Merhaba. 2-3 yıldır modelcilikle ilgileniyorum. Bu sene Teknofest kapsamında Liseler Arası İHA yarışmasına katılmaya karar verip okulumda 6 kişilik bir takım kurdum. Yapacağımız modelin (modelle İHA arasında pek bir fark yok bence) bir prototipini neredeyse bitirmiş bulunmaktayız. Bu yarışmaya katılan diğer çoğu uçak gibi bizimkinin de modelcilik prensipleri kullanılmadan, yarım yamalak bilgiyle ve özensizce yapılmış uçan elektronik yığınları olmasını istemiyorum. Bu yüzden takıldığımız bir konuda forumdaki tecrübeli abilerimize danışmaya karar verdim.
Yarışma gereği uçağımızın 2 adet yük (tenis topu) taşıması ve bu yükleri uygun bir alana bırakması gerekiyor. Ancak yüklerden birini ilk turda, diğerini ikinci turda bırakması gerekiyor. Hal böyle olunca toplardan sadece biriyle bir tur atması lazım. Topları biri öne diğeri arkaya gelecek şekilde yerleştirirsek birini bırakınca uçak kuyruk ağır ya da burun ağır hale geçecek, ve böyle bir tur daha uçması gerekecek. Topları biri sağa diğeri sola gelecek şekilde yerleştirirsek (kanat altlarına) birini bırakınca kanatlardan biri daha ağır hale geçecek. Maalesef uçağın gövde içi alanının dar olması (hafiflik için), zaten dar olan bu alanın otonom uçuş kontrolcüsü ve benzeri elektronik aksamla dolması, modelimiz alttan kanatlı olduğu için kanadın ortasına delik açılması gerekmesi gibi sebeplerden ötürü topları üst üste yerleştiremiyoruz. Uçağın roll eksenindeki ağırlık merkezi kayması aileron komutuyla telafi edilebilir mi? Hangi sistemi yapmamız bizim için daha iyi olur?
Not: Konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim. Yarışma başvuruları daha bitmediği için maalesef uçağın ince ayrıntılarını paylaşamıyorum
. Alttan kanatlı bir model ve kanatlara bağlı 2 motoru var.
Yarışma gereği uçağımızın 2 adet yük (tenis topu) taşıması ve bu yükleri uygun bir alana bırakması gerekiyor. Ancak yüklerden birini ilk turda, diğerini ikinci turda bırakması gerekiyor. Hal böyle olunca toplardan sadece biriyle bir tur atması lazım. Topları biri öne diğeri arkaya gelecek şekilde yerleştirirsek birini bırakınca uçak kuyruk ağır ya da burun ağır hale geçecek, ve böyle bir tur daha uçması gerekecek. Topları biri sağa diğeri sola gelecek şekilde yerleştirirsek (kanat altlarına) birini bırakınca kanatlardan biri daha ağır hale geçecek. Maalesef uçağın gövde içi alanının dar olması (hafiflik için), zaten dar olan bu alanın otonom uçuş kontrolcüsü ve benzeri elektronik aksamla dolması, modelimiz alttan kanatlı olduğu için kanadın ortasına delik açılması gerekmesi gibi sebeplerden ötürü topları üst üste yerleştiremiyoruz. Uçağın roll eksenindeki ağırlık merkezi kayması aileron komutuyla telafi edilebilir mi? Hangi sistemi yapmamız bizim için daha iyi olur?
Not: Konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim. Yarışma başvuruları daha bitmediği için maalesef uçağın ince ayrıntılarını paylaşamıyorum