AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Bir de dfc de kırım anında servolara biraz daha fazla yük biniyor anlık. Ama onu da bir şekilde sürtünmeli servo hornlarla falan çözüyorlar. Örnek yine protos max.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bir de dfc de kırım anında servolara biraz daha fazla yük biniyor anlık. Ama onu da bir şekilde sürtünmeli servo hornlarla falan çözüyorlar. Örnek yine protos max.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Servo saver yapmış adamlar resmen :)

Şimdi ben kırımdan sonra servolarıma bişey oldu mu acaba diyerekten kıllanmalı mıyım yoksa çalışıyorsa sorun yoktur diyip devam mı etmeliyim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Kırımdan sonra kontrol şart hocam :) Herhangi bir takılma, olağandışı bi ses, zorlanma emaresi vb. kontrol etmek lazım. Kırım her gün olan bişey değil, olunca bi incelemek lazım sağını solunu... Tabii içini açmadan önce... Baktık ki ters giden bişeyler var o zaman yapacak bişey yok demonte...

Ben max la henüz yaşamadım çok şükür. Birkaç kritik rescue oldu ama tehlikeli bi durum olmadı.
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
...Bir de unutmadan sorayım. "esnek pushrod" uygulamasına bir örnek alabilir miyim rica etsem :rolleyes:

Ahhhhh Mehmet abi, bende keşke senin gibi " O da nedir?" diye sorabilseydim. :laugh: Eli hiç dahtaya bulaşmamış, safkan bir helici olduğunu gösteriyor bu soru. ;D :lollol:

Uçaklarla uğraştığım dönemde en favorim aktarma mekanizmasıydı esnek pushroad'lar. Evren hocanın seçimi bence gayet doğru. Bende olsam öyle yapardım aktarmayı. %p
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Rasim Öztürk' Alıntı:
Kırımdan sonra kontrol şart hocam :) Herhangi bir takılma, olağandışı bi ses, zorlanma emaresi vb. kontrol etmek lazım. Kırım her gün olan bişey değil, olunca bi incelemek lazım sağını solunu... Tabii içini açmadan önce... Baktık ki ters giden bişeyler var o zaman yapacak bişey yok demonte...

Ben max la henüz yaşamadım çok şükür. Birkaç kritik rescue oldu ama tehlikeli bi durum olmadı.

Servoları açmak haricinde kontrolleri yaptım, çalışıyorlar ve anormal bir ses hareket takılma vs yok. Ama biyandan da içim rahat etsin diye acaba diye düşünüyorum. Neyse ki gövdeden önce iskelet halinde uçuş yapacağım, varsa bir cacıklık durum o arada çıkar ortaya diye umuyorum...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Servoları açmak haricinde kontrolleri yaptım, çalışıyorlar ve anormal bir ses hareket takılma vs yok. Ama biyandan da içim rahat etsin diye acaba diye düşünüyorum. Neyse ki gövdeden önce iskelet halinde uçuş yapacağım, varsa bir cacıklık durum o arada çıkar ortaya diye umuyorum...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ben hemen hemen her Kırım sonrası, özellikle pallerde enerji sönümlemesen yerle temas etmiş ise, üşenmeyip tüm servoları açıp dişlerini kontrol ediyorum. Çok basit bir işlem olduğu için acaba mı diye bir soru işareti kalmıyor aklımda ;)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Sağolsun Mustafa Çoban yorum yaptı yardım etmek için, Mustafa Bey, size ordan cevap yazamadım kusura bakmayın :) zira yukarıda da anlattığım gibi postun amacı bu adamların sosyal medya ekiplerinin tepkilerini ölçmekti, size cevaben "ya biz aslında biliyoruz da ne yapacak bu adamlar onu görmek istedik" diyemedim haliyle :D Sonra da arada kaynadı gitti, lütfen kusuruma bakmayın :embarras:
Abi ne kusuru rica ederim, bu taraftada konuyu açmayınca dedim ne yaptı acaba Evren hocam, biraz merak ettim o kadar durumu çözdüyseniz ne güzel. :saygilar: :saygilar:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Türker Akgün' Alıntı:
Ahhhhh Mehmet abi, bende keşke senin gibi " O da nedir?" diye sorabilseydim. :laugh: Eli hiç dahtaya bulaşmamış, safkan bir helici olduğunu gösteriyor bu soru. ;D :lollol:

Uçaklarla uğraştığım dönemde en favorim aktarma mekanizmasıydı esnek pushroad'lar. Evren hocanın seçimi bence gayet doğru. Bende olsam öyle yapardım aktarmayı. %p

Sen de tamam dediysen içim iyice rahatladı :) kuyruk pushrodu netleşti demektir :agreed:

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ben hemen hemen her Kırım sonrası, özellikle pallerde enerji sönümlemesen yerle temas etmiş ise, üşenmeyip tüm servoları açıp dişlerini kontrol ediyorum. Çok basit bir işlem olduğu için acaba mı diye bir soru işareti kalmıyor aklımda ;)

Dişlilerde bir problem olsa zaten normal çalışmalarında yada elle zorlamalarda belli ederdi diyebilirim ama açıp bir de gözle teyid etmenin zararı yok faydası çok :agreed: Sonuçta dediğiniz gibi pali kıracak kadar bir enerji sönümlemesi yaşandı ve o darbe doğrudan servoya iletiliyor. Emin olmak lazım. Sümer abinin dediği gibi yedekli bir sistem değilmiş onu farkettim ;D üç servonun birisinin kolu çıktı aletin canı çıktı.

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Abi ne kusuru rica ederim, bu taraftada konuyu açmayınca dedim ne yaptı acaba Evren hocam, biraz merak ettim o kadar durumu çözdüyseniz ne güzel. :saygilar: :saygilar:

Teşekkürler :)

:saygilar:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Dün gece TR'den misafirlerimiz geldi. Pek tabi, bizi görmeye (aslında torunlarını demek lazım [emoji1]) gelen herkes gibi belirli bir bedel karşılığında gelebildiler, bagajlarında burada bulamadığımız bir dolu zımbırtı taşıyarak [emoji2]

Ben de üç beş bişey attırdım tabiki bavullarına, geri kalmamam lazımdı. En önemli şey, 1/48 mikyaslı Super cobra maketiydi, ufak bir yanlış anlaşılma sonucunda bu maketten toplam 3 adet geldi :lollol: :lollol: :lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Modelin gövdesinin tasarım ve inşaatında ana referans bu maket olacak. Aslında oldukça eski bir kalıp (Ben lisedeyken İtaleri markası altında yapmıştım bunun "sea cobra" versiyonunu siz düşünün) ama detayları vs güzeldir. rotor dönüş yönünü ters yapmışlar ama halihazırda benim helininki de ters, [emoji2] en kötü "ben bunu referans aldım kardeşim, günahı boyunlarına" der kurtarırım şu dönüş yönü mevzusundan [emoji14] [emoji14] [emoji14]

İlk etapta, konvansiyonel dahda inşaata girişmeden önce, yeni teknolojilere bir şans daha vereceğim. Aslında çok uzun zamandır aklımda olan, iş hayatında uzun süredir ve sıklıkla kullandığımız, ama artık gelişen yazılımlarla evde hobi kullanımı için de uygun hale gelen "fotogrametrik 3 boyutlu tarama" yöntemini deneyeceğim. Bu yöntemin temel mantığı, taranması istenilen objenin farklı açılardan bol miktarda (yüzlerce) fotoğraflarının çekilmesi, ve bu fotoğrafların bir görüntü işleme yazılımı ile işlenerek 3 boyutlu bir sayısal model haline getirilmesi. Pratikte ise olay bu kadar basit değil [emoji4] yine de denemeye değer, zira başarılı olursa bunun anlamı, elimde olan herhangi bir plastik maketi yada dahtadan elle şekillendirdiğim bir parçayı, hatta ve hatta objenin gerçeğini sayısal ortamda modelleyip, istediğim boyutta 3D printerımla basabilmek demektir! oldukça cazip bir sonuç ve ölçekli modelcilikte çok fazla kullanımı olabilecek bir alan. Hiçkimse anasının karnında fotogrametrik 3 boyutlu tarama yapmadığına göre, bir şekilde bir yerden başlamam lazım öğrenmek için. Gerisi deneme yanılma yamulma tekrar deneme şeklinde gelir diye umuyorum. Baktım hiç olmuyor, o zaman zaten konvansiyonel dahta heykeltraşlığına dönerim yeniden [emoji4]


Dün akşam gelen bavullarda (pardon misafirlerin yanında [emoji4] ) bir de komple yedek mekanik dönüşüm seti vardı. Böylece kuyruk rotoru dişli sistemine de kavuşmuş oldum. Hızlıca bir baktığım kadarıyla boyunun benim tahminimden 3 cm daha uzun olduğunu gördüm. Ama işi çok değiştirmiyor zira zaten kuyruk kesilecek her şekilde... Yeni gelen maketleri de kullanarak bunun üzerinde son bir kafa patlatma daha yapıp kesin kararı verip işe girişeceğim...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Dün gece TR'den misafirlerimiz geldi. Pek tabi, bizi görmeye (aslında torunlarını demek lazım [emoji1]) gelen herkes gibi belirli bir bedel karşılığında gelebildiler, bagajlarında burada bulamadığımız bir dolu zımbırtı taşıyarak [emoji2]
......

Hadi hayırlısı emanetler ulaşmış. Ben daha önce 450 huey fuselage de kuyruk kontrolünü o şekilde yapmıştım servo yu da kablo kelepçesi ile gövdenin yanına tutturmustum.Sonuc tatmin edici olmuştu.
Not:Resimler alıntıdır.



SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Kaptanım tebrik ederim, 99 üye numaranızla konunun 99. mesajını attınız %p %p %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



esnek pushrod uygulaması tamamen yattı kafama, şu an rudder ile öndeki topu aynı anda tek bir servo üzerinden çalıştırmanın zihni sinirliği peşindeyim. Ama her bir gyro düzeltmesinde topun zır zır sağa sola titremesi çok mantıklı olmayabilir :) topa, öndeki FLIR ve optik sensörlere ve silah operatörünün kafasına birer servo takıp ayrı bir kanaldan hepsini birden kontrol etmek daha mantıklı... Neyse ki o aşamaya vakit var henüz :D
 
Özgür Evren Varol' Alıntı:
]
İlk etapta, konvansiyonel dahda inşaata girişmeden önce, yeni teknolojilere bir şans daha vereceğim. Aslında çok uzun zamandır aklımda olan, iş hayatında uzun süredir ve sıklıkla kullandığımız, ama artık gelişen yazılımlarla evde hobi kullanımı için de uygun hale gelen "fotogrametrik 3 boyutlu tarama" yöntemini deneyeceğim. Bu yöntemin temel mantığı, taranması istenilen objenin farklı açılardan bol miktarda (yüzlerce) fotoğraflarının çekilmesi, ve bu fotoğrafların bir görüntü işleme yazılımı ile işlenerek 3 boyutlu bir sayısal model haline getirilmesi. Pratikte ise olay bu kadar basit değil yine de denemeye değer, zira başarılı olursa bunun anlamı, elimde olan herhangi bir plastik maketi yada dahtadan elle şekillendirdiğim bir parçayı, hatta ve hatta objenin gerçeğini sayısal ortamda modelleyip, istediğim boyutta 3D printerımla basabilmek demektir! oldukça cazip bir sonuç ve ölçekli modelcilikte çok fazla kullanımı olabilecek bir alan. Hiçkimse anasının karnında fotogrametrik 3 boyutlu tarama yapmadığına göre, bir şekilde bir yerden başlamam lazım öğrenmek için. Gerisi deneme yanılma yamulma tekrar deneme şeklinde gelir diye umuyorum. Baktım hiç olmuyor, o zaman zaten konvansiyonel dahta heykeltraşlığına dönerim yeniden
Nette ben de görmüştüm bir zamanlar "fotogrametrik 3 boyutlu tarama" uygulamasını %p

İzlerken kolay ama uygulama nasıl olacak ben de merakla bekliyorum :halay:

Bu konu başlığı altında hepimiz çok şey öğreneceğiz :hoppa: :RCKolik:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Tan model firması lazer tarama yöntemi ile plastik maket üretiyor o aklımda kalmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Tan model firması lazer tarama yöntemi ile plastik maket üretiyor o aklımda kalmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynen öyle, ve bence iyi bir yatırım yaptılar, takdir ediyorum, ilk modellerinde biraz plastik biraz da kalipci problemi yasadilar ama ikinci model çok daha iyiydi, yeni gelecek modelleri merakla bekliyorum.

Buarada onlar lazerli tarama yöntemini kullanıyorlar. Bu cihazlar daha endüstriyel ve pahalı cihazlar. Son yıllarda 300usd mertebelerinde taşınabilir, ipad’e yada bilgisayara monte edilip kullanılabilen versiyonları da çıktı ama bunların hassasiyeti benim işimi görmeye yetecek boyutta değil malesef. Fotograflar kullanılan yöntemde çok daha detaylı ve mm altındaki değişimleri yakalamak mümkün ama iyi bir tecrübe ve kaliteli fotoğraf gerektiriyor.

Biz iş için hem lazer hem fotogrametrik taramayı kullanıyoruz, ama son yıllarda istisnasız herkes fotogrametrik yöntemi tercih ediyor çünkü lazere nazaran çok daha ucuza hassas tarama yapabiliyor. Ama daha fazla adam saat gerektiriyor, yani işgücü ucuzsa (öğrenciler vs :) ) bir dslr makina, bir bilgisayar ve açık kaynak kodlu (beleş) yazılımlarla iş çözülebiliyor... aynı hassasiyeti sağlayacak lazerli tarayıcılara onlarca bin dolarlık para yatırmaya gerek olmuyor. Tabi bu bizim alanda geçerli, gidip dışarda geniş bir alanı tarayacaksanız o zaman lazerli sistemler daha cazip hale gelebiliyor.

Neyse, haftasonu bir düzenek kurup ilk denemelere başlamak istiyorum, bakalım nasıl ilerleyeceğiz...




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Kuyruk mekanizmasını da yerine oturttum. Şaft vs tam oturdu ama pitch kontrol mekanizmaları tam uyumlu değil. Araya ya 3d yazıcıyla yada (daha yüksek ihtimalle) tornada bir parça yapacağım hallolacak gibi görünüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin tekrar uçması için swash meselesinin çözülmesi ve yeni pallerin elime geçmesi kaldı sadece. Ama swash meselesi ile birlikte uzun şaft, washout kollu bir sistem (gerekirse yeni kafa) vs edinip onu da aradan çıkartmak niyetindeyim.
Yapılacaklar listesinde birde servoların açılıp kontrol edilmesi var tabi...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi: