Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Heyecan yapma Sertaç bey , kontrolün sende olduğunu unutma ! , sonra vur kırbacıııı :lol: :lol:
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Vuracam kırbacı inş :D Kumandada temel switcleri anlattı Celalettin bey sandığım kadar karışık değilmiş bakalım akşam ola hayrola
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Ilk ucusumu az evvel yaptim ve kazasiz belasiz sukurler olsun dondum. Yaklasik 7-8 dk surmustur heralde voltaj olceri 3.4 volta ayarlamistim ottugunde indirdim.Gozlemlerim sunlar kesinlikle simulasyondaki gibi degil faydasi elbet oldu ama zorlandim. Hatta yerden 10 cm havalandi indirdim yapamayacagimi dusunmeye basladim . Yerden yaklasik 1-1.5 metre yukarida hoverda tutmayi denedim 5-6 defa inis kalkis yaptim. Aramdaki mesafeyi minumum 5 metre belirlemistim 1 kere 2 metre onume kadar geldi geri yurudum ama kalp atislarim epey hizlandi o arada.... :D 1 defa yere 20 cm kadar yaklasti gazi arttirarak kurtardim bir keresinde de benden uzaklasti ve burnu saga dondu ama inis yaparak orda da kurtardim. Acikcasi bugun sansliydim 7-8 dk epey tehlikeli durum yasadim. 2. pili taktigimda ise ilk pil de gelen ama umursamadigim cizirtinin devam ettigini gordum. esc de asiri isinmisti bir sorunmu var normal mi emin olamadim ve pili cikardim 2. ucustan vazgectim. bir diger sorun helinin kuyrugu ve kendisi surekli sola kaciyordu sag stickle surekli rudder komutu verdim ucus boyunca bunuda sanirim trimden ayarlamam gerekecek. on olarak en buyuk hatam yine once kumandayi kapatmak oldu pilin baglantisini kesmeden.
Sonucta bu kadar hataya kirimsiz gelmem sansti belki ama hep bahtsizlik mi yasayacam bu seferde sans yuzume guldu ;D
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Cikan ses tam olarak bu videodaki sesti digital servolarda normalmis sanirim bu ses

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Bugun 2. ucusumu yaptim. Dunku acemiligimden eser yoktu kusursuzdum. Bugun yukselmeler, alcalmalar, ileri saga sola gitmeler simuslasyonda nasil rahatsam ayni sekilde rahattim ve heliye hakimdim. Dun heliye alismistim ve bugun usta bir pilot olmustum artik alan szaboda kimmis der gibiydim, ozguvenim tavan yapmisti oyle soft falan degil baya baya sert hareketler yapiyordum. :yuppi: artik korkum yoktu ilk pilim bitti sigarami yaktim ve motorun esc nin sogumasini bekledim. 2. pili de taktim ve ucusa basladim bu sefer kuyruk bana dogru degil yan vaziyette ucus yapiyordum hersey mukemmeldi. :bravo:
Gelelim 2. paragrafa :mad: son 1 dakkamdi bu sefer burnunu cevireyim dedim heli 10 mt yukarida 20 m ileride sol caprazimda cevirmemle birlikte anlayamadim ama burun one egik son surat bana dogru geldi 3-4 mt yanimdan bas hizamda gecti geri komut verdim ayni sekilde burun bana bakarak son surat ileride agaclara gitti ama hakimiyet bende degildi virajda savrulan araba surucusu gibi kontrolu kaybettim ileride agaclara carpmadan tekrar bana dogru ileri komut verdim solumdan 1-2 metre yukarida iken okul duvarina carpacakti yine geri ileri derken heliyi yerde buldum. ucurdugum alan okul bahcesi evin yanibasi genis sayilir coluk cocukta olmuyor ama arkamda okul duvari ileride agaclar vardi. Sonuc olarak paller uclerindan kirildi flybarin da hafif demiri yamuldu baska bir hasar goremedim az once servolari kuyrugu kontrol ettim evde sorun yok gozukuyor yedek pal ve flybar telide var monaj yapabilirmiyim bilmiyorum :(
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Fotolarda bunlar flybari elle duzelttim ama cok hafifte olsa yamukluk var bu sekilde uculmaz heralde... Pal aci olcer ve t43 loctite siparisi vermistim dun thk dan yarin gelecek trex 450 manuleide var elimde pali degistitirimde flaybar i degistirmek icin heralde kafayi sokmek gerekecek manuele bakarak yapalirmiyim bilmiyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

:saygilar:abi öncelikle çok geçmiş olsun ilk ve son kırımın olur inşallah manuele bakarak degiştirebilecegini umuyorum agresif uçus için erken diye düşünüyorum önce kontrolleri tam olarak saglarsan sakin bi uçuşla baslamak en dogrusudur tabi ustalarımız bu konuda daha tecrübeliler mesela ben halen sim çalışıyorum nasipse bu cumartesi bi kaç pil uçuş yapmayı hedefliyorum ama sakin ve güvenli bi şekildeee :RCKolik:
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Sertaç bey öncelikle geçmiş olsun.

Öncelikle ana shaft ve fathering şaftı da kontrol etmek lazım.

