AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Emre Kaman' Alıntı:
Ucakta belli bir seviyeyi asmis modelcileri heli kafasina almak icin ozel bir rehab programi hazirlamaya basliyorum. Ilk asama uc boyutlu uzayda 6 yone gidebilmek: tabulari yikmak!

Ikinci asama tono, knife edge gibi isimleri unutturup, yerlerine flip, funnel, hurricane gibilerini yerlestirmek. Pitch kavramini elevatorun tekelinden kurtarip, aileronu da isin icine almak: Sinerji yaratmak!

Ucuncu ve son asama ise en zoru. Dahtayi hayatimizdan cikarmak, yerine aluminyum ve karbonfiberi koymayi basarmak: Kompozite olmak!

Bu programi hazirlayip, seminer ve atolye calismalariyla yayginlastirmayi dusunuyorum.

500 pro cillop gibi duruyor valla, icini tarot parcalariyla doldursam ucar mi ki? [emoji1]

Abi o konik disliyi uste almalarinin sebebi, kuyruktaki bir diger dislinin kuyruk donus yonunu degistirecek olmasi. Onu duzeltmek icin bastan ters donduruyor kuyrugu disliyi ters tarafa alarak.

Şimdi, öncelikle şu Rehab'a bir değinelim. Baştan söyleyeyim, işe yaramaz. Neden? Çünkü herhangi birRehab uygulamasının başarılı olması için ilk adım "hasta"nın sorunu kabul etmesi gerekir, aksi halde zaten işe yaramaz. Bu durumda, herşeyden önce ortada bir "hasta" yada "hastalık" yok, hadi diyelim "uçakta belli bir seviyeyi aşmış" kişiyi hasta olarak kabul ediyorsunuz, bu adam zaten senin söylediğin herşeyi ve fazlasını biliyor demektir, bu programı görür görmez zaten arka tarafıyla güler geçer :lol: :lol: :lol:

Kuyruk aktarma dişlisi ile ilgili bir terslik var sanırım, scael dönüşümde ilave bir dişli gelmiyor ki sisteme yön değişsin? Ama boomu daha aşağı çekmek için ön taraftaki kutuyu tepetaklak çevirince (konik dişlinin yeri değişmez ise) kuyruğun dönüş yönü de ters olmuş oluyor, konik dişliyi yukarı koyunca da tekrar aynı yöne dönüyor. Benim kastettiğim, yukarı almışlar dediğim dişli konik olan değil düz olan zaten, boomu daha da aşağı çekebilmek ama aynı zamanda o dişliyi ana otorotasyon dişlisiyle hizalayabilmek için dişli kutusunun da dışına çıkacak kadar yukarı taşımışlar, beğendim, iyi olmuş :) Ayrıca, kuyruk pervanesinin dönüş yönü (scale kaygıları bir yana bırakırsak) neyi değiştirecek ki, palleri ters çevirirsin olur biter. Yok uzayda her yöne gitmeyi biliyoruz falan diye ahkam kesiyonuz ama buncacık değişikliklere açık değilsiniz efenim :lollol: :lollol: :lollol:

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Bir gün çok zengin olursam geçebilirim :D

Murat Evitan' Alıntı:
Benim çocukluktan heliyede merakım var ama zor geldiği ve maliyetli olduğu için bulaşmıyorum.Maddi durumum daha düzgün olursa neden olmasın ;)

Çaktırmayın abiler, ben de bu projeyle heliciler üzerinden para kazanmayı planlıyorum :halay: :halay: :halay: Ticari niyetler olmazsa kompozit kalıplar falan niye uğraşayım ki... Hele şu kalıbı bir hazır edeyim bakın hepsine birer gövde satıp nasıl paralarını alacağım ceplerinden :yuppi: :yuppi: :yuppi:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
..Çaktırmayın abiler, ben de bu projeyle heliciler üzerinden para kazanmayı planlıyorum :halay: :halay: :halay: Ticari niyetler olmazsa kompozit kalıplar falan niye uğraşayım ki... Hele şu kalıbı bir hazır edeyim bakın hepsine birer gövde satıp nasıl paralarını alacağım ceplerinden :yuppi: :yuppi: :yuppi:
Bende diyordum ki yılların uçakcısı neden Heli Scale işine bu kadar zaman harcıyor :laugh: ;D Şimdi gerçek niyet ortaya çıktı :lollol: :lol:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Kuyrugun aci aldigi kisimda disli sistemi yok mu? Mafsal mi var? Bence kesin disli
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bende diyordum ki yılların uçakcısı neden Heli Scale işine bu kadar zaman harcıyor :laugh: ;D Şimdi gerçek niyet ortaya çıktı :lollol: :lol:

Değirmen bir şekilde dönmeli Adminim, uçaklar da suyla çalışmıyor sonuçta :D

Emre Kaman' Alıntı:
Kuyrugun aci aldigi kisimda disli sistemi yok mu? Mafsal mi var? Bence kesin disli

Var tabiki ama dönüş yönünü değiştirmiyor o dişli :)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Evren desene seri imalata geçmeye az kaldı.Hadi hayırlısı çok para kazanınca bizi tanımamazlıktan gelme ama :D
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Murat Evitan' Alıntı:
Evren desene seri imalata geçmeye az kaldı.Hadi hayırlısı çok para kazanınca bizi tanımamazlıktan gelme ama :D

olur mu öyle şey :) Helicilerden kazanılan paralar uçaklara yatırılacak, uçakçılara daha ucuza daha kaliteli ürünler tasarlayıp üretmek için kullanılacak (sonuçta uçakçıların da paralarını alıcam :D ) 30 yıldır hep para harcadım bu işe şimdi biraz kazanma zamanı olsun dimi ;D ;D ;D



Modele dönelim, halen tüm parçalar elde olmamasına rağmen gövdenin tasarımına ufak ufak girişmeye başlayayım dedim.

İlk iş boyutlandırma. Eldeki Super Cobra çizimi ile mekanik iskeleti birbiri ile karşılaştırmakla yola çıkalım. Sabah helikopteri duvar önüne koyup olabildiğince uzaktan olabildiğince uzun bir lens ile (distorsiyonu azaltmak için) fotoğrafladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Helikopteri bir şekilde arkadaki süpürgeliğin üzerine taşımam gerekliydi, en uygun malzeme olarak balsa macunu kutusunu bulup kullandım :) Dahtacıyız ezelden :D


Sonra bu fotoğrafı ve çizimleri Fusion 360 ta üst üste oturtup gerekli boyut ayarlamalarına başladım.

Önce fotoğrafı modelin kendisinden aldığım referans ölçülere göre boyutlandırdım. Sonra çizimi helikopterin ana şaftı ve kuyruk rotoru şaft eksenini baz alarak boyutlandırıp fotoğrafla hizaladım. Hizalamanın referans noktasını da kuyruk rotoru ekseni olarak alınca şöyle birşey çıktı ortaya:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Oturma fena olmamakla birlikte birkaç ufak ve koaly çözülebilir sorunun yanında bir büyük problem var, rotor çok aşağıda kalıyor. malum eldeki DFC 3D için tasarlanmış, ne kadar kısa şaft o kadar iyi. Bunu zaten biliyorduk ve uzun şaft arayışındaydım bir süredir. Ama buradaki fark çok fazla, bu kadar uzun bir şaft bulabileceğimi sanmıyorum. Tornada yapmam gerekir ki bu da halledilebilir tabiki. Ama uzun şaftın getireceği uzun bağlantı çubukları daha bir problem olabilir sanki. Öte yandan, DFC kafasındaki pitch kontrol kolları oldukça rijitler, mevcut bağlantı çubuklarını uzatsam da benim uçuş tarzım için yeterli sağlamlıkta olabilecektir diye düşünüyorum.

Bu oturtmadaki diğer problemler ise şöyle:

Kuyruk kontrol mekanizmasının değişmesi gerekir, hiç dert değil, esnek kılıflı bir pushrod sistemi gayet güzel iş görecektir. Böylece kuyruğun alt köşesindeki "belcrank" mekanizması tamamen devre dışı bırakılabilir. Bu ayrıca rudder servosunu istediğim yere koyma özgürlüğü sağlayacağı için onun konumu ile ilgili problemi de çözüyor.

İniş takımları doğrudan frame'e bağlanmalı, bu aslında avantaj ama pil koymak için öne doğru yapmayı planladığım uzantı için daha sınırlı bir yer bırakıyor. elbet bir şekilde bu da çözülür.

Ana rotor dişlileri gövdede çok aşağıda kalıyor, bunların çapı gövdenin o bölgedeki kalınlığından fazla. Yani ya açıkta görünür olacaklar (çok çirkin) ya gövdenin genişletilmesi gerekecek (daha az çirkin ama hala çirkin), yada tam dişlilerin olduğu yerde ufak kabarıklıklar yapılacak (bu da çirkin ama kamufle etmek mümkün olabilir). Uzun şaft arayışıyla birlikte biryandan daha düşük çaplı dişli arayışım da devam ediyor. En güzel çzüm bu ama mekanik olarak uygulanabilir ve aynı zamanda güvenilir olması gerekli. Bir alternatif nylon kullanarak 3D printerda kendi dişlimi yapmak da mümkün. Başarılı örnekleri var, üzerinde düşünmeye devam :) Düşük kvli bir motor, az dişli bir pinyon ve biraz daha küçük çaplı (az dişli) bir ana dişli ile kafa devrini sabit tutup (aslında bunu da düşürmek istiyorum 2000ler mertebesine) gövde içine sığacak bir çözüm üretilebilir. Tabiki burda limit otorotasyon dişlisi, zira iş onun çapının değiştirilmesine giderse bir anda yeni frame gerekir. o da eve CNC router almak anlamına gelir, henüz erken :) O yüzden otorotasyon dişlisine dokunmadan, pinyonu da o merete sürtmeden ana dişliyi olabildiğince küçültmek gibi bir hedef var tuvalet mesailerinde...


İkinci bir oturtma alternatifi olarak (buradan da musakkaya geçeceğiz) ana rotorun konumu ile kuyruk rotorunun konumu arasında bir optimizasyon yapıp şöyle bir şey çıkardım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu oturma daha mantıklı, zira ana şaft değiştirilmese bile çok fazla gözü rahatsız etmiyor yükseklik farkı. Mekanikler de gövdenin dışında yer aldığı için sorun teşkil etmiyor.

Diğer alternatifte büyük bir problem olan dişliler burada daha küçük bir problem, çünkü motorların hizasına geliyorlar, oralarda biryerlere saklanmaları daha kolay olacaktır.

iniş takımı frame'e doğrudan monte edilemeyecek, ama buruna doğru uzayan bir kontraplak parça frame altına monte edilip hem iniş takımlarının takılması hem de ön tarafa pil konması için iş görebilir. (pili olabildiğince öne koymak istiyorum, malum sebep :) )

Kuyruk servosu da pushrod bağlantısı da aynen korunabilir, şimdilik hiçbirşeyle çakışmıyor görünüşe göre. Ama zaten bu mesele değil, esnek pushrod ile istersem rudder servosunu modelin burnuna bile koyabilirim (topu da aynı anda hareket ettirmek şık olurdu dimi :) )

Lakin bu yerleşimin ciddi problemi, alignın verdiği kuyruk boomu (yukarı açılı kısım) fazla uzun. Bu yerleşimle kuyruk rotoru abes bir konuma gider. Bunun çözümü çok zor değil, boomu uygun yerden kesmek çok basit, ama sorun olan içerdeki tork tüpünü kısaltmak yada yeni bir tork tüpü yapmak. Bu tork tüpü denen şey de aslında karbon bir tüpün iki ucuna takılmış aluminyum özel frezeli bir şeyden ibaret. İlk aklıma gelen yöntem, karbonu ortadan kesip boyunu ayarlayıp içeriye uygun çapta bir karbon tüp yada tornada işlenen bir aluminyum silindir ile destekleyip yapıştırmak. Çok gerekli olursa pinler kullanılarak ilave güvenlik de sağlanabilir. Hatta böyle bir durumla karşılaşabilirim diye düşünüp tork tüpleri için ilave rulman ve yatağı sipariş etmiştim. Ek yerinin iki tarafı bu rulmanlarla desteklenip biraz daha güvenli hale getirilebilir. Ama bu modifikasyonda hassas çalışılması gereken şey çubuğun boyu olacaktır. Fazla uzun kalırsa dişlilere yük bindirip hızlıca aşınmalarına neden olur, havada sıyırırlarsa da malum sonuç... Fazla kısa olursa da bu sefer iki uçtaki frezeli kısımlarda temas yüzeyleri azalacaktır, bu da benzer bir duruma neden olabilir. Dikkatli çalışmak gerekecek demektir.

Evirip çevirip avantaj dezavantajlarına baktığımda ikinci alternatif biraz daha ağır basıyor bana. Ama henüz karar vermem de gerekli değil. Önce tüm parçaların elimde olmasını bekleyeceğim ki ölçümlerim vs hassas ve doğru olsun, şu anda kuyruk rotoru pozisyonunu sadece tahmin ediyorum, son parça, kuyruk dişlisi, elime geçince bu kesinleşecek. Ayrıca şimdilik herşey sadece iki boyutlu :) Gövde boyutlandırması iki boyutlu olarak tamamlanınca, gövde enkesitleri devreye girecek, mekanizma ile gövdenin uyumu, muhtemel çakışma noktaları vs o zaman daha bir güzel ortaya çıkacak. Ancak ondan sonra kesin olarak boyutlandırma ve oturtma tamamlanıp musakka kısmına geçebileceğiz :)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri



Ha buarada, bugüne kadar eklemeyi unutmuşum pardon :)

Kırım sonrasında beyindeki log dosyalarını bilgisayara download ederken, bluetooth kullandığım zaman meret saçmalıyordu (kırımdan önce de böyleydi). Bakınız şu video:




Bu ilk kez başıma geldiğinde alet masanın üzerinde, paller kafa seviyesinde ve takılıydı, siz düşünün artık yaşadığım heyecanı :D

Sonrasında akıllandığım için paller takılıyken yapmadım hiç (zaten sonra da kırıldılar takacak pal kalmadı elde :D)

Olayı önce Emre ile paylaştım, onun ilk tepkisi bunun hiç normal olmadığı yönündeydi, ama sonra Mehmet Bey ile görüşüp BT bağlantısı üzerinde bu tür glitchlerin olabildiği, daha önce de helifreakte benzer durumlar yaşandığının rapor edildiğini (ben bulamamıştım) vs konuşmuşlar. Çözüm oalrak da üretici "uçarken BT bağlantısı kurmayın kardeşim" demiş. Yerinde bir öneri ne yalan söyleyeyim :D Amma velakin tam Emre bana geri dönüş yapıp bunları anlattığında ben instagram postumu hazır etmiştim ve göndermek üzereydim, yollasak mı yollamasak mı derken hadi yolalyalım gitsin, etiketlediğimiz msh ve ikon elemanları ne tepki verecekler bakalım, bir de onlardan duyalım niyetiyle yolaldık gitti... Amma velakin bu arkadaşlar dönüp bir ses etmediler bile :D

Sağolsun Mustafa Çoban yorum yaptı yardım etmek için, Mustafa Bey, size ordan cevap yazamadım kusura bakmayın :) zira yukarıda da anlattığım gibi postun amacı bu adamların sosyal medya ekiplerinin tepkilerini ölçmekti, size cevaben "ya biz aslında biliyoruz da ne yapacak bu adamlar onu görmek istedik" diyemedim haliyle :D Sonra da arada kaynadı gitti, lütfen kusuruma bakmayın :embarras:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Modele dönelim, halen tüm parçalar elde olmamasına rağmen gövdenin tasarımına ufak ufak girişmeye başlayayım dedim.
.....
Evet proje yavaş yavaş hareketlenmeye başlıyor :halay: :hoppa:

Bence en uygun olan 2.seçenek. Rod kesme haricinde 1.göre oldukça avantajı var.

* Bu arada 500 sınıfı bir modelde kafa devrini 2.000 düşürmek hem teknik olarak sıkıntı hem de uçma hissi açısından güzel olmayacaktır.
Aşağıdaki konu max limitler ile ilgili ama sınıflar ve devirler hakkında genel bir fikir versin diye paylaşıyorum.



