Yeni Bir Uçak Macerası

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,020
Tepkime puanı
3,851
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Uçakçı olmak için çalışmalar devam ediyor :D Aslında hiç aklımda yokken amcam bana bi torba malzeme getirdi. Torbada uçuş için gerekli herşey var. Sadece uçağımızın gövdesi ve dikey stabilizeri yok. O kısmı bana bırakmış artık :D



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorumuz At3511-750 kv. Pervane olarak 12x8 pervaneler vardı. Pervaneler bu motorun miline ince geliyordu. Ama ısıtarak sağlam bir şekilde taktım. Balans yok gibi duruyor görebildiğim kadarıyla.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında ben 3d tarzı bir uçak istiyordum. Acaba bu uçağı bir şekilde 3dye evriltme şansımız olabilir mi? Mesela kanatları gövde ortasından falan geçirerek birşeyler yapılabilir mi? :D Kanat aileron ve elevatör alanları dar olduğu için çok şansımız yok sanırım. Ama yine de sizlere sormak istedim.
Nasıl bir gövde yapmalıyım. Hangi malzemeyi önerirsiniz. Her türlü fikir ve öneriye açığım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aslında ben 3d tarzı bir uçak istiyordum. Acaba bu uçağı bir şekilde 3dye evriltme şansımız olabilir mi? Mesela kanatları gövde ortasından falan geçirerek birşeyler yapılabilir mi? :D Kanat aileron ve elevatör alanları dar olduğu için çok şansımız yok sanırım. Ama yine de sizlere sormak istedim.

Bence hiç zorlamayın, bir iki levha 6mm depron kapron vb alın, hem bu uçağın gövdesi çıkar hem de bir 3D uçak :thumbup:

Bana biraz tehlikeli geldi pervane videosu !

Kesinlikle, fazla tehlikeli hatta. Aman diyelim!
 
Mehmet abi ne yazıkki videoyu ben çektim. Fakat gözüktüğü kadar tehlikeli bir durum ortada yok. Motor sıkı sıkıya aşağıdaki aparata bağlı ve ben vidaların çıkmış kısmıyla fotobloğa gömdüm motoru. Aynı zamanda parmaklarımla motorun bağlı olduğu aparatı bastırıyordum. Pervanede somunlarla gayet sıkı bir şekilde motora bağlı. Aşırı anormal bir durum olmadığı sürece herhangi bir tehlike söz konusu değildi. Yaptığım şeyin yanlış olduğunu çok iyi biliyorum ama ister istemez kontrol amaçlı yapmam gereken birşeydi. Yani herşeyin sağlamlığı dikkatli bir şekilde kontrol edildikten sonra yapmış olduğum bir deneme. Bu yüzden gözüktüğü kadar tehlikeli değil dedim. Ve motordan her ne kadar çok ses çıkıyor olsa da motoru yerinde tutma konusunda çok rahattım. Tabi ki hatalı bir durum ve tehlikeli.

Evren abinin dediği gibi bu uçağı gene olduğu şekilde toplayıp verimli bir şekilde kullanmak daha doğru olacak sanırım. İleride bunun elektronikleri ile 3d bir uçak toparlanılabilir.
 
Evren abinin dediği gibi bu uçağı gene olduğu şekilde toplayıp verimli bir şekilde kullanmak daha doğru olacak sanırım. İleride bunun elektronikleri ile 3d bir uçak toparlanılabilir.
Hem pilotaj tecrübesi açısından da en sağlıklı yol bu. Ondan tam sıkılmaya başlarken diğer gövde ile devam edersin:saygilar:
 