Flybarı değiştirmek için kafayı sökmeye gerek yok.Çubuğun geçtiği yerde altta 2 adet set uskuru var onları gevşetince çubuk çıkar taktıktan sonra 2 tarafın eşit olmasına dikkat edeceksin.Bir de padlerin yanındaki ağırlıklar var onlarda da set uskuru var onları da gevşetip çıkaracaksın.
Ama öncelikle elinle düzeltebildiğin kadar düzelt uçur bir problem tespit etmezsen devam et derim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Celalettin bey siz okadar ugrastiniz toplamaya ben 2 gunde parcaladim heliyi... :( buda bir tecrube oldu burnunu bana cevirmem icin erkenmis demekki... Diger yonlerde kusursuzdum. Flybarin da bir tarafi duzeldi gozle gorulur bir fark yok ama diger tarafi kafadan ciktigi yerden yamuldugu icin duzelecek gibi gorunmuyor bir denerim ucurmayi ama saglikli olacagini sanmiyorum pali sokeyim dedim simdi elimde daha once almis oldugum 5-6 boy kucuk tornavida vardi ama hicbiri uymadi ozel iletide yazmistiniz heralde toproydu galiba onuda almam gerekecek.
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Oncelikle gecmis olsun Sertac. Kirim ne yazik ki bu hobinin kacinilmaz bir tarafi. Bir sekilde kirim illaki oluyor.

Onemli olan kirim sirasinda bize ve etrafa bir sey olmamasi. Bu Nedenle ucus yaptigimiz yerin sakin ve Insan olmayan yerler olmasi Cok onemli, ozellikle acemilik donemimde. Anladigim kadari ile Biraz tehlike bir durum olmus, Tekrar gecmis olsun.

Diger onemli bir hususta kirimdan gerekli derslerin cikarilmasi. Mesela asiri guven, eksik sim calismasi... ve en onemlisi yeni hareketlerin ust uste denenmesi. Ornegin senin olayda Nose-in yani burun bizde pozisyon ilk baslarda en zor konumlardan birisidir. Bolca sim calislip yonler oturmadam yapilmasini pek tavsiye etmeyiz.

Bundan Sonra daha yavas ve sindire sindire ucmani, emin olmadan yeni hareket denememeni tavsiye ederim.

Diger taraftan kirim sonrasi tamirde Mutlaka ogrenilmesi gereken bir husus. Simdi 450 sport manual Internet indirerek resimlere bakarak adim adim tamir etmeyi ogrenmen gerekiyor ki forundugu kadar zor bir sey degil. Adim adim yaparsan bence rahatlikla cozumleyebilirsin.

Tekrar gecmis olsun ve kolay gelsin
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Tamir ve sonrasi yeniden ayar icin Mutlaka su aletlere ihtiyacin olacak. Mekanik ve elektronik ayarlar icin de su konular Sana yardimci olacaktir.





 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Tesekkur ederim Mehmet bey simulasyonda burnu bana donukte kullaniyordum ama burda ne oldugunu anlamadim ilk defa cevirdim 1 saniye bile sabit durmadan bana dogru hizla ilerledi hatirlamiyorum ama yanlislikla one elevatormu verdim bilmiyorum bana carpacak diye cok panikledim ve bana dogru geldigini gorunce o panikle tamamen kaybettim kontrolu...
Tabi nose inde tail in kadar iyi degildim zaten denemeden once de bir dusundum ama tail inde yuzde 1 se misal bu seviyede kirim yasamam nose in de yuzde 5 tir. son 1 dakkamdi zaten sadece nose in yapip biraz hoverda tutarim diye dusundum ama olmadi...
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Inan seni Cok iyi anliyoruz Zira hepimiz benzer seyleri yasadik ;) moralimizi bozmadan ve acele etmeden ayni sekilde Calismalara devam. Zaman icerisinde her sey yerine oturacak merak etme ;)

Yerinde olsam kirim olayini minimize etmek icin su yontemi kullanirdim. Tabii ki bunun icin Biraz maliyet gerekiyor. Ama Zaman icerisinde Bunu yapmani Kesinlikle tavsiye ederim. Bu hem kirim maliyetlerini min edecek hem de guven verecegi icin ilerlemen daha HIZLI olacaktir.

-- Modelini FBL kafa alarak cubukcuz hale getirmek.



Not: Gerci Spiritin cubuklu model destegi de varmis ama nasil oldugunu net bilmiyorum. Arastirmak lazim.

-- Kurtarma ozellikle FBL unite takmak



 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Bu hobide ogrendigim en önemli şey : Yaptığın hatayi canınla ödeyebilirsin veya etraftakilerin canıyla,
Lutfen dikkatli ve sabirli olun,
 
Yeni Helikopterim Align Trex 450 Sport

Kesinlikle guvenligi en on planda dusunuyorum modeli hic bir sekilde tavsiyeler uzerine 5 mt altina dusurmedim hatta 5 mt bile pek yaklasmadim. Gelecekse mala gelsin bu helinin sakasi yok cok iyi biliyorum ve okul bahcesinde kimse olmamasina ragmen arada sagi solu kolacan ettim olurda coluk cocuk girer diye nose in yaptigimdada aramda 20 mt vardi sol caprazimda ama ne hikmetse uzerime dogru geldi. Paniklemesem belki rahat kurtarirdim ama bir filmde duydugum guzel bir soz vardi korku sagliklidir panik oldurur diye. Surf ustadi ogrencisine bu tavsiyede bulunuyordu... benimkiside o hesap olacakti.