Herkese merhabalar.
Yine bir inceleme konusu ile karşınızdayım. Aslında bu incelemeyi video olarak yapacaktım ama bu işler bana göre değil maalesef. Bildiğim yoldan devam.
Çoğumuzun bildiği üzere bir süredir Pilot-Tr de indirimde olan bir model. Benim bu modeli alma amacım küçük boyutlu bir FPV uçağına sahip olmaktı. Nette izlediğim videolarda da gördüğüm kadarıyla bu ufaklık Aksiyon FPV için çok güzel bir seçenek. FPV ile ilgili modifikasyonlar için :
Volantex Firstar Modeli ile FPV :
Öncelikle modelimiz;
Kanat açıklığı: 758 mm
Gövde uzunluğu: 536 mm
Kanal sayısı: 4 (Throttle, aileron, elevatör, rudder)
Uçuş ağırlığı: 200 gr.
Servo: 3 Adet 9g standart servo (kutudan çıkan)
Motor: 2208 - 4000 Kv fırçasız (kutudan çıkan)
ESC: 10 A fırçasız ESC (kutudan çıkan)
Batarya: 7,4 V 850 Mah Lipo (Kutudan çıkan)
Radyo: 4 kanal 2,4 Ghz standart kumanda (kutudan çıkan)
Evet modelimiz RTF olarak geliyor. Hatta kumanda için gerekli olan 4 adet kalem pilde kutuda mevcut. Modelin tamamı EPO dan üretilmiş.
Kanatla başlayalım;
Kanat ortasında sağlamlık için kontraplak kullanılmış. Aileronlarda esnemeyi önlemek için karbon fiber çubuklar var. Hornların takılacağı yerlerdeki deliklerde açılmış. EPO bir modelde ilk defa görüyorum. CG yeri kanat kalıbına dahil edilmiş. Bu güzel bir uygulama. Köpük oldukça sağlam geldi bana. Kalıplanması da çok iyi. Herhangi bir pürüz düzeltilmesi gerekecek bir nokta göremedim. Buradaki tek eksi nokta menteşe sistemi olarak gördüm. Köpük malzemeye menteşe olarak güvenmek en azından uzun vadede ne kadar doğru olur acaba? Normal menteşe ile değiştirmek gerekebilir ki bu haliyle hareket etmesi biraz zor oluyor. Zamanla alışacaktır ama alışması zaten oradaki köpüğün zayiflamaya başlaması anlamına gelecektir.
Yatay stabilize;
Çok fazla söylenecek bir şey yok. Karbon fiber takviyesi mevcut. Horn vida delikleri mevcut. Aynı menteşe sistemi burada da uygulanış. Stabilize ortasında bağlantı vidası yeri var. Evet gövdeye tek bir vida ile bağlanıyor.
Gövde;
Aynı menteşe sistemi rudderda mevcut. Yatay stabilize en arkadaki fazlalık köpüğü kesip yerine oturtmak gerekiyor. Model tamamen yapıştırıcısız birleşiyor. Kanat herhangi bir vida veya benzeri kullanmadan uçuşta ve ya çok sert olmayan düşüşlerde yerinden oynamayacak bir yapıda yapılmış. Yerinden çıkarmak için aileron hornlarını da çıkarmak gerekiyor.
Motor pusher tipte ve gövde üzerinde konumlanmış. Model üzerinde gelen pervane ölçüleri 4,25x2,7 gibi ilginç bir ölçü. Her ne kadar gövde üzerindeki pervanenin kırılmasının zor olacağını veya böyle bir kırımda çok daha fazla hasar olacağını düşünenler olsa da ben öyle düşünmüyorum. Özellikle bu modeli kullanmayı düşündüğüm uçuş stilinde en azından başlarda pervane kırımı olasılıklar içinde olacak. Ancak normal uçak olarak kullanmak isteyenler için bu olasılık çok daha düşük. Böyle bir durumda da piyasada aynı ölçü pervaneyi bulmak zor olsa da 4x4 veya 5x5 pervanenin de bu motoru çok fazla zorlamayacağını düşünüyorum ama yine de deneyip görmek gerekecek. Tabi böyle bir durumda motora uygun pervane adaptörü de edinmek şart olur.
Kokpit;
Kokpit kısmı oldukça ferah görünüyor. Servolar gövdenin orta kısımlarında konuşlanmış. ESC için üst kısımlarda da ayrı bir alan mevcut. Ön kısma alıcı ve pili sığdırmak kalıyor ki fazlasıyla boşluk alan mevcut. Hatta batarya için en önde cırt bant sistemi hazır. Kokpit kapağı mıknatısla yerine sabitleniyor. Bana oldukça güçlü geldi.
Pilimiz;
Batarya sert tipte yapılmış bir Lipo. Ağırlığını ölçmüştüm ama şimdi hatırlayamadım. Zippy 2s 1000 Mah le arasında 10 gr fark var. Bu farkın ağırlık merkezini çok değiştireceğini sanmıyorum. Yani yedek pilim de hazır.
