Yer İstasyonu Yapımı

Mümin Can Uçak

Yeni Uye
Katılım
10 Ara 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
4
Yaş
25
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, Hevesli bir üyeniz olarak forumda sorumun karşılığını bulamadığım için konu açma gereksinimi duydum.

Daha henüz ortada bir uçak yok, sadece araştırma safhasındayım :)

Şöyle ki, Tasarladığımız uçak sadece acil durumlarda joystick üzerinden kontrol edilecek, onun haricinde tamamen otonom kalkış, uçuş ve iniş yapacak..

Bana, uçaktan gelen telemetri bilgilerini ve kamera görüntüsünü bilgisayara verebilecek bir sistem gerekiyor.
Forumda windbox ile daha önceden yapılan bir sistem gördüm, şuan itibariyle hobbyking'de 200$+ civarında bir fiyatı bulunmakta. Bizim bütçemiz maalesef bunu karşılayamıyor, bu cihaza alternatif olarak kullanabileceğimiz güvenilir bir modül var mıdır?

Forumda bununla alakalı bayağı bir arandım. Ancak sadece bahsettiğim önceden yapılmış bayağı kaslı bir sistem ile karşılaştım, Bu işlerde ekip olarak acemi olduğumuzdan ve bütçemizin büyük çoğunluğunu uçağın üzerinde ki parçalara ayırdığımızdan dolayı biraz daha mütevazi bir sistem düşünüyorum..
 
Merhaba, hoşgeldin. Şimdi öncelikle bu uçağı ne uçuracak? Kontrol kartı ne olacak? Apm/Pixhawk ise, Mİssion planner yüklü bir bilgisayar ve bir telemetri modülü ile işin büyük bölümünü çözmüş olacaksın. Hemen her sistem için bir alternatif var. Görüntü için de öyle.

Ancak şöyle bir durum var; daha ortada uçak yok. Yani uçabildiği kanıtlanmış bir nesne ortada yok. Kendisi inecek, kalkacak -mı acaba? Acil durumlarda" uçağa kumanda edebilecek ve bu kumandayı "acil durum"un gerektirdiği yeterlilikte yapabilecek bir pilotunuz var mı?

Yani demem o ki, madem tasarım size ait ve madem bütçe sınırlı, öncelikle uçağın uçabilirliği üzerine yoğunlaşmakta, uçurabilecek kimse yoksa, hemen bulmakta, bulunamıyorsa, içinizden birinin bunu öğrenmesinde fayda var. Sonrasında otonom uçuş kısmına odaklanabilir ve bu süreçte ister istemez edineceğin bir sürü bilgi ile de, şu anda aklında olan veya henüz olmayan bir sürü sorunun cevabını da rahatlıkla bulabilirsin.
 
Fpv işiyle uğraşan ve hatta forumdaki windbox uygulamasını yapan arkadaşım hep der " FPV İŞİ PARAYI SEVER" Ucuz malzemelerle bu iş olmaz.
Kesinlikle katılıyorum. FPV ile ilgili her cihaz belli bir kalitenin üzerinde olması lazım. Aksi takdirde defalarca gördüğümüz üzere sonuç hep üstün oluyor.
 
Acil durumlarda" uçağa kumanda edebilecek ve bu kumandayı "acil durum"un gerektirdiği yeterlilikte yapabilecek bir pilotunuz var mı?
Otonom joyistiktir o, hiç işimiz yok acil durumda uçağı kurtarmak için biz mi uğraşacağız birde Emrecim. ;D İçimden bir şiir yazasım geldi şimdi :

O lmazsa senin uçakta kendiliğinden inme kalma,
T asalanma yaz gogula,
O lmadıysa hala deva,
N e yapalım yapacağız bir arge daha,
O lsun 20 kilonun yarısını ben taşırım,
M esela kendi kendine uçup dururken yerden ona selam çakarım.

Otonomsuz gününüz olmaması dileklerimle. :evil:
 
Merhaba, hoşgeldin. Şimdi öncelikle bu uçağı ne uçuracak? Kontrol kartı ne olacak? Apm/Pixhawk ise, Mİssion planner yüklü bir bilgisayar ve bir telemetri modülü ile işin büyük bölümünü çözmüş olacaksın. Hemen her sistem için bir alternatif var. Görüntü için de öyle.

Ancak şöyle bir durum var; daha ortada uçak yok. Yani uçabildiği kanıtlanmış bir nesne ortada yok. Kendisi inecek, kalkacak -mı acaba? Acil durumlarda" uçağa kumanda edebilecek ve bu kumandayı "acil durum"un gerektirdiği yeterlilikte yapabilecek bir pilotunuz var mı?

Yani demem o ki, madem tasarım size ait ve madem bütçe sınırlı, öncelikle uçağın uçabilirliği üzerine yoğunlaşmakta, uçurabilecek kimse yoksa, hemen bulmakta, bulunamıyorsa, içinizden birinin bunu öğrenmesinde fayda var. Sonrasında otonom uçuş kısmına odaklanabilir ve bu süreçte ister istemez edineceğin bir sürü bilgi ile de, şu anda aklında olan veya henüz olmayan bir sürü sorunun cevabını da rahatlıkla bulabilirsin.

Pilot deneyimi olarak gerçek hayatta doğru düzgün deneyimimiz yok, simülatörler ne kadar fayda eder bilemem ancak onlarda gayet iyiyiz :D
Bahsettiğiniz olay da haklısınız, daha uçağın uçtuğunu görmeden buna girmek yarının işini şimdiden yapmaya çalışmak gibi. Ancak öncesinde bir yol planı ve bütçe belirlemek, kafamızda yapacağımız şeyin oturması için bu tarz bir araştırmadayım.
Uçurma kısmında ise pixhawk gibi, ancak biraz daha ucuz :) bir kart arayışındayım,
Hani benim daha uçağı yapmaya start vermeden önce bu tarz soruları sormamın sebebi ise, önümde bir havuz olsun istiyorum.

Burada aradığım şey de telemetri modülü zaten :D Hani daha önceden deneyimlediğiniz, 3-5km içerisinde bana görüntü ve sensör bilgileri gönderebilecek bir modül var mı acaba.
Hani dışarıdan bakıldığında; bu ucuz, bu dandikdir görünümü vermesine rağmen sizin deneyimlediğiniz ve tam bir F/P canavarı çıkan modüller var mı amacıyla sormuştum :)



Fpv işiyle uğraşan ve hatta forumdaki windbox uygulamasını yapan arkadaşım hep der " FPV İŞİ PARAYI SEVER" Ucuz malzemelerle bu iş olmaz.

Üstad çok doğru bir noktaya değiniyorsun, ancak bizim amacımız ucuz malzemeden ziyade amacımız daha çok F/P ürünleri ile iş yapmak.

Hani çok açıklayabildim mi kendimi bilmiyorum da. İphone ve Xiaomi arasındaki muhabbeti bilirsiniz, İphone 6'lar 3500-4000 fiyata sahip iken Xiaomi Mi6'lar2000 TL fiyata sahipti..
Kamerası daha iyi, işlemcisi daha iyi, bataryası daha uzun ömürlü.. Amacım marka algısına para kaptırmamak :D

Bu arada windbox uygulamasını yapan kişi ile de iletişimdeyim, ama bizim bütçe tahminimce onu karşılamaz ya :D



Otonom joyistiktir o, hiç işimiz yok acil durumda uçağı kurtarmak için biz mi uğraşacağız birde Emrecim. ;D İçimden bir şiir yazasım geldi şimdi :

O lmazsa senin uçakta kendiliğinden inme kalma,
T asalanma yaz gogula,
O lmadıysa hala deva,
N e yapalım yapacağız bir arge daha,
O lsun 20 kilonun yarısını ben taşırım,
M esela kendi kendine uçup dururken yerden ona selam çakarım.

Otonomsuz gününüz olmaması dileklerimle. :evil:


Klavyenize sağlık hocam :)
İnşallah bizde otonomdan sapmayacağız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Pilot deneyimi olarak gerçek hayatta doğru düzgün deneyimimiz yok, simülatörler ne kadar fayda eder bilemem ancak onlarda gayet iyiyiz :D
Bahsettiğiniz olay da haklısınız, daha uçağın uçtuğunu görmeden buna girmek yarının işini şimdiden yapmaya çalışmak gibi. Ancak öncesinde bir yol planı ve bütçe belirlemek, kafamızda yapacağımız şeyin oturması için bu tarz bir araştırmadayım.
Uçurma kısmında ise pixhawk gibi, ancak biraz daha ucuz :) bir kart arayışındayım,
Hani benim daha uçağı yapmaya start vermeden önce bu tarz soruları sormamın sebebi ise, önümde bir havuz olsun istiyorum.