* Main shaft uzayınca beyinde açı ayarı yaparken bazı limitlerin üzerine çıkma durumu olabilir. Bunu da dikkate almak lazım ;)



Bir de unutmadan sorayım. "esnek pushrod" uygulamasına bir örnek alabilir miyim rica etsem :rolleyes:

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Kırım sonrasında beyindeki log dosyalarını bilgisayara download ederken, bluetooth kullandığım zaman meret saçmalıyordu (kırımdan önce de böyleydi). Bakınız şu video:
Bluetooth en güzel tarafı sahada cepten kolaylıkla bağlantı imkanı :thumbup: Geri kalan işlemlerde PC + Kablo ikilisinden şaşmamak lazım ;D
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Evet proje yavaş yavaş hareketlenmeye başlıyor :halay: :hoppa:

Bence en uygun olan 2.seçenek. Rod kesme haricinde 1.göre oldukça avantajı var.

* Bu arada 500 sınıfı bir modelde kafa devrini 2.000 düşürmek hem teknik olarak sıkıntı hem de uçma hissi açısından güzel olmayacaktır.
Aşağıdaki konu max limitler ile ilgili ama sınıflar ve devirler hakkında genel bir fikir versin diye paylaşıyorum.



* Main shaft uzayınca beyinde açı ayarı yaparken bazı limitlerin üzerine çıkma durumu olabilir. Bunu da dikkate almak lazım ;)



Bir de unutmadan sorayım. "esnek pushrod" uygulamasına bir örnek alabilir miyim rica etsem :rolleyes:
Bluetooth en güzel tarafı sahada cepten kolaylıkla bağlantı imkanı :thumbup: Geri kalan işlemlerde PC + Kablo ikilisinden şaşmamak lazım ;D

Saygıdeğer Adminim,

Nihai durumda pallerin de (hem ana hem kuyruk) uzamasını hedeflemekteyim, kafa hızındaki düşme de aslında bunla birlikte dengeleniyor olacak. Yani aslında doğan görünümlü şahin durumu söz konusu olacak biraz. Benim takip edip okuyup araştırdığım kadarıyla, 2 palli scale helilerde, pal boyları arttırılıp 1700-1800 RPM bandında gayet güzel uçuyor millet. Hatta 4 pale çıkınca 1200-1300 lere kadar düşenler ve rahatlıkla uçanlar da var. Bunu en son aşamada değerlendireceğim ama, gövdenin ortaya çıkıp beni tatmin etmesi lazım yoksa kasmam fazla :)

beynin şaft uzunluğuna göre ayarlanmasını hiç düşünmemiştim açıkçası, sonuçta beyin yahu işi ne, şaft uzarsa CG de alçalır denge artar beynin işi azalır diyordum düz mantıkla, ayrıca işi artsa bana ne, bi dolu para verdim, saniyede bilmem kaç bin işlem yapıyor, düz tutsun o heliyi yoksa yakarım modundaydım :p
İkinci seçenekte şaft uzaması gerekli değil, yada çok ufak bir uzama söz konusu o yüzden sorun olacağını da sanmıyorum.

esnek pushrod olayı biz uçakçıların sıklıkla başvurduğu bir çözüm. Hurricane de elevatör pushroduna bakınız misal. Sanırım helifreakta bir adamın rudder için kullandığını gördüm. Onun yaptığı modelde kuyruk rotorunun modelin sol tarafına alınması gerekiyormuş, konvansiyonel pushrod sistemi işe yaramadığı için de o da bu esnek pushrod sistemini kullanmış. Tekrar bulmaya çalışayım o postu, burada paylaşırım. klavuz tüp adam gibi sabitlendiği zaman (tercümesi deli bağlar gibi her 3-4 cmde bir booma kablo cırtıyla tutturulduğu zaman) klasik belcranktan çok daha güvenilir bir bağlantı oalcaktır bence. Bir dolu mekanik bağlantı noktasını, vida yı vs. sistemden çıkartıyorsunuz. 3D uçuş için belki çok uygun olmayabilir ama scale uçuşta yeterli rijitlikte olacaktır.

Aradım buldum tekrar:



bu adam benim aklımdaki tork tüpü kesme işini de yapmış zaten, onu görünce rahatladım ve bana da daha yapılabilir gelmeye başladı bu seçenek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
* Main shaft uzayınca beyinde açı ayarı yaparken bazı limitlerin üzerine çıkma durumu olabilir. Bunu da dikkate almak lazım ;)


Bu mesaja bakınca, benim anladığım komple kafa değişikliği sonrasında aynı pitch açılarını sağlayabilmek için gerekli olan ünite ayarları konuşuluyor. doğru mu anlıyorum? Yani aslında ünitenin stabilite için gerekli olan bilgiler ile bir alakası yok. Örneğin pal byutu, dönüş yönü, uçuş tarzı vs.

Ben eğer şaftı uzatırsam ama kafayı ve bağlantı kollarının geometrisini servo bağlantılarını vs hiç değiştirmezsem (sadece pitch kontrol çubuklarının boyunu da şafttaki uzama kadar arttırırsam), ayarların da değiştirilmesine gerek olmaması lazım diye düşünüyorum, yanılıyor muyum?
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Ben pek sorun cikacagini dusunmuyorum bu islemde. Ustelik sadece pitch kollari ile sinirli da degiliz. Servolardan swasha giden kollari uzatarak (swashi yukari tasiyarak) da cozebiliriz durumu.
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Emre Kaman' Alıntı:
Ben pek sorun cikacagini dusunmuyorum bu islemde. Ustelik sadece pitch kollari ile sinirli da degiliz. Servolardan swasha giden kollari uzatarak (swashi yukari tasiyarak) da cozebiliriz durumu.

Tabiki, uzatmayı "paylaştırmak" mümkün, biraz servolara biraz pitch kollarına. Ama mümkün olduğunca swashı aşağıda tutmak ve pitch kollarını uzatmak istiyorum. neden derseniz, gidip bir süpr cobra fotoğrafına bakın derim :) çok bariz ve karakteristik bir detay bence, zaten o yüzden ilk günden beri bu şaftı nasıl uzatırım sorusu kemiriyor beynimi. Tabi pitch kolları uzadıkça rijitlikleri azalacağı için acaba swas rotorun gerisinde kalır mı sorusu da beraberinde geliyor. Ya çıbıhlar kalınlaştırılıp rijitlikleri arttırılacak, ya da adını bilmediğim, 4 toplu swashlarla kullanılan ve ana şafta bağlanan kollarla desteklenen sisteme geçmem gerekecek, ki bu bile kalın pitch kollarından daha az rahatsız eder beni... Sahi gerçek kobrada o kadar ince çıbıhlar ile olayı nasıl çözmüşler acaba :rolleyes: bir kobra bulsam da tepesine tırmanıp kurcalasam :D
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Evren abi ya dfc olacak pitch linkleri yada dediğin gibi washout armlarla çözülecek iş. Scale uçuşta aşırı yükler bineceğini sanmıyorum o yüzden dfc kalıp kalınlıklar arttırılabilir, kalınlık aynı kalıp kurtarabilir de bilemiyoruz.

Protos max ta linkler incecik, washout var. 700-770-800 boyutlarda kullanılan bir smack heli için o kadar ince nasıl olur diye sormuş biri. Cevaben linkler 400kg a kadar dayanıyor demiş geliştiriciler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Rasim Öztürk' Alıntı:
Evren abi ya dfc olacak pitch linkleri yada dediğin gibi washout armlarla çözülecek iş. Scale uçuşta aşırı yükler bineceğini sanmıyorum o yüzden dfc kalıp kalınlıklar arttırılabilir, kalınlık aynı kalıp kurtarabilir de bilemiyoruz.

Protos max ta linkler incecik, washout var. 700-770-800 boyutlarda kullanılan bir smack heli için o kadar ince nasıl olur diye sormuş biri. Cevaben linkler 400kg a kadar dayanıyor demiş geliştiriciler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tamam adını öğrendim, washout :)

Teşekkürler :)

Washout varken zaten linklere binen yük sadece doğrusal olacaktır, tek işlevleri pallerin pitch kollarını aşağı yukarı çekiştirmek. swashın dönme kuvveti washout kollarından sağlanıyor. DFC kafasında ise washoutu çıkardıkları için swashın dönme kuvveti de doğrudan pitch çubuklarıyla sağlanıyor, haliyle daha bir kalın olmaları gerekiyor. Aynı şekilde hublara bağlanan noktanın da ball link gibi 360 derecelik harekete değil tek bir eksende (pitch değişim ekseninde) dönmeye izin veren bir bağlantı olması gerekiyor.

Washoutlu sistemlere yönelmek görüntü açısından daha iyi olabilir sanırım... Alignla da sınırlı değiliz tabiki her marka modeli bir inceleyeyim detaylı.