Ultralight

Erol TT

Çalışkan Uye
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
253
Tepkime puanı
216
Yaş
56
Web sitesi
depresifhayalet.com
İlk modelim nasıl olmalı sorusuna kendimce cevap buldum, bir ultralight! İnternette modelleri incelerken çok güzel örnekler gördüm, beğendiğim modellerin fotoğrafını ekliyorum..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Alttaki modeli seçtim, adı Drifter . Boyut olarak kanat açıklığı 950mm, uzunluğu 850mm. Yaptığım ikinci uçağın kanadını kullanacağım için benim modelim biraz daha büyük, kanat açıklığı 1200mm, uzunluk 1060mm

İşe gövdeyle başladım, 3mm kalınlığında mdf ve 10mm kalınlığında depron kullandım. Daha sonra depronları üst üste yapıştırıp kabasını maket bıçağıyla traşlayıp, zımparayla son şeklini vererek burnu hallettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat-gövde bağlantısını modelden farklı inşaa ettim, 10mm kayın çubuklar üzerine 3mm mdf plaka.. Ağırlığı azaltmak için içini boşalttım ama mdf uygun değilmiş bu iş için onu gördüm. Malzeme esniyor, alttan destek yapıştırarak esnemeyi engelledim ama dediğim gibi mdf burada uygun değil.

Gövde ve kuyruk bağlantısında karbon çubuk kullandım. Yön ve irtifa dümenini nasıl monte ederim derken imdada tükenmez kalem kapağı yetişti, çevresine mobilya bağlantı parçaları olan hafif ve sağlam plastik malzemeden kulakçıklar yerleştirdim ve plastik vidayla bağlantıyı yaptım, oldukça sağlam. Sırada bek tekeri vardı, yeğene hediye aldığım oyuncağın yedek tekerini söktüm :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat ve karbon çubuk arasındaki mesafe gerektiğinde 9inçlik pervane kullanmaya uygun. Modeli tartmadım ama 450 gram olduğunu tahmin ediyorum. Uçuş ağırlığı 1000mah pille 650gram, 2200mah pille 750 gram olacak. Bu ağırlıkla spor kamerası veya fpv ekipmanı taşımaya da uygun bir model. Herşeyi hallettim ya fpv eksik kaldı, iyimserliğime hayranım :laugh:

650 gram için cwl 5,87, stall hızı 24km/h
750 gram için cwl 6,79, stall hızı 26km/h

Benim için stall hızı ne kadar düşük olursa o kadar iyi. Gerekirse yeni ve biraz daha büyük bir kanat yapabilirim tabi düşünceleriniz de önemli. Uçağım ağırlık olarak trainer sınıfında, belki doğru olan budur, daha hafif bir uçak düşüncesi yersiz veya yanlış olabilir..

Bu gece elektronikleri döşeyeceğim, gelişmeleri buradan paylaşmaya devam ederim:)
 
Ultralight

Erol Bey elinize sağlık, yine çok güzel işler çıkarmışsınız. :bravo: Model seçimi baya orjinal olmuş, özellikle ikinci fotoğrafta yanlış görmüyorsam Cox motorlu bir model var ki, baya heyecanlandırdı beni, ilerleyen zamanlarda düşünebilirim ben de. :)

Stall hızı konusunda kendimden bir örnek vermem gerekirse; ilk modelim olan patlarlı trainerı uçurmaya cesaret edemediğimden, kendime Çaylak modelini yaptım. Stall hızı inanılmaz düşük bir modeldi ve onunla pek çok yavaş uçuş gerçekleştirdim. Oryantasyon anlamında çok tecrübe kazandırdı bana ama bir kere yavaş uçmaya alışmıştım ve patlarlı trainera geçtiğimde yarım gazda bile model inanılmaz hızlı gelmişti, baya bir zor alıştım bu duruma. O nedenle size naçizane tavsiyem, düşük hızlarda uçmaya benim gibi çok alışmayın, gaz ve rudder kontrolünü mutlaka sağlayın. :)

Yaptığınız modeller çok çeşitli ve güzel oldu, inşallah hepsinin uçuşunun tadına sonuna kadar varırsınız. :halay: ( Cessna konusunda bir şey diyemeyeceğim, malum cezalı model o :laugh: )
Tekrar elinize sağlık, uçuş videolarınızı da merakla bekliyorum. :saygilar:
 
Ultralight

Cezalı model tabirine çok güldüm, yerinde oldu:laugh: Bu modele de çok güldüm, uçaktan çok Fred Çakmaktaş'a spor araba yapmışım gibi geliyor, gövde öyle oldu:laugh:

Oryantasyon ve doğru manevra kararı için fazladan 3 saniyeye ihtiyacım var, 5 saniye olsa harika olur, bakalım... :)
 
Ultralight

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Cezalı model tabirine çok güldüm, yerinde oldu:laugh: Bu modele de çok güldüm, uçaktan çok Fred Çakmaktaş'a spor araba yapmışım gibi geliyor, gövde öyle oldu:laugh:

Oryantasyon ve doğru manevra kararı için fazladan 3 saniyeye ihtiyacım var, 5 saniye olsa harika olur, bakalım... :)

Bence kullandığınız kanat ve modelin ağırlığı, yeteri kadar zaman tanıyacaktır size. :) Bir de şimdi dikkatimi çekti, kullandığınız karbon çubuk uzun olmasından dolayı motorun etkisiyle kuyrukta fazla titreşime sebep olabilir. Böyle bir durum oluşursa stabilizörleri güzelce sabitlediğinizden emin olun.

Bu modelle çok güzel scale çalışılabilir, hatta bir Pilot Fred Çakmaktaş figürü çok orijinal olur. :laugh:
 
Ultralight

Uyarı için teşekkür ederim :) Yol yakınken karbon çubuğu kısaltabilirim, stabilizörler sağlam montajlı fakat titreşim konusunda bilgim yok. Ne kadarı normal sayılabilir gibisinden... Şu anda tam da rudder ve elevatör servolarını montajladım, pushrod büktüm. Karbon çubuğun boyu, aileron bitişi ve elevatör başlangıcı arasında olması gereken mesafenin üst sınırına yakın. Gerekirse 20santime kadar kısaltma şansım var. Şu anki boyu 58cm, 38 cm yapmak mümkün.
 
Ultralight

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Uyarı için teşekkür ederim :) Yol yakınken karbon çubuğu kısaltabilirim, stabilizörler sağlam montajlı fakat titreşim konusunda bilgim yok. Ne kadarı normal sayılabilir gibisinden... Şu anda tam da rudder ve elevatör servolarını montajladım, pushrod büktüm. Karbon çubuğun boyu, aileron bitişi ve elevatör başlangıcı arasında olması gereken mesafenin üst sınırına yakın. Gerekirse 20santime kadar kısaltma şansım var. Şu anki boyu 58cm, 38 cm yapmak mümkün.

Titreşim hepsinde az miktarda olabilir. Benim kastettiğim gerçekten gözünüzü rahatsız edecek kadar çok olursa ve bir sorun var bu işte diyeceğiniz bir durum oluşursa diyeydi.
Bence şuanlık denemeden kısaltma yapmayın zaten karbon çubuğun boyu da sandığım kadar uzun değilmiş, öyle kalsın. Malum daha elektronikler ve pil yerleşecek ve ağırlık merkezinizi ayarlamanız gerekecek. Ağırlık merkezini doğru ayarlamak şuan her şeyden daha önemli. :)
 
Ultralight

Son dakikada yetiştiniz %p Stabilizörleri söktüm, onu sabitlediğim plastik aparatı çıkartmaya çalışıyordum, çıkmıyor:)
 
Ultralight

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Son dakikada yetiştiniz %p Stabilizörleri söktüm, onu sabitlediğim plastik aparatı çıkartmaya çalışıyordum, çıkmıyor:)

Size yoktan yere iş çıkartmış gibi oldum kusura bakmayın, neyse ki plastik parçanın çıkmaması daha iyi olmuş. :) Elektronikleri yerleştirip, ağırlık merkezini ayarladıktan sonra durum değerlendirmesi yapmak daha doğru olacak. :)
 
Ultralight

Rica ederim, ne demek yoktan yere iş çıkartmak:) Ben acele ettim galiba :)
 
Ultralight

Stall hızı düşük bir modelle başlamak mantıklı ama fazla uzatmamak lazım. Can çok haklı. Bir yerden sonra insan köreliyor. Temel oryantasyon adaptasyonu tamamlandığında yani uçak hangi konumda olursa olsun doğru komut verilebildiğinde artık daha hızlı (tabii ki pylon değil) uçaklara yönelmek gerek.
Bu işe başlarken mantığını kullanan sizin gibi arkadaşlarımız her zaman kendi kapasitelerini küçümserler. :) Yani klasik cahil cesaretleri yoktur. :) O nedenle de hep kendilerini frenlerler. Halbuki insan inanılmaz bir adaptasyon yeteneğine sahip. Şu anda size çok hızlı gelen bir uçak, on onbeş sorti sonrasında yavaş ve sakin gelmeye başlayacak.
 
Ultralight

Elinize sağlık Erol abi :)
Bu drifter kabuğu soyulmuş wingdragon gibiymiş :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ultralight

İki korkum vardı, biri motoru hurdaya çıkartmak diğeri sorumsuzluk nedeniyle uçağı düşürmek. Modelin yapısı motoru koruyor, işin ayıp olan kısmı sorumsuzluk, onca uyarıya rağmen 'saldım buluta, mevlam kayıra!' düşüncesiyle uçmak ama korkmaya başladım, erteledikçe korkum artıyor. Yapabileceklerimi yaptım, son yaklaşma konusuna biraz daha kasarsam sorunu hallederim (yani inşallah, amin!) :rolleyes:

Stall hızı konusunda Can ve siz haklısınız, oryantasyon sorunu çözüldüğünde bu modelle hızlı uçmaya başlarım, sonrası yaptığım ilk modelle uçmak. Evde bekleyen arf modellerden biri axn floater jet, 110mph hız yaptılar bununla, sonrası malum cezalı uçak:laugh:

Profesyonel pilot olmak gibi bir düşüncem yok ama işi adabıyla yapmak lazım, güvenli ve tadını çıkara çıkara:)

Şu anda ultralight hazır gibi, elektroniklerin gövde içindeki yerlerini düzenliyorum. Karbon çubuğun boyunu 95mm kısalttım, dün kuyruk ağır basmıştı, kısaltmadan sonra ağırlık merkezi neredeyse yerini buldu. Pushrodları karbon çubuğa yakınlaştırıp sabitlemek için dolap kapaklarında kullanılan plastik kilitler uygundu, güzel de oldu:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu anda tek eksiğimiz Fred Çakmaktaş figürü, çıktısını alıp yapayım :laugh:

Sabır hayatı uzatabilir ama korkunun da ecele faydası yok! :)

Kadir, benzetme çok iyi:laugh:)
 
Ultralight

Burun kısmına 3mm deprondan kapak yaptım, 3 küçük vida ve 5x2mm neodyum mıknatısla kolay çalışma.. Pilotu da ekleyince modelde ciddiyet filan kalmadı:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ultralight

Elinize sağlık çok güzel bir model olacağı belli. Takipteyim


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi