Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Yatay dengeleyicinin alt tarafının da kaplanması öncesinde elevatörlerin firar kenarına 0.4mm kalınlığında kontraplaktan kestiğim şeritleri yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kontraplak şeritler firar kenarlarının inceltilip aynı zamanda sadece balsa olmalarına nazaran daha sağlam yapılabilmelerini sağlıyor.

Sonrasında genel bir zımpara yapılıp stab kaplamaya hazır hale getirildi. Ziroli amca elevatörlerin geri kalan kısımlardan ayrı olarak kaplanmasını buyurmuş, vardır bir bildiği diyerekten sözünü dinledim. İki elevatör, stabın orta kısmı ve iki tarafın hücum kenarı olacak şekilde toplam 5 parçada kaplandı stabımız ve elevatörler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öğlen saati olmasına aldırış etmeden dışarı çıkıp ilk kaba tesviyeyi de yaptım :)

Ziroli amcanın tasarımındaki stab ve elevatörlerin bir arada inşa edilmesi fikrini gittikçe daha çok seviyorum. Hayatımda hiç bu kadar düzgün firar kenarına sahip bir stab/elevatör sistemi yap(a)mamıştım!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabi bu menteşeleme sırasında herşeyi berbat edip şaşı bak şaşır şeklinde iki ayrı yöne bakan elevatörler yapmayacağım anlamına da gelmiyor :evil::evil::evil:

Sırada elevatörlerin kesilip ayrılması var.
 
Tabi bu menteşeleme sırasında herşeyi berbat edip şaşı bak şaşır şeklinde iki ayrı yöne bakan elevatörler yapmayacağım anlamına da gelmiyor :evil::evil::evil:

Sen onu 8 kere olcer uc kere kesersin abi, bence de sorun olmaz. Uc kere nasil kesilir ki bir sey diyenler olacaktir, sen onu da yaparsin :D
 
Sen onu 8 kere olcer uc kere kesersin abi, bence de sorun olmaz. Uc kere nasil kesilir ki bir sey diyenler olacaktir, sen onu da yaparsin :D

İşte o dediğini ben çok güzel yaparım! 3 kere ölç bir kere yap diyerek işe girişir 3 kere ölçerim, ama yine de yanlış yaparım, düzeltirim, tekrarında garanti olsun diye 5 kere ölçüp öyle keserim, yine yanlış olur, yine düzeltirim, “ölçmüyorum uleyn diyip göz kararı girişip 3. seferde doğru keserim :lol::lol::lol:

8 kere ölç 3 kere kes böyle bişey işte :evil::evil::evil:
 
...
Ziroli amcanın tasarımındaki stab ve elevatörlerin bir arada inşa edilmesi fikrini gittikçe daha çok seviyorum. Hayatımda hiç bu kadar düzgün firar kenarına sahip bir stab/elevatör sistemi yap(a)mamıştım!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

...

Hakkaten çok güzel olmuş! :bravo: Hep böyle bir firar kenarının hayalini kurmuşumdur!...
 
Stabın profili çok güzel olmuş Evren abi tabi fotoğrafları çekmek ayrı hüner.
Hemen soruma geliyorum :)
0.4mm kontra kaç kat, ben 1mm ve 1.5mm dahi bulamıyorum.Türkiye de nereden bulabilirim bir fikrin var mı?
Acaba maun kaplama kullansam iş görür mü?Miles planörü de kullanmak için arıyorum.
 
Stabın profili çok güzel olmuş Evren abi tabi fotoğrafları çekmek ayrı hüner.
Hemen soruma geliyorum :)
0.4mm kontra kaç kat, ben 1mm ve 1.5mm dahi bulamıyorum.Türkiye de nereden bulabilirim bir fikrin var mı?
Acaba maun kaplama kullansam iş görür mü?Miles planörü de kullanmak için arıyorum.

Teşekkürler Cengizhan,
0.4 mm kontra 3 kat kayın. Türkiye de yıllar önce bir kez MMY'de gördüm diye hatırlıyorum ama çok emin de değilim. Ben genellikle towerdan alıyordum bu sefer panther kiti ile birlikte ilave olarak sipariş etmiştim.

Miles'ın firar kenarında buna alternatif olarak kullanabileceğin başka şeyler var. Elinde varsa ince karbon levha kullanabilirsin (yine 0.5 mm civarında) Hazır levha yoksa ama kumaş ve laminasyon epoksin varsa (cam elyafı kumaş da olur) kendine ince bir levha üretip onu kullanabilirsin. Hiçbirisi yoksa firar kenarının 2mm kalınlığa denk gelen yerinden kes, oraya ceviz gibi sert ama hafif bir ağaçtan 2mm kalınlığında uygun genişlikte bir çıta ekle ve onu üçgen hale gelecek şekilde şekillendir. Balsadan daha sağlam bir firar kenarı elde etmiş olursun. Mileslarımdan birisinde bunu uygulmaıştım, gayet de güzel olmuştu.

İnce kaplama levhaları tek yönlü lifli oldukları için çok işe yaramayabilir...
 
Teşekkürler Cengizhan,
0.4 mm kontra 3 kat kayın. Türkiye de yıllar önce bir kez MMY'de gördüm diye hatırlıyorum ama çok emin de değilim. Ben genellikle towerdan alıyordum bu sefer panther kiti ile birlikte ilave olarak sipariş etmiştim.

Miles'ın firar kenarında buna alternatif olarak kullanabileceğin başka şeyler var. Elinde varsa ince karbon levha kullanabilirsin (yine 0.5 mm civarında) Hazır levha yoksa ama kumaş ve laminasyon epoksin varsa (cam elyafı kumaş da olur) kendine ince bir levha üretip onu kullanabilirsin. Hiçbirisi yoksa firar kenarının 2mm kalınlığa denk gelen yerinden kes, oraya ceviz gibi sert ama hafif bir ağaçtan 2mm kalınlığında uygun genişlikte bir çıta ekle ve onu üçgen hale gelecek şekilde şekillendir. Balsadan daha sağlam bir firar kenarı elde etmiş olursun. Mileslarımdan birisinde bunu uygulmaıştım, gayet de güzel olmuştu.

İnce kaplama levhaları tek yönlü lifli oldukları için çok işe yaramayabilir...
Evren abi aslında gövde işin arıyorum ama bulamayacağım gibi 1.5mm balsa arasına karbon ip atıp laminasyon yaparım diye düşünüyorum.firar için de dediğin gibi bir uygulama yaparım kayın olur mu? Konuyu biraz dağıttım pardon.
 
Evren abi aslında gövde işin arıyorum ama bulamayacağım gibi 1.5mm balsa arasına karbon ip atıp laminasyon yaparım diye düşünüyorum.firar için de dediğin gibi bir uygulama yaparım kayın olur mu? Konuyu biraz dağıttım pardon.

Miles gövdesi için o kontraplaklar bence fazla zaten. Eğer normal havalarda yarışacagın 600-700 gr aralığında bir modelin varsa ve aşırı rüzgarlı havalarda uçurmak için bir model yapıyorsan o zaman kontraların olduğu bir model anlamlı oluyor. O kontraları kullanıp modeli 750-800 gr dan daha hafif yapmak zor iş, 750 grlık bir model ise ortalama havada bile bugün sahada olan diğer modellerin karşısında pek şansı olmayan modeldir.

Eğer bu modeli genel kullanım için yapıyorsan gövdede sadece balsa levhalar kullan derim, iç tarafa kullanacağın (kontraların yerine) levhayı bulabildiğin en sert balsadan seç (kırtasiye balsaları genelde daha sert olur) iki levhayı lamine ederken, eğer elinde varsa yada bulabiliyorsan 50 grlık cam elyafı kumaşı lif yönleri 45 derece olacak şekilde araya koy. Karbon ip (tow) da varsa bir şeriti modelin burnundan kuyruğuna kadar, alt tarafa yakın bir hattan ser, yine bir şeriti de aynı şekilde boydan boya üst taraftan ser. Sonra da yük noktalarına; kanat firar kenarının altındaki gövde bölmesinin yaklaşık 5-6 cm arkasından başlayıp buruna kadar uzanan yere hem alta hem üste ikişer yada üçer şerit daha ilave et. Kuyrukta da enlemesine yerleştirilen ince uzun destek parçasının önünden en arka uca kadar bir tane üste bir tane alta şerit ilave et gayet güzel bir gövde yanı elde edersin.

Bu işteki sıralama önemli ama, şöyle olmalı:
Tezgaha ônce dışta kalan gövde yanını koy,
Üzerine cam elyafı kumaşı ser ve ıslat (benim cam elyafı kumaş kaplamada anlattığım yöntemi takip edebilirsin)
Karbon şeritleri epoksi ile ıslatıp sonra temiz bir yüzeyde olabildiğince yayvan hale getirip hala ıslak olan kumaşın üzerine yerleştir.
Diğer gövde yanını da bunların üzerine kapatıp bulabildiğin kadar fazla ağırlıkla düzgün bir şekilde presle ve kurumaya bırak.

Eğer biraz daha sağlam bir model olsun istersen ikinci gövde yanının iç kısmını (laminasyonda içerde kalacak kısmı) da 50 gr kumaşla kaplayabilirsin ama şart değil.

Kuyruktaki kontraplak parçaları da balsa ve karbon kumaş laminasyonlarıyla değiştirmek bir alternatif olarak aklında olsun.

Firar kenarı için kayın da olur, yapıştırıp şekillendirebildiğin her tür sert ağaç işe yarayacaktır :)