Yeni Nitro Yakıtlı Uçağım? Bu Uçak nedir?

Muhammet Yiğit Kaya

Çalışkan Uye
Katılım
30 Eyl 2022
Mesajlar
301
Tepkime puanı
171
Yaş
24
Konum
DENİZLİ
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba, bir model uçak grubunda bir abimizin hobiyi bırakması ile bu uçakları bana verdi. Soldaki uçak elektrik motorlu bir uçak ve o konuda uçuş tecrübem var. Birçok elektrik motorlu uçak yapıp uçurdum. Ancak sağdaki uçak hakkında pek bilgim yok. Nitro yakıtlı glow motoru olduğunu biliyorum üzerinde. Ancak bu motor nasıl çalışır bakımı gerekir mi gibi şeyleri bilmiyorum.

Motoru çalıştırmak için sanırım bir marş aleti almam gerekli bazı videolarda öyle görmüştüm. Sanırım uzun zamandır çalışmıyor motor. Bunun bir bakımı olur mu? Uçurmadan önce neler yapmalıyım? Bu konuda tecrübeli abilerimden kardeşlerinden yardım istiyorum.:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihad GÖKTAŞ
Üzerindeki 4 zamanlı kızdırma bujili (yanlış bir şekilde nitro diye tabir edilir) bir motor. Modelin büyüklüğüne bakılırsa tahminen 70'lik. Motor kafasında gördüğün kapağın altında sübaplar vardır. Egsozdaki silikon boru depoya giden basınç borusudur. Yakıtı temel olarak yaklaşık %20 hint yağı % 80 metanolden oluşur, benzin değil. İçine performans artırıcı ve rölanti düzenleyici etkisinden dolayı metanolden düşerek % 5 ila (paranız çoksa) %20'nin üstüne kadar nitrometan koyarsınız. Yakıtı hazır olarak da bulabilirsin. Bujisi de özel olarak 4 zamanlı bujisi olmalıdır. İki zamanlı motor bujisi olmaz. Uzun süre çalışmadıysa muhtemelen hint yağı sakızlaşma yapmıştır. Dikkatle parçaların sökülüp temizlenmesi gerekir. Çalıştırması ve ayarı bir hayli deneyim ve dikkat gerektirir. Bence modeli veren arkadaştan yardım almalısın.
 
Hayırlı olsun uçaklar. Sarışın çok hoş. Güle güle kullan :)

Sarışına uygun bir elektrikli motor takmak bir çok sorunu kökten halleder. Tabi maksat uçağı uçurmaksa... Fakat ben yakıtlı motorun tadına bakacam dersen Ömer abi açıklamalarını yapmış :)
 
Üzerindeki 4 zamanlı kızdırma bujili (yanlış bir şekilde nitro diye tabir edilir) bir motor. Modelin büyüklüğüne bakılırsa tahminen 70'lik. Motor kafasında gördüğün kapağın altında sübaplar vardır. Egsozdaki silikon boru depoya giden basınç borusudur. Yakıtı temel olarak yaklaşık %20 hint yağı % 80 metanolden oluşur, benzin değil. İçine performans artırıcı ve rölanti düzenleyici etkisinden dolayı metanolden düşerek % 5 ila (paranız çoksa) %20'nin üstüne kadar nitrometan koyarsınız. Yakıtı hazır olarak da bulabilirsin. Bujisi de özel olarak 4 zamanlı bujisi olmalıdır. İki zamanlı motor bujisi olmaz. Uzun süre çalışmadıysa muhtemelen hint yağı sakızlaşma yapmıştır. Dikkatle parçaların sökülüp temizlenmesi gerekir. Çalıştırması ve ayarı bir hayli deneyim ve dikkat gerektirir. Bence modeli veren arkadaştan yardım almalısın.
Modeli veren abi de uçurmamış hiç o yüzden bilgisi yok. Anladığım kadarıyla ufak incelikleri vs var. O zaman yakın çevreden bilen biriyle ilerlemek en iyisi olacaktır. Teşekkür ediyorum. Bulabildiğim kadarıyla internet araştırmalarıyla da öğrenmeye çalışayım
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Hayırlı olsun uçaklar. Sarışın çok hoş. Güle güle kullan :)

Sarışına uygun bir elektrikli motor takmak bir çok sorunu kökten halleder. Tabi maksat uçağı uçurmaksa... Fakat ben yakıtlı motorun tadına bakacam dersen Ömer abi açıklamalarını yapmış :)
Valla Ömer hoca gözümü korkuttu biraz 😅
Yakıtlı motoru deneyesim tadına bakasım da var. Bakalım artık.
 
Öncelikle hayırlı olsun Muhammet.Glow motorları hiç gözünde büyütme biraz araştırarak hepsini çözersin.İçten yanmalı motorun çalışma mantığını anladıktan sonra her şey kolaylaşıyor.Bence Uçağını elektrikliye dönüştürme glow motorun deneyimini yaşamanı tavsiye ederim.Yakıtlı ile uçtuktan sonra gerçek bir Uçak uçurduğunu anlıyor insan.Kafana takılan bir şey olursa herkes yardımcı olur zaten.Kolay gelsin.
 
Valla Ömer hoca gözümü korkuttu biraz 😅
Yakıtlı motoru deneyesim tadına bakasım da var. Bakalım artık.
Gözün korkmasın! Ama, dikkati de elden bırakmaya gelmez. 4 zamanlı motorlarda pervane çift somunla sıkılır. Torku yüksektir ve tek somunla sıkılırsa çalıştırma esnasında pervaneyi fırlatıp tehlike yaratır. Ama, sesi de bir başkadır. Yavaş ve dikkatle ilerlersen keyfine varırsın.
 
@Ömer Erkan , Üstadım, resmi görünce direk atladım.:eek: Daha dün nette, benzinli uçak modelleri ile arama yapıyordum, bilinç altımda öyle kalmış. Affınıza sığınarak, kusuruma bakmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Güncelleme: Bugün burun kısmını çıkarıp motora baktım. Motor: OS FS-91 Surpass
Motor hakkında bolca araştırma yapıyorum şuanlık. en kısa zamanda çalıştıracağım inşallah. Bakımı vs varsa yapmadan çalıştırmayayım dedim. Motor ne zamandır yatıyor billmiyorum.

Bu motor hakkında da tecrübesi olan varsa danışmak isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Uçurmadan önce neler yapmalıyım?
Motoru yatağından çıkarıp, bujiyi söküp içine birkaç damla yakıt damlatın, aynı şekilde karbüratörden içeri de damlatın... Bazen yağ zamklaşır, yakıtla biraz haşır neşir olursa zamklaşmalar ortadan kalkar... Tabi motor kaç yaşında, oringleri ne durumda, rulmanları ne durumda, iticileri, yayları ve subapları ne durumda bilemiyorum...