Uçağımızın çoğu hayırlısıyla bitti. Bi Cessna 172 yapmaya çalıştım. Sadece rudder ve elevatör telleri çekilecek. Birde burundan pil için kaput açılacak.
Toplam ağırlık 1300 gram oldu uçuşa hazır. Bu elektroniğin orijinali 1150 grammış. Motor bunu da uçurur inşaallah.
Çimenden kalkacağı için kuyruk tekerli yaptım. Kuyruk tekeri çok sağlam durmuyor ama şuan için öyle bir çözüm buldum. Yarın inşallah uçmaya gideriz :D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Maiden biraz iyi biraz kötü geçti. Asıl sahaya gideceğimiz yol göl olmuş yağmurdan. Bizde az gerideki alanda uçalım dedik. Alan yeterliydi. Biraz küçüktü tabi. Rüzgara doğru kalktım. Dönüş yapmak için rüzgarı arkama aldım. Rüzgar itiyor diye gazı da hafif kestim. Sonra model takla attı :D Helikopter alışkanlığı; holdu çekip düzeltme vermeye çalıştım :D
Model kafa üstü çakıldı. Pervane harici bi hasar yok. Pervane takıp göletin kurumasını beklemek lazım.
Şimdi uçağın takla atmasının sebebi hızının düşük olması diye düşündüm. Ve rüzgarın da etkisiyle tabi. Başka bir problem gören üstadlar yazarlarsa sevinirim :)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Maiden biraz iyi biraz kötü geçti. Asıl sahaya gideceğimiz yol göl olmuş yağmurdan. Bizde az gerideki alanda uçalım dedik. Alan yeterliydi. Biraz küçüktü tabi. Rüzgara doğru kalktım. Dönüş yapmak için rüzgarı arkama aldım. Rüzgar itiyor diye gazı da hafif kestim. Sonra model takla attı :D Helikopter alışkanlığı; holdu çekip düzeltme vermeye çalıştım :D
Model kafa üstü çakıldı. Pervane harici bi hasar yok. Pervane takıp göletin kurumasını beklemek lazım.
Şimdi uçağın takla atmasının sebebi hızının düşük olması diye düşündüm. Ve rüzgarın da etkisiyle tabi. Başka bir problem gören üstadlar yazarlarsa sevinirim :)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hasarın az olması sevindirici geçmiş olsun :thumbup: Stall olacak kadar yavaş değil gibi gözüküyor videoda. Sizin uçak fazla dönüyor. Gazı keserken sola doğru rudder komutu vermiş olabilir misiniz? Ya da model rüzgardan hafif yattıysa düzelteyim derken ters aileron komutu vermiş olabilir misiniz?
 
Açıkçası komutları düşünerek vermiyorum. Alışkanlığıma göre veriyorum. Yanlış komut vermedim diye düşünüyorum ama emin değilim. Ama uçak bana dönüyor. Bu komutu ben verdim. Tek sorun o komutu o kadar fazla vermedim. Takla atacak kadar yani.
 
Stall olacak kadar yavaş değil gibi gözüküyor videoda. Sizin uçak fazla dönüyor. Gazı keserken sola doğru rudder komutu vermiş olabilir misiniz? Ya da model rüzgardan hafif yattıysa düzelteyim derken ters aileron komutu vermiş olabilir misiniz?

Katılıyorum...
İlk modelde veya yeni başlayanlarda Ruddersiz uçak önerdiğimde şiddetle karşı çıkanlar oluyor. "Rudder lobisi:lollol:"...
Arka rüzgar biraz gaz vermek ister, Modelin kapaklanması gaz kesince normaldir.
Telaşlı ani gaz müdahalelerinin istemsiz rudder hareketi vermesi kaçınılmaz. Gaz kapatırlırken belli ki rudder de sol basılmış. İrtifa da az olunca toprağı bulması bir iki saniye. İneğin kafasına düşmemesi şans.
Ali Haydar, geçmiş olsun.?
 
Rüzgara arkanı verdiğinde gazı kesmemeliydin. Uçak stall olmuş. Sonraki problemi zaten sen de yazmışsın.
Atımlar bir başlangıç uçağı için fazla sanki. Kontrol etmek zaten zor olur. Uçağın karakterini anlayana kadar hızlı uçmak en iyisidir. Uçağın tepkilerine alışana kadar yani.
Helikopterin tam aksine hız uçağa (kanadına) stabilite sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Aslında bildiğim birşey böyle bir manevrada uçağın düşeceği. Ama beynimdeki saha profilinde orası yasak bölge. Ama uçak o yasak bölgeye hem rüzgarla hem motorla hızla gitmek istiyor. Bu yüzden gazı kestim çünkü rüzgarı kesemiyorum :D Motorun gazını kesmek yerine direk dönüşe geçmek daha doğru olurdu. Aslında uçtuktan hemen sonra sola dönmek bi hataydı. Çünkü ilerisi müsait uçuş için. Hadi sola döndüm tekrar sola dönerek rüzgarı hemen arkama almam daha da büyük hataydı. Çünkü yine o tarafta görüş alanımda ve müsait. Zaten son hatayı biliyorsunuz. E 15 saniyelik uçuşta 3-5 hata yapılırsa düşmemek zor :D.
Rudder atımı baya fazla. Zaten rudder kanatçığıda biraz büyük. Onu küçültürüm. Diğerlerinide biraz daha düşürürüm. Uçağın dengesi gayet güzel gibi. Herhangi bir komut almadan düz uçuyor gibi hissettim. Uçuş çok kısa da sürse havadaki duruşu, uçuşu falan gayet hoşuma gitti. Biraz daha alıştıktan sonra rüzgara karşı tin tin gider bu uçak :D
Motor tam gazda bunu nerdeyse kaldırır gibi. Gayet yeterli geldi.
Son halimiz
Kaputumuz çıkmış :D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol