ye farklı bir motor takıp denemek.
3- Motora farklı bir ESC takıp denemek.
Sümer Abi, pili yeni şarj ettim, hatta sen öyle dedikten sonra bir daha kontrol ettim 3 hücrenin de gerilimi 4,10. Fakat abi diğer iki çözüm yöntemini uygulayamıyorum çünkü elimde bu konfigürasyona uygun ne ESC ne de motor var :( Yani koca bir gün boşa gitti :-\ Ama problemin motorda olduğunu düşünüyorum muhtemelen 3 faz kablosundan birinin teli koptuğu için motor iki fazın itmesiyle dönüyor fakat her üç bobinde bir es veriyor.
 

Benzer konular