www.bilimselyuzme.com

Yeni Nitro Yakıtlı Uçağım? Bu Uçak nedir?

Motoru yatağından çıkarıp, bujiyi söküp içine birkaç damla yakıt damlatın, aynı şekilde karbüratörden içeri de damlatın... Bazen yağ zamklaşır, yakıtla biraz haşır neşir olursa zamklaşmalar ortadan kalkar... Tabi motor kaç yaşında, oringleri ne durumda, rulmanları ne durumda, iticileri, yayları ve subapları ne durumda bilemiyorum...
Fotoğraftan ne kadar anlaşılır bilmiyorum ama motorun dışarıdan durumu bu şekilde:
Gördüğüm kadarıyla egzoz kaynak yapılmış motora. Önceden oradan kırılmış herhalde. Anlayan abilerim var ise fotoğrafa bakabilirse sevinirim. Müsait bir zamanda motoru açıp parçalarına da bakacağım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yazıp yazmamakta kararsız kaldım ama daha önce motorlarla deneyimin yoksa bu biraz sıkıntılı olabilir. Bilen biri açıp dağıtsa, sen de izlesen çok iyi olur. Çok fazla püf noktası var işin.
Evet evet zaten mutlaka yardım alacağım. Kendi başıma yapmayacağım. Zaten açmadan önce bol bol araştırma yapıyorum öğrenmeye çalışıyorum.
 
Muhammet kardeşim bana kalırsa motoru sökmeden önce çalıştırmayı dene hatta baştan sona video çekip bizimle paylaş.Motorun kompresyonu nasıl bu arada? Pervaneyi çevirdiğinde sıkışma falan var mı? Bu arada Youtube'da "David's Stuff (The Glow Engine Enthusiast)" diye bir kanal var, videoları çok öğretici neredeyse her türlü bilgi mevcut yakıtlı motorlar üzerine boş vakitlerinde incelemeni tavsiye ederim aşağıya linkini ekliyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Muhammet kardeşim bana kalırsa motoru sökmeden önce çalıştırmayı dene hatta baştan sona video çekip bizimle paylaş.Motorun kompresyonu nasıl bu arada? Pervaneyi çevirdiğinde sıkışma falan var mı? Bu arada Youtube'da "David's Stuff (The Glow Engine Enthusiast)" diye bir kanal var, videoları çok öğretici neredeyse her türlü bilgi mevcut yakıtlı motorlar üzerine boş vakitlerinde incelemeni tavsiye ederim aşağıya linkini ekliyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evet hocam ben de bu tarz videolara bakıyorum. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Pervane rahat bir şekilde dönüyor şuan. O zaman yakıt temin edip öncelikle bir çalıştırayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Ömer abinin dediği gibi en iyilerdendir. Bir zamanlar OS motoru olmayanlar ve kullananlar arasında tatlı atışmalar vardı. Onları hatırladım.
Tam olarak öyle değil. O atışmalar öncelikle pek tatlı değildi. Ayrıca tartışmanın tarafları OS motoru olanlar ve olmayanlar değil, OS motora tapan marka bağımlısı zavallılar ile rasyonel düşünceli modelcilerdi.
Aynı şeyi bugün Futaba markasına tapan fanboylarla yaşıyoruz bizim kulüpte.
 
Tam olarak öyle değil. O atışmalar öncelikle pek tatlı değildi. Ayrıca tartışmanın tarafları OS motoru olanlar ve olmayanlar değil, OS motora tapan marka bağımlısı zavallılar ile rasyonel düşünceli modelcilerdi.
Aynı şeyi bugün Futaba markasına tapan fanboylarla yaşıyoruz bizim kulüpte.
Futaba konusunda katılıyorum özellikle EdgeTX ve OpenTX işletim sistemi kullanan kumandalar varken Futaba ve benzeri diğer kumandaları kullanmak bana akılcı gelmiyor.

Marka bağımlılığına ben de karşıyım.Siz benden daha tecrübelisiniz Sümer hocam saygı duyuyorum ancak örnek vermek gerekirse her iki motoru da kullanmış birisi olarak OS55AX ASP52'ye göre daha sorunsuz ve kararlı çalışıyor.Motorun sesini dinlediğinizde bile farkı anlayabiliyorsunuz.OS motorların bazılarında gömlekte nikel kaplamanın aşınma problemi var ki yakın zamanda bu sorunu ben de yaşadım.ASP'nin çok güzel 4 zamanlı motorları da var tabi ki hakkını yememek lazım.Fiyat,kalite ve kararlı kullanım açısından değerlendirerek karar vermekte fayda var diye düşünüyorum.
 
Futaba konusunda katılıyorum özellikle EdgeTX ve OpenTX işletim sistemi kullanan kumandalar varken Futaba ve benzeri diğer kumandaları kullanmak bana akılcı gelmiyor.

Marka bağımlılığına ben de karşıyım.Siz benden daha tecrübelisiniz Sümer hocam saygı duyuyorum ancak örnek vermek gerekirse her iki motoru da kullanmış birisi olarak OS55AX ASP52'ye göre daha sorunsuz ve kararlı çalışıyor.Motorun sesini dinlediğinizde bile farkı anlayabiliyorsunuz.OS motorların bazılarında gömlekte nikel kaplamanın aşınma problemi var ki yakın zamanda bu sorunu ben de yaşadım.ASP'nin çok güzel 4 zamanlı motorları da var tabi ki hakkını yememek lazım.Fiyat,kalite ve kararlı kullanım açısından değerlendirerek karar vermekte fayda var diye düşünüyorum.
Glow motorların sorunlarının büyük bölümü motor kaynaklı değil. Yakıt kalitesi, yakıtın nem alması, deponun basınç kaçırması, hatalı depo pozisyonu, ömrünü tamamlamış buji gibi sorunlar ön planda.
Bu sorunlar varsa motorun markası işi kurtaramıyor. Patlar motor kullanan birinin de zaman içinde bu konuları iyice öğrenip hakim olması gerekiyor. Ama benim genelde gördüğüm, insanlarda bir öğrenme korkusu var. Ben buna "philophobia" diyorum. "Philosophia"'nın tersi! Bunlar en pahalıyı alınca iş bitecek sanıyorlar.
Sonuçta Mars'a uzay aracı göndermiyoruz. Motor dediğin şey çok basit bir alet.
 
Glow motorların sorunlarının büyük bölümü motor kaynaklı değil. Yakıt kalitesi, yakıtın nem alması, deponun basınç kaçırması, hatalı depo pozisyonu, ömrünü tamamlamış buji gibi sorunlar ön planda.
Bu sorunlar varsa motorun markası işi kurtaramıyor. Patlar motor kullanan birinin de zaman içinde bu konuları iyice öğrenip hakim olması gerekiyor. Ama benim genelde gördüğüm, insanlarda bir öğrenme korkusu var. Ben buna "philophobia" diyorum. "Philosophia"'nın tersi! Bunlar en pahalıyı alınca iş bitecek sanıyorlar.
Sonuçta Mars'a uzay aracı göndermiyoruz. Motor dediğin şey çok basit bir alet.
Sümer abi bu mesajınızın altına imzamı atarım.Kullandığım yakıt,buji,yakıt tankı,...vb her şey aynı ve sorunsuz olmasına rağmen ASP insanı bir anda sinir hastası edebiliyor.İğne ayarları(HSN ve LSN) mükemmel,devirlenmeler motorun çalışması her şey mükemmel güzel güzel uçmuşsunuz, bir hafta sonra tekrar uçmaya geldiğinizde motor stopu veya motor düzgün ayarlanmışken saçma durumlarla karşılaşabiliyorsunuz.Kaldı ki tüm iğne ayarları konusunda bilgime güveniyorum.Ama en son satın aldığım OS55AX'de durum öyle değil rodajını güzelce yaptım aynı gün küçük iğneyi ayarladım bir daha küçük iğneyle oynama ihtiyacı hissetmedim ayarlaması da daha kolay.Söylediğiniz gibi yakıt deposu ve beslemedeki problemler,hava kaçakları,yanlış buji ve yakıt kullanımı,...vb sorunlar varsa markası ne olursa olsun motor sağlıklı çalışmaz."Küçük iğneye dokunulmaz,ben hiç ellemiyorum." diyenleri de duydu bu kulaklar.😂 Gözde hiç büyütülecek bir şeyi yok halbu ki klasik çeşme mantığı yakıt ve hava karışımı oranını ayarlıyorsunuz sadece.Neden insanlar öğrenmeye çalışmıyor anlamak güç...
 
Sümer abi bu mesajınızın altına imzamı atarım.Kullandığım yakıt,buji,yakıt tankı,...vb her şey aynı ve sorunsuz olmasına rağmen ASP insanı bir anda sinir hastası edebiliyor.İğne ayarları(HSN ve LSN) mükemmel,devirlenmeler motorun çalışması her şey mükemmel güzel güzel uçmuşsunuz, bir hafta sonra tekrar uçmaya geldiğinizde motor stopu veya motor düzgün ayarlanmışken saçma durumlarla karşılaşabiliyorsunuz.Kaldı ki tüm iğne ayarları konusunda bilgime güveniyorum.Ama en son satın aldığım OS55AX'de durum öyle değil rodajını güzelce yaptım aynı gün küçük iğneyi ayarladım bir daha küçük iğneyle oynama ihtiyacı hissetmedim ayarlaması da daha kolay.Söylediğiniz gibi yakıt deposu ve beslemedeki problemler,hava kaçakları,yanlış buji ve yakıt kullanımı,...vb sorunlar varsa markası ne olursa olsun motor sağlıklı çalışmaz."Küçük iğneye dokunulmaz,ben hiç ellemiyorum." diyenleri de duydu bu kulaklar.😂 Gözde hiç büyütülecek bir şeyi yok halbu ki klasik çeşme mantığı yakıt ve hava karışımı oranını ayarlıyorsunuz sadece.Neden insanlar öğrenmeye çalışmıyor anlamak güç...
Bu övdüğün 55AX şu gömlek aradığın motor mu peki? :lollol:
 
Gömlek açısından evet haklısınız ama genelleme olarak ASP'den yine iyi.ASP52 kullanırken havada krank mili kırılmıştı bunun hakkında ne diyeceksiniz? 😂
Bu işin markaya bakmadığını...
Senelerce önce peş peşe üç 55AX rodajı yaptım. Üçü de buji fırlattı. Allahtan kafama gözüme gelmedi. Büyük ihtimalle, o inanılmaz ahlaklı Japonlar, kusurlu No8 bujileri o seri 55AX kutularına atıvermişlerdi.
 
Bu işin markaya bakmadığını...
Senelerce önce peş peşe üç 55AX rodajı yaptım. Üçü de buji fırlattı. Allahtan kafama gözüme gelmedi. Büyük ihtimalle, o inanılmaz ahlaklı Japonlar, kusurlu No8 bujileri o seri 55AX kutularına atıvermişlerdi.
Abi tam olarak birbirmizi anlayamadık.55AX motordan iki tane kullanıyorum hiçbirinde buji fırlatma sorunu yaşamadım size denk gelmiş olabilir elbette.Daha önce siz söylemiştiniz OS motorlar metalurjik olarak ASP'den daha iyi diye.OS motorda da sorunlar meydana gelebilir elbette ama ASP'nin kalitesi bir OS kadar değil.Düşüncenize saygı duyuyorum.