Kutudan şarj aleti de çıkıyor ama sadece usb olarak kullanılabiliyor. Şarj etmek için bir bilgisayar veya usb çıkışlı telefon şarj cihazı gerekecek.
Tornavida ve montaj için gerekli hornlar ve vidalar ayrı bir poşette.
Son olarak kumandamız. 2,4 Ghz frekansında 4 kalem pille çalışıyor. Üzerinde D/R için bir sviç ve reverse sviçleri mevcut. İş yapacak bir kumandaya benziyor ama menzili ne kadardır, güvenilir mi bilemiyorum. Sanırım bunu hiç öğrenemeyeceğim. Bu konuda en büyük korkum servo ve ESC bağlantılarının alıcıyla tümleşik çıkması ihtimaliydi. Neyse ki alıcısı da standart fiş girişli bir alıcı.
Bu modelin uçmaya hazır hale gelmesi en fazla 10 dakikayı bulur. Bu duruma gelebilmesi için gerekli olan ama kutuya konmayan tek alet bir adet falçata. O da yatay stabilizenin yeri için gerekli. Uçuş alanına, pikniğe, parka, bahçeye giderken mağazadan satın alıp direk uçuşa gitmeye hazır bir model. Model yapısı zaten uçuş konusunda kendini kanıtlayan FPV Raptorla aynı. Sadece boyut farklı. Bu durum uçuşunun çok zevkli olacağını gösteriyor ki nette izlediğim videolarda bunu destekliyor. Yeni başlayanlar için ideal bir uçak olabilir. Sakin yapısının yanında akrobasi hareketlerinde de oldukça başarılı ( tabi pilot Ali Shan olunca böyle gibi
) görünüyor. Fazla rüzgarlı olmayan havalarda kullanılmak şartıyla bir eğitim modeli olabileceğini düşünüyorum. Boyutu nedeniyle rüzgar arttıkça kontrol etmek zorlaşacaktır.
Diğer taraftan üzerine takılacak bir video google ve belki de ekstra bir Mobius Cam le çok güzel FPV yapılabilecek bir model. Mobius varken ekstra pilot kameraya da ihtiyaç olmaz. Bu şekilde kullanılan bir çok örneği nette bulmak mümkün.
Bu modeli almayı düşünenler için hiç düşünmeden alın derim. Beklediğimden kaliteli bir modelle karşılaştı. İçerik olarakta güzel bir kutu hazırlanmış.
Yine bir inceleme konusu ile karşınızdayım. Aslında bu incelemeyi video olarak yapacaktım ama bu işler bana göre değil maalesef. Bildiğim yoldan devam.
Çoğumuzun bildiği üzere bir süredir Pilot-Tr de indirimde olan bir model. Benim bu modeli alma amacım küçük boyutlu bir FPV uçağına sahip olmaktı. Nette izlediğim videolarda da gördüğüm kadarıyla bu ufaklık Aksiyon FPV için çok güzel bir seçenek. FPV ile ilgili modifikasyonlar için :
Volantex Firstar Modeli ile FPV :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öncelikle modelimiz;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat açıklığı: 758 mm
Gövde uzunluğu: 536 mm
Kanal sayısı: 4 (Throttle, aileron, elevatör, rudder)
Uçuş ağırlığı: 200 gr.
Servo: 3 Adet 9g standart servo (kutudan çıkan)
Motor: 2208 - 4000 Kv fırçasız (kutudan çıkan)
ESC: 10 A fırçasız ESC (kutudan çıkan)
Batarya: 7,4 V 850 Mah Lipo (Kutudan çıkan)
Radyo: 4 kanal 2,4 Ghz standart kumanda (kutudan çıkan)
Evet modelimiz RTF olarak geliyor. Hatta kumanda için gerekli olan 4 adet kalem pilde kutuda mevcut. Modelin tamamı EPO dan üretilmiş.
Kanatla başlayalım;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat ortasında sağlamlık için kontraplak kullanılmış. Aileronlarda esnemeyi önlemek için karbon fiber çubuklar var. Hornların takılacağı yerlerdeki deliklerde açılmış. EPO bir modelde ilk defa görüyorum. CG yeri kanat kalıbına dahil edilmiş. Bu güzel bir uygulama. Köpük oldukça sağlam geldi bana. Kalıplanması da çok iyi. Herhangi bir pürüz düzeltilmesi gerekecek bir nokta göremedim. Buradaki tek eksi nokta menteşe sistemi olarak gördüm. Köpük malzemeye menteşe olarak güvenmek en azından uzun vadede ne kadar doğru olur acaba? Normal menteşe ile değiştirmek gerekebilir ki bu haliyle hareket etmesi biraz zor oluyor. Zamanla alışacaktır ama alışması zaten oradaki köpüğün zayiflamaya başlaması anlamına gelecektir.
Yatay stabilize;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok fazla söylenecek bir şey yok. Karbon fiber takviyesi mevcut. Horn vida delikleri mevcut. Aynı menteşe sistemi burada da uygulanış. Stabilize ortasında bağlantı vidası yeri var. Evet gövdeye tek bir vida ile bağlanıyor.
Gövde;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aynı menteşe sistemi rudderda mevcut. Yatay stabilize en arkadaki fazlalık köpüğü kesip yerine oturtmak gerekiyor. Model tamamen yapıştırıcısız birleşiyor. Kanat herhangi bir vida veya benzeri kullanmadan uçuşta ve ya çok sert olmayan düşüşlerde yerinden oynamayacak bir yapıda yapılmış. Yerinden çıkarmak için aileron hornlarını da çıkarmak gerekiyor.
Motor pusher tipte ve gövde üzerinde konumlanmış. Model üzerinde gelen pervane ölçüleri 4,25x2,7 gibi ilginç bir ölçü. Her ne kadar gövde üzerindeki pervanenin kırılmasının zor olacağını veya böyle bir kırımda çok daha fazla hasar olacağını düşünenler olsa da ben öyle düşünmüyorum. Özellikle bu modeli kullanmayı düşündüğüm uçuş stilinde en azından başlarda pervane kırımı olasılıklar içinde olacak. Ancak normal uçak olarak kullanmak isteyenler için bu olasılık çok daha düşük. Böyle bir durumda da piyasada aynı ölçü pervaneyi bulmak zor olsa da 4x4 veya 5x5 pervanenin de bu motoru çok fazla zorlamayacağını düşünüyorum ama yine de deneyip görmek gerekecek. Tabi böyle bir durumda motora uygun pervane adaptörü de edinmek şart olur.
Kokpit;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kokpit kısmı oldukça ferah görünüyor. Servolar gövdenin orta kısımlarında konuşlanmış. ESC için üst kısımlarda da ayrı bir alan mevcut. Ön kısma alıcı ve pili sığdırmak kalıyor ki fazlasıyla boşluk alan mevcut. Hatta batarya için en önde cırt bant sistemi hazır. Kokpit kapağı mıknatısla yerine sabitleniyor. Bana oldukça güçlü geldi.
Pilimiz;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Batarya sert tipte yapılmış bir Lipo. Ağırlığını ölçmüştüm ama şimdi hatırlayamadım. Zippy 2s 1000 Mah le arasında 10 gr fark var. Bu farkın ağırlık merkezini çok değiştireceğini sanmıyorum. Yani yedek pilim de hazır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kutudan şarj aleti de çıkıyor ama sadece usb olarak kullanılabiliyor. Şarj etmek için bir bilgisayar veya usb çıkışlı telefon şarj cihazı gerekecek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tornavida ve montaj için gerekli hornlar ve vidalar ayrı bir poşette.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son olarak kumandamız. 2,4 Ghz frekansında 4 kalem pille çalışıyor. Üzerinde D/R için bir sviç ve reverse sviçleri mevcut. İş yapacak bir kumandaya benziyor ama menzili ne kadardır, güvenilir mi bilemiyorum. Sanırım bunu hiç öğrenemeyeceğim. Bu konuda en büyük korkum servo ve ESC bağlantılarının alıcıyla tümleşik çıkması ihtimaliydi. Neyse ki alıcısı da standart fiş girişli bir alıcı.
Bu modelin uçmaya hazır hale gelmesi en fazla 10 dakikayı bulur. Bu duruma gelebilmesi için gerekli olan ama kutuya konmayan tek alet bir adet falçata. O da yatay stabilizenin yeri için gerekli. Uçuş alanına, pikniğe, parka, bahçeye giderken mağazadan satın alıp direk uçuşa gitmeye hazır bir model. Model yapısı zaten uçuş konusunda kendini kanıtlayan FPV Raptorla aynı. Sadece boyut farklı. Bu durum uçuşunun çok zevkli olacağını gösteriyor ki nette izlediğim videolarda bunu destekliyor. Yeni başlayanlar için ideal bir uçak olabilir. Sakin yapısının yanında akrobasi hareketlerinde de oldukça başarılı ( tabi pilot Ali Shan olunca böyle gibi

Diğer taraftan üzerine takılacak bir video google ve belki de ekstra bir Mobius Cam le çok güzel FPV yapılabilecek bir model. Mobius varken ekstra pilot kameraya da ihtiyaç olmaz. Bu şekilde kullanılan bir çok örneği nette bulmak mümkün.
Bu modeli almayı düşünenler için hiç düşünmeden alın derim. Beklediğimden kaliteli bir modelle karşılaştı. İçerik olarakta güzel bir kutu hazırlanmış.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol