Yeni model yapımı V tatil pusher

Ellerine sağlık.
O uçağı elden atarken aman pervaneye dikkat. Hiç affetmez.
Dikkatimi çeken nokta ise şu: Senin akranların böyle bir işe giriştiğinde, kontrolcü, gps, fpv, xyz ne varsa uçağa boca edip sonra maiden yapıyor. Bize gelen üniversite takımlarına anlatmaktan dilimizde tüy bitti. Önce normal şekilde düzgün uçabilen bir uçak yapın, diğer ıvır zıvırı adım adım ekleyin. Ama hayır, asla kabıl etmiyorlar. Senin mantıklı yaklaşımın takdiri hak ediyor. Kolay gelsin.
 
Modeli ilk yapmaya başlayalı nerdeyse 1 seneyi geçti. Malzeme eksiği işler dersler derken baya sallandı ama bu gün Maiden yaptım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Videoyu izleyince ilk fark edeceğiniz resmen kanat çırpıyor. Kanadın içindeki karbon çubuklar yetersiz kaldı. Kanadın kendi malzemeside kapron o da yumuşak. Çok dengesiz oldu havada kontrolü zor. Bir neden de malzeme yumuşak olduğu için aileronlar ve elevatörlerde esniyor verdiğim küçük müdahalere cevap vermiyor. Havada rüzgarlıydı ama zor da olsa ilk uçuşu yaptım.
Kanada daha kalın karbon çubuk lazım. O yetersiz kalırsa fotobloktan tekrar yapıcam.
 
Modeli ilk yapmaya başlayalı nerdeyse 1 seneyi geçti. Malzeme eksiği işler dersler derken baya sallandı ama bu gün Maiden yaptım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Videoyu izleyince ilk fark edeceğiniz resmen kanat çırpıyor. Kanadın içindeki karbon çubuklar yetersiz kaldı. Kanadın kendi malzemeside kapron o da yumuşak. Çok dengesiz oldu havada kontrolü zor. Bir neden de malzeme yumuşak olduğu için aileronlar ve elevatörlerde esniyor verdiğim küçük müdahalere cevap vermiyor. Havada rüzgarlıydı ama zor da olsa ilk uçuşu yaptım.
Kanada daha kalın karbon çubuk lazım. O yetersiz kalırsa fotobloktan tekrar yapıcam.
Kırımsız uçuşlar dilerim hocam bi sorum olucak ben fpv ekipman aldım bunu için sırttan motorlu bi uçak yapıtım referans olarak ranger 1600 modelini bazaldım ancak uçmadı motoru olabildiğnce gövdeye yaklaştırıp 5-7 derece kadar uptrusth verince uçtu ancak baya dengesiz oldu kötü bi kırım yaşadı. Elimdeki önden motorlu uçaklara sistemi monte edip fpv yapıyorum ancak pervane görüntüyü etkiliyor şimdi sizinki gibi bi vtail yapmak istiyorum tavsiyede bulunabileceğiniz bi püf noktası dikkat edilmesi gereken noktalar varmı ve bu modeldede uptursth verilmesi gerektiğini okumuştum siz bunu uyguladınızmı ?
Kanat konusunda ben xps malzemeyi sıcak telle keserek yapıyorum 8mm balsa çıta koyuyorum iki sıra çıta koyuyorum sorun olmuyor 1250 gr lık uçağı 2000 gr çekişli motorla olabildiğince zorlayarak takla ve ters uçuşlarla hiç sıkıntı yaşamdım kanat esnemiyor.
 
Kırımsız uçuşlar dilerim hocam bi sorum olucak ben fpv ekipman aldım bunu için sırttan motorlu bi uçak yapıtım referans olarak ranger 1600 modelini bazaldım ancak uçmadı motoru olabildiğnce gövdeye yaklaştırıp 5-7 derece kadar uptrusth verince uçtu ancak baya dengesiz oldu kötü bi kırım yaşadı. Elimdeki önden motorlu uçaklara sistemi monte edip fpv yapıyorum ancak pervane görüntüyü etkiliyor şimdi sizinki gibi bi vtail yapmak istiyorum tavsiyede bulunabileceğiniz bi püf noktası dikkat edilmesi gereken noktalar varmı ve bu modeldede uptursth verilmesi gerektiğini okumuştum siz bunu uyguladınızmı ?
Kanat konusunda ben xps malzemeyi sıcak telle keserek yapıyorum 8mm balsa çıta koyuyorum iki sıra çıta koyuyorum sorun olmuyor 1250 gr lık uçağı 2000 gr çekişli motorla olabildiğince zorlayarak takla ve ters uçuşlarla hiç sıkıntı yaşamdım kanat esnemiyor.
Hocam tavsiyem hazır bir plana sadık kalarak yapmak.
Herhangi bir yöne açı vermedim modelde. Yukarı veya aşağı ya doğru açı, motorun itki doğrultusu uçağın ağırlık merkeziyle çakışmazsa ekstra bir dönme torku yaratır bunu engellemek için veriliyor.
Sıcak telle kesmek güzel oluyor, kanada istediğiniz profili verebiliyorsunuz ama maalesef elimde ona uygun ekipman yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
sizin paylaşabileceğiniz bir plan yada ölçüler varmı ? Benim için ortalama 1600 gr uçuş ağırlığını optimum seviyede taşıyabilecek verimli bi uçak olması önemli.
 