Burada aradığım şey de telemetri modülü zaten :D Hani daha önceden deneyimlediğiniz, 3-5km içerisinde bana görüntü ve sensör bilgileri gönderebilecek bir modül var mı acaba.
Hani dışarıdan bakıldığında; bu ucuz, bu dandikdir görünümü vermesine rağmen sizin deneyimlediğiniz ve tam bir F/P canavarı çıkan modüller var mı amacıyla sormuştum :)





Üstad çok doğru bir noktaya değiniyorsun, ancak bizim amacımız ucuz malzemeden ziyade amacımız daha çok F/P ürünleri ile iş yapmak.

Hani çok açıklayabildim mi kendimi bilmiyorum da. İphone ve Xiaomi arasındaki muhabbeti bilirsiniz, İphone 6'lar 3500-4000 fiyata sahip iken Xiaomi Mi6'lar2000 TL fiyata sahipti..
Kamerası daha iyi, işlemcisi daha iyi, bataryası daha uzun ömürlü.. Amacım marka algısına para kaptırmamak :D

Bu arada windbox uygulamasını yapan kişi ile de iletişimdeyim, ama bizim bütçe tahminimce onu karşılamaz ya :D






Klavyenize sağlık hocam :)
İnşallah bizde otonomdan sapmayacağız :D

Merhabalar pixhawk gibi ama ucuz apm oluyor sanırım. Çok hızlı gidiyor olabilirsiniz bu konuda uyarılar yapılmış zaten ama uçan cihazlarda acil durum genelde mekanik, donanımsal veya kullanıcı hatası ile oluyor. Acil durum ilan edilip kartın uçuş kartının sistemi kurtardığı tek durum ise kullanıcı hataları. Diğer durumlarda bu sistemlere hiç güvenmeden pilotajına güvenmek çok önemli oluyor.

3-5 km mesafe çok iddialı bence bu aşamaya daha çok var. Önceliğinizi 100 200 metrede tutun. Zaten uçağınız bu mesafelerde sorunsuz uçmaya başladıkça sizde 3 5 km için gerekli bilgilere ulaşmış oluyorsunuz. İleriyi hayal edip plan yapmakta bir sorun yok gibi duruyor ama genelde ilk bu ileriye dönük planlama aşaması ilk adımlarda hata yapmanıza yol açıyor. Tüm uyarılar bu yüzden.

Son olarakta ilk mesajınızdan beri aradığınız sistem bence andruav uygulaması. Sınırsız telemetri mesafesi, sınırsız fpv mesafesi sunuyor. Hızlı sistemlerde kullanıma uygun değil yani yarış multileri veya hızlı uçuş yapan uçaklarda uygun değil ancak onun dışında çok etkili bir sistem. Uçağınızın üzerine monte edeceğiniz 2. Bir cep telefonu dışında bir talebi de yok. Şimdilik ücretsiz. İlerleyen dönemde kanalımda detaylarını paylaşacağım ancak yeni yeni deneme imkanı buldum sizle de paylaşayım dedim. Yalnız bence bu çok ileri aşama sizin için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
b
Merhabalar pixhawk gibi ama ucuz apm oluyor sanırım. Çok hızlı gidiyor olabilirsiniz bu konuda uyarılar yapılmış zaten ama uçan cihazlarda acil durum genelde mekanik, donanımsal veya kullanıcı hatası ile oluyor. Acil durum ilan edilip kartın uçuş kartının sistemi kurtardığı tek durum ise kullanıcı hataları. Diğer durumlarda bu sistemlere hiç güvenmeden pilotajına güvenmek çok önemli oluyor.

3-5 km mesafe çok iddialı bence bu aşamaya daha çok var. Önceliğinizi 100 200 metrede tutun. Zaten uçağınız bu mesafelerde sorunsuz uçmaya başladıkça sizde 3 5 km için gerekli bilgilere ulaşmış oluyorsunuz. İleriyi hayal edip plan yapmakta bir sorun yok gibi duruyor ama genelde ilk bu ileriye dönük planlama aşaması ilk adımlarda hata yapmanıza yol açıyor. Tüm uyarılar bu yüzden.

Son olarakta ilk mesajınızdan beri aradığınız sistem bence andruav uygulaması. Sınırsız telemetri mesafesi, sınırsız fpv mesafesi sunuyor. Hızlı sistemlerde kullanıma uygun değil yani yarış multileri veya hızlı uçuş yapan uçaklarda uygun değil ancak onun dışında çok etkili bir sistem. Uçağınızın üzerine monte edeceğiniz 2. Bir cep telefonu dışında bir talebi de yok. Şimdilik ücretsiz. İlerleyen dönemde kanalımda detaylarını paylaşacağım ancak yeni yeni deneme imkanı buldum sizle de paylaşayım dedim. Yalnız bence bu çok ileri aşama sizin için :)


Çok teşekkür ederim bahsettiğiniz andruav uygulamasını araştıracağım.

Dediğiniz gibi yeniyiz, ancak altından kalkabiliriz diye ümit ediyorum :)
 
3-5 km mesafe çok iddialı bence bu aşamaya daha çok var. Önceliğinizi 100 200 metrede tutun. Zaten uçağınız bu mesafelerde sorunsuz uçmaya başladıkça sizde 3 5 km için gerekli bilgilere ulaşmış oluyorsunuz.

İste mevzu en kisa haliyle bu sekilde ozetlenir :)

Fpv acisindan 3-5 km ile 300-500 km arasinda cok da buyuk bir fark yok desem mesela, durumun ciddiyetini biraz daha net anlatabilirim saniyorum. Tabi daha uzun mesafeler icin daha pahali ekipmanlar gerekir, ancak olayin zorlugu ve yasal yukumlulukleri ayni.

Dediğiniz gibi yeniyiz, ancak altından kalkabiliriz diye ümit ediyorum

Yani yukardaki bilgileri toparlarsak, ucagini goremeyecek, sesini duyamayacak, koklayamayacak, o anki konumunu ve durumunu hissedilir derecede gecikmeyle sunan bir takim verilerle kestirmeye calisacaksin.

Durum bu oldugunda umit etmek ve hayal kurmak (onemli olsa da) yeterli degil, hazirlikli, bilgili ve tecrubeli olman lazim. Bunun icin de kosmaya baslamadan once biraz surunmen, emeklemen, yurumeye calisman, dusmen, kalkman, biraz daha yurumen vs vs... gerisini anladin zaten :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
İste mevzu en kisa haliyle bu sekilde ozetlenir :)

Fpv acisindan 3-5 km ile 300-500 km arasinda cok da buyuk bir fark yok desem mesela, durumun ciddiyetini biraz daha net anlatabilirim saniyorum. Tabi daha uzun mesafeler icin daha pahali ekipmanlar gerekir, ancak olayin zorlugu ve yasal yukumlulukleri ayni.



Yani yukardaki bilgileri toparlarsak, ucagini goremeyecek, sesini duyamayacak, koklayamayacak, o anki konumunu ve durumunu hissedilir derecede gecikmeyle sunan bir takim verilerle kestirmeye calisacaksin.

Durum bu oldugunda umit etmek ve hayal kurmak (onemli olsa da) yeterli degil, hazirlikli, bilgili ve tecrubeli olman lazim. Bunun icin de kosmaya baslamadan once biraz surunmen, emeklemen, yurumeye calisman, dusmen, kalkman, biraz daha yurumen vs vs... gerisini anladin zaten :)


Hocam çok çok haklısınız :D Emeklemeden koşmaya çalışıyor gibiyiz, ancak emeklemeye vaktimiz yok gibi bir durum söz konusu. Yarışma hazırlığında olduğumuz için yavaş ama emin adımlarla tek bir proje çıkarma hazırlığındayız. Bildiğiniz üzere önümüzde Teknofest yarışması var, orada Savaşan-İHA klasmanında yarışmak hedefimiz.

O yüzden çok sağlam bir araştırma ile bu yola çıkmayı istiyorum ki tecrübe eksikliğinden kaynaklanacak durumları en aza indireyim :)

Gecikme konusunda da, cihaz otonom olarak uçacağı için bizim açımızdan herhangi bir sıkıntı yok. Tüm işlemler (Görüntü işleme, hedef tanımı, otonom uçuş) cihaz üzerinde olacağı için gecikme bizim için yüksek öncelikli bir problem teşkil etmemekte, ancak bazı nadir durumlar da kontrolü manuele çekmemiz gereken yerler de olacaktır. Bu senaryoyu da yarışma öncesi yapacağımız uçuş antrenmanları ile çözmek hedefindeyim :D

Çok hayalperest gibi görünüyorum belki gözünüzde, ancak bulunduğum konumda hayalperest olmak işin 1. adımı gibi görünüyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman
Hayalperest olmak iyidir. Motivasyonun kırılmasın. Ama otonom uçuş, pilotaj olmadan olmaz. Otonom uçuş deyince ileri zekalı robot gibi kendi başına kalkış ve iniş yapamaz bu seviyelerde. Onu yapacak teknoloji ile Aselsan, Havelsan gibi kuruluşlar bile başa çıkamadı henüz....