sizin paylaşabileceğiniz bir plan yada ölçüler varmı ? Benim için ortalama 1600 gr uçuş ağırlığını optimum seviyede taşıyabilecek verimli bi uçak olması önemli.
Şuan bu konuda yaptığım modele bakabilirsiniz. Aerostuff fpv YouTube kanalında v tail pusher yapım videolarında çok ayrıntılı olmasada ölçüler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Fotobloktan yeni kanat yapmaya başladım ama küçük bir sorum ve sorunum var. Fotobloğun bir yüzeyindeki kağıdı soymam lazım. 80x35 lık bir parçayı nerdeyse 1 saate soydum. Önce suyla ıslattım başta soyuluyor sandım ama altta bir katman daha kağıt kalıyormuş, sonra izopropil alkolle ıslattım yapışkanı salsın diye ama pek etkili olmadı gibi. Üst katmanı olmayınca kağıt soymaya çalışınca kopup durdu
 
Fotobloktan yeni kanat yapmaya başladım ama küçük bir sorum ve sorunum var. Fotobloğun bir yüzeyindeki kağıdı soymam lazım. 80x35 lık bir parçayı nerdeyse 1 saate soydum. Önce suyla ıslattım başta soyuluyor sandım ama altta bir katman daha kağıt kalıyormuş, sonra izopropil alkolle ıslattım yapışkanı salsın diye ama pek etkili olmadı gibi. Üst katmanı olmayınca kağıt soymaya çalışınca kopup durdu
Kanatlarda fotoblok yerine 3-5mm depron ya da kapron adıyla bilinen köpüklerden kullanabilirsin. Ya da fotobloğa 1mm aralarla maket bıçaıyla kesikler atarak kıvırmak mantıklı olur. Yurtdışı videolarında adamlar kolayca söküyor kağıdını ama benim bu zamana kadar aldığım fotobloklarda zor sökülüyor.

Yine de illa kağıdı sökmeyi deneyecekseniz yüzey ısıl işlem uygularsanız (fön makinesi gibi) kağıt daha kolay sökülecektir
 
Kanatlarda fotoblok yerine 3-5mm depron ya da kapron adıyla bilinen köpüklerden kullanabilirsin. Ya da fotobloğa 1mm aralarla maket bıçaıyla kesikler atarak kıvırmak mantıklı olur. Yurtdışı videolarında adamlar kolayca söküyor kağıdını ama benim bu zamana kadar aldığım fotobloklarda zor sökülüyor.

Yine de illa kağıdı sökmeyi deneyecekseniz yüzey ısıl işlem uygularsanız (fön makinesi gibi) kağıt daha kolay sökülecektir
Konunun başına bakarsanız, başta 5mm deprondan yaptım kanadı ama havada çok fazla esnedi kanatlar video var konuda. O sebeple fotobloğa döndüm. Bir parçasını yaptım fotobloktan taş gibi oldu karbon kullanmadan olacakmış gibi hissettiriyor ama kullanmasam kırılır büyük ihtimal.

Bende sonradan fark ettim komple kağıdı soymama gerek yokmuş sadece hücum kenarının katlanacagi yerde bir kısım soysam yeterli. İzopropil alkolle biraz islattiktan sonra bir tık daha kolay soyuldu.
 
Konunun başına bakarsanız, başta 5mm deprondan yaptım kanadı ama havada çok fazla esnedi kanatlar video var konuda. O sebeple fotobloğa döndüm. Bir parçasını yaptım fotobloktan taş gibi oldu karbon kullanmadan olacakmış gibi hissettiriyor ama kullanmasam kırılır büyük ihtimal.

Bende sonradan fark ettim komple kağıdı soymama gerek yokmuş sadece hücum kenarının katlanacagi yerde bir kısım soysam yeterli. İzopropil alkolle biraz islattiktan sonra bir tık daha kolay soyuldu.
Evet yazdıktan sonra gördüm. Benim de deprondan yaptığım kanat esneme yapmıştı bayağı havada. Siz Denizli'deydiniz sanırım. Uçuşu nerede yapıyorsuınuz acaba
 
Manisa'da bir tarlada mı? yanlış mı anladım?
Doğru anladıysam, neden Tekeliler köyünün oradaki piste gitmiyorsunuz?
 
Manisa'da bir tarlada mı? yanlış mı anladım?
Doğru anladıysam, neden Tekeliler köyünün oradaki piste gitmiyorsunuz?
Manisa'da bir tarlada mı? yanlış mı anladım?
Doğru anladıysam, neden Tekeliler köyünün oradaki piste gitmiyorsunuz?
Evimden çıkıp sadece 2 dk da gittiğim bomboş bir alan mı yoksa en az yarım saatlik yol gitmem gereken pist mi. Sizin tercihiniz ne olurdu.
Bu arada merkez de değilim Akhisar dayım